lukisvk Vloženo 15. Srpen 2007 Sdílet Vloženo 15. Srpen 2007 Ahojte, Chcel by som sa Vas skusenejsich opytat ako spravne zabehnut motor vo Fabii Combi 1.4 TDi (59kw). Do kolko km ako jazdit pripadne kolko otacok tocit , ci je potrebne zahrievat motor atd. Dakujem kazdemu za odpoved! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
houmr Vloženo 16. Srpen 2007 Sdílet Vloženo 16. Srpen 2007 myslim ze zahrievanie je dolezite aby si mu vtedy nedaval plny kotol, chovat sa normalne k turbu v podstate plati to iste ako u vsetkych turbo dieselov. p.s.: len nepraktizuj ako niektori TDI-ckari v zakrute ide ledva 30 a ma 4 zaradenu a za zakrutov na nej akceleruje, tomu sa vyvaruj ten zvuk to trha usi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MELLO Vloženo 16. Srpen 2007 Sdílet Vloženo 16. Srpen 2007 Přesně tak, hlavně tě stejně jako houmr moc snažně prosím - nepodtáčej - ten zvuk je opravdu hrůza. Když kolem mě projíždí ve městě taxikář s tédéíčkem a jede 40 na pětku, je to úžasný.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dakie Vloženo 16. Srpen 2007 Sdílet Vloženo 16. Srpen 2007 Ahojte, Chcel by som sa Vas skusenejsich opytat ako spravne zabehnut motor vo Fabii Combi 1.4 TDi (59kw). Do kolko km ako jazdit pripadne kolko otacok tocit , ci je potrebne zahrievat motor atd. Dakujem kazdemu za odpoved! po nastartování to nech cca půl minuty běžet, aby se promázlo turbo, pak při jízdě dokud nebude motor na provozní teplotě to moc netoč! doporučuju při studeným motoru řadit při cca 2-2300 otáčkách. až to bude zahřátý, tak tomu šlapej na krk, aby to pak nebyl lenoch.. a při dojezdu nech nastartovaný motor opět tak půl minutky bez přidávání plynu, aby se "uklidnilo" turbo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jar_da Vloženo 16. Srpen 2007 Sdílet Vloženo 16. Srpen 2007 myslim ze zahrievanie je dolezite aby si mu vtedy nedaval plny kotol, chovat sa normalne k turbu v podstate plati to iste ako u vsetkych turbo dieselov. p.s.: len nepraktizuj ako niektori TDI-ckari v zakrute ide ledva 30 a ma 4 zaradenu a za zakrutov na nej akceleruje, tomu sa vyvaruj ten zvuk to trha usi. a hlavně plně sešlápnutý pedál - akcelerace u podtočeného motoru je ničící pro motor - turbo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lukisvk Vloženo 16. Srpen 2007 Autor Sdílet Vloženo 16. Srpen 2007 Zatial vsetky moje predpoklady vychadzaju, tocenie kym je motor nezahriaty do tych 2300, nechat ho zahriat a premazat ked je studeny atd. Ale este mam otazky: -do kolko km max otackok, totizto na jedno fore avsak netakylo sa to fabie som nasiel ze u TDI sa ide zhruba do 1000Km max 2300 ot. do 3000km max 3000 ot. do 5000km max 4000 ot. a potom to uz vraj je "za vodou". -a dalsia vec, ked je motor zohriaty, tak kolko snim mozem , resp. kolko odporucate max tocit. samozrejme ked este nema nic nabehane. DAKUJEM Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fabka2004 Vloženo 16. Srpen 2007 Sdílet Vloženo 16. Srpen 2007 k poslednym trom prispevkom by som pridal toto: - prvych 500km casto striedaj jazdne rezimy, rychlosti, casto preradzuj, aby sa zabehala aj prevodovka idelane su prave okresky na zabehanie, vyvaruj sa plnej zataze automobilu (plny naklad) vyvaruj sa prudkych kopcov a rychlej akceleracie - prvych 1000km akceleruj vlazne, pomalsie rozjazdy, pomalsie pridavania, hlavne u studeneho motora studeny motor nepodtacaj a nepretacaj, jazdi s citom prvych 1000km sa zabehavaju aj brzdy a pneu, takze opatrne pomaly a postupne zatazuj pocuvaj zvuky auta ako sa sprava, vymedzuju sa vole ako v motore tak aj v prevodovke atd - prvych 1500km jazdi v uzsom pasme otacok 2000-3000 ot a hlavne ich striedaj, tej nie dlho na danej rychlosti s danym prevd stupnom a stale plati vlazne akceleruj (niemusis byt snek) - druhych 1500km uz po zahriati mozes pridavat trosku sviznejsie (este stale sa vyvaruj prudkej akceleracie) - po prehupnuti sa cez 3000km uz po dostatocnom zahriati mozes auticko aj prevetrat smerom k vyssim otackam, stale vsak este nie s plynom na podlahe, ale uz mozes patricne akcelerovat do vysokych iotacok je vhodne sa dostat raz za cas, nech si motor zvyka na siroke spektrum otacok - s pribudajucimi tisickami kilometrov sa motor bude citelne stisovat, bude sa menit je zvukovy prejav a bude klesat aj spotreba (mne na HTP klesala az do 30tkm, kde sa ustalila, zvuk sa menil do 15tkm). S pribudajucim kilometrami uz mozes aj plne akcelerovat mozes vozit aj cement a mozes si jazdu uzivat. Najdolezitejsich je fakt prvych 500km (50% dolezitosti) dalsich 1000km (30%) dalsich 1000km (10) dalsich 10000km (last 10%) Vseobecne motor nepodtacaj pod 1700ot by som nejazil a ked potrebujes max k cervenemu polu, podla moznosti nepretacaj cez cervene pole (ak musis koli zahcrane zivota to je ine), obmedzovac nepokusaj podla moznosti nikdy, nema to ziadny vyznam maixmalku skusaj az po nabehani 10tkm a viacej, akcen rozjazdy na prve prevodove stupne pripadne prevoz nakladu ako je cement odvez az po anbehani aspon 5000km. Auto sa Ti odvdaci sirokym zaberom v sirokom spektre otacok. Plati ze ako si ho zabehas tak ho budes aj mat, ono totiz pri roznych otackach sa vytvaraju rozne tlaky na rozne diely hlavne pocas prvych 10 az 30 stoviek kilometrov. - Ak mu budes sliapat na krk od zaciatku, tak bude svizne, ale aj vela zrat nafty aj oleja, ale bude zive a smadne - Ak ho budes podtacat, tak bude lenive ale uspeorne Co sa tyka turba vsetko podstatne tu uz bolo napisane Niekto Ti povie ze auto treba tocit hned, iny ze az neskor, vyber si sam, Moj nazor je ze auta na zavody a na vykon sa tocia uz v zabehu ale maju kratku zivotnost obycajne niekolko desiatok tisic km (estrem pretekarske auta). Na zivotnost a psolahlivost by som postupoval sposobom akym som popisal. Motor ako taky vydrzi z auta najdlshie, skor odijde spotrebak ako su podvozkove diely pocnuc dostickami cez kotuce a tlmice konciac na napravach, maximalne odijde casom spojka ci turbo atd. ale motor ako taky pokial ho neodkraglujes neslusnou jazdou, tak vydrzi relativne slusny nabeh... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fabka2004 Vloženo 16. Srpen 2007 Sdílet Vloženo 16. Srpen 2007 Zatial vsetky moje predpoklady vychadzaju, tocenie kym je motor nezahriaty do tych 2300, nechat ho zahriat a premazat ked je studeny atd.Ale este mam otazky: -do kolko km max otackok, totizto na jedno fore avsak netakylo sa to fabie som nasiel ze u TDI sa ide zhruba do 1000Km max 2300 ot. do 3000km max 3000 ot. do 5000km max 4000 ot. a potom to uz vraj je "za vodou". -a dalsia vec, ked je motor zohriaty, tak kolko snim mozem , resp. kolko odporucate max tocit. samozrejme ked este nema nic nabehane. DAKUJEM do 500km max 2000-2500ot (to je ideal) relane sa drz okolo 2300ot do 3000km max 2000-3000ot (to je ideal) realne sa okolo 2300 s tym ze mozes ist aj vyssie potom je to uz skoro jedno na dany prevodovy stupen zo zaciatku dzr rozmedzie medzi 0,4 az 0,6 krat maxi povolene otacky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lukisvk Vloženo 28. Srpen 2007 Autor Sdílet Vloženo 28. Srpen 2007 Dakujem za odpoved, a rady. Auto mam uz doma a budem sa snazit dodrziavat vase rady Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.