rolbař Vloženo 17. Září 2007 Sdílet Vloženo 17. Září 2007 Zdar lidi, už jsme tady toho dost pročetl a docela mě zaujal motor 2,0TDI 103 a 125kW, jakej rozdíl je v těhlech dvou motorech, SW a trysky jsou mi jasný, pak i něco na turbu. Jde mi o to, jestli jde SW ze 125 nahrát do 103 nebo rovnou prohodit jednotky. Paradoxní je taky spotřeba, která u 125 je o cca 0,8l menší, než u 103. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doli Vloženo 17. Září 2007 Sdílet Vloženo 17. Září 2007 Zdar lidi, už jsme tady toho dost pročetl a docela mě zaujal motor 2,0TDI 103 a 125kW, jakej rozdíl je v těhlech dvou motorech, SW a trysky jsou mi jasný, pak i něco na turbu. Jde mi o to, jestli jde SW ze 125 nahrát do 103 nebo rovnou prohodit jednotky.Paradoxní je taky spotřeba, která u 125 je o cca 0,8l menší, než u 103. O spotrebe bych tohle netvrdil, ja ji mel ze zacatku dooost vysokou (neco kolem 8-10l/100km), ted asi 6,6l/100km...Kamos se 103kw mel urcite nizsi... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doli Vloženo 17. Září 2007 Sdílet Vloženo 17. Září 2007 Tady jsem nasel jeden test, ale nekde jsem kdysi cetl primo o motoru jeste se zkusim podivat... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rolbař Vloženo 17. Září 2007 Autor Sdílet Vloženo 17. Září 2007 Zdar lidi, už jsme tady toho dost pročetl a docela mě zaujal motor 2,0TDI 103 a 125kW, jakej rozdíl je v těhlech dvou motorech, SW a trysky jsou mi jasný, pak i něco na turbu. Jde mi o to, jestli jde SW ze 125 nahrát do 103 nebo rovnou prohodit jednotky.Paradoxní je taky spotřeba, která u 125 je o cca 0,8l menší, než u 103. O spotrebe bych tohle netvrdil, ja ji mel ze zacatku dooost vysokou (neco kolem 8-10l/100km), ted asi 6,6l/100km...Kamos se 103kw mel urcite nizsi... Tu spotřebu jsem vzal z oficiálních čísel Škodovky, jinak je jasný, že to bude trošku jinak, ale docela jsme se u toho zarazil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tdipower Vloženo 20. Září 2007 Sdílet Vloženo 20. Září 2007 (editace) Zdar lidi, už jsme tady toho dost pročetl a docela mě zaujal motor 2,0TDI 103 a 125kW, jakej rozdíl je v těhlech dvou motorech, SW a trysky jsou mi jasný, pak i něco na turbu. Jde mi o to, jestli jde SW ze 125 nahrát do 103 nebo rovnou prohodit jednotky.Paradoxní je taky spotřeba, která u 125 je o cca 0,8l menší, než u 103. .....přehodit ŘJ a mít ze 103kW 125kW....to by bylo fajn....to je fakt Ale HARDWARE bude jinde....minimálně turbo....podle mě Editováno: 20. Září 2007, autor: tdipower Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rosta1.8 Vloženo 29. Září 2007 Sdílet Vloženo 29. Září 2007 Zdar lidi, už jsme tady toho dost pročetl a docela mě zaujal motor 2,0TDI 103 a 125kW, jakej rozdíl je v těhlech dvou motorech, SW a trysky jsou mi jasný, pak i něco na turbu. Jde mi o to, jestli jde SW ze 125 nahrát do 103 nebo rovnou prohodit jednotky.Paradoxní je taky spotřeba, která u 125 je o cca 0,8l menší, než u 103. Ahoj,kupodivu jsi na svou otázku dostal málo odpovědí.Myslím však,že přeměna motoru BKD 2.0 TDI 103kW na motor BMN 2.0 TDI 125 kW je asi nereálná. Ve Tvém motoru je vstřikovací systém PD Bosch EDC 16 a v BMN je Siemens Simos PPD - to jsou piezoelektrické vstřikovací elementy, což znamená výměnu vstřikovací soustavy včetně ŘJ nevím zda-li je stejné uchycení vstřiků v hlavě, možná se musí vyměnit i ta.Čili v žádném případě nelze nahrát SW z RSa do tvého vozu protože je to úplně jiný HW i SW.Cenově by ta přestava včetně turba byla přes 150 000 jen za nové díly, bez práce, a to se mi celé zdá být ekonomicky neúnosné. I kdyby byl motor BMN úspornější o 0,8l tak peníze za přestavbu se Ti nikdy nevrátí.Samozřemě je to ale Tvoje rozhodnutí zda-li ano či ne. Rosta Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SKAJA Vloženo 29. Září 2007 Sdílet Vloženo 29. Září 2007 No já vím, že 125kW je narozdíl od 103kW piezoPD (Siemens), je tam jiný turbo, má jiný sání, který umožňuje podle potřeby uzavírat sací kanály a je osazen DPF, takže pouhá změna SW je IMHO blbost. Můžeš na 103ku hodit jiný vstřiky, jiný turbo, jinej IC a potom nechat nachipovat a dostaneš se výkonově daleko nad 125kW, ale nikdy z něj ten motor neuděláš, což ale podle mne není ani potřeba, reálný rozdíl není zdaleka tak výrazný, jak by se pohledem do tabulek zdálo, především ta spotřeba nemůže být už z principu u motoru s DPF nižší, jelikož vstřikuje palivo navíc právě k regeneraci filtru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jirkaK Vloženo 30. Září 2007 Sdílet Vloženo 30. Září 2007 z motoru 140 k jde pouhou úpravou SW ř.j. dostat výkon přes 180 k. Já mám vstřiky měněný (z důvodu záruční reklamace), ale za stejný typ. Zajímal jsem se o záměnu, ale byl kolem toho totální komunikační šum. O tom, že by se daly nahradit jinými (nemyslím jen ty piezo) nikdo totiž nic nevěděl a asi neví dodnes. Vzhledem k tomu, že zvýšení výkonu u motoru 170 k je stále ještě v oblasti dohadů (viz CIMBU), nelze s jistotou tvrdit, že by se dosáhlo nějakých dramatických navýšení. Většina úpravců uvádí zvýšení na "pouze" 200 k, což zase až takový rozdíl mezi oběma motory není. Jak výstižně napsal Rosta, záměna dílů (z motoru RS) v poměru k dosaženýmu výsledku, by byla tak drahá, že to vůbec nemá myšlenku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rosta1.8 Vloženo 30. Září 2007 Sdílet Vloženo 30. Září 2007 z motoru 140 k jde pouhou úpravou SW ř.j. dostat výkon přes 180 k. Já mám vstřiky měněný (z důvodu záruční reklamace), ale za stejný typ. Zajímal jsem se o záměnu, ale byl kolem toho totální komunikační šum. O tom, že by se daly nahradit jinými (nemyslím jen ty piezo) nikdo totiž nic nevěděl a asi neví dodnes. Vzhledem k tomu, že zvýšení výkonu u motoru 170 k je stále ještě v oblasti dohadů (viz CIMBU), nelze s jistotou tvrdit, že by se dosáhlo nějakých dramatických navýšení. Většina úpravců uvádí zvýšení na "pouze" 200 k, což zase až takový rozdíl mezi oběma motory není. Jak výstižně napsal Rosta, záměna dílů (z motoru RS) v poměru k dosaženýmu výsledku, by byla tak drahá, že to vůbec nemá myšlenku. Ahoj, souhlasím s tvým názorem na úpravu TDI 103 kW, myslím ,že Tvoje řešení je jak po technické tak i po finanční stránce to nejlepší co se dalo udělat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
octosh Vloženo 17. leden 2009 Sdílet Vloženo 17. leden 2009 Ahoj,kupodivu jsi na svou otázku dostal málo odpovědí.Myslím však,že přeměna motoru BKD 2.0 TDI 103kW na motor BMN 2.0 TDI 125 kW je asi nereálná. Ve Tvém motoru je vstřikovací systém PD Bosch EDC 16 a v BMN je Siemens Simos PPD - to jsou piezoelektrické vstřikovací elementy, což znamená výměnu vstřikovací soustavy včetně ŘJ nevím zda-li je stejné uchycení vstřiků v hlavě, možná se musí vyměnit i ta.Čili v žádném případě nelze nahrát SW z RSa do tvého vozu protože je to úplně jiný HW i SW.Cenově by ta přestava včetně turba byla přes 150 000 jen za nové díly, bez práce, a to se mi celé zdá být ekonomicky neúnosné. I kdyby byl motor BMN úspornější o 0,8l tak peníze za přestavbu se Ti nikdy nevrátí.Samozřemě je to ale Tvoje rozhodnutí zda-li ano či ne. Rosta čau, no hele mám OII 103kw a chtěl jsem větší výkon tak jsem ji jednoduše nachipoval na 125kw je to super, posunul se omezovač rychlosti nevím na kolik ale 240km/hod jsem už jel a nejen jednou. chip mi dělal jeden borec co ty chipy mám z bitpoweru, najel jsem 40tis a pořád super. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vevca Vloženo 23. Únor 2012 Sdílet Vloženo 23. Únor 2012 Ciste technicky, je rozdíl mezi turbem ze 103 a 125kw, (myslím šnekově), provozní tlak? Ono ostatně by nebyl zas takový problém, to tam nakuchat, čistě mechanicky, tak se ptám jde to? popř. má to někdo?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vevca Vloženo 26. Únor 2012 Sdílet Vloženo 26. Únor 2012 To ještě nidko neřešil??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TDIfun Vloženo 4. Březen 2012 Sdílet Vloženo 4. Březen 2012 Ale jiste, staci jen ze ty turba jsou uplne jine, jak regulace tak poloha tak rozmery atd. 103BKD nema DPF 125KW ma DPF 103 KW ma GT1749VA 125KW ma GTB1749VC Plnici tlak 1,35 a 1,5 bar... Pokud chce nekdo dobre turbo do 103 tak bych sel do GT1749VB ze 110kw TDI, predelat do 16V svodu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cubecnik Vloženo 31. Srpen 2012 Sdílet Vloženo 31. Srpen 2012 Já mám motor AZV čili by to mělo být 2.0 TDI 16V bez DPF a zajímá mě jak se tenhle motor zase liší od těch dvou co tu rozebíráte a jak ho popřípadě upravit... Turbo už netáhne a jak říká kamarád mám edici SOVA (hrozně to hučí) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.