Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Dobry den,

chcel by som sa Vas spytat na moj problem, ktory sa mi stal koncom leta tohoto roka. Na jar som si kupil Fabiu 1.4 59kW Elegance a pri jednej ceste z Polska domov zacalo prsat. Chcel som odbocit z hlavnej cesty na vedlajsiu. Po hlavnej som isiel z mierneho kopca, takze som si zacaj pribrzdovat z 90 tak na cca 30km/h, nakolko to vsak bolo dole kopcom, tak som potreboval este dobrzdovat aj v zakrute. Ako som tak brzdil zacal mi utekat zadok a dostal som sa do smyku, stocilo ma a skoncil som 1/3 auta mimo cesty, stastie ze neslo nic oproti. Pri brzdeni mi reagovalo ABSko, ASR no auto sa stalo neovladatelnym. Odvtedy mam obavu, ze kedy sa to zopakuje. Je problem v soferovi, alebo je to vlastnost auta? Predtym som jazdil 6 rokov na Nexii bez ABS a vsetkych tych somarin a nikdy sa mi nic podobne neprihodilo. Na tento problem ma uz v minulosti niekto upoznoval, ale ja som len mavol rukov a myslel som si svoje.

Dakujem za reakcie.

Vloženo
Dobry den,

chcel by som sa Vas spytat na moj problem, ktory sa mi stal koncom leta tohoto roka. Na jar som si kupil Fabiu 1.4 59kW Elegance a pri jednej ceste z Polska domov zacalo prsat. Chcel som odbocit z hlavnej cesty na vedlajsiu. Po hlavnej som isiel z mierneho kopca, takze som si zacaj pribrzdovat z 90 tak na cca 30km/h, nakolko to vsak bolo dole kopcom, tak som potreboval este dobrzdovat aj v zakrute. Ako som tak brzdil zacal mi utekat zadok a dostal som sa do smyku, stocilo ma a skoncil som 1/3 auta mimo cesty, stastie ze neslo nic oproti. Pri brzdeni mi reagovalo ABSko, ASR no auto sa stalo neovladatelnym. Odvtedy mam obavu, ze kedy sa to zopakuje. Je problem v soferovi, alebo je to vlastnost auta? Predtym som jazdil 6 rokov na Nexii bez ABS a vsetkych tych somarin a nikdy sa mi nic podobne neprihodilo. Na tento problem ma uz v minulosti niekto upoznoval, ale ja som len mavol rukov a myslel som si svoje.

Dakujem za reakcie.

vyzkousej jestli ti funguje ABS ale cos to mel za pneumatiky ze ve 20km rychlosti si dostal smyk?

Vloženo (editace)

standardne Barumy 185/60/R14, ktore som dostal pri kupe auta

ABS funguje normalne, ved aj vtedy mi skackal pedal

Editováno: , autor: durko
Vloženo

Neviem ako by som sa vyjadril presne, ale auto utieklo cele a stalo sa neovladatelnym az kym som neostal uplne stat. Stale mi vsak vyvracalo ABS brzdovy pedal a nie a nie zatocit. Proste zviezlo ma pri odbocovani dolava viac doprava akoby som chcel.

Vloženo

Myslim, ze nejaka kloudna rozprava k tomuto tematu bude problematicka - popsat presne jev, co se ti stalo a zaroven popsat okolnosti, za jakych k tomu doslo, je prakticky nemozne.

Mohl jsi byt prilis rychlej, mohl jsi najet na nejakou olejovou skvrnu nebo sterk, mohla to byt jezdecka chyba...

Moznosti je nekonecno a protoze se proste okolnosti nedaji slovne vystihnout, zadnou jednoznacnou odpoved bohuzel nemuzes cekat.

Vezmi auto na nejake velke parkoviste a tam si vyzkousej chovani auta pri brzdeni s aktivaci ABS, pripadne zaroven proved vyhybaci manevr.

Pokud bude auto v ramci moznosti a vzhledem k situaci stabilni, muzes byt v klidu.

Vloženo

asi najlepsie bude ist na to parkovisko ako pises

problemom ale moze byt aj vozovka, bol to ten blby typ povrchu co maju aj v Chorvatsku, troska naprsi a klze sa to skoro ako na lade

Vloženo

Tak tady je asi jedniny reseni jit nekde na letiste, nebo polni cestu a pekne si vsechno odzkouset. Vzasade brdit v zatacce neni moc ok, nicmene absko se stará o to aby se nezablokovaly predni kola a auto se nezklouzlo po tecne kruznice zatážky. Jinak kdyz odbocí zadek, tak by melo nasledovat uvolnenni brzdy a kontra volantem na obracenou stranu ve smeru smyku. Tim ze byla zamacknuta brzda se zrejme auto zapíchlo předníma kolama a vykrouzilo kruznici.

Takze chce to vzit na letiste a pekne si vsechno vklidu natrenovat a szit se s autem a poznat chovani podvozku. Jinak dobrá rada, kdyz de auto do smyku, tak zaklad je uvolnit brzdu, at je to s abskem nebo bez. a pak nasledne dat kontra volantem a pridat plyn aby se to vytahlo z toho smyku, jinak s tim plynem pozor na lede, nebo na snehu, aby neztratili prilnavost i predni kola, tim ze se prudkou akcelerací utrhnou do strany....

Vloženo

to samé se mi stalo když jsem jel s Rokytnice nad Jizerou,v zatáčce v 100km rychlosti jsem šel dveřmama napřed,ale stačilo kontra volantem a fabka se vrátila do požadovaného směru

jo a bylo to na mokré vozovce ;)

  • o 2 týdny později...
Vloženo

Fiiiiha,

ntb to napisal dobre. ked uz dostanem smyk, netreba brzit, lebo viac blokujes predne kolesa a zadok leti do strany. a hlavne je ten zadok ovela lahsi, takze lahko uteka. problem by som videl v kombinacii zleho povrchu vozovky (prach, strk, blato, voda) a chyby sofera. Nova fabia ma ostre brzdy, ked lepsie pribrzdis v takej zakrute, smyk mozes ocakavat. Mozno bol problem aj v tlaku pneu.

A vlastne da sa uvazovat aj o tom, ze to bolo nejake problemove miesto, kde sa smyka skoro kazdy. keby si sa poobzeral, videl by si okolo kopu skla a mozno na krajnici aj nejake horiace sviecky.

  • o 2 týdny později...
Vloženo

mě se stalo neco podobného v zatáčce do kopce pod plynem 40Km/h auto celé ustřelilo na stranu a rozblikalo se ESP,začal sem brzdit a tak tak že sem nelízl svodidla...cesta byla mokrá povrch nebyl nový...viním z toho pneušky Barum Brillantis...které jsou na autě od novoty.

Vloženo
mě se stalo neco podobného v zatáčce do kopce pod plynem 40Km/h auto celé ustřelilo na stranu a rozblikalo se ESP,začal sem brzdit a tak tak že sem nelízl svodidla...cesta byla mokrá povrch nebyl nový...viním z toho pneušky Barum Brillantis...které jsou na autě od novoty.

vina je vo vodicovi ktory neprisposobil rychlost vozidla povahe a stavu vozovky (a je jedno ake mal pneu)

Vloženo

Můžu potvrdit, že pokud zaprší, tak se Fabie s pneu Barum Brillantis (185/60 R14) stává výrazně nedotáčivou. Se snižující se venkovní teplotou se to ješte zhoršuje. Třeba zimní pneu mi dají jasně najevo, že víc už prostě nezatočí, ale Barumky jedou prostě rovně. Dříve jsem si u nich alespoň pochvaloval relativně nízkou hlučnost a slušný komfort. Ale i tyto vlastnosti se po druhé odježděné sezóně vytratily.

Vloženo
Jo,jo, Barumky, co dodat.... :feve:

Souhlas, bohužel. Mám zimní Polarisy 2 (195/65/R15), kupoval jsu je úplně nové a jsou

to jen vyhozené peníze, bohužel. Je lepší si připlatit a koupit kvalitnější. Pár témat ve smyslu

"jaké" už tu bylo. Také jsu ze zimních Barumek rozpačitý.

Vloženo
Souhlas, bohužel. Mám zimní Polarisy 2 (195/65/R15), kupoval jsu je úplně nové a jsou

to jen vyhozené peníze, bohužel. Je lepší si připlatit a koupit kvalitnější. Pár témat ve smyslu

"jaké" už tu bylo. Také jsu ze zimních Barumek rozpačitý.

A oprávněně. Já si taky 4 roky lebedil na Polaris2, než mě párkrát ošklivě vystrašily na sněhu a přešel jsem na GY UG7 a neprohloupil jsem . Cenově jsou sice někde jinde, ale ten rozdíl 3tis. na sadě na 4 roky je zanedbatelný pro bezpečnější chování na sněhu a břečce. ;)

Vloženo

taky jsem dostal nedávno v zatáčce smyk.... :) jel jsem rychle, na silnici bylo moc mokrýho sněhu a ESP nic! :D :D :D to so věci! :D mohli byste mi taky poradit, kde se stala chyba? myslím si, že pod tou vrstvou sněhu byl štěrk v olejové skrvrně! :p je to možné? jezdeckou chybu vylučuji! lol

teď vážně, takový dotaz... cccc :D

Vloženo (editace)
taky jsem dostal nedávno v zatáčce smyk.... :) jel jsem rychle, na silnici bylo moc mokrýho sněhu a ESP nic! :D :D :D to so věci! :D mohli byste mi taky poradit, kde se stala chyba? myslím si, že pod tou vrstvou sněhu byl štěrk v olejové skrvrně! :p je to možné? jezdeckou chybu vylučuji! lol

teď vážně, takový dotaz... cccc :D

:palec2: Super příspěvek lol

V MF Dnes byl nedávno rozbor všeho, o čem tu čtu: tedy vybavení vozu nejmodernější elektronikou,

týkající se bezpečnosti. Bylo tam vyjmenováno mnoho zkratek a funkcí, často v cizích pojmech, které jsu musel hledat

ve slovníku :) Avšak na konci byla typicky česká věta, která vyjadřovala podstatu věci:

"ani současná nejmodernější elektronika nepředčí bežné fyzikální jevy a zákony, platné po tisíce let našeho věku"

A tak jsu vyhrabal Fyziku z VŠ, dále Mechaniku z Gymnázia a začal znovu studovat rychlost, odpor vzduchu, dostředívé a odstředivé síly, zrychlení, rozložení sil, součet sil, rozklad sil na podložku atp. To bylo ale zajímavé čtení! lol

Editováno: , autor: Petr
Vloženo

jako pravdou je, že jsem opravdu dostal ten malý smyk... mám 4x4 samozřejmě s ESP, ale asi jsem to trochu přepálil! :) prostě to hodně klouzalo no :D aspoň teď vím, co si můžu s autem dovolit a co už ne... jinak to bylo v malý rychlosti, takže nešlo o nic... :)

Vloženo
jako pravdou je, že jsem opravdu dostal ten malý smyk... mám 4x4 samozřejmě s ESP, ale asi jsem to trochu přepálil! :) prostě to hodně klouzalo no :D aspoň teď vím, co si můžu s autem dovolit a co už ne... jinak to bylo v malý rychlosti, takže nešlo o nic... :)

Tak hlavně, že to dobře dopadlo :palec2:lol

Jinak výsledek mého bádání je jasný všem: JAK RYCHLE, URČUJE PŘEDEVŠÍM KVALITA PŘILNAVOSTI pneu k podkladu

čím více to "klouže", tím prostě pomaleji (ps. toto neplatí při sexu lol:palec2:

Vloženo (editace)
vina je vo vodicovi ktory neprisposobil rychlost vozidla povahe a stavu vozovky (a je jedno ake mal pneu)

:palec2: jo a vy na slovensku preferujete Matadory ne snad? :p

Nebudu to rozvádět,na kleberech se mi toto nikdy nestalo lol

Jo a ještě k té elektronice....o tom že to fyzikální zákony to neoblbene je napsáno i v návodu k obsluze ;) ale tedka když je u nás krásný led tak to bliká pořád a rozjezdy jsou s tím mrtě na pohodu :palec2:

Editováno: , autor: xtrack
  • o 9 měsíců později...
Vloženo

Pozorne som si precital vase prispevky. Hladal som totiz odpoved na moj problem. Na mokrej vozovke mi totiz v pravotocivej zakrute uteka zadok. Chybu medzi volantom a operadlom sedacky vylucujem. Uz som presiel asi 4 servisy a vsade mi tvrdili ze auto je vporiadku. Az jeden chlapik mi poradil, ze problem je v silenblokoch ramena. Ti z vas, ktori maju ten isty problem, skuste si vsimnut ako predne kolesa utekaju dopredu a dozadu. A ked su schopne sa posunut na tah ci tlak rukou, co to potom robi pri sile motora? Ten chlapik mi vysvetlil, ze pri takejto poruche auto pocas jazdy zmeni geometriu a stava sa neovladatelne! Udajne taketo problemy mava viacero znaciek aut a cast tazkych nehod je sposobenych tymto problemom. No ale naspat k mojmu problemu. Pochopitelne som dal tie silenbloky vymenit. Naprava uz bola tuhsia a auto sa stalo v zakrutach bezpecnejsie, avsak po prejdeni 2000 km sa to zacalo zhorsovat a som znova tam kde predtym. Preto sa pytam, kde este moze byt este problem? Riesil to uz niekto a dal to dokopy?

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...