Přejít na obsah

ntb

Uživatel
  • Počet příspěvků

    48
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Oznámení ntb

Nováček

Nováček (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Nedávné oznámení

0

Popularita

  1. ntb

    Strojárna cvut ?

    Všechny tu zdravím, Letos budu končit střední (cti Gympl), tak se rozmýšlím kam dál. A jednou z možností, mnou asi zatím nejvíce preferovaných, je strojárna - dopravní a automobilová technika. Koncem února se pojedu podívat do Prahy na den otevřených dveří. Rád bych však také slyšel názory těch, co třeba tuto školu studují nebo se v automobilovém průmyslu pohybují. Abych tak řekl, tak je to volba "srdcem", okolo aut se motám prakticky od mala. O to víc mám obavy, jakou má automobilový průmysl prespektivu do budoucna. Na různé elektromobily atd. mám totiž spíš konzervativní pohled. Rozumím, že otázka ropných zásob by se měla řešit, ale auto pro mě zkrátka znamená zvuk spalovacího motoru, ať už bude spalovat benzin, naftu, plyn nebo třeba někdy v budoucnu vodík. Rozhodně bych se tedy rád držel tohoto klasického konceptu spalováního motor, rozuměj ho co nejvíce zdokonalit pro potřeby alternativních paliv. Kromě FS ještě zvažuji biomedicínu v Kladně, taky pod CVUT, což je obor který rozhodně budoucnost má, ale přecejen vě mě cosi hryže, proč nezkusit ty auta. Nu, je to dilema :-D
  2. p= h*ρ*g .... hydrostatický tlak Kdysi davno jednomu fyzikovi stacilo cca 8m hadice na to, aby dokázal roztrhnout sud naplněný vodou.
  3. Tohle jsou nádhrený auta. A jinak super trefa, tohle je vzácnost ještě s centrál. mazáním.
  4. Ze TDI-PD se dnes nevyplati je jasná věc, ale právě proto se ptám na 1.6TDI-CR. Někde jsem o něm četl celkem zajímavý informace, co se týká výkonu x spotřeby, takže by to mohl být ideální nástupce starejch rotačních dieselů. Pokud si vedle spotřeby uchová i spolehlivost. BTW. Nechci tu rozjízdět žádnou z dalších benzin/nafta flame.
  5. Slyším tu samou chválu na 1.4tsi a 1.8tsi. Bezpochyby to jsou velmi povedené motory, ale kdy si konečně příjdou na své i "naftaři"? Mám na mysli, jestli někdo nevíte přibližné datum příchodu motoru 1.6 TDI-CR na scénu resp. pod kapotu Octavie. Současné diesely u Škodovky jsou totiž už tak trochu za zenitem...
  6. ntb

    škoda fabia turbo

    Předně Engineer je dobrá korba :-D, ale 210psů je na tuhle OHV!!! 1.4 moc. Jestli se nemýlim, tak tenhle motor vychází z toho, co se montoval svýho času do Favoritu, a takových zlepšováků s turbínou tu už bylo, a pokud vim, tak to nikdá moc nevydželo. Na 3krát uložená hřídel se zatím vždy ozvala.
  7. ntb

    Superb II

    Ted to neni sice nic moc extra, ale aspon se to rychle neokouká. Takhle je stále co objevovat. Za pár let to třeba bude pěkný auto. viz. zadek octavie I se mi taky nejak extra nezamlouval, a ted to po okoukanym predku, se mi zdá v některých případech i přijatelnější než octavie2
  8. V bláhové najivitě jsem čekal trochu něco smysluplnějšího. Nu ale co, taková je dnes doba... BTW. Doma mám na disku asi 700MB video z dob škody spartak/octavia se servsními úkony (výměna oleje motoru, převodovky, rozvodovky, výměna filtru a spousty dalších věcí) plus popis funkce jednotlivých komponent na odkrytém rámu vozu s častešně transparentními díly (bubny, kryt převodovky, řízení atd.) Dnes by si výrobce zřejmě netroufl vyprodukovat celovečerní film na toto téma :-D
  9. ntb

    TV tuner

    Software je většinou kámenem úrazu u těchto zařízení. Příbalený OEM leckdy za moc nestojí. Mám naprosto otřesnou zkušenost s Pinnacle 310i, tím nechci kartu nejak hanit, naopak myslím co se výbavy týče, je na tom velmi dobře, ale co mě velmi rozzlobilo, byl dodávaný SW. Regulérně správně mi to běželo snad jednou, druhý den obraz vypadal jak přesvětlený negativ, a po mém dalším snažení o přeinstalaci to už dokonce odmítalo najít i kartu Velmi konflitní záležitost, naprostá nemožnost cokoli manuálně nastavit (kodeky ani omylem). Dlouho jsem taky hledal co by tedy mohlo této kartě vyhovovat. Protože u nás je zatím pouze analog vysílání, tak musím používat zatím analog tuner, tím pádem SW musí zvládat ladil analog, na což se u mnoha programů celkem zapomíná. Takže abych to zhrnul. Pokud je možno ladit DVB-T doporučuji program DVBdream (výborné zkušenosti s Technisatem na SkyStar2, pinnaclePCTV zvládá pouze digátal DVB-T, což je pro mě velká škoda) Dale by se mohlo hodit altDVB, což je uplně free a HW nároky se rovnají nule - ale spíš je to jen na real-time sledování (nezabírá prostředky v počítači, vy pohodlně pracujete zatímco třeba na druhém monitoru, nebo v malém okenku na obrazovce hraje televize. (vyzkoušeno pouze SkyStar2, nicméně za zkoušku se nic nedá...) A pokud je třeba zachovat zmiňovaný analog, nedávno jsem narazil na program Sceneo TV který se kamarádí i s analogovým tunerem
  10. ntb

    ITak

    Tak to tu po dlouhé době oživím jednou z mnoha velmi povedených scének z kultovního britského seriálu ITcrowd. vtipná ukázka mentality itáků, nic ve zlym, vyrceno s nadsázkou. opravdu mě to pobavilo... http://youtube.com/watch?v=6nGjxO_Bfac
  11. Ciste teoreticky, nedaval se tenhle motor 1.9 SDI do Felicie jako 1.9D papirove jsou na tom snad stejne, ne? Jinak s tou upravou, ty pisty a ojnice musi byt urcite jiny. Protoze jestlize v tom je turbo, ktery dela vetsi tlaky, vetsi teplotni rozdily, tak se i ten pist víc roztahuje. Takze by se museli dat asi s mensim prumerem, aby tam byla vetsi rezerva pro pripadnou roztaznost. Co treba vim, tak pri prestavbach tatrovackejch motoru, ke kterym dodelavaj turba, tak je nutny tyhle veci menit. Vim že octavka není náklaďák, ale pokud byl motor navrženej aby pracoval primarne bez turba, tak ta uprava bude muset jit vic do hloubky, aby všechno běhalo tak jak má na 100%, než aby si někdo předčasně odepsal engine...
  12. ntb

    Superb II

    Tak me se novy Superb libi moc. Ten predek je naprosto perfektni. Nejdriv jsem se bal, ze to bude podobne zpracovani masky jako roomster/fabia2, ale tohle me dostalo. Podobnej styl, ale zpracovanim uplne nekde jinde, ty linie jsou maximální... Zezadu je mozna viko kufru az moc vysoke, nicmeně tomu může nahrávat fakt, že ta fotka je focena ze zhora, takze se to nedá moc odhadnout. Jak to vypada tak vzadu bude mista habadej. Takze tak jak to ma byt... SuperbI se moc neprosadil, ale timhle si VW na sebe upletl bic Jinak s tou zadí, zkusil jsem udelat VT, stylem Mercedesu CLS http://forum.skodahome.cz/index.php?showto...mp;#entry644981 a ty svetla bych nemenil...
  13. Trosku jsem si upravil Supa podle svych predstav, ala mercedes-benz CLS Takze celkove snizeny, vythanutý přední blatník, zadní zůstal serie, nicmene kolo v nem se trosku povytáhlo ven, aby nebylo moc zaražený do kastle. Víko kufru tak nejak narychlo skoseny, v prostredku by se melo nepatrne lamat do oblouku, aby hrálo s nabíhající linii horní hrany zadních svítilen. Pokud budu mit cas tak si s tím ještě kousek pohraju.
  14. ntb

    smyk

    Tak tady je asi jedniny reseni jit nekde na letiste, nebo polni cestu a pekne si vsechno odzkouset. Vzasade brdit v zatacce neni moc ok, nicmene absko se stará o to aby se nezablokovaly predni kola a auto se nezklouzlo po tecne kruznice zatážky. Jinak kdyz odbocí zadek, tak by melo nasledovat uvolnenni brzdy a kontra volantem na obracenou stranu ve smeru smyku. Tim ze byla zamacknuta brzda se zrejme auto zapíchlo předníma kolama a vykrouzilo kruznici. Takze chce to vzit na letiste a pekne si vsechno vklidu natrenovat a szit se s autem a poznat chovani podvozku. Jinak dobrá rada, kdyz de auto do smyku, tak zaklad je uvolnit brzdu, at je to s abskem nebo bez. a pak nasledne dat kontra volantem a pridat plyn aby se to vytahlo z toho smyku, jinak s tim plynem pozor na lede, nebo na snehu, aby neztratili prilnavost i predni kola, tim ze se prudkou akcelerací utrhnou do strany....
×
×
  • Vytvořit nový...