Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdaz chlapi,

řešim takovej "drobnej" problém - jak víte, mám 1,8 20V turbo 110 kW s mechanickým plynem 12/98 AGU s pár úpravama. Jenže u tohoto motoru neni flešovací řídící jednotka - a tu bych já potřeboval. No a vzhledem k tomu, že svůj motor mám kompletně udělanej, tak ho nechci měnit za jinej. Dál vím, že tenhle motor ( 1,8 AGU 110 kW ) je naprosto stejnej jako motor u RSka ( 1,8 AUQ 132 kW ) - hlava, blok, písty, rozvody, svody, sání, vstřiky, většina hadic, agregáty - to vše je stejné.

Takže mě napadlo - na můj motor nastrojit věci z RSka - škrtící klapku, váhu vzduchu, zapalovací moduly + ventilové víko + čidlo u ventilového víka, pedály na elektronickej plyn, těch pár hadic co je tam navíc a ty dva domky co sou z boku na hlavě, motorovou elektriku a řídící jednotku ( propojení z řídící jednotky do interiéru už mám předběžně vyřešené s Martinem RS ( dík za rady ) a stejně i montáž budíků s maxíkem z RSka - jde to snadno ).

Jen mě zajímá, zda s tím nemáte někdo zkušenost, nebo nějakej nápad co by mě mohlo překvapit, nebo na co si dát pozor, nebo co ještě je potřeba. Neřešte turbo, vstřiky a takový hovadiny - opravdu mě zajímá jen to samotné přestrojení motorové elektriky a veškerejch čidel na motoru.

Tedy lze předělat 1,8 turbo ( 98 - 00 ) s mechanickym plynem na elektronickej ( 01 - 07 ) bez výměny motoru bez nějakejch opravdu brutálních zásahů ?

  • Autor

Takovejch octaviakutilů a nikdo nic ?

A ty se divíš? Vždyť co se týká úprav tohoto typu a podobných jsi tady největší "blázen". :palec2:

Mně by to třeba též zajímalo, ale pro začátek z trochu jiného důvodu - CAN Maxidot vs. data z ŘJ AGU :(

  • Autor
A ty se divíš? Vždyť co se týká úprav tohoto typu a podobných jsi tady největší "blázen". :palec2:

Mně by to třeba též zajímalo, ale pro začátek z trochu jiného důvodu - CAN Maxidot vs. data z ŘJ AGU :(

Maxidotem začnu - zhruba za 14 dní tam šoupnu fungl nágl budíky origo z RSka s maxíkem. To se s AGU sladit dá - ještě se k tomu musí dát vystřelovací klíče pro 3 generaci a maká to - pár lidí to umí udělat.

Maxidotem začnu - zhruba za 14 dní tam šoupnu fungl nágl budíky origo z RSka s maxíkem. To se s AGU sladit dá - ještě se k tomu musí dát vystřelovací klíče pro 3 generaci a maká to - pár lidí to umí udělat.

Předěláno na 3g. mám, ale nejede spotřeba a tím pádem ani výpočty - průměrná a dojezd.

Taky mám AGU a taky by mě zajímala možnost toho předělání a to hlavně kvůli maxidotu, ten bych moc chtěl, ale aby byl plně funkční ... No jinak elektronickej plyn by byl taky dobrej, na tempomat. Ale bych řek že AGU oproti RS má víc rozdílů, třeba rs má dvě lambda sondy a vačkové hřídele jsou taky jiné, rs má to přenastavování, ne???

Upraveno od FilipV

  • Autor
Taky mám AGU a taky by mě zajímala možnost toho předělání a to hlavně kvůli maxidotu, ten bych moc chtěl, ale aby byl plně funkční ... No jinak elektronickej plyn by byl taky dobrej, na tempomat. Ale bych řek že AGU oproti RS má víc rozdílů, třeba rs má dvě lambda sondy a vačkové hřídele jsou taky jiné, rs má to přenastavování, ne???

Já bych neřek, že hlava je jiná - mám totiž oba motory AGU i RS AUQ v garáři rozebrané a vše je naprosto stejné - jen u RS je na na hlavě takovej domek s čidlem na straně u baterky a u AGU je ten domek bez čidla ( podle mě hlídá nastavení vaček nebo napnutí řetězu na vačkách ), kazdopádně dám na AGU hlavu domek s čidlem ( 2 mrňavé šroubky ) a je hotovo.

Já bych neřek, že hlava je jiná - mám totiž oba motory AGU i RS AUQ v garáři rozebrané a vše je naprosto stejné - jen u RS je na na hlavě takovej domek s čidlem na straně u baterky a u AGU je ten domek bez čidla ( podle mě hlídá nastavení vaček nebo napnutí řetězu na vačkách ), kazdopádně dám na AGU hlavu domek s čidlem ( 2 mrňavé šroubky ) a je hotovo.

a nebude ti tam ještě chybět přestavování časování? elmag. ventil N205

Upraveno od rolbar

  • Autor

Tak myšleno je to následovně - odstrojím svůj motor tak, že zůstane pouze holej blok s hlavou a převodovkou s klimakompresorem, servem a altíkem, dále zůstanou svody, RS turbo a sání se vstřikama. Veškerá elektrika, čidla, hadice na vodu, vzduch a benzín pujdou pryč a místo toho dám věci z RS + klapku z RS. To vše zapojím a dovedu do RS řj a pak už to jen propojím s interiérem dle rady MartinaRS a mělo by to makat - RS budíky s maxíkem samozřejmě mám. No a pak si tam švihnu čip od CIMBU.

Tak myšleno je to následovně - odstrojím svůj motor tak, že zůstane pouze holej blok s hlavou a převodovkou s klimakompresorem, servem a altíkem, dále zůstanou svody, RS turbo a sání se vstřikama. Veškerá elektrika, čidla, hadice na vodu, vzduch a benzín pujdou pryč a místo toho dám věci z RS + klapku z RS. To vše zapojím a dovedu do RS řj a pak už to jen propojím s interiérem dle rady MartinaRS a mělo by to makat - RS budíky s maxíkem samozřejmě mám. No a pak si tam švihnu čip od CIMBU.

a neseženeš motorovej svazek z novější ?

  • Autor
a neseženeš motorovej svazek z novější ?

Nechápu co nebo jak to myslíš ?

maš 99- tku a máš čidla s hranatym konektorem a malim konektorem (45pin) na ř.j. motoru když dáš motorovej svazek z O1 ... tak tam budeš mít konektor škrtící klapku 1/2 kulatý konektory a 72pin konektor motorové jednotky.

ale stejně úplně nejlepší by bylo předělat celou elektriku z O1 a udělat z toho plnohodnotný auto s 3. generací

Martin RS ti mohl říct že jednotky z O1 mají jinej konektor na ř.j. motoru t.z. tvou flashovací jednotku nemáš ted do čeho zapojit

Upraveno od Vaša

Tak myšleno je to následovně - odstrojím svůj motor tak, že zůstane pouze holej blok s hlavou a převodovkou s klimakompresorem, servem a altíkem, dále zůstanou svody, RS turbo a sání se vstřikama. Veškerá elektrika, čidla, hadice na vodu, vzduch a benzín pujdou pryč a místo toho dám věci z RS + klapku z RS. To vše zapojím a dovedu do RS řj a pak už to jen propojím s interiérem dle rady MartinaRS a mělo by to makat - RS budíky s maxíkem samozřejmě mám. No a pak si tam švihnu čip od CIMBU.

Budeš muset vyměnit mezi vačkama napínák (AGU) za přestavovač sací vačky (AUQ)

podle mě je ohledně elektriky toto nejlepší řešení

post-167-1200832228_thumb.jpg

podle mě je ohledně elektriky toto nejlepší řešení

přesně tak Vašo, Jakube, sežeň někde celou elektriku z RS nebo 1,8T s el. plynem (záleží na výbavě) a překuchej to, stejnak cena úpravy stávající el. se bude blížit ceně překuchání a získáš tím třeba ESP/ASR, výhřev sedaček a podobný věci :palec2:

mě trvalo přehození 1,6 elektriky na 1,8T RS i s interiérem 8 hodin a vše hned chodilo jak má.

Taky prihodim.Sice to neni benal ale take jsem sehnal celou motorovou elektriku a prestavel to na flash jednotku.Nastesati jsem mel rok 2000 tak jsem nemusel menit cidla kvuli konektorum.Ale taky by slo jen prepinovat. Vyhoda byla uz elektricky plyn.Nemusel jsem nic jineho menit jen napichat konektory a prizpusobit RJ.

  • Autor
maš 99- tku a máš čidla s hranatym konektorem a malim konektorem (45pin) na ř.j. motoru když dáš motorovej svazek z O1 ... tak tam budeš mít konektor škrtící klapku 1/2 kulatý konektory a 72pin konektor motorové jednotky.

ale stejně úplně nejlepší by bylo předělat celou elektriku z O1 a udělat z toho plnohodnotný auto s 3. generací

Martin RS ti mohl říct že jednotky z O1 mají jinej konektor na ř.j. motoru t.z. tvou flashovací jednotku nemáš ted do čeho zapojit

Přesně tak je to myšlený - namontuju kompletní RS motorovou elektriku + čidla z RS + jednotku z RS + váhu a klapku a moduly z RS + napínák vaček s čidlem z RS a pak jen dodělat to propojení z Jednotky na interiér - to řikal MartinRS že je osm drátů.

Jen tak mimochodem Vašo - nejsi z okolí Prostějova - pokud jó - tak jsme s polu domluveni na únor na montáž RS budíků s maxíkem a vystřelováků pro 3G v Praze. Nebo se pletu ?

Přesně tak je to myšlený - namontuju kompletní RS motorovou elektriku + čidla z RS + jednotku z RS + váhu a klapku a moduly z RS + napínák vaček s čidlem z RS a pak jen dodělat to propojení z Jednotky na interiér - to řikal MartinRS že je osm drátů.

Jen tak mimochodem Vašo - nejsi z okolí Prostějova - pokud jó - tak jsme s polu domluveni na únor na montáž RS budíků s maxíkem a vystřelováků pro 3G v Praze. Nebo se pletu ?

jj jsme domluvení :)

nějak nerozumím těm 5 ti drátům - ty budou na co ?

jj jsme domluvení :)

nějak nerozumím těm 5 ti drátům - ty budou na co ?

řekl bych, že myslí modrou svorkovnici - el. plyn ;)

  • Autor

Ano, myslím, že to je ono - modrá svorkovnice - el plyn - mám pocit, že MartinRS řikal 8 drátů, ale to sem s ním domluven, že až to budu dělat, tak mu zavolám a on mě navede.

  • Autor

Tak to vypadá velice nadějně - během tohoto týdne budu mít vše potřebné na přestavbu - takže se do toho pustím.

Začnu výměnou napínáku mezi vačkama - napínák (AGU) za přestavovač sací vačky (AUQ) a pak už to bude hračka.

BUDU MÍT ZŘEJMĚ PRVNÍ RS s motorem AGU s elektronickým plynem a S ORIGINÁLNÍ RS JEDNOTKOU NA 132 KW + čip CIMBU.

Tak doufám, že mě vezmete mezi RSáky.

Upraveno od Jakub - škodík

Hele a jak to dopadlo s tim obrovskym turbem a tryskama????

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.