Přejít na obsah

1,8 20V turbo záměna elektriky z 99 na 01 a výš


Doporučené příspěvky

Zdaz chlapi,

řešim takovej "drobnej" problém - jak víte, mám 1,8 20V turbo 110 kW s mechanickým plynem 12/98 AGU s pár úpravama. Jenže u tohoto motoru neni flešovací řídící jednotka - a tu bych já potřeboval. No a vzhledem k tomu, že svůj motor mám kompletně udělanej, tak ho nechci měnit za jinej. Dál vím, že tenhle motor ( 1,8 AGU 110 kW ) je naprosto stejnej jako motor u RSka ( 1,8 AUQ 132 kW ) - hlava, blok, písty, rozvody, svody, sání, vstřiky, většina hadic, agregáty - to vše je stejné.

Takže mě napadlo - na můj motor nastrojit věci z RSka - škrtící klapku, váhu vzduchu, zapalovací moduly + ventilové víko + čidlo u ventilového víka, pedály na elektronickej plyn, těch pár hadic co je tam navíc a ty dva domky co sou z boku na hlavě, motorovou elektriku a řídící jednotku ( propojení z řídící jednotky do interiéru už mám předběžně vyřešené s Martinem RS ( dík za rady ) a stejně i montáž budíků s maxíkem z RSka - jde to snadno ).

Jen mě zajímá, zda s tím nemáte někdo zkušenost, nebo nějakej nápad co by mě mohlo překvapit, nebo na co si dát pozor, nebo co ještě je potřeba. Neřešte turbo, vstřiky a takový hovadiny - opravdu mě zajímá jen to samotné přestrojení motorové elektriky a veškerejch čidel na motoru.

Tedy lze předělat 1,8 turbo ( 98 - 00 ) s mechanickym plynem na elektronickej ( 01 - 07 ) bez výměny motoru bez nějakejch opravdu brutálních zásahů ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A ty se divíš? Vždyť co se týká úprav tohoto typu a podobných jsi tady největší "blázen". :palec2:

Mně by to třeba též zajímalo, ale pro začátek z trochu jiného důvodu - CAN Maxidot vs. data z ŘJ AGU :(

Maxidotem začnu - zhruba za 14 dní tam šoupnu fungl nágl budíky origo z RSka s maxíkem. To se s AGU sladit dá - ještě se k tomu musí dát vystřelovací klíče pro 3 generaci a maká to - pár lidí to umí udělat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Maxidotem začnu - zhruba za 14 dní tam šoupnu fungl nágl budíky origo z RSka s maxíkem. To se s AGU sladit dá - ještě se k tomu musí dát vystřelovací klíče pro 3 generaci a maká to - pár lidí to umí udělat.

Předěláno na 3g. mám, ale nejede spotřeba a tím pádem ani výpočty - průměrná a dojezd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky mám AGU a taky by mě zajímala možnost toho předělání a to hlavně kvůli maxidotu, ten bych moc chtěl, ale aby byl plně funkční ... No jinak elektronickej plyn by byl taky dobrej, na tempomat. Ale bych řek že AGU oproti RS má víc rozdílů, třeba rs má dvě lambda sondy a vačkové hřídele jsou taky jiné, rs má to přenastavování, ne???

Editováno: , autor: FilipV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky mám AGU a taky by mě zajímala možnost toho předělání a to hlavně kvůli maxidotu, ten bych moc chtěl, ale aby byl plně funkční ... No jinak elektronickej plyn by byl taky dobrej, na tempomat. Ale bych řek že AGU oproti RS má víc rozdílů, třeba rs má dvě lambda sondy a vačkové hřídele jsou taky jiné, rs má to přenastavování, ne???

Já bych neřek, že hlava je jiná - mám totiž oba motory AGU i RS AUQ v garáři rozebrané a vše je naprosto stejné - jen u RS je na na hlavě takovej domek s čidlem na straně u baterky a u AGU je ten domek bez čidla ( podle mě hlídá nastavení vaček nebo napnutí řetězu na vačkách ), kazdopádně dám na AGU hlavu domek s čidlem ( 2 mrňavé šroubky ) a je hotovo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych neřek, že hlava je jiná - mám totiž oba motory AGU i RS AUQ v garáři rozebrané a vše je naprosto stejné - jen u RS je na na hlavě takovej domek s čidlem na straně u baterky a u AGU je ten domek bez čidla ( podle mě hlídá nastavení vaček nebo napnutí řetězu na vačkách ), kazdopádně dám na AGU hlavu domek s čidlem ( 2 mrňavé šroubky ) a je hotovo.

a nebude ti tam ještě chybět přestavování časování? elmag. ventil N205

Editováno: , autor: rolbar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak myšleno je to následovně - odstrojím svůj motor tak, že zůstane pouze holej blok s hlavou a převodovkou s klimakompresorem, servem a altíkem, dále zůstanou svody, RS turbo a sání se vstřikama. Veškerá elektrika, čidla, hadice na vodu, vzduch a benzín pujdou pryč a místo toho dám věci z RS + klapku z RS. To vše zapojím a dovedu do RS řj a pak už to jen propojím s interiérem dle rady MartinaRS a mělo by to makat - RS budíky s maxíkem samozřejmě mám. No a pak si tam švihnu čip od CIMBU.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak myšleno je to následovně - odstrojím svůj motor tak, že zůstane pouze holej blok s hlavou a převodovkou s klimakompresorem, servem a altíkem, dále zůstanou svody, RS turbo a sání se vstřikama. Veškerá elektrika, čidla, hadice na vodu, vzduch a benzín pujdou pryč a místo toho dám věci z RS + klapku z RS. To vše zapojím a dovedu do RS řj a pak už to jen propojím s interiérem dle rady MartinaRS a mělo by to makat - RS budíky s maxíkem samozřejmě mám. No a pak si tam švihnu čip od CIMBU.

a neseženeš motorovej svazek z novější ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

maš 99- tku a máš čidla s hranatym konektorem a malim konektorem (45pin) na ř.j. motoru když dáš motorovej svazek z O1 ... tak tam budeš mít konektor škrtící klapku 1/2 kulatý konektory a 72pin konektor motorové jednotky.

ale stejně úplně nejlepší by bylo předělat celou elektriku z O1 a udělat z toho plnohodnotný auto s 3. generací

Martin RS ti mohl říct že jednotky z O1 mají jinej konektor na ř.j. motoru t.z. tvou flashovací jednotku nemáš ted do čeho zapojit

Editováno: , autor: Vaša
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak myšleno je to následovně - odstrojím svůj motor tak, že zůstane pouze holej blok s hlavou a převodovkou s klimakompresorem, servem a altíkem, dále zůstanou svody, RS turbo a sání se vstřikama. Veškerá elektrika, čidla, hadice na vodu, vzduch a benzín pujdou pryč a místo toho dám věci z RS + klapku z RS. To vše zapojím a dovedu do RS řj a pak už to jen propojím s interiérem dle rady MartinaRS a mělo by to makat - RS budíky s maxíkem samozřejmě mám. No a pak si tam švihnu čip od CIMBU.

Budeš muset vyměnit mezi vačkama napínák (AGU) za přestavovač sací vačky (AUQ)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

podle mě je ohledně elektriky toto nejlepší řešení

přesně tak Vašo, Jakube, sežeň někde celou elektriku z RS nebo 1,8T s el. plynem (záleží na výbavě) a překuchej to, stejnak cena úpravy stávající el. se bude blížit ceně překuchání a získáš tím třeba ESP/ASR, výhřev sedaček a podobný věci :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky prihodim.Sice to neni benal ale take jsem sehnal celou motorovou elektriku a prestavel to na flash jednotku.Nastesati jsem mel rok 2000 tak jsem nemusel menit cidla kvuli konektorum.Ale taky by slo jen prepinovat. Vyhoda byla uz elektricky plyn.Nemusel jsem nic jineho menit jen napichat konektory a prizpusobit RJ.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

maš 99- tku a máš čidla s hranatym konektorem a malim konektorem (45pin) na ř.j. motoru když dáš motorovej svazek z O1 ... tak tam budeš mít konektor škrtící klapku 1/2 kulatý konektory a 72pin konektor motorové jednotky.

ale stejně úplně nejlepší by bylo předělat celou elektriku z O1 a udělat z toho plnohodnotný auto s 3. generací

Martin RS ti mohl říct že jednotky z O1 mají jinej konektor na ř.j. motoru t.z. tvou flashovací jednotku nemáš ted do čeho zapojit

Přesně tak je to myšlený - namontuju kompletní RS motorovou elektriku + čidla z RS + jednotku z RS + váhu a klapku a moduly z RS + napínák vaček s čidlem z RS a pak jen dodělat to propojení z Jednotky na interiér - to řikal MartinRS že je osm drátů.

Jen tak mimochodem Vašo - nejsi z okolí Prostějova - pokud jó - tak jsme s polu domluveni na únor na montáž RS budíků s maxíkem a vystřelováků pro 3G v Praze. Nebo se pletu ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak je to myšlený - namontuju kompletní RS motorovou elektriku + čidla z RS + jednotku z RS + váhu a klapku a moduly z RS + napínák vaček s čidlem z RS a pak jen dodělat to propojení z Jednotky na interiér - to řikal MartinRS že je osm drátů.

Jen tak mimochodem Vašo - nejsi z okolí Prostějova - pokud jó - tak jsme s polu domluveni na únor na montáž RS budíků s maxíkem a vystřelováků pro 3G v Praze. Nebo se pletu ?

jj jsme domluvení :)

nějak nerozumím těm 5 ti drátům - ty budou na co ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to vypadá velice nadějně - během tohoto týdne budu mít vše potřebné na přestavbu - takže se do toho pustím.

Začnu výměnou napínáku mezi vačkama - napínák (AGU) za přestavovač sací vačky (AUQ) a pak už to bude hračka.

BUDU MÍT ZŘEJMĚ PRVNÍ RS s motorem AGU s elektronickým plynem a S ORIGINÁLNÍ RS JEDNOTKOU NA 132 KW + čip CIMBU.

Tak doufám, že mě vezmete mezi RSáky.

Editováno: , autor: Jakub - škodík
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...