Publikováno Listopad 29, 200618 r Potřeboval bych poradit jak sundám ten plastový kryt z motoru. Chci totiž vyměnit vzduchový filtr, ale ten kryt se mi nepodařilo sundat. Je to motor 1,4 16V 55Kw, když jsem ten filtr kupoval, tak mi bylo řečeno, že jsou dvě varianty česká a německá (mimochodem, žil jsem v domění že všechny tyhle motory jsou německé), brali to podle techničáku, prý mám tu německou variantu. Vizuálně jsem na tom krytu nenašel nic, co by ho tam drželo (žádné šroubky apod.), ale když jsem za něj bral, tak vůbec nejevil tendenci, že by se mu chtělo dolů. Zkoušel jsem za něj brát jak z přední strany, tak ze zadní a nic. Tak nevím jestli to má nějakou pojistku kterou musím zmáčknout, nebo je na to nějaký grif, ale já jsem na to nepřišel. Bál jsem se pak za něj rvát ještě víc, abych to nezku*vil, tak moc prosím jestli by mi někdo poradil. Díky moc.
Listopad 29, 200618 r Normalne chytni kryt za boky, třeba nejprve vpředu a tahej nahoru, potom tak stejně vzadu. Na boku na straně baterky je malá hadička odsávání klikové skříně, tu nezapomeň odpojit na straně toho krytu, jinak nic jiného tam není, nemáš co urvat. Kryt má čtyřy plastové hroty, které se zasouvají do gumových špuntů na motoru.
Listopad 29, 200618 r tak oko bolo uz pisane pred tym nesnaz sa ho strhnut naraz ale chod po stranach a on bude vyskakovat s uchytou len nezabudni dat dole hadicu odvetravania klukovej skrine. ked ho budes naspät nasadzat tak zacinaj otvorom na skrtiacej sklapke tam to nasad a postupne dotlacaj nakoniec nasad hadicu a je to. tu su aj obrazky.
Prosinec 5, 200618 r Autor Tak výměna provedena, jsa poučen, že nemám co zničit jsem pořádně zabral a kryt odcvakl. Takže díky
Únor 10, 200817 r nazdar škodováci má někdo z vás zkušenosti se sundáním umělého krytu motoru(černý) mám 1,4 50kw motor a poradit jak se sundavá díky pa
Únor 10, 200817 r Pod znakem jedna matice,pod víčkem vpravo druhá,vyndat měrku oleje a vyškubnout směrem nahoru.
Únor 10, 200817 r Pod znakem jedna matice,pod víčkem vpravo druhá,vyndat měrku oleje a vyškubnout směrem nahoru. a jak odstranim ten znak vyškubnout ho?
Březen 11, 200817 r podebrat šroubovákem u 1,4 16V stačí ten kryt len ťahať smerom hore, v každom rohu je uloženie a potom odpojiť jednu hadičku. nič sa nešrobuje ani znak nemusíš páčiť šrobovakom.
Březen 11, 200817 r A naspäť už ani nedaj ja jazdím bez toho krytu už dávno. Zátku do víčka nad ventilmy nájdeš na spodku krytu. Stačí len zasunúť na miesto, a nemaj obavy počas jazdy to nevypadne.
Březen 24, 200817 r Mam 1,4 16 V 74 Kw a take se mne nedari ten kryt sundat. Pod znakem zadnoa matice ani sroub neni a nikde jsem upevneni nenasel. A pri malem nasilnem pokusu kryt vytrhnout se to ani nehlo. Porad te
Březen 24, 200817 r Mam 1,4 16 V 74 Kw a take se mne nedari ten kryt sundat. Pod znakem zadnoa matice ani sroub neni a nikde jsem upevneni nenasel. A pri malem nasilnem pokusu kryt vytrhnout se to ani nehlo. Porad te jednoducho jednu hadicku tusim po lavej strane ked stoji celom k autu odpojis, potom chyt kryt blizsie k chladicu a trosku potiahni (ani moc nemusis) a potiahni hore ako keby si chcel otvorit kapotu ide to celkom lahko (nie je priskrutkovany ani nic podobne). p.s.: ten kryt je uchyteny na 4 bodoch ak sa nemylim (uz pol roka som ho nemal dole) nic zlozite jednoducho len odpoj hadicku a potiahni smerom do hora. Upraveno Březen 24, 200817 r od houmr
Březen 24, 200817 r jednoducho jednu hadicku tusim po lavej strane ked stoji celom k autu odpojis, potom chyt kryt blizsie k chladicu a trosku potiahni (ani moc nemusis) a potiahni hore ako keby si chcel otvorit kapotu ide to celkom lahko (nie je priskrutkovany ani nic podobne).p.s.: ten kryt je uchyteny na 4 bodoch ak sa nemylim (uz pol roka som ho nemal dole) nic zlozite jednoducho len odpoj hadicku a potiahni smerom do hora. ta hadička je tuším na druhé straně (vpravo) a zas tak lehce to nejde. Nebo aspoň u mého to nejde lehce, lepší je to dělat u zahřátého motoru
Březen 24, 200817 r pitrs78: nie nie na pravej strane nie je tam mas klapku je tam kde som to naznacil za tym vykrojenym miestom v hornom rohu. ja nehovorim ze to ide lahko, ale urcite to nejde hovadsky tazko ze s tym musis zapasit ja to robim vzdy pri ohriatom motore a vtedy to moze ist o chlp lahsie to mas pravdu a nasadenie ide uplne hahko len das na klapku a klap klap klap na jednotlive miesta sadne to ako serbel na zadok.
Březen 25, 200817 r uplne ste ma doplietli teraz ale je to tak ako ako som pisal u serie aua, aub. tu je filter.
Březen 25, 200817 r ta hadicka je opravdu VPRAVO,je videt z boku alespon u motoru BBY/BBZ . no já si to taky myslím že je vpravo (BKY), ale hádat se nebudu, musel bych se podívat
Květen 24, 200817 r pajko: ty na MPI mozes jazdit aj bez neho lebo vzduchovy filter je mimo len sa ti bude z vrchu mozno viac spinit motor. ja na 16V ho musim mat lebo je v nom integrovany vzduchovy filter cize je sucastou toho krytu.
Květen 24, 200817 r no ja ho chcem dat dole a vycistit a tak isto aj motor chcem vycistit a potom ho nahodit spat....ozaj nevies mi poradit jak a cim sa cisti motor? mam to dat spravit radsej do servisu dakam alebo sa da aj doma
Květen 24, 200817 r pajko: ja nie som moc zastanca vystriekat vapkou motor, vyrobca udava ze sa moze ale mal by sa zakryt alternator. ked uz cistit motor tak nejako klasicky rucne handrou. inak oxidacia je prirodzena reakcia, prostriedky na cistenie motopur (arva). motopur kupis na slovnafte ja ho pouzivam na cistenie retaze.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.