Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Potřeboval bych poradit jak sundám ten plastový kryt z motoru. Chci totiž vyměnit vzduchový filtr, ale ten kryt se mi nepodařilo sundat. Je to motor 1,4 16V 55Kw, když jsem ten filtr kupoval, tak mi bylo řečeno, že jsou dvě varianty česká a německá (mimochodem, žil jsem v domění že všechny tyhle motory jsou německé), brali to podle techničáku, prý mám tu německou variantu. Vizuálně jsem na tom krytu nenašel nic, co by ho tam drželo (žádné šroubky apod.), ale když jsem za něj bral, tak vůbec nejevil tendenci, že by se mu chtělo dolů. Zkoušel jsem za něj brát jak z přední strany, tak ze zadní a nic. Tak nevím jestli to má nějakou pojistku kterou musím zmáčknout, nebo je na to nějaký grif, ale já jsem na to nepřišel. Bál jsem se pak za něj rvát ještě víc, abych to nezku*vil, tak moc prosím jestli by mi někdo poradil. Díky moc. -_-

Vloženo

Normalne chytni kryt za boky, třeba nejprve vpředu a tahej nahoru, potom tak stejně vzadu. Na boku na straně baterky je malá hadička odsávání klikové skříně, tu nezapomeň odpojit na straně toho krytu, jinak nic jiného tam není, nemáš co urvat. Kryt má čtyřy plastové hroty, které se zasouvají do gumových špuntů na motoru.

Vloženo

tak oko bolo uz pisane pred tym nesnaz sa ho strhnut naraz ale chod po stranach a on bude vyskakovat s uchytou len nezabudni dat dole hadicu odvetravania klukovej skrine. ked ho budes naspät nasadzat tak zacinaj otvorom na skrtiacej sklapke tam to nasad a postupne dotlacaj nakoniec nasad hadicu a je to. tu su aj obrazky.

post-8-1164791203.jpg

  • o 1 rok později...
  • o 1 měsíc později...
Vloženo
podebrat šroubovákem lol:p

u 1,4 16V stačí ten kryt len ťahať smerom hore, v každom rohu je uloženie a potom odpojiť jednu hadičku. nič sa nešrobuje ani znak nemusíš páčiť šrobovakom.

Vloženo

A naspäť už ani nedaj ja jazdím bez toho krytu už dávno. Zátku do víčka nad ventilmy nájdeš na spodku krytu. Stačí len zasunúť na miesto, a nemaj obavy počas jazdy to nevypadne.

  • o 2 týdny později...
Vloženo (editace)
Mam 1,4 16 V 74 Kw a take se mne nedari ten kryt sundat. Pod znakem zadnoa matice ani sroub neni a nikde jsem upevneni nenasel. A pri malem nasilnem pokusu kryt vytrhnout se to ani nehlo. Porad te

jednoducho jednu hadicku tusim po lavej strane ked stoji celom k autu odpojis, potom chyt kryt blizsie k chladicu a trosku potiahni (ani moc nemusis) a potiahni hore ako keby si chcel otvorit kapotu ide to celkom lahko (nie je priskrutkovany ani nic podobne).

p.s.: ten kryt je uchyteny na 4 bodoch ak sa nemylim (uz pol roka som ho nemal dole) ;) nic zlozite jednoducho len odpoj hadicku a potiahni smerom do hora.

post-1730-1206376809_thumb.jpg

Editováno: , autor: houmr
Vloženo
jednoducho jednu hadicku tusim po lavej strane ked stoji celom k autu odpojis, potom chyt kryt blizsie k chladicu a trosku potiahni (ani moc nemusis) a potiahni hore ako keby si chcel otvorit kapotu ide to celkom lahko (nie je priskrutkovany ani nic podobne).

p.s.: ten kryt je uchyteny na 4 bodoch ak sa nemylim (uz pol roka som ho nemal dole) ;) nic zlozite jednoducho len odpoj hadicku a potiahni smerom do hora.

ta hadička je tuším na druhé straně (vpravo) a zas tak lehce to nejde. Nebo aspoň u mého to nejde lehce, lepší je to dělat u zahřátého motoru

Vloženo

pitrs78: nie nie na pravej strane nie je tam mas klapku je tam kde som to naznacil za tym vykrojenym miestom v hornom rohu. ja nehovorim ze to ide lahko, ale urcite to nejde hovadsky tazko ze s tym musis zapasit ja to robim vzdy pri ohriatom motore a vtedy to moze ist o chlp lahsie to mas pravdu a nasadenie ide uplne hahko len das na klapku a klap klap klap na jednotlive miesta sadne to ako serbel na zadok.

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

pajko: ty na MPI mozes jazdit aj bez neho lebo vzduchovy filter je mimo len sa ti bude z vrchu mozno viac spinit motor.

ja na 16V ho musim mat lebo je v nom integrovany vzduchovy filter cize je sucastou toho krytu.

Vloženo

no ja ho chcem dat dole a vycistit a tak isto aj motor chcem vycistit a potom ho nahodit spat....ozaj nevies mi poradit jak a cim sa cisti motor? mam to dat spravit radsej do servisu dakam alebo sa da aj doma

Vloženo

pajko: ja nie som moc zastanca vystriekat vapkou motor, vyrobca udava ze sa moze ale mal by sa zakryt alternator. ked uz cistit motor tak nejako klasicky rucne handrou. inak oxidacia je prirodzena reakcia, prostriedky na cistenie motopur (arva). motopur kupis na slovnafte ja ho pouzivam na cistenie retaze.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...