Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Takhle????post-15441-1203968372_thumb.jpg

Ano přesně takhle, opomenu li nesprávné, neboli stejné označení světel. Pokud to ale děláš kvůli životnosti žárovek tak si moc nepomůžeš. Životnost žárovky je přímo odvislá od napětí v síti. Referenční napětí od kterého se vypočítává životnost je 13,6 V a v síti máš o něco více, většinou 14,2V. Dalo by se řící, že s každou desetinou voltu klesá životnost žárovky o 5% a zase naopak s každou desetinou pod 13,6 stoupá o 5%. Proto je také v originálním zapojení pro denní svícení použit srážecí odpor. Není to však odpor jako takový, to by byla v instalaci zapnutá žehlička. Místo něho je použito 6 metrů vodiče o zhruba polovičním průřezu, který tak sráží napětí pro vlákna žárovek. Vodič ale nesmí být zamotán do smyčky aby se nepřehřál, musí být natažen po celé délce svazku tak aby se naopak chladil. Možná jsem Ti trochu zamotal hlavu ale zapojení je takovéto. Vodič pro běžné napájení žárovek by má 1,5.

  • Autor
Jakej tam mas prurez vodicu ke svetlum.

To co tam bylo origo, ale kolik to je, to ti neřeknu, bo to nevím... :feve:

  • Autor
Ano přesně takhle, opomenu li nesprávné, neboli stejné označení světel. Pokud to ale děláš kvůli životnosti žárovek tak si moc nepomůžeš. Životnost žárovky je přímo odvislá od napětí v síti. Referenční napětí od kterého se vypočítává životnost je 13,6 V a v síti máš o něco více, většinou 14,2V. Dalo by se řící, že s každou desetinou voltu klesá životnost žárovky o 5% a zase naopak s každou desetinou pod 13,6 stoupá o 5%. Proto je také v originálním zapojení pro denní svícení použit srážecí odpor. Není to však odpor jako takový, to by byla v instalaci zapnutá žehlička. Místo něho je použito 6 metrů vodiče o zhruba polovičním průřezu, který tak sráží napětí pro vlákna žárovek. Vodič ale nesmí být zamotán do smyčky aby se nepřehřál, musí být natažen po celé délce svazku tak aby se naopak chladil. Možná jsem Ti trochu zamotal hlavu ale zapojení je takovéto. Vodič pro běžné napájení žárovek by má 1,5.

Nechápu to "opomenu li nesprávné, neboli stejné označení světel" co tím myslíš??????????????????????????

Nechápu to "opomenu li nesprávné, neboli stejné označení světel" co tím myslíš??????????????????????????

To neřeš, nic se neděje. RL je zkratka pro pravé světlo (Right Light) a pro levé světlo je zkratka LL (Left Light). Ty máš pouze ve schématu 2x RL, ale máš na mysli pravé a levé, nic víc.

  • Autor
To neřeš, nic se neděje. RL je zkratka pro pravé světlo (Right Light) a pro levé světlo je zkratka LL (Left Light). Ty máš pouze ve schématu 2x RL, ale máš na mysli pravé a levé, nic víc.

:p Ale to se pleteš, RL značí Day Running Light což je světlo pro denní svícení, a musí to mít i na skle jinak je to mlhovka.. ale někde na začátku to je psané... ;) ale to neřeš, nic se neděje... ;)

Ano přesně takhle, opomenu li nesprávné, neboli stejné označení světel. Pokud to ale děláš kvůli životnosti žárovek tak si moc nepomůžeš. Životnost žárovky je přímo odvislá od napětí v síti. Referenční napětí od kterého se vypočítává životnost je 13,6 V a v síti máš o něco více, většinou 14,2V. Dalo by se řící, že s každou desetinou voltu klesá životnost žárovky o 5% a zase naopak s každou desetinou pod 13,6 stoupá o 5%. Proto je také v originálním zapojení pro denní svícení použit srážecí odpor. Není to však odpor jako takový, to by byla v instalaci zapnutá žehlička. Místo něho je použito 6 metrů vodiče o zhruba polovičním průřezu, který tak sráží napětí pro vlákna žárovek. Vodič ale nesmí být zamotán do smyčky aby se nepřehřál, musí být natažen po celé délce svazku tak aby se naopak chladil. Možná jsem Ti trochu zamotal hlavu ale zapojení je takovéto. Vodič pro běžné napájení žárovek by má 1,5.

6 metrů kabelu??? Kdes to prosím tě vzal? Škodovka teda nic podobně šílenýho nedělá.

Ano přesně takhle, opomenu li nesprávné, neboli stejné označení světel. Pokud to ale děláš kvůli životnosti žárovek tak si moc nepomůžeš. Životnost žárovky je přímo odvislá od napětí v síti. Referenční napětí od kterého se vypočítává životnost je 13,6 V a v síti máš o něco více, většinou 14,2V. Dalo by se řící, že s každou desetinou voltu klesá životnost žárovky o 5% a zase naopak s každou desetinou pod 13,6 stoupá o 5%. Proto je také v originálním zapojení pro denní svícení použit srážecí odpor. Není to však odpor jako takový, to by byla v instalaci zapnutá žehlička. Místo něho je použito 6 metrů vodiče o zhruba polovičním průřezu, který tak sráží napětí pro vlákna žárovek. Vodič ale nesmí být zamotán do smyčky aby se nepřehřál, musí být natažen po celé délce svazku tak aby se naopak chladil. Možná jsem Ti trochu zamotal hlavu ale zapojení je takovéto. Vodič pro běžné napájení žárovek by má 1,5.

která automobilka to tak řeší ??? (úbytek napětí vlivem délky a průřezu drátu)

:p Ale to se pleteš, RL značí Day Running Light což je světlo pro denní svícení, a musí to mít i na skle jinak je to mlhovka.. ale někde na začátku to je psané... ;) ale to neřeš, nic se neděje... ;)

OK. Nemohlo mě napadnout, že se název světla je použit ve schématu zapojení, tam nemá co dělat.

která automobilka to tak řeší ??? (úbytek napětí vlivem délky a průřezu drátu)

Tento způsob srážení napětí je, nebo byl zcela běžný u většiny automobilek. Dělá se už dost dlouho protože skandinávské země mají denní svícení už více než 20 let. Domnívat se můžeš co chceš ale prohlédni si schéma zapojení pro denní svícení. Byl nejlacinější a nejbezpečnější. Dnes je snížení napětí pro denní svícení řešeno kódováním jednotky ale u OCTAIA I to nejde

Tento způsob srážení napětí je, nebo byl zcela běžný u většiny automobilek. Dělá se už dost dlouho protože skandinávské země mají denní svícení už více než 20 let. Domnívat se můžeš co chceš ale prohlédni si schéma zapojení pro denní svícení. Byl nejlacinější a nejbezpečnější. Dnes je snížení napětí pro denní svícení řešeno kódováním jednotky ale u OCTAIA I to nejde

ještě jsem se nesetkal s autem ktery by to tak mělo řešený, z koncernových aut to nemělo ani jedno

které schéma máš na mysli ?

ještě jsem se nesetkal s autem ktery by to tak mělo řešený, z koncernových aut to nemělo ani jedno

které schéma máš na mysli ?

Koncernové auta to mají takto řešeny všechny. Je to o přístupu k informacím. Vzhledem k tomu, že mluvíš o koncernových autech, máš pravděpodobně přístup do dílenky, nebo dnes do Elsy. Podívej se na vozy s SPDP. Jinak 6 metrů polovičního průřezu jsem napsal zaokrouhleně, přesně je tom 5920 mm. V Else sice tato hodnota není ale síla vodičů ano.

Koncernové auta to mají takto řešeny všechny. Je to o přístupu k informacím. Vzhledem k tomu, že mluvíš o koncernových autech, máš pravděpodobně přístup do dílenky, nebo dnes do Elsy. Podívej se na vozy s SPDP. Jinak 6 metrů polovičního průřezu jsem napsal zaokrouhleně, přesně je tom 5920 mm. V Else sice tato hodnota není ale síla vodičů ano.

máš na mysli nějaký konkrétní auto ?

prošlo mi rukama moc aut a spousta kabeláží škoda, vw, audi ale v žádné žádné smyčky nebyli

Upraveno od Vaša

máš na mysli nějaký konkrétní auto ?

prošlo mi rukama moc aut a spousta kabeláží škoda, vw, audi ale v žádné žádné smyčky nebyli

Nepředpokládám, že by jsi v servisu kontroloval nebo rozřezával hlavní svazek el. instalace, když k tomu nemáš důvod. Například všechny OCTAVIE I i dříve vyrobená koncernová auta s originálním SPDP (moc se jich v tuzemsku nepohybuje) toto zapojení opravdu mají. Nechci tady povídat čím si vydělávám na chleb vezdejší, ale v tomto směru vím o čem mluvím

Nepředpokládám, že by jsi v servisu kontroloval nebo rozřezával hlavní svazek el. instalace, když k tomu nemáš důvod. Například všechny OCTAVIE I i dříve vyrobená koncernová auta s originálním SPDP (moc se jich v tuzemsku nepohybuje) toto zapojení opravdu mají. Nechci tady povídat čím si vydělávám na chleb vezdejší, ale v tomto směru vím o čem mluvím

já nedělám v servise, ale kabeláží jsem rozmotal hodně

takže podle tebe na H4 vedou vlastně v tvým provedení 2 vodiče o různém průžezu a vypínačem volíš použité vedení ???

já nedělám v servise, ale kabeláží jsem rozmotal hodně

takže podle tebe na H4 vedou vlastně v tvým provedení 2 vodiče o různém průžezu a vypínačem volíš použité vedení ???

Ty krávo, to čumim, koukám, že většina aut je asi atyp. takovýhle vedení jsem za poslední rok teda nerozmotal ani jedno a to jsem jich rozmotal řekl bych tak 2 desítky. lol ( OI)

A co si budeme povídat, vedení okty je ještě super, koukněte na Fabie, kde je poddimenzované a pak se škvaří k sobě - viz sekce fabia a problém se svazkem v mot. prostoru

PS: si to asi pleteš s OI ve výbavě Classic, kde podsvětlení přístrojů bylo řešeno smyčkou pod palubkou, když tam nebyl regulátor na jas přístrojů

Upraveno od rolbar

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.