Přejít na obsah

Hledám zkušeného motoráře ve středních čechách se servisy nemam dobrou zkušenost octavia 1,6 74 kw rv 99...žere nejede


kolecko

Doporučené příspěvky

Hledám zkušeného motoráře ve Středních čechách se servisy nemam dobrou zkušenost octavia 1,6 74 kw rv 99...žere .....servis diagnostika ok- motor je ale dost hlučný při 120 jak v mé staré 120 Ls spotřeba při 140 11-12 litrů viteli někdo poraďte také mi není jasná funkce přepínání klapky z krátkého na dlouhé potrubí při volnoběhu klapka otevřena tj krátké potrubí pak při zátěži do 4000 klapka stále otevřena což dle knihy Skoda octavia být nemá při těchto otáčkách má být krátké potrubí zavřeno a dlouhé otevřeno(ovšem z textu to není až tak jasné)myslím že je to dost podstatná věc již jsem se zde na to ptal a nikdo nevěděl zkuste mrknout jak vám to maká při ručním přidání zda vám klapka zavírá a stále drží zavřená až do vyšších otáček nebo je nepohyblivá tudíž otevřená tak jako to mám já pak jezdím na krátké potrubí...a domnívám se tj i důvod vyšší spotřeby v servisu škoda nevěděl ani jeden prý když je diagnostika ok pak klapka a podtlaková regulace je ok nějak se stim nechci smířit .......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam podobnej problém(motor 1.6 74kW AKL) a řešim to už dlouho.Jak řikáš diagnostika nic nehlásí,či-li v servisech nevidí problém.Mě to teda navíc ještě o dost hůř akceleruje a chod motoru je hrubej.I při jemném přidání i ubrání škubne ,žere jak mercedes a jede jak šade 120.Dávno by šla už z baráku,ale předtím jezdila parádně tak to furt ještě nevzdávám,ale moc dlouho už ne.Mě se to stalo po tom.když jsem tomu trochu naložil.Druhej den mrtvola.Už jsem zkusil kde co od měření komp. Tlaků –O.K.přes přetěsnění sání,výměna svíček,kontrola pal čerpadla a tlaku na liště-O.K.,výměnu pal. filtru,po vymlácení katiku-všechno bez výsledku.Tu klapku jsem taky kontroloval a myslel si ,že nepřeklápí,ale její fci vyzkoušíš(dle Etzolda nebo DP ted nevim) tim ,že musíš prudce přidat a pak by měla překopit.Když přidáváš plynule tak nepřeklopí,což je prý O.K.V současnosti jsem ve stavu,že to ve čtvrtek vezu do servisu a jestli se na to nepřijde tak to vzdávám.Otázkou je co dál.Poslední typ co sem dostal je těsnění pod hlavou,nebo nedej bože prdlá hlava.Prej na to tyhle motory trpěj.Voda mi ,ale do oleje nejde ani opačně ,nehřeje se to,tak nevim .Další rady byli-jít po podtlakovejch hadicích a hledat netěsnost-taky nic.Začínám se přiklánět k názoru,že tyhle motory jsou dobrý než se vyserou,ale pak je to problém.Pak si to někdo koupí už v tomhle stavu a říká,že octa s timhle motorem nejede,protože neví jak to jezdí,když je O.k.Můžeš brát mojí anabázi co ještě vyzkoušet ,anebo jako ujištění,že ten problém nemáš sám .Dam vědět jak sem dopad.Ty případně taky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Problém by mohl být v tom,že ti třeba přeskočil rozvodový řemen o jeden zub.Tento problém sem už někde četl.Diagnostika o.k ale motor byl neklidný,nechtělo se mu jet a hodně žral.Ať ti motorář zkontroluje rysky rozvodového řemenu,jak nahoře tak dole měli by sedět vždy po dvojitým otočení ojnice.

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo to sem nenapsal,ale to jsem kontroloval taky.Ne při dvojim otočení,ale jednou.Nastavil jsem,aby se rysky kryly, nahoře ryska na řemenici vačky s ryskou na krytu rozv. řemene a dole to sedělo.(ryska na řemenici kliky se kryla s ryskou na bloku motoru.Je to tak správně?Dvojí otočení myslíš to jako protočit a znova zkontroloval?

Jinak se mi ještě dostává benzin do oleje.To sem viděl na problém se vstřikem(ale všechny držej) a nebo prdlé těsnění pod hlavou či hlava.Vim,že se všude píše,že se dostává voda do oleje nebo opačně,ale někde sem tu četl právě ,že benzin v oleji by mohlo bejt také důsledkem.Startuje to,ale vždy na brnk.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Benzín v oleji je obvykle způsobený bohatou směsí, kdy se přebytečný benzín dostává přes pístní skupinu do klikové skříně.

Emise - reálně bohatost směsi (staticky na STK i za jízdy při zatížení - mobilní analyzátor nebo na brzdě) vypadají jak ?

Průběh napětí na lambda sondě je jaký ?

Svíčky mají jakou barvu ?

Bohatá směs může být způsobená dírou ve výfuku (trubka,těsnění,vlnovec...) mezi motorem a lambdou (2. indicie zvýšená hlučnost).

Dále otrávenou lambdou jízdami za studena jen po městě apod.

Vadné čidlo chl. kapaliny (motor jese trvale na "sytič"), případně spolu s termostatem.

Svíčky taky dovedou zázraky, zapalovací trafa jakbysmet.

Vstřik, který je přidřený a zůstává viset.

Předstih.

Váha vzduchu.

U 1.6 74kW zlobí zmíněné přepínání délky sacího potrubí (klapky ovládané podtlakem).

Může být načaté čidlo polohy klikového hřídele (spíše méně pravděpodobné).

Víc mě momentálně nenapadá, jen to, po čem bych šel jako po prvním.

Každopádně toto je zralé na diag. kabel, notebook jezdit, měřit a v hodnotách zkusit najít další anomálie.

Když tohle holt nepomůže, tak na oscilák a znovu měřit a dedukovat.

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za tipy co ještě zkouknout.Na emisích jsem byl hned jak to začalo mín táhnout(podezření na kat).Bylo mi řečeno,že jsou emise i lambda naprosto pořádku.Průběh napětí na lambdě ti neřeknu,ale hodnoty byli dle protokolu téměř shodné s měř. Před závadou.

Svíčky jsou všechny 4 popelavě šedé a suché.Když to začalo tak jsem je i měnil.Po výměně znatelné zlepšení(ne,ale do původního stavu).Po cca měsící to samé.Trafa jsem nezkoušel,protože jsem předpokládal,kdyby to špatně pálilo tak by to bylo vidět na příslušných svíčkách.Tepotní čidlo bude pořádku .Po chvíli otáčky klesnou na normální.A termostat taky auto se zahřeje na střed(asi 90st) a drží.Vstřiky nevim jak bych sám vyzkoušel.

Jak už jsem řikal jsem laik,dělám v úplně jiném oboru a k tomuhle laborování-pokus,omyl jsem byl dohnán ,jelikož po návštěvách v 5 servisech,z toho jeden autoriz.nikdo neví.Pokaždý to napíchnou-vše O.K.Projedou-hm jede to hůř.V autorizovanym,když jsem chtěl at to se mnou projede a měří hodnoty za jízdy(když už to mněl napíchlí),tak že nemá čas a že by to bylo za jinou cenu a že se musim ojednat jindy-prostě skvělí.Neznáte teda někdo slušnej servis v okolí Ústí n/Labem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dík za skvělou debatu toto je o něčem je mi fakt líto to prodat věřím že najdem cestu jak to dát do kupy !Zatím je moje situace stávající ale dost se mi zlepšila spotřeba zejména výměnou pneu z 195/65/15 zimáky na 175/80/14 sice nějaký stupínek na kráse ubráno ale také se vůz znatelně sklidnil a nyní mám průměr 7,7 l tak to nebude tak hrozné jinak dík moc za tu klapku maká jak má.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi uz jsem to tu parkrat psal. mam podobne problemy, auto mi o trochu hur jede a zvysila se i spotreba,ale nejvic me stvou otacky. Nekdy se zasekavaji kolem dvou tisic a nekdy kdyz vyradim tak samy lezou nahoru az ke 4200ot. .V servisu me vycistili a znovu nastavili klapku.Chvilu me to jelo dobre,ale dnes rano to same. Dokonce jak jsem vypl motor znovu chtel nastartovat, tak to neslo. Az po pulminutovem trapeni. Na pocitaci to vyhodilo, ze je jeste spatne cidlo teploty vody.Muze to mit s tim nejakou spojitost? Dekuji! Uz jsem z toho docela vynervovany.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...