Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Prosím vaše skúsenosti?

Po výmene oleje v "autoriz. servise" mi údajne naliali do "HTP" 3,4l oleja (???) a navyše ked som ho pozrel po cca 150km bol čierny ako predtým. - je to bežné? Ja mám pocit že som zaplatil za 3,4l oleja castrol TXT ale v mojom aute asi nebude. A ešte jedna nepríjemnosť - nedá sa poriadne určiť výška hladiny, vždy keď vyberiem mierku je celá od oleja anieje vidno hornú hladinu - ako keby ho bolo veľa.

vopred dík za odpovede - zdar autorizovaným oje..vakom.

To že Ti olej ztmavne je normální.....když necháš auto přes noc v klidu :-) ....a pak mrkneš na měrku, mělo by to ukázat stav.....ideál mezi ryskama...

u HTP sa meria olej za tepla a ak naliali 3,4 litra tak urcite treba nieco vypustit, mozes znicit katalyzator, do toho servisu by som uz nechodil :aggressive:

  • Autor
To že Ti olej ztmavne je normální.....když necháš auto přes noc v klidu :-) ....a pak mrkneš na měrku, mělo by to ukázat stav.....ideál mezi ryskama...

ztmavne hed po 100kilometroch? - nejde mi to hlavy <_<

všade píšu že HTP treba kontrolovať za tepla (píše aj domino666) ?

Já občas kontroluju po ránu, když přijdu do garáže.....a vždy OK....a zase moc teplo v garáži nejni...

Upraveno od Marek

Mne pri serviske HTP 47kw naliali tiez 3.3L (z vlastnej 5l flase), po 20km som kontroloval a bol cierny jak bota ... navyse netesnil vypust. srob, oleja bolo daleko nad vrchnou ryskou ... tak som neriskoval a olej som si vymenil sam este raz (aj novu podlozku srobu, kua, v skodovke ma stala 23Sk). Neodporucam servis skoda v Dunajskej Luznej.

Olej sledujem aj za tepla - cca. 2-3min. po jazde - vtedy je asi 50-60% medzi ryskami, aj za studena - po noci - vtedy asi 80% medzi ryskami.

já mám sice MpI ale olej si měním sám liju tam už minerál a jezdím druhým rokem takže ty 3 výměny muj motor absolvoval, navíc za dobu své praxe jsem těch olejů v motoru vyměnil hafo hodně nejde ani spočítat, a nikdy se mi nestalo že by olej stmavnul po sto kilometrch, měl jsem nalítane asi 8 tisíc na plné syntetice myslím nějaký txt nebo co to vlastně bylo a ten olej bych řekl že začínal černout teprv

  • Autor
Mne pri serviske HTP 47kw naliali tiez 3.3L (z vlastnej 5l flase), po 20km som kontroloval a bol cierny jak bota ... navyse netesnil vypust. srob, oleja bolo daleko nad vrchnou ryskou ... tak som neriskoval a olej som si vymenil sam este raz (aj novu podlozku srobu, kua, v skodovke ma stala 23Sk). Neodporucam servis skoda v Dunajskej Luznej.

Olej sledujem aj za tepla - cca. 2-3min. po jazde - vtedy je asi 50-60% medzi ryskami, aj za studena - po noci - vtedy asi 80% medzi ryskami.

trochu ma upokojuje že tých 3,4l mám aj vo faktúre - takže kdyby neco...tak im to otrepem o hlavu - nechce sa mi znovu meniť olej. Ale aj tak mám problém zistiť hladinu, tá merka je stále celá od oleja a nevidno zodpovedne hladinu.

trochu ma upokojuje že tých 3,4l mám aj vo faktúre - takže kdyby neco...tak im to otrepem o hlavu - nechce sa mi znovu meniť olej. Ale aj tak mám problém zistiť hladinu, tá merka je stále celá od oleja a nevidno zodpovedne hladinu.

To musíš nejdříve tu měrku obetřít o hadřík a potom ji tam zasunout a vytáhnout a už nebude celá od oleja

  • Autor
To musíš nejdříve tu měrku obetřít o hadřík a potom ji tam zasunout a vytáhnout a už nebude celá od oleja

neboj to mám za sebou...Len ta hladina je stále neistá. skúšal som ten pásik otočiť oboma stranami moc to nepomôže. Zaujímavé že keď pozriem mierku hneď po vypnutí motora hladinu krásne vidno je tak na 90-100% a dalej už je mierka pekn čistá. Na felde to bolo krásne viditelné a to bude platiť aj o tvojom OHV

....tá merka je stále celá od oleja a nevidno zodpovedne hladinu.

ja som si na mierke obrusil brusnym papierom tu cast medzi dvomi ryskami.

terazky je ta cast kraasne ocelovo "strieborna".

a je pekne vidiet olej.

;)

Prosím vaše skúsenosti?

Po výmene oleje v "autoriz. servise" mi údajne naliali do "HTP" 3,4l oleja (???) a navyše ked som ho pozrel po cca 150km bol čierny ako predtým. - je to bežné? Ja mám pocit že som zaplatil za 3,4l oleja castrol TXT ale v mojom aute asi nebude. A ešte jedna nepríjemnosť - nedá sa poriadne určiť výška hladiny, vždy keď vyberiem mierku je celá od oleja anieje vidno hornú hladinu - ako keby ho bolo veľa.

vopred dík za odpovede - zdar autorizovaným oje..vakom.

Podle navodu k obsluze parti do HTP 47kW 3,0l oleje. Po 150km u benzinu nemuze byt olej cerny, ztmavne az po cca 3000km, zalezi na stavu motoru, u noveho motoru nejsou zadne usady, takze muze tmavnout pozdeji, u motoru s velkym prubehem km tmavne drive... Autorizovany mechanik si asi 2l nechal pro sebe, bezna praxe servisu v CR. Kazdopadne bych olej vypustil se zahratym motorem, nechat radne vykapat aspon 30 minut, dal novou napln i s novym fitrem a hlavne bych byl celou dobu osobne u vymeny, na tom bych trval !!! Osobne jezdim s HTP na MOGUL racing 5W-40, splnuje WV 502.00 a menim po 8000km, vzdy pred zimou a po zime.

K mereni hladiny. U HTP 47 kW je to problematicke, meri se pouze se zahratym moterm na provozni teplotu. Tzn., zahreju motor jizdou, zastavim na VODOROVNE plose, dvakrat zduraznuji na VODOROVNE plose, treba na benzince, vypnu motor, pockam 3 az 5 min, vytahnu merku a otru ji, pockam 1min s merkou v ruce, zasunu merku, pockam 5sec, vytahnu merku a odectu stav hladiny. Poku bych meril hladinu az po cca 30min po vypnuti motoru bude hladina nad MAX hrani. Kdyz auto stoji vice hodin take je hladina nad MAX. To to je specialita tohoto motoru, olej neustale kape na merku, soudruzi nekde udalali chybu... Osobne vyzkousena na nekolika HTP, to toje nejpresnejsi postup mereni.

  • Autor
Podle navodu k obsluze parti do HTP 47kW 3,0l oleje. Po 150km u benzinu nemuze byt olej cerny, ztmavne az po cca 3000km, zalezi na stavu motoru, u noveho motoru nejsou zadne usady, takze muze tmavnout pozdeji, u motoru s velkym prubehem km tmavne drive... Autorizovany mechanik si asi 2l nechal pro sebe, bezna praxe servisu v CR. Kazdopadne bych olej vypustil se zahratym motorem, nechat radne vykapat aspon 30 minut, dal novou napln i s novym fitrem a hlavne bych byl celou dobu osobne u vymeny, na tom bych trval !!! Osobne jezdim s HTP na MOGUL racing 5W-40, splnuje WV 502.00 a menim po 8000km, vzdy pred zimou a po zime.

K mereni hladiny. U HTP 47 kW je to problematicke, meri se pouze se zahratym moterm na provozni teplotu. Tzn., zahreju motor jizdou, zastavim na VODOROVNE plose, dvakrat zduraznuji na VODOROVNE plose, treba na benzince, vypnu motor, pockam 3 az 5 min, vytahnu merku a otru ji, pockam 1min s merkou v ruce, zasunu merku, pockam 5sec, vytahnu merku a odectu stav hladiny. Poku bych meril hladinu az po cca 30min po vypnuti motoru bude hladina nad MAX hrani. Kdyz auto stoji vice hodin take je hladina nad MAX. To to je specialita tohoto motoru, olej neustale kape na merku, soudruzi nekde udalali chybu... Osobne vyzkousena na nekolika HTP, to toje nejpresnejsi postup mereni.

Vďaka za návod (myslím počkať tú 1min s mierkou v ruke) - konečne ma niekto pochopil v čom je asi problém.

?? To mám fakt znovu po 300km vymeniť olej?? - bol som na Shellke spraviť si test - vraj ako nový ...

Po 150km u benzinu nemuze byt olej cerny, ztmavne az po cca 3000km

TAK TO NEMÁŠ PRAVDU....I U NOVÝHO AUTA SE ZATMAVÝ BĚHEM "PÁR" KM A NE AŽ PO 3000km....MÁM TO OD MECHANIKŮ ZE ŠKODA SERVISU.....

Po 150km u benzinu nemuze byt olej cerny, ztmavne az po cca 3000km

TAK TO NEMÁŠ PRAVDU....I U NOVÝHO AUTA SE ZATMAVÝ BĚHEM "PÁR" KM A NE AŽ PO 3000km....MÁM TO OD MECHANIKŮ ZE ŠKODA SERVISU.....

Co je podle tebe par km ? U kazdeho motoru je to jinak, nelze to rict konkretne. Zalezi na druhu provozu, delsi trasy nebo couracky do 5 km nekolikrat denne atd... Taky zalezi na konstrukci motoru, objemu olejove naplne a dodrzovani intervalu vymeny, znacky oleje atd... Vzdyt jsem to psal, u noveho cisteho motoru tmavne pozdeji, u stareho treba i po 500km.

Po 150km u benzinu nemuze byt olej cerny, ztmavne az po cca 3000km

TAK TO NEMÁŠ PRAVDU....I U NOVÝHO AUTA SE ZATMAVÝ BĚHEM "PÁR" KM A NE AŽ PO 3000km....MÁM TO OD MECHANIKŮ ZE ŠKODA SERVISU.....

Hele už jsem těch olejů pár vyměnil a na mojem MPIčku tmavne až někdy kolem 5000km a to jezdím krátke trasy a dávám mu zahulit. takže podle mě máš něco s motorem

Vďaka za návod (myslím počkať tú 1min s mierkou v ruke) - konečne ma niekto pochopil v čom je asi problém.

?? To mám fakt znovu po 300km vymeniť olej?? - bol som na Shellke spraviť si test - vraj ako nový ...

Test na SHELLke je orientacni, miru opotrebeni a stav aditiv v oleji zjisti jen laboratorni rozbor, ktery je ale celkem drahy, takze pokud nemas jistotu, ze je v motoru nova cista napln, tak bych ho vymenil...

Prosím vaše skúsenosti?

Po výmene oleje v "autoriz. servise" mi údajne naliali do "HTP" 3,4l oleja (???) a navyše ked som ho pozrel po cca 150km bol čierny ako predtým. - je to bežné? Ja mám pocit že som zaplatil za 3,4l oleja castrol TXT ale v mojom aute asi nebude. A ešte jedna nepríjemnosť - nedá sa poriadne určiť výška hladiny, vždy keď vyberiem mierku je celá od oleja anieje vidno hornú hladinu - ako keby ho bolo veľa.

vopred dík za odpovede - zdar autorizovaným oje..vakom.

já mám 1.4 50kW a s měřením oleje mám stejný problém, ať je motor studený nebo zahřátý, vytáhnu měrku, celou otřu a dám zpět, znovu vyndám a měrka je celá "poplivaná" olejem a jen těžko se poznává, kolik ho tam je... V servisu mi řekl nějaký expert, že je to normální a hlavně že tam olej je, horší prej kdyby nebyl... To je odborník a rada od něj nad zlato...

já mám 1.4 50kW a s měřením oleje mám stejný problém, ať je motor studený nebo zahřátý, vytáhnu měrku, celou otřu a dám zpět, znovu vyndám a měrka je celá "poplivaná" olejem a jen těžko se poznává, kolik ho tam je... V servisu mi řekl nějaký expert, že je to normální a hlavně že tam olej je, horší prej kdyby nebyl... To je odborník a rada od něj nad zlato...

Ono jedno to není protože kdž tam ten olej je to je sice dobré ale není dobre když ho tam je moc, potom kliková hřídel olej zpění a on přestane mazat, každý řidič by jsi měl svůj motor trochu ohlídat a aspoň ten blbý olej skontrolovat jak vypadá a na jaké je hladině takže ten odborník je na prd asi tak nějak

  • Autor
Po 150km u benzinu nemuze byt olej cerny, ztmavne az po cca 3000km

TAK TO NEMÁŠ PRAVDU....I U NOVÝHO AUTA SE ZATMAVÝ BĚHEM "PÁR" KM A NE AŽ PO 3000km....MÁM TO OD MECHANIKŮ ZE ŠKODA SERVISU.....

No mňa to prekvapilo práve preto že doposiaľ som mal skúsenosti že stmavol po cca 1000-2000km a potom bol rovnaký až do výmeny.

Už som zmierený že ma oje..ali v servise a asi len doliali do "plna".

Najviac ma sere že sme "rukojemníkmi autorizovaných servisov. Ja byť výrobcom....potom štatistiky spoľahlivosti niesú o kvalite značky ale o kvalite servisu.

Musíš si vybrat servis, kde můžeš byýt u opravy-výměny....

  • 2 týdny později...

Já do HTP 47 kW dávám 2,8l oleje Mogul Racing.Na měrce to ukazuje tak lehce nad 1/2 mezi min.a max.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.