Publikováno Červen 24, 200817 r Viem, že u auta s klímou sa pri zaradení spiatočky automaticky prepne klapka na vnúrorný obeh vzduchu. Šlo by túto vlastnosť nejako zrušiť VAG-om, aby to proste neprepínalo. Bojím sa totiž že sa skorej pokazí to servo klapky /V154/. Dosť často totiž cúvam.Díki.
Červen 25, 200817 r to s tou spiatockou ti moc nepomoze. klapka cvici hore-dole pri kazdom zapnuti klucika v zapalovani... v najhorsom to rozoberies, plastove kolieska zlepis lepidlom, alebo das ine z vrakoviska....ser na to a jazdi !
Srpen 29, 200817 r Zřejmě mam tu klapku zlomenou páč motůrek jede ale klapka je mrtvá.Je to nějaká složitá práce tu klapku vyndat?Rád bych si ji taky slepil.
Srpen 29, 200817 r Tak jsem se dneska na to koukl mam to rozebrany.a jak je to ozubené kolečkotak na konci to je ulomený.slepit to možná pujde ale asi to nebude držet je to moc malinkatý kousek....Tak si to objednam ve Škodě....Snad to nebude nějak drahý. Mam to i nafocený jak je to rozebraný , ale neumim sem vložit obrázky. Tak se nemůžu o to svmáma podělit
Srpen 30, 200817 r Jojo přesně... Teď jsem byl v Porshe v Plzni a jako náhradní díl se to neprodává jedině celý a to je kolem 4000,- zkusim ještě jestli to tu někdo neprodává z bouračky a nebo to zkusim slepit ale nevim nevim jestli to bude držet.A nebo tu vrakárnu .... Upraveno Srpen 30, 200817 r od giuseppep
Srpen 30, 200817 r tady je pár obrázků jak jsem to rozebíral Upraveno Srpen 30, 200817 r od giuseppep
Září 3, 200817 r Tak včera jsem se na to vrhnul a to bílý a černý kolečko jsem prostě k sobě přilepil na hulváta... a je to super.....Práce teda na hodinu než jsem to tam dal....
Září 7, 200817 r to jsou moje první fotky tady tak je jasný že to nebude úplně stoprocentní.....Určitě se to zlepší
Listopad 9, 200816 r Autor Tiež som mal problém s tým servom V154. Rozobral som ho, vyčistil potenciometer a ide omnoho lepšie. Mám len otázku či je potrebné znovunastavenie cez VAG, alebo nie. Zatvára a otvára klapky v pohode. V koncových polohách sa mi však zdá, že servo zastaví až keď je zablokované dorazom toho velkého kolesa na serve. Má to tak byť, alebo je to chyba? Díki.
Listopad 11, 200816 r Autor AJ tak by som ale bol radšej, keby pri každom zaradení spiatočka tá klapka necvičila. To sa to fakt nedá vypnúť ?
Listopad 18, 200816 r Autor Takže už aj moje servo V154 blblo a tak som ho rozobral prestriekal trimer , nastavil Vagom a šlape ako hodiny. Ja som tam mal asi inú kombináciu tých ozubených kolies, lebo nešlo rozobrať to velké koleso čo natáča klapky, a navyše bolo biele a nie čierne ako vyššie popisované. Stále sa nenašiel žiaden koumák, čo by vymyslel aby to pri spiatočke furt netočilo, životnosť serva ide tým rapídne dole. tu je moje foto :
Leden 30, 200916 r Autor Vymyslel som ako by sa dalo deaktivovať neustále prepínanie klapky vzduchu po zaradení spiatočky. Treba odpojt kontakt na riadiacej jednotke XP1 kontakt T6o/2, alebo proste prerušiť vodič ktorý vedie od bodu B182 do riadiacej jednotky. Ten vlastne napojený na spínač spiatočky a potom riad.jednotka dá povel V154 aby preplo klapku vzduchu na vnútornú cirkuláciu. Overil so zatial funčnosť tak, že som vytiahol poistku pre svetlá spiatočky a funguje to, klapka sa nepohla po zaradení spiatočky. Vyjadrite sa prosím, je toto riešenie možné a správne ? Nebude toto riešenie hádzať chyby.
Leden 30, 200916 r Stále sa nenašiel žiaden koumák, čo by vymyslel aby to pri spiatočke furt netočilo, životnosť serva ide tým rapídne dole. Já si naopak myslím, že tímhle se to servo jakžtakž udržuje při životě. Problémem je přece zoxidování dráhy potenciometru a ne v opotřebení mechanismu. Pokud to servo bude dlouhodobě stát, tak se to podle mého přesvědčení posere o poznání dřív. Konec konců servo na směšovací klapce studeného a teplého vzduchu je vlastně permanentně v pohybu a podle tvé teorie by pak nevydrželo ani měsíc.
Leden 30, 200916 r Autor moja teória vychádzala z toho, že u fabii bez klími to servo pri spiatočke nechodí a vydrží dlhšie. Neviem, či je problém v oxidácii, ale možné je aj to, že odporová dráha serva sa odiera od bežca trimra a vzniká tam nečistota, ktorá mení celkovo odpor dráhy trimry a elektronike aj menšie odchylky odporu vadia. Podla mňa ide teda nie o problém oxidácie, ale opotrebenia odporovej dráhy, a tá bude výrazne menšia keď to servo nebude furt cvičiť pri spiatočke.
Leden 30, 200916 r kdyby byla opotřebovaná dráha, tak nepomůže prostříknutí kontaktolem. Na fabiích bez klimy ta servy odcházejí také, akorát, že když ti nefunguje vnitřní cirkulace, tak si toho v podstatě nevšimneš - většina lidí ji nepoužívá. A hlavně, jak říkám, to cvičení při zpátečce je úplný prd oproti, tomu co dělá servo směšovací klapky. Mimo jiné smysl této funkce je, že pokud zaparkuješ - zařadíš zpátečku, tak se ti nedostává bordel do klimy z venku
Leden 30, 200916 r A ja keď som mal rozobraté servo,tak som si nijaký poťák nevšimol.Nemám klímu.Je viacero druhov toho serva?
Leden 31, 200916 r Autor Je to tá modrá vec v serve vnútri. V schéme pre fabie bez klímy ten potenciometer nie je zapojený, možno preto existuje pre tieto autá aj verzia serva bez toho potenciometra. a verzia s klímou : Upraveno Leden 31, 200916 r od lars
Leden 31, 200916 r Myslím, že nebude oxidace ani zas takové opotřebení, ale špatný kontkat zběrače (jedndce trimru). Už několikrát jsem tu psal, ať ho trochu přihnete a bude vám to běhat dál... Nevíte jestli je i trimr u knoflíku ovládání teploty?
Leden 31, 200916 r Autor pri fabii s klímou je tam potenciometer a pri fabii bez klími je tam bowden priomo na klapku. Doplnil som môj príspevok vyššie o schému aj pre fabiu s klímou, a je z toho asi zrejmé, že bez klími sa potenciometer v serve nevyužíva a polohu motora elektronika vlastne nesleduje. Motorček sa zastaví na konci dráhy a elektronika ho vypne pri zvýšení odberu prúdu keď je motor v koncovej polohe. Načo je však riadiacej jednotke potrebné vedieť polohu klapky pri autách s klímou, to nechápem. Vie to tu niekto ? Chápem, že pri klapke serva V64 je treba sledovať jej aktuálnu polohu, ale načo je to pri serve V154 ? veď sa tam využívajú iba jej krajné polohy.
Leden 31, 200916 r Asi jsem se špatně zeptal...o tohle mně nešlo to vím. Zajímalo mě, zda je taky trimr "za" knoflíkem nastavování teploty, nebo třeba což, pochybuji optika... Asi je jednodušší dát stejný serva, neděkat dva typy... "Načo je však riadiacej jednotke potrebné vedieť polohu klapky pri autách s klímou, to nechápem. Vie to tu niekto ? Chápem, že pri klapke serva V64 je treba sledovať jej aktuálnu polohu," Jelikož určitý odpor reprezentuje určité stupně úhel otevření tak to důležité je... ale načo je to pri serve V154 ? veď sa tam využívajú iba jej krajné polohy. Aby se dalo diagnostikovat (jednotka věděla) v které poloze klapka zrovna skončila...
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.