Přejít na obsah

Jaký olej


Host aka

Doporučené příspěvky

  • o 4 týdny později...

Dobrý večer.

Chystám se vyměnit olej a potřeboval by jsem trochu popostrčit ;) Mám auto z druhé ruky. Podle servisky byl od samého začátku použit shell 5w40 ( jaký přesně nevím ). Auto vlastním přes tři roky a výměnu jsem vždy prováděl přes autorizovaný servis, který dává castrol magnatec 5w40. Letos se chystám na výměnu sám.

Několi stránek zpět jsem si přečetl nějaké informace o motorech a olejích ale pořád nějak váhám a raději se zeptám.

Mám octavii tour 1.8T 110kw ARX r.v. 2005 a intervalem QG0

Podle návodu ( jestli jsem to dobře vyčetl ) musí splňovat normu vW 500 00 nebo 502 00 pro zážehové motory.

Dále zde na fóru jsem se dočetl, že by měl pro tento motor plnit i C3 - což podle návodu není uvedeno.

V autě byl původně Shell 5w40 a nyní poslední tři roky Castrol Magnatec tež 5w40.

Pro příklad je možné použít tyto oleje?

Shell - v popisu ale nemá C3

Castrol - 502 00 + C3

Jaký olej zvolit? Shell / Castrol

Chtěl by jsem se vrátit k Shell ( viz. příklad ) - ovšem dám na Vaše rady...

C3? To je specifikace oleje ohledně katalyzátorů? - Musí ho tedy olej pro tento motor splňovat?

A poslední dotaz. Nikde jsem nenašel ani nenagooglil ;) co jsou vícerozsahové oleje a vícerozsahové lehkoběžné oleje.

V případě návodu je možno použít u vícerozsahové oleje VW 501 01 ( je tam na to v tej knížce nějaká tabulka ;)

Děkuji za rady a objasnění co jsou vícerozsahové a vícerozsahové lehkoběžné oleje - případný rozdíl a jejich použití.

Ještě jednou díky. Jarda

Editováno: , autor: Hardjag
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hardjag

Ahoj skúsim ťa trošku popostrčiť... To čo bolo v motore predtým nerieš ani po tom nepátraj nemá to význam aj tak sa pravdu nedozvieš... Tvoj motor nemá pamäť čo v ňom bolo nalievané predtým než si ho kúpil ty treba len dúfať že tam bol olej s normou aký tam má byť a že neboli intervaly výmeny oleja preťahované... Gratulujem ti že si sa na to odhodlal sám a nebudeš zbytočne doplácať na značkový servis... Áno je možné u tvojho motoru použiť oba oleje ktoré si uviedol. C3 je označenie oleja pre dieslové motory vybavené DPF filtrom pevných častíc ty ho nemáš takže pre teba ja to bezpredmetná záležitosť... Sú to low saps oleje so zníženým obsahom sulfátového popola fosforu a síry kvôli zanášaniu DPF. Takže pre teba je lepšia voľba Shell bez C3 VW 502.00 poctivý olej :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj.

Tak vyměněno. V tom jsem problém neviděl. Prostory mám, takže na pohodu ;) Šlo mi hlavně o to, jaký olej tam dát. Dal jsem tam tedy ten Shell.

Ještě by jsem měl dotaz. Jak moc dotahujete fitr? Trošičku jsem měl problém ho roztočit ale to bylo asi tím, že jsem tam něměl taky moc místa. Dotáhl jsem ho tak nějak si myslím s citem. Nikde nic neteče, všude sucho tak si myslím, že ok a je zbytečné ho dotahovat nějak do krve. A vím že jsme u motorů ale když jsme u těch olejů, jak je to s převodovkou? Vlastním čtyřkolku, co haldex? Servořízení, stačí jenom hlídat hladinu? - Kdy měnít? Co tam patří? Případně kde najdu nějaké měrky ( servořízení je jasné ) např. mě konkrétně zajímá haldex, případně převodovka.

Díky.

Editováno: , autor: Hardjag
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím páni, akurát som kúpil Octaviu 1 1999-2000, 1,9 TDI, 66kW AGR, 188 000 km. Akurát chcem meniť olej a všetky filtre, ale neviem teraz presne, aký olej tam mám dať. Niekto vraví že 5w40 plnú syntetiku, iní zase klasický 10w40 polosyntetiku. Či olej žerie, to neviem, lebo som na ňom ešte veľa km nespravil. Chcem však všetko na úvod vymeniť, ale nechcem riskovať, preto ak by ste mi vedeli poradiť, tak by som bol celkom rád, aby som vedel, aký olej tam mám naliať.

Olejový filter je len ten taký "papierový", pod vrchným krytom motora v tej nádobke, že? Idem meniť aj vzduchový, peľový a palivový, s tým by problém nemal byť.

Inak Octavia má klasický postu ako pri ostatných autách? Zohriať auto na 60°C - otvoriť viečko nalievania oleja na motore - olej vypustiť - vyhodiť starý filter - založiť nový filter - naliať nový olej po max. - naštartovať a po nasatí do filtra doliať medzi rysky, áno? Lebo doteraz som mal autá so šrobovacím filtrom (jetta, polo, bravo).

Ďakujem za všetky cenné rady!

Peťo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

RuleZZzz

Tak 5W40 je určite lepší v zime pre studené štarty motora bez debaty...

PS: Delenie olejov na plnú a polosyntetiku je prežitok ktorý sa tu drží od čias 80-tych rokov a už je dávno pasé... určite 10W40 neurčuje že olej je polosyntetický a 5W40 že olej je plnesytetický! Tie čísla určujú čerpateľnosť oleja pri studených štartoch motora a ako rýchlo premažú motor po naštartovaní...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já jen doplním:

505.00 je pro QG0, ale pokud máš LongLife tedy QG1 a chtěl bys na to spoléhat, tak 506.00

QG0 nebo QG1 zjistíš z typového štítku v zadu v kufru u rezervy pod kobercem.

Jinak já třeba mám QG1, ale leju "jen" 505.00 bo stejně měním olej tak co 12-13 tkm.

Jinak tu pár pravidel k výběru oleje pro dízly:

http://forum.skodahome.cz/topic/101603-obecna-pravidla-pouziti-motorovych-oleju-pro-dieselove-motory-koncernu-volkswagen/page__view__findpost__p__1470955

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ďakujem za postreh, zajtra pozriem ten typový štítok je nalepený aj vzadu a mám ho aj v serviske, len ju teraz nemám pri sebe. Každopádne ja nejako tým LongLife zázrakom neverím a ročne spravím cca. 15 - 20 tis. km, teda každý rok výmena je u mňa priorita :) teda doposiaľ bola :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

RuleZZzz:

Za málo :)

rsrsrs:

To C3 je "průser" pro motor bez DPF nebo jen zbytečně vyžší cena?

Asi to druhé, že?

Sice jinak koukám, že Esso Ultron označení C3 nemá, ale zajímá mně to :)

Ad LongLife:

Taky proto ten olej měním ještě dřív než při pevném intervalu. Při pořízovací ceně auta a dále nákladech na provoz je "vyšší" cena za olej a filtr kvůliva zkrácení intervalu zanedbatelná položka.

Za naježděných 150 tkm nevyměním olej 10 x ale 12 x :)

Za naftu dám za tu dobu 350 tKč a za olej navíc 2,5 tKč :)

PS:

Vsadím se, že takhle to ještě nikdo nepočítal.

Taky jsem čuměl na tu cenu za naftu :ble

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ten Shell Helix ULTRA 5W-40 mohu doporučit. Mám ho v TDI teď (brzy pujde ven). Měl jsem v autě za těch 12 let už ledacos - Castrol Magnatec, OMV, Mogul, ten Shell Ultra - vždycky 5W40.... pocitově bych řekl že nejlepší z nich je právě ten Helix a nejslbší byl Castrol, ale jsou to jen mé pocity. Navíc mi kamarád (hodně znalý dieselák) tvrdil že Castrol je jen reklama a že nejdražší určitě neznamená nejkvalitnější - je to jen marketingová strategie, kdy neznalý zákazník neví, tak koupí to nejdražší protože to přece "musí" být nejkvalitnější.

Ceny olejů stále klesají a tak letos přemýšlim že zkusim tohle http://www.olejshop....l-m1-0w40n-4l-/ - třeba to můj plecháček v zimě ocení

Editováno: , autor: Verstappen
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Wojnar

C3 sú low saps oleje, ktoré majú znížený obsah sulfátového popola, fosforu a síry. Tieto srandy ale v "normálnych" olejoch sú a fungujú ako detergenty, keď že v low saps olejoch sú nahrádzané nejakými inými (bezsírnymi) sračkami, za cenu nižšej čistiacej schopnosti... Takže to je ten dôvod prečo sa im vyhýbam ak sa dá... Stačí taká odpoveď? Kým C3 nepotrebujem kvôli DPF tak ju neriešim...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...