marek92 Vloženo 18. Duben 2012 Sdílet Vloženo 18. Duben 2012 ma najazdene skoro 152 000 km skutočných Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rsrsrs Vloženo 18. Duben 2012 Sdílet Vloženo 18. Duben 2012 marek92 Ak je tak ako píšeš tak pre tento motor je to nič a tie najlepšie km ho ešte len čakajú s dobrým olejom a servisom ich otočí v pohode ďalšie tisíce a nebude ich málo... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marek92 Vloženo 18. Duben 2012 Sdílet Vloženo 18. Duben 2012 (editace) Vážne ich má tolko ja nemam dôvod klamať Je o ňu dobre starané Editováno: 18. Duben 2012, autor: marek92 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hardjag Vloženo 12. Květen 2012 Sdílet Vloženo 12. Květen 2012 (editace) Dobrý večer. Chystám se vyměnit olej a potřeboval by jsem trochu popostrčit Mám auto z druhé ruky. Podle servisky byl od samého začátku použit shell 5w40 ( jaký přesně nevím ). Auto vlastním přes tři roky a výměnu jsem vždy prováděl přes autorizovaný servis, který dává castrol magnatec 5w40. Letos se chystám na výměnu sám. Několi stránek zpět jsem si přečetl nějaké informace o motorech a olejích ale pořád nějak váhám a raději se zeptám. Mám octavii tour 1.8T 110kw ARX r.v. 2005 a intervalem QG0 Podle návodu ( jestli jsem to dobře vyčetl ) musí splňovat normu vW 500 00 nebo 502 00 pro zážehové motory. Dále zde na fóru jsem se dočetl, že by měl pro tento motor plnit i C3 - což podle návodu není uvedeno. V autě byl původně Shell 5w40 a nyní poslední tři roky Castrol Magnatec tež 5w40. Pro příklad je možné použít tyto oleje? Shell - v popisu ale nemá C3 Castrol - 502 00 + C3 Jaký olej zvolit? Shell / Castrol Chtěl by jsem se vrátit k Shell ( viz. příklad ) - ovšem dám na Vaše rady... C3? To je specifikace oleje ohledně katalyzátorů? - Musí ho tedy olej pro tento motor splňovat? A poslední dotaz. Nikde jsem nenašel ani nenagooglil co jsou vícerozsahové oleje a vícerozsahové lehkoběžné oleje. V případě návodu je možno použít u vícerozsahové oleje VW 501 01 ( je tam na to v tej knížce nějaká tabulka Děkuji za rady a objasnění co jsou vícerozsahové a vícerozsahové lehkoběžné oleje - případný rozdíl a jejich použití. Ještě jednou díky. Jarda Editováno: 12. Květen 2012, autor: Hardjag Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rsrsrs Vloženo 13. Květen 2012 Sdílet Vloženo 13. Květen 2012 Hardjag Ahoj skúsim ťa trošku popostrčiť... To čo bolo v motore predtým nerieš ani po tom nepátraj nemá to význam aj tak sa pravdu nedozvieš... Tvoj motor nemá pamäť čo v ňom bolo nalievané predtým než si ho kúpil ty treba len dúfať že tam bol olej s normou aký tam má byť a že neboli intervaly výmeny oleja preťahované... Gratulujem ti že si sa na to odhodlal sám a nebudeš zbytočne doplácať na značkový servis... Áno je možné u tvojho motoru použiť oba oleje ktoré si uviedol. C3 je označenie oleja pre dieslové motory vybavené DPF filtrom pevných častíc ty ho nemáš takže pre teba ja to bezpredmetná záležitosť... Sú to low saps oleje so zníženým obsahom sulfátového popola fosforu a síry kvôli zanášaniu DPF. Takže pre teba je lepšia voľba Shell bez C3 VW 502.00 poctivý olej Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Under Vloženo 13. Květen 2012 Sdílet Vloženo 13. Květen 2012 Hardjag: Doporučuji Ti pročíst si tyto stránky http://www.oleje.cz/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hardjag Vloženo 14. Květen 2012 Sdílet Vloženo 14. Květen 2012 Díky. Dám tam ten Shell. Jdu se mrknout do města, kde a za kolik bych ho sehnal včetně filtrů. Případně někde objednám na netu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rsrsrs Vloženo 14. Květen 2012 Sdílet Vloženo 14. Květen 2012 Hardjag Dobrá voľba potom daj vedieť ako dopadla tvoja prvá výmena myslím že to bude v pohode a nabudúce už to bude brnkačka... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hardjag Vloženo 20. Květen 2012 Sdílet Vloženo 20. Květen 2012 (editace) Ahoj. Tak vyměněno. V tom jsem problém neviděl. Prostory mám, takže na pohodu Šlo mi hlavně o to, jaký olej tam dát. Dal jsem tam tedy ten Shell. Ještě by jsem měl dotaz. Jak moc dotahujete fitr? Trošičku jsem měl problém ho roztočit ale to bylo asi tím, že jsem tam něměl taky moc místa. Dotáhl jsem ho tak nějak si myslím s citem. Nikde nic neteče, všude sucho tak si myslím, že ok a je zbytečné ho dotahovat nějak do krve. A vím že jsme u motorů ale když jsme u těch olejů, jak je to s převodovkou? Vlastním čtyřkolku, co haldex? Servořízení, stačí jenom hlídat hladinu? - Kdy měnít? Co tam patří? Případně kde najdu nějaké měrky ( servořízení je jasné ) např. mě konkrétně zajímá haldex, případně převodovka. Díky. Editováno: 20. Květen 2012, autor: Hardjag Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tuomasn Vloženo 21. Květen 2012 Sdílet Vloženo 21. Květen 2012 já bych volil TOTAL 10W-40 a nebo TOTAL 5W-40 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RuleZZzz Vloženo 22. Květen 2012 Sdílet Vloženo 22. Květen 2012 Zdravím páni, akurát som kúpil Octaviu 1 1999-2000, 1,9 TDI, 66kW AGR, 188 000 km. Akurát chcem meniť olej a všetky filtre, ale neviem teraz presne, aký olej tam mám dať. Niekto vraví že 5w40 plnú syntetiku, iní zase klasický 10w40 polosyntetiku. Či olej žerie, to neviem, lebo som na ňom ešte veľa km nespravil. Chcem však všetko na úvod vymeniť, ale nechcem riskovať, preto ak by ste mi vedeli poradiť, tak by som bol celkom rád, aby som vedel, aký olej tam mám naliať. Olejový filter je len ten taký "papierový", pod vrchným krytom motora v tej nádobke, že? Idem meniť aj vzduchový, peľový a palivový, s tým by problém nemal byť. Inak Octavia má klasický postu ako pri ostatných autách? Zohriať auto na 60°C - otvoriť viečko nalievania oleja na motore - olej vypustiť - vyhodiť starý filter - založiť nový filter - naliať nový olej po max. - naštartovať a po nasatí do filtra doliať medzi rysky, áno? Lebo doteraz som mal autá so šrobovacím filtrom (jetta, polo, bravo). Ďakujem za všetky cenné rady! Peťo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rsrsrs Vloženo 22. Květen 2012 Sdílet Vloženo 22. Květen 2012 Hardjag Čo sa týka utiahnutia filtra ak je sucho tak je to ok... treba myslieť na to že to bude treba nabudúce aj povoliť takže neťahať do krve... Haldex meniť olej každých 60tkm a v prevodovke doporučujem 150tkm alebo raz za 5rokov... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rsrsrs Vloženo 22. Květen 2012 Sdílet Vloženo 22. Květen 2012 RuleZZzz Daj tam olej s normou VW 505.00 viskozitu by som volil 5W40 ale ani 10W40 nič nepokazíš... Ostatné ohľadom výmeny si už napísal sám akurát by som doplnil že treba vymeniť aj dve tesniace gumičky na uzávere olejového filtra... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 22. Květen 2012 Sdílet Vloženo 22. Květen 2012 Haldex meniť olej každých 60tkm ale on nemá 4x4 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RuleZZzz Vloženo 22. Květen 2012 Sdílet Vloženo 22. Květen 2012 rsrsrs - ďakujem ti za postreh, tiež som bol rozhodnutý pre 10w40, ale možno by som tam fukol aj 5W40 ak by bol pre tento motor lepší. Ešte sa chcem opýtať, či sa tam dáva polosyntetika alebo plná syntetika. Ďakujem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rsrsrs Vloženo 22. Květen 2012 Sdílet Vloženo 22. Květen 2012 RuleZZzz Tak 5W40 je určite lepší v zime pre studené štarty motora bez debaty... PS: Delenie olejov na plnú a polosyntetiku je prežitok ktorý sa tu drží od čias 80-tych rokov a už je dávno pasé... určite 10W40 neurčuje že olej je polosyntetický a 5W40 že olej je plnesytetický! Tie čísla určujú čerpateľnosť oleja pri studených štartoch motora a ako rýchlo premažú motor po naštartovaní... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RuleZZzz Vloženo 22. Květen 2012 Sdílet Vloženo 22. Květen 2012 rsrsrs ďakujem ti za rady, dám tam teda 5W40 s normou 505.00 a dúfam, že to bude fajn Ďakujem ti za pomoc! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 22. Květen 2012 Sdílet Vloženo 22. Květen 2012 já jen doplním: 505.00 je pro QG0, ale pokud máš LongLife tedy QG1 a chtěl bys na to spoléhat, tak 506.00 QG0 nebo QG1 zjistíš z typového štítku v zadu v kufru u rezervy pod kobercem. Jinak já třeba mám QG1, ale leju "jen" 505.00 bo stejně měním olej tak co 12-13 tkm. Jinak tu pár pravidel k výběru oleje pro dízly: http://forum.skodahome.cz/topic/101603-obecna-pravidla-pouziti-motorovych-oleju-pro-dieselove-motory-koncernu-volkswagen/page__view__findpost__p__1470955 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RuleZZzz Vloženo 22. Květen 2012 Sdílet Vloženo 22. Květen 2012 ďakujem za postreh, zajtra pozriem ten typový štítok je nalepený aj vzadu a mám ho aj v serviske, len ju teraz nemám pri sebe. Každopádne ja nejako tým LongLife zázrakom neverím a ročne spravím cca. 15 - 20 tis. km, teda každý rok výmena je u mňa priorita teda doposiaľ bola Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rsrsrs Vloženo 23. Květen 2012 Sdílet Vloženo 23. Květen 2012 RuleZZzz nemáš zač rado sa stalo veď na to sme tu aby sme si pomohli... tak ani mňa tie longlife zázraky nepresvedčili a keď si budeš vyberať olej tak si kúp bez označenia C3... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 23. Květen 2012 Sdílet Vloženo 23. Květen 2012 RuleZZzz: Za málo rsrsrs: To C3 je "průser" pro motor bez DPF nebo jen zbytečně vyžší cena? Asi to druhé, že? Sice jinak koukám, že Esso Ultron označení C3 nemá, ale zajímá mně to Ad LongLife: Taky proto ten olej měním ještě dřív než při pevném intervalu. Při pořízovací ceně auta a dále nákladech na provoz je "vyšší" cena za olej a filtr kvůliva zkrácení intervalu zanedbatelná položka. Za naježděných 150 tkm nevyměním olej 10 x ale 12 x Za naftu dám za tu dobu 350 tKč a za olej navíc 2,5 tKč PS: Vsadím se, že takhle to ještě nikdo nepočítal. Taky jsem čuměl na tu cenu za naftu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Verstappen Vloženo 23. Květen 2012 Sdílet Vloženo 23. Květen 2012 (editace) ten Shell Helix ULTRA 5W-40 mohu doporučit. Mám ho v TDI teď (brzy pujde ven). Měl jsem v autě za těch 12 let už ledacos - Castrol Magnatec, OMV, Mogul, ten Shell Ultra - vždycky 5W40.... pocitově bych řekl že nejlepší z nich je právě ten Helix a nejslbší byl Castrol, ale jsou to jen mé pocity. Navíc mi kamarád (hodně znalý dieselák) tvrdil že Castrol je jen reklama a že nejdražší určitě neznamená nejkvalitnější - je to jen marketingová strategie, kdy neznalý zákazník neví, tak koupí to nejdražší protože to přece "musí" být nejkvalitnější. Ceny olejů stále klesají a tak letos přemýšlim že zkusim tohle http://www.olejshop....l-m1-0w40n-4l-/ - třeba to můj plecháček v zimě ocení Editováno: 23. Květen 2012, autor: Verstappen Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rsrsrs Vloženo 23. Květen 2012 Sdílet Vloženo 23. Květen 2012 Wojnar C3 sú low saps oleje, ktoré majú znížený obsah sulfátového popola, fosforu a síry. Tieto srandy ale v "normálnych" olejoch sú a fungujú ako detergenty, keď že v low saps olejoch sú nahrádzané nejakými inými (bezsírnymi) sračkami, za cenu nižšej čistiacej schopnosti... Takže to je ten dôvod prečo sa im vyhýbam ak sa dá... Stačí taká odpoveď? Kým C3 nepotrebujem kvôli DPF tak ju neriešim... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 23. Květen 2012 Sdílet Vloženo 23. Květen 2012 Stačí!! Ta je úplně nejlepší. Díky!!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rsrsrs Vloženo 23. Květen 2012 Sdílet Vloženo 23. Květen 2012 Wojnar v pohode rado sa stalo... Proste nie je to iba o cene Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.