Přejít na obsah

Asistent rozjezdu do kopce


dasbag

Doporučené příspěvky

No driv jsem si auto pri rozjezdu podrzel spojkou a zarazenou rychlosti, tak abych nepopojel dozadu. Kdyz me asistent drzi brzdu a soucasne jsem udelal to na co jsem byl zvyklej, samozrejme s pridanim plynu a povolovanim spojky, tak asistent porad drzel brzdu a auto se nerozjelo, ale chciplo.

Pokud to je tak jak rikas, ze se aktivuje po domacknuti pedalu na 1s a delsi, pak je to mozny, ja jsem to bral z toho co jsem vypozoroval z praxe a je mozny, ze na mirnejsich kopcich sem nedoslapl na krev, takze me nechytil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenže park asistent nemá nic společného s náklonem kopce, je to o tom, že naplno domáčkneš brzdový pedál a drží asi 1 vteřinu.

Podle návodu funguje Hill Hold jen při sklonu větším než 5% a po 2 sekundách začne povolovat

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Mam asistenta rozjazdu od nova ,je to dobra funkcia ,skor by som ale ocenil aby to fungovalo od mensich naklonov.

Pri beznej jazde Prahou ,to prakticky vobec "nepouzivam". Sklon musi byt fak citelny.Tiez by tam bodla nejaka indikacia(maxi dot)

ci moznost nastavenia citlivosti (ako napriklad auto stierace)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
Bohužel, DSG nedrží jako u automatu a právě proto jsme to tam nechali dát.

Ehhh, zadny automat, at uz HDM nebo DSG (proc pises "...jako u automatu..." ? - DGS je automat, jen ne HDM) neudrzi auto v kopci na 100%, moje DSG si v kopci i tom nejprudsim couvne jen malinko, nekdy vubec ne. Ale vetsinou spise ne.

Mimochodem vzpominam na doby, kdy jsem s Fordem Contourem 2,8/6V (US obdoba euro Mondea, asi jako Ghia) jezdival po San Francisku, kde to opravdu bez automatu (ktery auto v extremnim kopci vzdy vicemene podrzi), nejde a nejde. Litoval jsem vzdy ruzna jina auta bez automatu (tech je tam minimalne), jejichz rucne ovladane spojky v tech podminkach dostavali asi tezce zabrat...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Tyhle dementiny.. asisitent rozjezdu, asistent parkování, asistent panického brždění (bas) ... parkovací čidla... a výsledek je že zaprší a všichni jsou v sobě protože nemaj vůbec žádnej cit pro auto a co jim to dělá pod prdelí... Taková oktávka (1962) s pohonem na lehounkej zadek, gumama 145/15 diagonal a namoklý kočičí hlavy v Chotkovejch sadech a pod.... to bylo jako když jezdíte celej život na Vysokomýtským polygonu a ne jen jednu hodinu...

Myslím, že většina dnešních řidičů by skončila v první zatáčce.... Moderní systémy projevy auta potlačí, oddálí, ale potom to přijde o to rychleji a téměř bez varování... které takový řidič nepozná, protože nikdy nejel smykem. Jeho moderní auto mu to neumožnilo... se starejma kárama se klouzal člověk v podstatě pernamentně, stačilo na mokrejch kostkách na rovině jen trochu škubnout volantem a už se člověk točil... to se to jinak získával cit pro auto....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne, právě díky nim se do nich dostanou a skončí to ještě mnohem tragičtěji. Protože tyhle systémy jim měsíce a roky předtím odfiltrovávají veškeré projevy že už jsou na hranici a nabydou dojmu že jedou po kolejích... a zrychlují a zrychlují protože netuší že byli dávno za hranicí a jen díky těmto systémům to ještě projeli... až jednou už to podle fyzikálních zákonů ani ty systémy nedokážou opravit a udržet a o to rychleji a hlavně bez jakékoliv výstrahy letí mimo silnici... jenže díky těm systémům o 50km/ větší rychlostí než kdyby jezdili bez nich... a následky jsou o to tragičtější....

takže systémy jsou to sice dobré, ano mohou pomoct, ale zároveň vychovávají řidiče bez citu pro auto což je pro bezpečnost provozu dost kontraproduktivní....

Co o tom lidé vědí a jak se chovají myslím dostatečně presentuje onen blud "já mám ABS já zastavím na fleku" a přitom všichni víme že na suchu abs spíše dráhu prodlužuje...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ano, v něčem máš pravdu.. na druhou stranu... dřív auta nejzdila 250 km/h.. mezi námi, je to spíš na škodu, že se dnes vyrábí tak silná auta.... tam, kde se dnes jede stovkou, se jezdilo 70 - 80... a možná ani to ne.... prostě díky větším výkonům motorů musí přícházet lepší brzdy, řízení apod. ... ale neříkám, že je to kontraproduktivní v tom smyslu, že lidi ztrácí za volantem cit a když se něco posere, tak je bohužel na vše pozdě.... co se týče ABS, tak souhlasím, na kluzkém povrchu je to špica... to bez pochyb... ale na suchu to halt brzdnou dráhu prodlouží! o tom žádná! ;)

jinak zpět k Hill Holdu... tuhle záležitost v autě mám a je to špica! :) neříkám, že bych se bez toho neobešel, ale zvykl jsem si na to a vyhovuje mi to! :palec:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Já také upřednostňuju míň asistenčních systémů jako 1.8T

Třeba rozjetí do kopce přes ruční brzdu byl za mě v autoškole základ. A kdo to neuměl,

tak to prostě piloval a piloval. A kdo to správně neudělal o zkoušce vyletěl!

Tyhle asistenční systémy jsou takové pojistky proti blbosti.

Když ale v tom člověk jezdí, zvykne si na jiné podmínky a pak sedne do něčeho staršího bez asistentů,

tak.........

Prostě můžeš mít X systémů, ale základní fyzikální zákony neoblafneš!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...