Přejít na obsah

1.4 TSI (90 kW)


Marios

Doporučené příspěvky

Není to první koncernový motor,který má v testu SM na brzdě větší výkon než udává výrobce.

Tak udávanou hodnotu by měl dát i motor vyrobený v pátek odpoledne, obrazně řečeno. Ale spíš mě překvapuje že hodnota odpovídá zhruba možnostem softwareovému čiptuningu, takže nevím kdo co zvoral, ale dost to smrdí. 10% bych bral, ale rozdíl výkonu víc než čtvrtina? :kol-44:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No v tom máš pravdu, je to o dost.To by mě pak zajímalo, co na tom čipuje Cimbu http://www.cimbu.cz/...chip=52&lng=cze, když to má takový grády sériově? Tady http://forum.skodaho...ost__p__1537487 kolega majbo píše, že u 1.2 TSI 63 kW naměřili 78 kW... Možná se někde na foru najde i screen toho článku. Nebo to je tou "jinou" metodikou měření, jak o tom píše škodovka?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kovaná se dělá protože kdyby byla ta hrubá míra odlita a pak dosoustružovaná( a dělali to tak kdysi) stálo by to dnes nehorázné prachy a hromadu odpadu, opotřebované nástroje atd.

A v Supíkovi je opravdu litina? Možná nedostává takové čongo díky koncepci motoru,ale i tak. Je pravda že jsem měl litinová ramena na dodávce(Renault Master 1998) a vydržela neskutečné prasečiny.

to nemas celkem pravdu, obe verze (lita i kovana) se jeste dodatecne triskovo opracovavaji, ted uz to neni jak kdysi ze je tam hafo odpadu, pouziva se tlakove liti do presnych forem a je tam vazne malo odpadu (bezne 2-3 perc, max 5 perc), dokonce i pri kovani se pouzivaji postupove nastroje kde se kuje na vice krat a pak prebytecnej vyronek se oddeli pri poslednim uderu a do obrabeciho stroje jde minimum na obrabeni, obrabeji se hlavne funkcni plochy...(ale nejenom ty)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo, s tou naftou ve firemních "flotilách" je to asi pravda-my máme -nevím přesně-asi 30 aut. Jediný benzín mám já :-).....ale byla to fuška. Sice je fakt, že soukromé kilometry trošku "opláču", ale já spotřebu zas tak moc neřeším a mám klid :-) ... a tsi ereso mi koupit nechtěli a čadit ředitele kvůli tomu nebudu :-) každý dle svého gusta..... teď jsem v Astaně, je tu -32°C a teď bych teda tady tou 1,4 tsi jezdit nechtěl :-) ale stejně mi tady nikdo ještě nevysvětlil, proč ta eresa topí a to 1,4 tsi ne.....a v "té brožuře" nic néní. Hezký večer všem, jdu spát (+ 5 hodin)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A newíš, Pawouku, jestli to vědí ve škodovce? Podle mých informací je diesel nejúčinnější spalovací motor-a prý to topí líp. Tak já teda nevím, proč to "konstrukční teamy" VW nevědí když já , blbec, jsem si to někde přečetl (a ve Světě motorů ani v Květech to nebylo :-) Tak hezký den, jdu makat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pawouk, kdybych si 1.4TSI jel čipovat třeba k Cimbu tak bych to auto hnal nejdřív na brzdu pak čip a pak znova na brzdu moc by mě zajmalo kolik koní mi tam přidaj za těch 17tis, když ty auta jsou i tam silnější než se udává!

Co mám zatím najeto 900km tak mi to auto příjde krásně živé!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No v tom máš pravdu,je to o dost.To by mě pak zajímalo,co na tom čipuje Cimbu,když to má takový grády sériově? majbo píše,že u 1.2 TSI 63 kW naměřili 78 kW... Nebo to je tou "jinou" metodikou měření,jak o tom píše škodovka?

Pawouk, kdybych si 1.4TSI jel čipovat třeba k Cimbu tak bych to auto hnal nejdřív na brzdu pak čip a pak znova na brzdu moc by mě zajmalo kolik koní mi tam přidaj za těch 17tis, když ty auta jsou i tam silnější než se udává!

Abych se přiznal, tak spíš nevěřím tomu, že si všichni kupují 78kW za cenu 63kW (a podobně u jiných motorů). Už jen to, že by těch 114kW prostě muselo jet v podstatě stejně jako 118kW u silnější verzi nebo s 1.8 motorem. Jak se říká, papír snese všechno.

Říkají se různé věci, jako že motory mají záměrně víc, aby pak v "nezávislém" porovnávacím testu vyšlo, že našich 90kW jede líp než jejich 90kW apod. Osobně si myslím, že těch 110-120kW je současná technologická hranice pro tu jednačtyřku v aktuální revizi. A nějak pochybuju, že by anonymní "Franta Vomáčka" se svou 1.4TSI naměřil to samé co redaktoři SM. Stačilo by na Jarově zjistit kolik naměřily jinému 90-92kW motoru, určitě tam nějaký měli. Na mě to působí spíš jako velkej fail než povedená reklama.

BTW já měl čipovaná TDI a zákrok šel i bez měření poznat na chování auta, ať už třeba jenom tím, že nebylo třeba podřazovat tam kde se před tím muselo apod.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale proč topí ta eresa podstatně rychleji? Mám možnost srovnat-stejná trasa, stejný čas, stejná venkovní teplota-a furt to je strašný rozdíl. Ale už asi dost.Jsem velmi spokojen, jak jsme to tady řešili a nevyřešili, jak jsme si pokecali, všechno rozebrali (ale nezachlastali) a už to nechám být. Prostě mladší už nebudu (kde bych takovouhle prkotinu řešil před pětadvaceti lety, pchééé), auto jezdí dopředu i dozadu, já ho neplatil, když se s tím nejede takovým tím "dědkoveckým" způsobem, chlastá to skoro jak ta eresa (to se zas ozvou eresáři, kteří s ní jezdí za "sedm a půl" po městě-já za deset), přesto si obě auta užívám (pokud mi ovšem žena eresu půjčí-je její....) a naftu nechci. Tak si tady zmrzám v Astaně v mínus dvaatřiceti a je mi fajn...Zvolte jiné téma-"dost bolo topení, bude JARO !". Mějte se krásně jdu do peří (nebo co to tu mají v peřinách) , páč vstávám ve čtyři ráno místního času, což je 23:00 tam u nás......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky


A newíš, Pawouku, jestli to vědí ve škodovce? Podle mých informací je diesel nejúčinnější spalovací motor-a prý to topí líp. Tak já teda nevím, proč to "konstrukční teamy" VW nevědí když já , blbec, jsem si to někde přečetl (a ve Světě motorů ani v Květech to nebylo :-) Tak hezký den, jdu makat.

Ano, jistě že diesel má o něco větší účinnost, než benzín, jenže zapomínáš, že u nafťáků koncernu VW je přídavné elektrické topení, který ohřívá vzduch jdoucí do kabiny... Od nového roku to dávají údajně u Yetiho 1.2 TSI, alespoň podle cenníku...
Těžko můžeš srovnávat RS a 1.4 TSI, je to úplně něco jiného...
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky


Abych se přiznal, tak spíš nevěřím tomu, že si všichni kupují 78kW za cenu 63kW (a podobně u jiných motorů). Už jen to, že by těch 114kW prostě muselo jet v podstatě stejně jako 118kW u silnější verzi nebo s 1.8 motorem. Jak se říká, papír snese všechno.
Říkají se různé věci, jako že motory mají záměrně víc, aby pak v "nezávislém" porovnávacím testu vyšlo, že našich 90kW jede líp než jejich 90kW apod. Osobně si myslím, že těch 110-120kW je současná technologická hranice pro tu jednačtyřku v aktuální revizi. A nějak pochybuju, že by anonymní "Franta Vomáčka" se svou 1.4TSI naměřil to samé co redaktoři SM. Stačilo by na Jarově zjistit kolik naměřily jinému 90-92kW motoru, určitě tam nějaký měli. Na mě to působí spíš jako velkej fail než povedená reklama.
BTW já měl čipovaná TDI a zákrok šel i bez měření poznat na chování auta, ať už třeba jenom tím, že nebylo třeba podřazovat tam kde se před tím muselo apod.

Hele, já nevím. Když jsem jel s bráchovým 1.8 TSI, tak za normální jízdy ve dvou osobách není prakticky žádný rozdíl (je nepatrně tišší než 1.4 TSI). Výkon se projevil, když jsem tam při předjíždění loupnul za tři a přišlápnul to na na podlahu, nebo ve vyšší rychlosti na dálnici to znatelněji zrychluje (táhne). Ještě jsem si všimnul, že u 1.4 TSI to citelněji "zatáhne" při 3000 ot., kdežto ta 1.8 TSI táhne plynule. Otázka je, kolik by na Jarově SM naměřil u 1.8 TSI.
Povedená reklama - to myslíš jako na 1.4, nebo 1.2 TSI? Když pak za několik měsíců tu 1.4 TSI začnou hanit? Že by jim přestala škodovka platit? :kol-32:
Jedině řešení je - zajet se svým autem na Jarov a hodit to na tu brzdu.
EDIT: Tímto se nechci nějak zastávat SM, i když si ten časopis pravidelně kupuji, tak ne vždy se mi tam všechno líbí.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nadhodím trochu jiné téma, přečetl jsem si teneto on-line rozhovor http://auto.idnes.cz/ptejte-se-odbornika-na-beznin-a-naftu-dvv-/odpovedi.asp?t=BENZINA&strana=1.

Zaujalo mě toto:

OTÁZKA: Dobry den, je pravda ze cim je benzim kvalitnejsi tym je nizsia spotreba? napr. ze vraj po natankovani V-Power sa spotreba znizi a vykon zvysi. co si o tom myslite? dakujem za odpoved.

Dusan

FDV324fae_Novy_obrazek.JPG Václav Loula: Vážený pane, Současné motory vybavené elektronickou regulací oktanového požadavku, nepřetržitě přizpůsobují svůj oktanový požadavek oktanovému číslu použitého benzinu.tím ,že průběžně regulují předstih zážehu.Při vyšším oktanovém čísle paltí vyšší výkon a nižší spotřeba. K tomu je nutné připočíta specielní formulace aditiv, které zlepšují výkon a snižují spotřebu. Např. speciální mazací přísady výrazně snižují třecí ztráty paliva. Tento mazací efekt zvyšuje výkon motoru.Kombinace čistících přísad má několik efektů :jedním je "keep clean" dlouhodobě udržuje v čistotě sací ventily, vstřikovače aspalovací prostor. Druhý vliv je "clean up" odstraňuje ,rozpouští dříve vzniklé usazeniny to vede ve všech souvislostech k vyššímu výkonu . Pokles třecích zrát, vyšší oktanové číslo, výrazný čistící efekt vedou ke snížení spotřeby . Viděl jsem různá hodnocení a závěry jízdních zkoušek ,které to potvrzují. Např. srovnáme li v jízdní zkoušce 100 tis.km klasický Naturál 95 oktanů s vysoce aditivovanou VERVA 100 oktanů je vliv oktanového rozdílu ve zvýšení výkonu o 10% a vliv snížené spotřeby o 15%. Děkuji. Václav Loula 05.04.2011 17:18

Takže když si člověk vezme, že rozdíl mezi N95 a třeba Verva100 je cca 2Kč/l tedy přibližně 5%, pak pokud je spotřeba o 15% nižší při použití Verva100, člověk vlastně 10% ušetří.

Co vy tankujete do svých 1.4 TSIček? :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já nějak nemůžu "zabrat". No do 1,4 v podstatě "kam dojedu tam to naliju". A do eresy jezdím v Brně nad Globus, nevím jak se tam pumpa jmenuje, ale mají tam 95 i 98 z OMV (papíry tam visí, tak snad to není z Květů), takže občas ženě 98 do eresy (ale většinou jen 95-pro CCZ to stačí, píšou...do BWA jsem lil výhradně 98) a občas i sobě tu 95. Jsem spokojen, jezdím tam už nějaké tři roky. O nějaké tři kilometry blíž centru je OMV a stejný benzín o 2-3 CZK dražší- a to že se to jmenuje OMV 100.... stejně je to "devadesátosmička" a je to jen obchodní název. Myslím, že jedině Shell má u V-Power Racing těch 100, ale to jim-prý, já u toho nebyl-vozí až z Belgie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já beru N95 u OMV. Zkoušel jsem svého času jezdit na tu jejich Carreru 100,pak Carreru 95 a nějak jsem nepostřehnul nějaký rozdíl - žralo to na stejných trasách stejně a vyššího výkonu jsem se také nějak nedočkal (no ještě je možnost, že nejsem dostatečně "citlivý" abych to poznal :kol-28: ).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kurňa já se teď díval, že ta slavná Verva 100 je taky vyrobená v OMV. Já taky blbec uvěřím skoro všemu. A sáhodlouze Benzina vysvětluje, jak je to s tím značením a co Super Plus podle nějaké EN a jak to tedy je, že to je 100 ale vlastně 98 a OMV -české-mlží taky. Háájzli.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nenene, já neříkám u Globusu, v Brně nad Globusem (výpadovka na Svitavy) je pumpa (fakt nevím jak se jmenuje) a tam prostě mají vylepené ty nákladové listy a podle nich to fakt vozí ze Svechartu (kromě vídeňského letiště je tam i rafinérka OMV)-jejich pravost jsem nezkoumal, ale nepředpokládám, že by si to "lajzli"...i když jeden nikdy neví, ale jak píšu-jsem spokojen . Ještě jsem se díval a opravdu tam mám napsáno "nad Globus"....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

radim nepsal, ze tankuje u Globusu, ale nad Globusem :) Jinak do Globusu opravdu dodava Unipetrol.

Vypadalo to, ze ten pan tomu celkem rozumi, tak me zajimaly zkusenosti. Ja taky beru obyc N95, vetsinou u Agipu - je nejbliz. :)

Ted jsem tedy uz 2x zkusil zazrak jmenem MaxxMotion100 (OMV). Nejakej velkej rozdil nepozoruju, tak uvidim, jak dloho me to bude bavit ... :))

Editováno: , autor: hercous
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ježíš, to se omlouvám, jsem to nějak špatně přečetl. :kol-28: Vím přesně kterou myslíš. Ale nikdy jsem tam nestavěl. Na Mapách.cz je to EAST OIL. Tyto firmičky ve mě nebudí důvěru. Viz. například Unicorn, co se v okolí Brna vyskytuje (Černá Hora, Blansko), a jejich několik pokut za nekvalitní palivo... Jestli tam jezdíš často a jsi s kvalitou spokojen, tak OK, ale já tam tudy projížím jednou za měsíc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no já jsem spokojen.....přijedu....přečtu si ty nákladový listy....nejdřív na mě čučeli jestli nejsem nějaká inspekce... to byla komunikace...."fakt je to z OMV?"..."jo, fakt jo a 98 vozí ze Svechartu" a fakt si to čtu, jestli nezměnili dodavatele.....ti pumpaři jsou tam myslím čtyři-můžeš se zeptat, až pojedeš kolem :kol-34: určitě si mě za ta léta pamatují, protože jak jsem psal jezdil jsem tam s eresou ještě BWA a tu už nemáme od 11/2010 a teď zas a furt je bílá, takže tak... já nějak nechci aby to byla nějaká reklama, fakt ta pumpa není moje :-))) auto umím nastartovat a možná trochu řídit....furt se jen ptám dopředu, abych nebyl pozadu. autům nerozumím, rozumím jen pozitronové emisní tomografii....a to se taky ptám, furt se jen celý život ptám a řeknu vám, není to špatné :-))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Normálně uvažující člověk to přece nemůže brát jako reklamu, prostě jsme na diskusním foru o autech, a otázka, kde a co natankovat, je určitě legitimní - obvzlášť, když máš pozitivní zkušenost s tou benzínkou. Tak tady na foru je určitě pár lidí, co rozumí autům, ale pozitronové emisní tomografii, bych řekl, že kromě tebe asi nikdo. :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...