Přejít na obsah

Vytlmenie interieru - znizenie hlucnosti


wagoo

Doporučené příspěvky

  • o 3 týdny později...

Tak sa radím do skupiny vytlmených aj ja. Robil som to za účelom zmiernenia hluku od kolies. Motor odhlučňovať nepotrebujem, má príjemný zvuk.

Je pravda, že dverné výplne som mal z vnútornej strany vylepené tmavou zvlnenou akustickou penou, ale keďže som menil zrkadlá, tak som sa rozhodol vylepiť vnútornú stranu vonkajšieho plechu. Priamo na odmastený plech somnalepil Dynamat Extreme a na to som nalepil ešte Dynaliner.

Kým pred úpravou som hluk od kolies vnímal zo všetkých strán (bol som ním obklopený), tak po úprave je počuť, že hluk prichádza od kufra. Ako keby som mal kombík, u ktorého ten hluk od kufra počuť aj bez vytlmenia. Najväčšia zmena ale nastala pri zatváraní dverí, majú teraz výrazne príjemnejší zvuk pri zabuchnutí. OII nikdy nemala plechový zvuk, ale teraz je ešte viac "dospelejší". Taktiež sa mi zdá, že basy sú teraz o čosi plnšie, než pred úpravou.

A taktiež som vylepil priestor za spätným zrkadlom (je tam veľká diera vyplnená iba kusom penovej gumy) a registrujem teraz menej aerodynamického hluku od zrkadiel.

Takže je jasné, že na zoznam úloh si píšem vytlmenie kufra. A zvažujem aj vytlmenie steny medzi predným kolesom a interiérom.

post-407-1269799633,2004_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj, můžeš dát nějaký návod pro "blbce" jak so dostat k té vnitřní stěně vnějšího plechu? Hlavně jak odnýtovat ten vnitřní plech, jak se sklem, stahovačkou, jak tam dát šrouby místo těch nýtů...

ahoj, nedavno jsem delal vytlumeni prednich dverich materialem vibraflex 25. podotykam, ze nic jineho, co neni primarne urcene pro tlumeni automobilu bych nikdy do auta nedal. zadne molitany, mirelony, vaty, ipa (:]) atd do auta nepatri a nemaji zadne ucinky. Popisu vam tedy jak jsem postupoval, delal jsem to poprve a mozna na neco zapomenu, tak me kdyztak opravte/doplnte.

1) sundani tapecu>

1a) sroubovakem podeberte krytku madla dveri/ovladani el. oken a sundejte je. pod nema odsroubovat srouby + odcaknout konektor ovladani el. oken

1b) sroubovakem podeberte krytku vyskovych reproduktoru a odsroubujte sroub pod ni (ted uz vlastne ani nevim, jestli tam je) + odcaknout konektor vyskovych repro a ovladani zrdcatek

1c) uplne dole na tapecu odsroubujte srouby

1d) podeberte dole cely tapec a odtrhnete ho od dveri a postupne kolem dokola odcvakejte prichytky. ja osobne jsem za to proste vzal trochu silou i kdyz nekdo tvrdi, ze se musi s citem. sila se mi osvedcila vic :]

1e) cely tapec nadzvihnete a odendejte ho od dveri. je nahore u okna nasazeny do drazky

1f) odcvakejte konektor spodniho svetylka + tahlo otevirani dveri

2) odpojeni okna od pojezdu>

2a) sundejte dve velke zaslepky skrz se dostanete k zasazeni skla do pojezdu

2b) sjedte oknem do polohy, kdy se skrz diru dostanete k bilym kolickum, ktere drzi okno (okno stahnout o cca 1/3 vysky)

2c) skrz diru zasrobovat do bileho kolicku dlouhy sroub tusim M5 a vytahnout vnitrni kolicek

2d) skrz diru zasrobovat do bileho kolicku dlouhy sroub tusim M8 a vytahnout vnejsi kolicek

2e) toto udelat i pro druhe zajisteni skla. okno by melo byt ted volne

2f) okno vytahnout nahoru a lepici paskou ho zajistit v ramu

3) odnytovani vnitrniho plechu - vrtackou odvrtat vsechny nyty okolo plechu. pozor na to, aby jste neodvrtali i nyty, ktere drzi pojezdy stahovacek. pokud neco nepujde odvrtat, tak rozbruskou upilovat hlavicku nytu az na plech. zbytky nytu vyklenout prubojnikem skrz plech.

4) sundejte vnitrni plech a odcvakejte konektor od el. zamku dveri. odcvaknete konektor, ktery vede k ovladani zrdcatka.

5) otocte vnitrni plech a klestema zmacknete prichytky kabelu a veskerou kabelaz z plechu sundejte. odcvakejte konektory od motorku el. oken a senzoru bocniho narazu (nezapinejte hlavne klicek, nebo se vam objevi chyba airbagu, coz se stalo me :[) odcvaknete konektor od stredoveho reproduktoru (pokud mate)

6) vytlumte vnitrni plech. ja jsem polepil maximalni cast plechu a pote horkovzdusnou pistoli jeste nahral a poradne k plechu pritisknul. jednotlive pruhy tlumiciho materialu lepte s presahem cca 1cm

7) vytlumte vnejsi plech plech. zde se hodne hodi horkovzduska, ktera pomuze dokonale vytvarovat tlumici material. sundejte motorek el. oken a i pod nej dejte tlumici material. nepolepeny jsem nechal pouze maly trojuhelnik kolem dir na srouby, kde motorek doseda na plech.

8) vrtackou provrtejte z druhe strany plechu vsechny diry, aby jste videli kde diry jsou. pote kolem techto dir vyriznete vetsi diry, aby se do nich vesli prichytky kabelaze, pripadne zaslepky/ pruchodky

9) plech muzete dat zpet na misto a zajistete si ho treba dvouma sroubama, aby drzel.

10) sjedte sklem okna zpet do bilych drazek stahovacky okna. ted prijde trochu nemotorna prace, protoze musite opet zajistit okno bilymi kolicky. nejdrive jsem delal zajisteni blize pantu dverim. nastrcte vetsi bily kolicek se sroubem zpet do diry a sroub vysroubujte. nyni prichazi maly kolicek, ktery bohuzel jen tak do velkeho nenalisujete bez toho aby vam ten velkej vylezl ven, proto je nutne strcit ruku za bily kolicek a jistit ho v pozici, aby nevypadnul (proto jsem psal o nemotorne praci, je tam fakt malo mista a hrozi poskozeni pojezdu okna, kdyz odtahujete plech aby jste pod nej strcili ruku). na tuto praci doporucuju nejakeho pomocnika, kdy trochu nastrcite maly kolicek do velkeho, vysroubujete sroub a druhy clovek naklepne prubojnikem maly kolicek do velkeho. Druhe zajisteni okna jde uz o poznani lepe, protoze ruku pohodlne strcite skrz diru stredobasoveho reproduktoru, aby jste podrzeli kolicek ve sve pozici.

11) nyni jiz mate to nejhorsi za sebou, takze jen nacvakate vse kam patri a je defakto hotovo.

12) zanytujte vnejsi plech zpet ke dverim. podle me jsou potreba specialni nyty + specialni kleste, protoze jsou tam dost velke diry. proto si toto necham asi udelat v servise. zatim to mam chycene jen na par sroubech, nez budu mit cas nekam zajet. co se tyce metrickeho spojeni, ktere jsem uz nekolikrat cetl, ze nekdo delal, tak jedina moznost jsou podle me nytovaci matky. to je opet vec, na kterou potrebujete specialni kleste a jeste k tomu ty nyty jen tak nesezenete, ale urcite je to nejlepsi reseni. ja se rozhodl pro "klasicke" nyty...

13) nacvakejte konektor od spodniho svetylka, el. zrdcatek, el. zamku. pricvaknete k tapecu tahlo otevirani dveri a tapec dejte na dvere. vse zasroubujte, nasadte ovladani zrdcatek a oken.

tak toto je asi tak vse. osobne bych se do toho uz asi sam nepoustel a sveril to firme, ktera se tim zivi. me za to rekli asi 2500,- coz jsem puvodne povazoval za docela velkou castku, tak jsem si to udelal radsi sam. stravil jsem na tom docela dost casu, ale zase mam jistotu, ze to mam vytlumene kvalitne. zaroven jsem i menil reproduktory (morel tempo 6) a musim rict, ze cele tlumeni se velice vyplatilo. zvuj je naprosto dokonalej (a to jeste nemam pridelany poradne vnejsi plech ke dverim) a nikde nic nedrnci. kdo to mysli s ozvuceni auta vazne, tak vrele doporucuju.

dale planuju tento mesic subwofer do kufru (do bocnice), takze mozna budu tlumit i podlahu kufru, protoze kdyz jsem tam daval zesilovac (pod dvojitou podlahu), tak jsem zjistil, ze ten plech je vazne tenouckej a bojim se rezonanci. to teprve uvidim, ale to uz bude oproti dverim sranda :]

doufam, ze timto navodem nekomu pomuzu.

alex

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak jsem na kapotě polepil ty tři velké plochy Dynamatem a přmýšlím co dál (už i to je lehce poznat). Navrch přijde určitě Hoodliner, ale čím vyplnit všechny ty drobné dutinky a také ty dvě velké kapsy v rohu kapoty? Rozhodně něčím lehkým, ale zároveň aby to odolalo teplotě a vodě... Na dvou místech jsou oba plechy kapoty "odlepené", dá se to spravit karosářským tmelem?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 9 měsíců později...

Tie biele som este nerozoberal, ale na tie klasicke zelene som si urobil taky specialny sofistikovany nastroj: obdlznikovy zelezny plat o hrubke nejaky 1mm+-, rozmer tak 4x15cm+-. Na jednom konci vybrusit. Uz som do inej temy daval aj foto, sem:

Je tam aj drevena verzia ale ta je na nic, musi to byt zelezne. Neodporucam to pacit srobovakom (ako je to tam na fotke) ani nicim kovovym, poskriabete si lak. Najlepsie je zapacit to nejakym drevenym klinom. Najviac pozor na ten trn, ktory je najblizsie zrkadla (uplne vpravo hore ked sa divam na soferove dvere), ten ma velku tendenciu sa utrhnut aj s plast. uchytom z tapaciru. Utrhli mi ho dokonca pri montazi v autorizovanom servise!

Myslim ze sa to bude dat pouzit aj na tie biele, pripadne sa to trocha inak vybrusi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 2 týdny později...

chalani myslite ze je blbost pozit nastrihany molitan ako vypln do dveri?

molitam moze ist medzi tapacir a "dvere". Do vnutra dveri moze ist dynamat & dynaliner. Vnutro dveri funguje ako "stekac vody" z okien.... Preto je tam plech so stahovacim mechanizmom a dookola je tesnenie, aby ta voda nepretekala do interieru (popod tapacir)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

neviem co pocitujes, ale ucel ans peny medzi tapacir a dvere je tan, aby tam nebol "vzduch" , tj aby plocha bol vyplnena. Zaroven s penou treba vystriekat tapacir antivibracnym sprayom, aby tavene spoje nevrzgali a nepukali. Tym sa docieli to, ze umely tapacir len tak "neplava" a neohyna sa popripade sa nedotyka niektorymi castami o dvere.... tj nehrkoce

Ak mas na mysli znizenie hlucnosti , na to ti ten molitan sotva pomoze... tak treba urobit ine zasahy do dvier (vid prispevky vyssie)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

caute chlapi ,tak takto som tlmil kufor ja, je to fotene mobilom nic moc kvalita,ale nieco vidno :) pouzity material:sikadamp 630 a ANS pena...pri lepeni sikadampu som pouzil teplovzdusnu pistol takze islo to easy :palec2:

Přesně takhle jsem udělal letos v srpnu kufr na Octě I. combi. Jako základ jsem dával Silent Coat tl. 2mm (takové ty asfaltové pláty s hliníkovou folií) a na to Silent Coat Sound Absorber tl. 15mm. Šlo to všude - blatníky, podběhy. Ty podběhy i ze strany od zadní sedačky. A výsledek je fakt pecka. Postupoval jsem stylem - kam jsem dosáhl, tam to šlo. Spotřeba materiálu :

1. Silent Coat tl. 2mm - 4 m2, ale dalo by se víc, tak 4,2 m2

2. Coat Sound Absorber tl. 15mm - 4 desky o rozměru 75x40, ale dalo by se 5 desek

Celková cena 4.500,-Kč. Všechno jsem kupoval u www.prohifi.cz.

Editováno: , autor: Berry
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Chci se pustit teď do vytlumení kufru a zadních blatníků. Holt příležitost při opravě promáčklého blatníku mám jen teď. Nechci do toho zase vrážet sumy. Jde použít jak na kufr, tak podběhy blatníky Silentcoat 2mm? Kolik je cca spotřeba? Nebo tam dát ten 4mm? Bude stačit http://www.prohifi.cz/tlumici-material/silent-coat-4-m~2 ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
  • o 7 měsíců později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...