Přejít na obsah

Hvízdání turba


Zdeny 1.8 turbo

Doporučené příspěvky

Vážení přátelé Octáváci pomozte mi prosím odpovědět na otázku zda je hvízdání turba u benzínového 1.8 T 20 V AGU normální.

Před rokem a půl jsem koupil Octavii z roku 1999 s nájezdem asi 102 tis. km (doloženo servisní knihou). Nyní má najeto cca 115 tis. km. Má pravidelný servis včetně výměny oleje. Svíčky mají najeto zhruba 5 tis. km. Motor má perfektní tah a neškube. Do kopce není problém dostat na třetí převodový stupeň 165 km/h. Jedniné co mě zaráží je fakt že při jizdě od nějakých dvou tisíc otáček začne cosi v motoru hvízdat a je to mírně slyšet i v kabině vozu. Při řazení (při poklesu otáček) jakoby to hvízdání ztlumilo (nebo jako by se něco dotáčelo), ale pak, při potažení dalšího stupně, se zase rozhvízdá. Dělá to pouze za jízdy. Když motor vytočím na volnoběh, tak není slyšet nic. V servisu (není autorizovaný) mi řekli že je to turbo a že je to naprosto normální, ale já si tím tolik jistý nejsem, proto Vás žádám o radu. Slyšel jsem o jakém si očištění turba, ale nerozumím tomu.

Moc Vám děkuji za Vaše příspěvky, které mi pomohou.

Zdeny

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

čus jasně že hvízdá - syčí to je normální když tomu naložíš - začne to tak kolem cca 2000 ot. přeřadíš nahoru a znovu svist. Až se toho dostatečně nabažíš, tak začneš jezdit o 3litry na 100 míň :p

Turbo se čistí jen u TDi - u těch co mají natáčecí lopatky... nás se to netýká. Nás se týká spíš dochlazování - kdybys jel velkou kládu (vytáčení) tak hned nevypnout motor. Spíš konec cesty dojet v klidu aby se turbo dochladilo. Jde o to že při prudké akceleraci proudí do turba více ještě žhavějších spalin (dohořívá to ještě za ventilama) a teplota turba jde nahoru. Kdybys to okamžitě vypnul, tak ještě setrvačností teplota turba půjde nahoru a může dojít k zbortění lopatek - velkému a to je okamžitá smrt a nebo malému které má za následek rozvážení rotoru, jeho vybraci a tím vymletí ložiska a pak si škrtne a plná destrukce.

Jinak je tu na foru 1,8 s 550 000km a turbo původní.... u 1,8 T neodcházejí...

165km - to je asi za body, ne? lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

čus jasně že hvízdá - syčí to je normální když tomu naložíš - začne to tak kolem cca 2000 ot. přeřadíš nahoru a znovu svist. Až se toho dostatečně nabažíš, tak začneš jezdit o 3litry na 100 míň :p

Turbo se čistí jen u TDi - u těch co mají natáčecí lopatky... nás se to netýká. Nás se týká spíš dochlazování - kdybys jel velkou kládu (vytáčení) tak hned nevypnout motor. Spíš konec cesty dojet v klidu aby se turbo dochladilo. Jde o to že při prudké akceleraci proudí do turba více ještě žhavějších spalin (dohořívá to ještě za ventilama) a teplota turba jde nahoru. Kdybys to okamžitě vypnul, tak ještě setrvačností teplota turba půjde nahoru a může dojít k zbortění lopatek - velkému a to je okamžitá smrt a nebo malému které má za následek rozvážení rotoru, jeho vybraci a tím vymletí ložiska a pak si škrtne a plná destrukce.

Jinak je tu na foru 1,8 s 550 000km a turbo původní.... u 1,8 T neodcházejí...

165km - to je asi za body, ne? lol

Tak moc děkuju, to si mě uklidnil. Jen bych se jeste chtel zeptat jakou máš spotřebu a jestli se Ti dá motor třeba na třetí převodový stupeň vytočit na víc než 165 - 170 km/h. Mě víc jak na tuhle rychlost nejde.

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám AUM. Jestli mi to na trojáka jede 160 nevím, nikdy jsem to takhle přes rychlost nesledoval. Jako určitě na trojku dostanu otáčkoměr do červenýho a do omezovače, ale kolik je to rychlost tacho nevím - to je daný převodama. Maximálku jsem testoval jen jednou na chorvatský dálnici den po otevření jednoho izolovaného úseku - za 100km jsem nepotkal ve svém směru ani protisměru jediné auto :) Bylo to úžasný mít celou dálnici 100km jen pro sebe! Vyrazil jsem z toho podle tacho 235 a dýl jsem to nedržel, možná by to ještě někam popolezlo....

Spotřeba - no po Praze v kolonách tak až 11,5 dlouhodobý průměr po Praze cca 7,8 v lete a 8,5 v zimě. Venku normální jízdou bez bodu 6,5 kládou tak 7,8. A na dlouhých trasách snaživec pianko i 5,8 (Chorvatsko, Francie) ale nemám klimu.

Hlavně nepoužívej long life oleje!! Používej syntetiku tak 5-10w40 a hlavně vyměnuj po 15000km. Na značce NEZÁLEŹÍ to jsou jen marketingový kecy, klidně používej "neznačkový" (mogul,madit,Kutenkeuler apod) levnější olej, ale měň ho! Je to lepší než superdrahý značkový olej (Shell OMV Castrol) a přejíždět ho.

Svíčky používám od začátku obyčejné brisk za 70kč kus. proti supersvíčkám Denso a spol za 500kus je to tak za hubičku, že je měním po 25000km a pořád to ještě vyjne trojnásobně levněji. Nikdy jsem neměl problém se škubáním, studeným startem a pod.

Rozvody se dělaj po 180 000km určitě ZNAČKOVY material a i s vodní pumpu na tom NEŠETŘI.

Enjoy

:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám AUM. Jestli mi to na trojáka jede 160 nevím, nikdy jsem to takhle přes rychlost nesledoval. Jako určitě na trojku dostanu otáčkoměr do červenýho a do omezovače, ale kolik je to rychlost tacho nevím - to je daný převodama. Maximálku jsem testoval jen jednou na chorvatský dálnici den po otevření jednoho izolovaného úseku - za 100km jsem nepotkal ve svém směru ani protisměru jediné auto :) Bylo to úžasný mít celou dálnici 100km jen pro sebe! Vyrazil jsem z toho podle tacho 235 a dýl jsem to nedržel, možná by to ještě někam popolezlo....

Spotřeba - no po Praze v kolonách tak až 11,5 dlouhodobý průměr po Praze cca 7,8 v lete a 8,5 v zimě. Venku normální jízdou bez bodu 6,5 kládou tak 7,8. A na dlouhých trasách snaživec pianko i 5,8 (Chorvatsko, Francie) ale nemám klimu.

Hlavně nepoužívej long life oleje!! Používej syntetiku tak 5-10w40 a hlavně vyměnuj po 15000km. Na značce NEZÁLEŹÍ to jsou jen marketingový kecy, klidně používej "neznačkový" (mogul,madit,Kutenkeuler apod) levnější olej, ale měň ho! Je to lepší než superdrahý značkový olej (Shell OMV Castrol) a přejíždět ho.

Svíčky používám od začátku obyčejné brisk za 70kč kus. proti supersvíčkám Denso a spol za 500kus je to tak za hubičku, že je měním po 25000km a pořád to ještě vyjne trojnásobně levněji. Nikdy jsem neměl problém se škubáním, studeným startem a pod.

Rozvody se dělaj po 180 000km určitě ZNAČKOVY material a i s vodní pumpu na tom NEŠETŘI.

Enjoy

:)

Aha, tak to já klimu mám, ale nikdy jsem s Octavií nebyl tak daleko (Chorvatsko, Francie) abych se dostal na spotřebu 5,8, ale na těch 6,5 se dostanu s opravdu lehkou nohou, maximálně pak na 10, protože příliš nejezdím ve městě. Oni i ty zatáčky, kopečky a krátký trasy nejsou moc dobrý na spotřebu. Olej tam mám polosyntetický (doufám že to nevadí) a měním jednou za rok, protože najedu kolem 10 tis km ročně. Maximálku jsem ještě nezkoušel není kde... asi dvakrát jsem s ní jel 200 km/h. Jinak ta trojka na 160 ještě není na omezovač. Na omezovač vůbec nejezdím. Sepnul mě asi jen dvaktrát za celou dobu co ji mám a to když jsem na křižovatce setlápnul dvojku a nechal ji tam :-). Rozvody budu dělat asi za docela dlouho jelikož Octavie má teprve 115 tis km najeto a s mým nájezdem to bude tak za pět let.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ještě bych podotkl, že rozvody se mají měnit buď při 180 000km nebo po 5 letech!

Už jsou myslím jednou dělaný při 90 tis. nevím proč, ale předchozí majitel je nechal udělat, je to v servisní knížce.

Pánové mockrát Vám děkuji za Vaše informace a rady, jsem rád že mohu být členem tohoto klubu.

S pozdravem Zdeněk Štěpánek

Editováno: , autor: Zdeny 1.8 turbo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...