Přejít na obsah

1.8T RS a LPG


iviak

Doporučené příspěvky

Tak páni myslím že návratnosť je istá, no a pre človeka ktorý trebárs fakt diesel nemusí, resp uprednostňuje benzín môže byť LPG dosť zaujímavá alternatíva. Ak berieme, že Mršťa pri spotrebe tak 13l/100km prejde na 40l nádrž nejakých 300km vychádza tých 40l na 680SK pri cene 17SK/l, keby tankoval benzín tak by ho tých 40l vyšlo 1600Sk pri cene 40Sk/l- Natural95(ak teda netankujte do RS- 98 oktánový, ale myslím že aj tak tam dosť ľudí dáva 95 ), keby teda jazdil o niečo úspornejšie- povedzme nejakých 9,5-10l /100km tak by na 300km potreboval 30l LPG čo je 510SK ak by natankoval benzín tak to vychádza 1200Sk. Rozdiel teda pri úspornejšiej jazde činí 690Sk. No Milosk to má tiež veľmi zaujímavé. On potrebuje na prejdenie 300km len 24l LPG čo je nejakých 408Sk ak by natankoval benzín tak to má za 960Sk.Rozdiel teda je 552Sk. Ak by sme zobrali povedzme GolfaV 2.0TDI 103kW potreboval by na prejdenie 300km tak 21l nafty pri spotrebe povedzme nejakých 7l/100km. Pri cene nafty 43Sk/l tých 300km vychádza 903Sk. Je možné, že som sa tam niekde sekol ale rozdiel tam je a LPG sa mi tiež začína javiť ako zaujímavá možnosť

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Litr stojí 15,90- Kč. Minulý týden sem mazal průměrnou spotřebu po ujetí 2896 km. Počítač spočítal 11,9 l/100 km :) to dělá 1,90- na kilometr. V benzínu by to bylo asi o kačku dražší. Takže montáž se mi vrátí po ujetí cca 33000 km. Já najezdim 100 kiláků denně za prací, tak se mi pak ušetřený kilčo denně bude hodit až se mi to splatí... jestli jezdíš za 10, tak si to spočítáš :) akorát nevim, plynu by si to mělo vzít o cca 10% víc než benzínu, jestli je hodnota na počítači zvýšená už o těch 10% nebo jestli těch 10% mám přičíst k tomu průměru... Ale to je mi fuk, na spotřebu už nekoukám lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak páni myslím že návratnosť je istá, no a pre človeka ktorý trebárs fakt diesel nemusí, resp uprednostňuje benzín môže byť LPG dosť zaujímavá alternatíva. Ak berieme, že Mršťa pri spotrebe tak 13l/100km prejde na 40l nádrž nejakých 300km vychádza tých 40l na 680SK pri cene 17SK/l, keby tankoval benzín tak by ho tých 40l vyšlo 1600Sk pri cene 40Sk/l- Natural95(ak teda netankujte do RS- 98 oktánový, ale myslím že aj tak tam dosť ľudí dáva 95 ), keby teda jazdil o niečo úspornejšie- povedzme nejakých 9,5-10l /100km tak by na 300km potreboval 30l LPG čo je 510SK ak by natankoval benzín tak to vychádza 1200Sk. Rozdiel teda pri úspornejšiej jazde činí 690Sk. No Milosk to má tiež veľmi zaujímavé. On potrebuje na prejdenie 300km len 24l LPG čo je nejakých 408Sk ak by natankoval benzín tak to má za 960Sk.Rozdiel teda je 552Sk. Ak by sme zobrali povedzme GolfaV 2.0TDI 103kW potreboval by na prejdenie 300km tak 21l nafty pri spotrebe povedzme nejakých 7l/100km. Pri cene nafty 43Sk/l tých 300km vychádza 903Sk. Je možné, že som sa tam niekde sekol ale rozdiel tam je a LPG sa mi tiež začína javiť ako zaujímavá možnosť

pěkně jsi to napsal :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jeli sme s bratránkem na sraz do Příbrami. On má fabii rs. Celou dobu sme jeli spolu, stejným tempem. Po navrácení domů sme spočítali spotřebu a po přepočtu na Kč sem oproti němu ušetřil asi 15 Kč :) Po ujetí cca 250 km. Takže se s plynem jezdí v podstatě za stejný peníze jako s fabulenou. Akorát mi po montáži muziky zbylo ještě nějaký místo v kufru, přede mnou nic nechrochtá a nemám očouzenej zadek :prc: Chtěl sem prostě oktávku eReSo a takhle sem vyřešil větší náklady na phm...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja to mam na palubnim pc spravne,kdyz jedu na benzin,coz je malokdy jen pro zkousku spotreby,tak mi opravdu prumerna spadne na neco kolem 7.2l,a kdyz jedu uplne stejne na plyn,mam ji kolem osmi,takze ta spotreba mi nekeca,rekl bych,ze to sedi,i kdyz to prepocitam pri tankovani.Jeste dodam,ze pri me jizde do prace a zpet nejedu jak duchodce,ale urco nejsem zavodnik a muj styl jizdy je pohodovy,ale ne pripo.....Pri mem najezdu cca.2000km mesicne se mi to zaplatilo za cca. 2 roky,ale LPG je podle mne investice na 10 let,to by melo zarizeni vydrzet bez vaznejsich oprav,pak se totiz musi dat nova nadrz,mozna membrana v reduktoru atd.,ale behem provozu nepredpokladam za tech 10let vetsi investici,cca. do 3000,-,kdyby bylo treba tu membranu,popr. ventil a tak,kdyz pujde vse hladce.To jen pro odpurce plynu,kteri narazeji na servis a dalsi zavady,na aute jako trakovem se urcite najdou mnohem zavaznejsi "cisla" za tech par let.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sice nemám rso,ale i předpotopní dvoulitr si na lpg jen chrochtá-já taky :palec2: mohu všem jen doporučit!Spotřeba je podobná jako u bejvalé felicie,tam na podtlaku stoupla spotřeba skoro o 2litry oproti benálu,teď na sekvenci jen o litr.Hodně je to ale ovlivněno jiným způsobem jízdy oproti jízdě na benál,podvědomně holt jedete za 16kč litr ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

Asi cena porizeni a jeste dalsi tlacitko ktere zrovna vzhledove neni pekne a jeste v kufru nadrz - dej si ji do diry po rezerve - kolo rezervni zabal a muzes ho v klidu v aute polozit jinam, kdezto kdyz si das nadrz do kufr na vrch, uz s prostorem nic nenadelas :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zmenšený kufr o těch pár litrů položené rezervy mě netrápí,nemožnost parkování v podzemí jako NEpražák řešit nemusím,jen mi holt na autě přibylo pro někoho neestetické víčko plnění a holt další věc co se může na autě podělat.Pro mě věci úsměvné(hlavně při plcení na ČS),pro někoho nepřekonatelné.

post-8604-1221843820_thumb.jpg

post-8604-1221843830_thumb.jpg

Editováno: , autor: hony
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zmenšený kufr o těch pár litrů položené rezervy mě netrápí,nemožnost parkování v podzemí jako NEpražák řešit nemusím,jen mi holt na autě přibylo pro někoho neestetické víčko plnění a holt další věc co se může na autě podělat.Pro mě věci úsměvné(hlavně při plcení na ČS),pro někoho nepřekonatelné.

a dalo by se to tankovací víčko schovat třeba taky do kufru, aby se nemusela dělat díra do nárazníku? a při tankování si otevřu kufr a tankuju, šlo by toto nějal pořešit?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a dalo by se to tankovací víčko schovat třeba taky do kufru, aby se nemusela dělat díra do nárazníku? a při tankování si otevřu kufr a tankuju, šlo by toto nějal pořešit?

přesně tak sem to chtěl, ale bohužel :angry: Za prvý ti to neudělá ta firma co to montuje a za druhý by se to asi vůbec nelíbilo policajtům a na stk...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mne ten pan co montuje povedal ze sa uz robia nove koncovky o priemere 15 mm..a na slovnaft pumpe som sa pytal ci maju taku pistol a povedali ze uz tu im bol niekto taku nukat ,ale ze este nemaju..ale niekde isto uz budu mat a urcite sa to bude rozbiehat stale viac a viac

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle mají Němci dávno vyřešené, žádné díry do nárazníku (tím pádem

ani problémy se sundáním v případě opravy nárazníku), prostě udělají

vývod LPG u hrdla plnění benzínu pod víkem. Při plnění mají redukci kterou

našroubují ve vteřině ke koncovce a čerpají plyn. Vše skryto, o LPG nikdo

neví (hajzlíci nedávaj na káry ani samolepky).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Plnění lpg lze dát už i u nás k benzínovému hrdlu,jen se asi nikomu nechce moc řezat do kastle a ten nárazník je jednodužší!?Takhle to vypadá origo Subaru.A to nevylepování samolepky lpg na auta moc nechápu.Zač se stydět a proč v případě možné havarie ještě ohrožovat záchranáře?

post-8604-1221984284_thumb.jpg

post-8604-1221984294_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To není o tom, dát přípojku k benzínovému hrdlu, někdy je totiž vedle buď málo místa, nebo spíš jiný problém, že pod vrchní vrstvou je další plech pro zesílení/někdy i 3/, pak se tam vůbec nedá dostat, protože z druhé strany musíš dotáhnout matku a tam se prakticky nedá dostat, navíc ta koncovka má tak 2mm límec, takže se už mockrát stalo to, že se po pár tankováních přípojka vytrhla/pistole taky něco váží/, u Subaru to zrovna jde, má tam místo, je to tak 5% aut kam to jde bez problémů....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...