Přejít na obsah

Řidiči kamiónů


FUGAS

Doporučené příspěvky

Nedávno jsem se shodou náhod o kvalitách řidičů kamionů bavil s nejmenovaným pohlavárem Svazu dopravců. Kupodivu mi dal okamžitě zapravdu, že jejich úroveň je přímo úděsná a je to prý kvůli tomu, že řidičů je v Česku málo a navíc jich neustále ubývá. Prý to má na svědomí profesinalizace armády a tím pádem úbytek lidí, kteří levně pořídí papíry na řízení velkých souprav. Investovat několik desítek tisíc do řidičáku na kamion se nikomu nechce. Nedostatek lidí se řeší jejich "importem" zejména z Bulharska a Rumunska. Podle jeho slov jsou to lidé, "které by ještě před několika lety nezaměstnal ani jako řidiče ještěrky". Dnes bohužel už nemá jinou volbu. Doporučil mi, že kdykoliv uvidím na silnici kamion, abych si vzpomněl na tato slova.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si myslím, že to je taky o tom, že naše silnice jsou naprosto zoufalý a nejsou absolutně schopný současný provoz pobrat a relativně v poho zvládat...ostatně když se budovaly, tak žádný kamiony neexistovaly a jezdilo pár aut a to taky o něčem vypovídá, tudíž já nadávám hlavně na komunikace jako takový, například stromy hned vedle cesty, to fakt musel vymyslet nějakej odborník :aggressive: Každopádně bych spoustu nákladů ze silnic přesunul jinam, něco málo by třeba mohly zvládat vlaky, kdyby alespoň trošku železnice fungovala. Ono stačí, když na běžné okresce jede jakejkoliv náklaďák (kamion) a za ním jeden nebo dva osobáky co se bojí předjet...za nimi se postupem času vytvoří kolona deseti dalších aut a když to chce člověk předjet, tak aby se probojovával postupně po jednom a navíc jsou všichni na sobě tak nalepený, že pro zařazení je potřeba se tam vecpávat na centimetry a doprošovat se, aby vůbec někdo to místo udělal. No a pak nemají být lidi nervní a sobečtí a nedělat kraviny. IMHO kdyby ta infrastruktura k něčemu byla, tak by se hned jezdilo ve všech ohledech lépe a i bezpečněji.

A co se týče přímo kamioňáků, tak každopádně dělají prasárny, ale opět se jim někdy nedivím, protože když si vezmu, co jim dělají osobáky, tak to musí být hodně flegmatickej šofér, aby to zvládal. Typická situace - jede kamion, náklaďák či autobus a brzdí ho osobák, naprosto bezdůvodně a je jedno, jestil jede na rovné okresce osmdesát nebo v obci čtyřicet, prostě vždycky se za nás "osobáky" zastydím a říkám si, co si asi tak musí ten kamioňák myslet, když se táhne za osobákem...a když ho chce předjet, tak to samozřejmě není taková hračka jako s malým autem. Já si myslím, že na obou stranách je to stejný a platí oboustraná netolerance a to se myslím jen tak nezmění, dokud k tomu nebudou adekvátní podmínky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Skaja: psal jsi, ze na za kamionakem jedou dva ridici, kteri se ho boji predjet - chyba je pak v ridicich za kamionem, preci kdyz ho predjizdet nebudu, tak uberu plyn,at je mezere mezi kamionem a mnou a at me predjede dalsi ridic, ktery predjede ten kamion a je to ne? pak nemuze za nim jet takova kolona.Nevidim duvod, proc se za nim hnat, kdyz se ho teda bojim predjet, neco jinyho je, kdyz ho predjed nemuzes - zatacky, auta ,ktera jezdi doprotivky......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesunout dopravu na železnici by znamenalo ji podpořit v nákupu rolla-vagonů, vybudováním nájezdů apod.

Proč by to měla vláda dělat, raději dá úlevy autodopravcům, spraví silnice a nechá jezdit cokoliv co má kola fuck

Podle toho to pak na silnici vypadá ...

Nedávno u nás jeden zkušenej 20-letej řidič sklopky s návěsem zabil dva lidi v autě, protože se mu to prý nějak rozhoupalo ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vinca: Ano, s tím naprosto souhlasím a přesně to jsem myslel, jenže asi všichni víme, jak to v praxi chodí...já jsem snad ještě neviděl, že by někdy jela "kolona" vozidel a měly mezi sebou rozumný rozestupny např. na předjíždění atd., vždycky každej nalepenej na tom před ním a ten první nalepenej na náklaďáku...a když to pak někdo "postupně bere" a po jednom se dostává dopředu a cpe se tam, tak si každej řekne, jaký je to hovado, že se mu tam nacpal ;)

Editováno: , autor: SKAJA
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nesouhlasím s názorem, že když jede kolona na okresce za kamionem, měl by on nějak zpomalovat nebo se někde schovat a pouštět je.

To by daleko nedojeli ... Je spousta řidičů, kteří jezdí jako ňoumové nebo nemají dostatek schopností (vlastních, výkonosti vozu nebo se prostě bojí) a ty takovej kamáč nikdy nepředjedou. Pak přijedu do té kolony já nebo Skaja, začneme se propracovávat dopředu a dívají se na nás jako na piráty silnic :kol-48:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak me rekni, proc bych nemohl sundat nohu z plynu, aby ostatni se dostaly za kamion kdyz teda chteji jet, jako me to prijde normalni, ostatni ridici tak muzou predjet TIR a ne TIR + dalsi dva osobaky, a pokud si ten darebak, ktery se vyridi ze zadu a predjizdi a predjizdi a pak jede neco do protivky a cpe se zpet do kolony, tak si prase na silnicich lol

Editováno: , autor: Vinca
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nedávno jsem se shodou náhod o kvalitách řidičů kamionů bavil s nejmenovaným pohlavárem Svazu dopravců. Kupodivu mi dal okamžitě zapravdu, že jejich úroveň je přímo úděsná a je to prý kvůli tomu, že řidičů je v Česku málo a navíc jich neustále ubývá. Prý to má na svědomí profesinalizace armády a tím pádem úbytek lidí, kteří levně pořídí papíry na řízení velkých souprav. Investovat několik desítek tisíc do řidičáku na kamion se nikomu nechce. Nedostatek lidí se řeší jejich "importem" zejména z Bulharska a Rumunska. Podle jeho slov jsou to lidé, "které by ještě před několika lety nezaměstnal ani jako řidiče ještěrky". Dnes bohužel už nemá jinou volbu. Doporučil mi, že kdykoliv uvidím na silnici kamion, abych si vzpomněl na tato slova.

tak s tímto naprosto souhlasím.....vidím co jezdí pro CS Cargo atd.....dělám v logistice a je to špatný....chybí tu až 5000t. řidiču....firmy berou co má ruce nohy páč ježdění je hafo.....snad udělají obor profesionální řidič.....jinak to nepůjde...a to se na to asi moc lidi nepohrnou...ono za ty prachy co jsou na kamionu + ty hodiny co člověk stráví v práci to není ideální zaměstnání...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vinca: Pokud to bylo na mě, tak díky za link, poslední dobou nemám moc času sledovat novinky. Každopádně jediný co k tomu jde říci je, že 1) autobusák je borec, protože kdyby mu povolily nervy a strhnul to, tak by to byla katastrofa 2) kdyby možná v koloně byly rozestupy, stihl by se ten vůl zařadit a 3) v zatáčce kam není vidět může předjíždět jen hovado, protože rozumnej člověk se nikdy nespoléhá, že mu tam nic nepojede, ale nakopak předpokládá, že tam něco vyjede

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tos mi sebral z pusy, přesně to jsem chtěl napsat ;) Problém, je že u těch kamiónů by člověk tak nějak čekal, že jsou si vědomi jaké kolosy řídí, a že se podle toho budou chovat patřičně zodpovědně. Proto mě to dokáže tak vytočit, protože oni jsou relativně v bezpečí, kdežto posádka osobáků, kterou smete kamión, je na tom podstatně hůř. Jak říkám, vím, že je mezi nima i spousta profesionálů, jenže okolo těch člověk projede, aniž by o tom tak nějak moc přemýšlel, kdežto ty hovada si pamatuje.

vodici su dobry aj zly v kazdej skupine, no skusil sa na to vsetko pozriet niekto ocami kamionaka??? no kamionakovy niekedy chyba iba tych 10 min aby mohol byt doma a nie po8-10hod sichte ale napr aj po dvoch tyzdnoch, je tam hodne obmedzeni, dokial s tym nerobite mozno o nich ani neviete, vo francii som platil 600eur pokutu, zato ze som isiel o 3min dlhsie a to je este jedna z nizsich pokut, verte ze policia po kamionoch ide hodne...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To mi připomíná.

31.července 2008, někde mezi městy Rivno a Lvov, Ukrajina - DEN, KDY JSEM SE PODRUHÉ NARODIL

Čas od času si musíme s kolegou udělat výlet na západní Ukrajinu. Zdejší silnice nejsou nic moc, spousta jich je přetížených, takže se řidiče ve snaze někam se dostat stávají bezohlednějšími. Před námi kopec. Dva pruhy nahorů naším směrem a v protisměru jeden pruh dolů. Předjíždíme kolonu kamionů, co se pomaličku táhnou do kopce. Náš Superb si to v trochu ostřejší zatáčce, kde není moc vidět "za roh" šine 90 km/h. Proč by ne, maximálně někoho doženeme a zpomalíme.

Najednou cítím srdce v krku a jen tak tak, že necítím nic v kalhotách. V NAŠEM (!) pruhu se v protisměru vyřítil kamion, rozhodně ne pomalejší rychlostí než jsme jeli my. Předjížděl, kretén. Když nás spatřil, stočil tu rezavou kraksnu tak, že dvojitá plná čára oddělující náš a jejich směr mu ubíhala přímo pod prostředkem jeho superbožrouta. Kolega, který v tu chvíli řídil jen strhnul volant do vedlejšího pruhu a tak tak, že nás nesestřelil kamion, který jsme právě předjížděli...

Po této zkušenosti, kdy jsem si málem ublink jsme už dávali sakra bacha na to, abychom se drželi co nejvíc vpravo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

není to moc o řidičích, ale s kamiony to souvisí.. dneska poprvé použila PČR mobilní STK zapůjčenou z Rakouska.. zkontrolovali 15 vozidel, 3 auta odstavili na místě, jedno z nich dokonce čerstvě po STK :) tohle je podle mě správná preventivní akce na snížení nehodovosti.. to samý jako chtějí od zítřka kontrolovat autobusy.. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

teď večer do mně skoro nacouval dědek ve 120. Stáli jsme na červené v kopečku a ten ocas starý sjížděl na mně. Nejdřív jsem si říkal, že hned zabrzdí, když jsem viděl že né, tak jsem začal troubit, ani to nepomáhalo a tak tak jsem stihnul ucuknout. Pak zastavil. Kombinace jak prase, senilní dědek ve 30 let staré pixle, kterej jede pomalu po celé silnici, takže se nedá ani předjet a ke všemu ještě smrad neskutečný.

Je to na posrání, denně nějakej mamlas za volantem, či spíše hned několik. Někdy už mně to ani nevzrušuje, někdy jsem doběla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

není to moc o řidičích, ale s kamiony to souvisí.. dneska poprvé použila PČR mobilní STK zapůjčenou z Rakouska.. zkontrolovali 15 vozidel, 3 auta odstavili na místě, jedno z nich dokonce čerstvě po STK :) tohle je podle mě správná preventivní akce na snížení nehodovosti.. to samý jako chtějí od zítřka kontrolovat autobusy.. :palec2:

jen tak dál a jen houšť. Avšechny ty staré Avie a Tatrovky co jedou sotva 60 a za tím černo či bílo hezky do šrotu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

není to moc o řidičích, ale s kamiony to souvisí.. dneska poprvé použila PČR mobilní STK zapůjčenou z Rakouska.. zkontrolovali 15 vozidel, 3 auta odstavili na místě, jedno z nich dokonce čerstvě po STK :) tohle je podle mě správná preventivní akce na snížení nehodovosti.. to samý jako chtějí od zítřka kontrolovat autobusy.. :palec2:

a dalších šest mělo vážnou závadu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...