Přejít na obsah

Superb II s DSG


jirkaLT

Doporučené příspěvky

Nazdárek, mám asi 14 dní nového SII s motorem TDI CR 125 kW s DSG. Právě to DSG v režimu D se mi nějak nezdá. Jde o to, že mi přijde,že to ten motor dost tejrá. Při 50 km/h to hazí za 4, při 60 už za 5 a při 65 km/h to tam dává 6-ku. Převodovka řadí při nějakejch 1200-1700 ot.,což mi přijde, že motor dost podtáčí, úplně to drnčí na silenblocích. Řadím si teď sekvenčně, což funguje parádně, ale zkrátka proto jsem DSG nekupoval. Režim S řadí na můj vkus o poznání lépe, ale zase to přeřazuje až v dost vysokých otáčkách, což má podstatný vliv na spotřebu. Přitom jsem jezdil s předváděcím SII s motorem 2,0 TDI PD 103 KW s DSG a tam to řadilo podstatně lépe, na to konto jsem se taky pro to DSG rozhodl. Svézt se s tímhle novým motorem( CR 125 kW) asi bych do té DSG nešel, poněvadž by mě to řazní v nízkých otáčkách odradilo. Myslím právě, že je to o nastavení převodovky k jednotlivým motorům a zkrátka k tomu 103 kW PD mi to DSG sedí mnohem více, než k tomu 125 Kw CR.

Nevíte někdo, zda-li by bylo možno nakódovat DSG v tom CR jakoby měl k sobě ten slabšío fungovat. motor PD ? To si myslim, že by mohlo pomoct.

Co vy na to ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dá se to vyřešit,ale né na dlouho.Řadit chvíli sekvenčně a převodovka si to zapamatuje-ten styl a pak tak jede.Zkusím někdy vymazat adapt.hodnoty,udělat základní nastavení a budu pozorovat změny.

Právě si myslim, že když to dám na sekvenci, tak si ten jízdní styl nenaučí. ( to už by to muselo tak jezdit) Údajně by si to měla naučit v režimu D po nějakých 50 km třeba razantní jízdy, ale myslim, že po vypnutí zapalování bude zase vše při starém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
Právě si myslim, že když to dám na sekvenci, tak si ten jízdní styl nenaučí. ( to už by to muselo tak jezdit) Údajně by si to měla naučit v režimu D po nějakých 50 km třeba razantní jízdy, ale myslim, že po vypnutí zapalování bude zase vše při starém.

Mel jsem uplne stejny dilema, kdyz jsem s DSG zacal jezdit, zdalo se mi, ze prevodovka motor zbytecne dusi v nizkych otackach, ale cca tak po 10 000 si to zacalo sedat a uz mi to nepripada tak hrozny. Nebo jsem si na to uz zvyknul, musel by to posoudit nekdo kdo jezdi s manualem. Jinak to byla snad jedina "negativni" zkusenost s DSG, jinak super.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak radici otacky si rozhoduje sam motor.Pri potrebe momentu si spocita na ktery stupen tam bude a mrskne to tam.Nebal bych se ze by razeni nizko ublizilo motoru. Podraceni ma za projev klepani a jeho regulaci motorem.Todle delaji treba rusky a indicky ridici s maualama. Motor si to umi odregulovat.

DSG prevodovky jsou super vec a za to bych opravdu VW hodne hodne pochvalil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Motor si nic nerozhoduje.DSG má svoji ŘJ.

No a je problem ťé ŘJ DSG nakódovat jakože má k sobě např. motor 1.9. TDI PD ? Ta 1.9 TDI PD má tušim něco kolem 250 Nm, kdežto CR 125 kW má 350 Nm, DSG s 1.9 musí řadit díky tomu nižšímu kroutáku v rozmezí dejme tomu 2100-2500 ot. Nebo jak je to ? Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

SII 1.8TSI + DSG taky drží auto v nízkých otáčkách, ale motor je hodně klidný a kultivovaný tak to člověk ani moc nepostřehne.

Co mi ale vadí je styl pomalého popojíždění v garáži. Protože v místě vrat máme rantl musím najíždět s nohou neustále na brzdě a čekám kdy garaží projedu skrz. Už vůbec si nedokážu představit mámu jak bude parkovat auto. U manuálu člověk přimáčkne spojku a koriguje rychlost, ale popojíždění v automatu nějak nemohu přijít na chuť .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No a je problem ťé ŘJ DSG nakódovat jakože má k sobě např. motor 1.9. TDI PD ? Ta 1.9 TDI PD má tušim něco kolem 250 Nm, kdežto CR 125 kW má 350 Nm, DSG s 1.9 musí řadit díky tomu nižšímu kroutáku v rozmezí dejme tomu 2100-2500 ot. Nebo jak je to ? Díky

Převodovka má svojí jednotku to má Cosby pravdu. Ta jednotka je přímo vevnitř v převodovce. Ke každýmu motoru má svojí verzi SW.

Možná mě Cosby špatně pochopil nebo já se špatnš vyjádřil. Jasně, že má převodovka svoji jednotku, ale komunikace mezi převodovkoua motorem tam je a na ty si trvam. Moment motoru ti převodovka nespočítá.

Editováno: , autor: Mates_XIV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Hmmm, to jste mě moc nepotěšili. Mám SII CR 125kw a mám stejný problém, nejhorší je to z 2 na 3 stupen, to pokud jedu do mírného kopečku, tak je tak 1-2 s totální otřes auta, celé to drnčí a jde to slyšet i přes hudbu. Z 3 na 4 je to o něco méně znát, ale taky je to docela nepříjemné. Ze 4 na 5 a v ostatních případech je to vklidu. Jinak je DSG hodně šupová záležitost. Pořád si to vychutnávám. Jen mě trochu postrašil kamarád ze servisu, že občas odcházejí mechatroniky, které stojí 50 tis., tak doufám, že se mi to nestane po záruce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak to i přes nízké otáčky je 1.8TSI spolu s DSG v klidu a bez vibrací.

Člověk téměř necítí přeřazení, a na volnoběh, nebo v nízkých otáčkách nejde ani motor slyšet.

Spotřeba je ale okolo 8,5l (v dokumentaci komb. 7.1l/100Km).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

tak mam nalitano mesic a 2500 km s 1.8 TSI DSG. musim rict ze je to povedena prevodovka a sem rad ze sem do ni sel a nepristoupil na Temnou stranu Sily. sice drzi otacky nizko, ale to nijak nevadi - kroutici moment to ma stejny po skoro celem poli otacek a kdyz potrebuje vykon, dokaze si podradit klidne o tri stupne. cuknuti pri prerazeni citite jen kdyz se na to opravdu soustredite, ty silne vibrace co tu popisujete sem este nezazil.

a da se jezdit i usporne - pri pojizdeni po okreskach v rakousku sem mel 5.8 prumer.. s nalozenym autem. cela cesta 400 km pak 7.1 - a to se rozhodne neflakam a po dalnici metu pres 150..

nicmene dlouhodobe jezdim za cca 8.5 jako kolega, ale to sem celkem ocekaval a povazuji to za dobrou spotrebu, na 160konovy turbo beznin tahajici tunu a pul zeleza. s TDI by to asi bylo niz, ale to ticho, zadny kadle kadle a trepani a klepani.. za to stoji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hmmm, to jste mě moc nepotěšili. Mám SII CR 125kw a mám stejný problém, nejhorší je to z 2 na 3 stupen, to pokud jedu do mírného kopečku, tak je tak 1-2 s totální otřes auta, celé to drnčí a jde to slyšet i přes hudbu. Z 3 na 4 je to o něco méně znát, ale taky je to docela nepříjemné. Ze 4 na 5 a v ostatních případech je to vklidu. Jinak je DSG hodně šupová záležitost. Pořád si to vychutnávám. Jen mě trochu postrašil kamarád ze servisu, že občas odcházejí mechatroniky, které stojí 50 tis., tak doufám, že se mi to nestane po záruce.

Jo přesně, to stejný. Mírnej kopeček z 2 na 3, hrůza. To už když to má nastat, tak si zařadim raději ručně. To co se děje na D z 2 na 3 je něco příšernýho a připadá mi, že při vývoji SII s touto motorizací a převodovkou DSG to snad žádný konstruktér nevyzkoušel. :-) Jinak za ten třičtvrtě rok, co SII CR 125 kW mám,tak si na to pomalu začínám zvykat, ale rozhodně z tohoto DSG nejsem zdaleka tak nadšený, jako všichni ostatní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

já jsem tedy s dsg nadmíru spokojen, drnčení z stupně 2 na 3 jsem nezaznamenal. Nějaké "přidušování" motoru jsem také nezaznamenal - podle mě je to na diesel nastavené správně.

popojíždění s automatem (např. parkování do garáže) je něco úplně jiného než s manuálem, chvilku jsem si zvykal, ale nyní mi přijde úplně normální pouze lehce pouštět brzdu (na plyn vůbec nešlapu) :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 4 týdny později...

Rezonace při cca 1300-1500 otáčkách jsem taky řešil, mám sice manuál (4x4 se s DSG nedělalo). Už jsem to tady loni na fóru jednou psal.

V servisu mi nepomohli. Dělalo to jen občas, hlavně při zahřátém motoru. Nasral jsem se, manželka auto v garáži půl hodiny túrovala a přišyel jsem na to, že drnší ta plastová roura sání vzduchu přidělaná k masce (je ze dvou dílů), tak jsem ji rozdělal a nacpal mezi ty dva díly a i mezi rouru a masku gumu (rozříznutá duše od kola).

Další co tam drnčelo, je ten hadr na vnitří straně kapoty. Ty plastový špunty co to držej jsou malý a drnčí. Stejná odborná oprava = nastříhat proužky gumový duše, vyndat špunt, podložit a zamáčnout znovu.

A má pokoj. Od tý doby jsem najel 45 tis. km a nic, ticho, pohodička.

Dost neuvěřitelný u auta za milion, ale to jsou následky programu 4motion nebo jak tomu říkali u VW nákupu --> uspoř kde můžeš a jak můžeš. V tý Číně to musej nějak vošidit, jinak úsporu nenajdeš ;-)

Třeba vám to pomůže.

Jirka

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...