Přejít na obsah

Spôsob jazdenia


kazisvet

Doporučené příspěvky

Chcem sa vas opytat na takúto vec:

Ma spôsob jazdenia nejaký vplyv na zivotnost turba, trysiek, alebo niecoho iného?

Konkrétne mám na mysli to, že mám O1, 1.9TDI, 81KW, a nejak nemám potrebu s tým autom "lietat"

Moja jazda vyzerá asi tak, ze preradujem pri 1500 ot/min, a netocím ho viac ako nad 2500 ot/min.

Cize v podstate jazdím pomaly. Niekde som ale čítal také veci, že je potrebne z času na čas trošku ten motor "povytáčať" aby vraj nezleniviel, a nezaniesli sa trysky a podobne.

Je to pravda? Je vážne potrebne z času na čas ten motor prevetrat ako sa patrí? A ak áno čím sa myslí "z času na čas"

Dakujem za odpovede.

Editováno: , autor: kazisvet
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Píšeš, že máš O1, 1.9TDI, 81KW. V tomto motoru je turbo s proměnlivou geometrií lopatek. Čas od času provětrej zahřátý motor do 3,5 - 4 tisíc. Nic se nastane, na emisích to trpí víc... já tam taky trpím :aggressive: Protáhneš regulaci turba, je to jen k užitku.

Jen by mě zajímalo při kolika otáčkách na O1 81kW se natáčejí lopatny turba na maximum - tedy jestli rovnoměrně s rostoucími otáčkami motoru roste naklopení lopatek až do řekněme 4,1 tis. a nebo jsou už při 3,5 naklopené na max. Ví to někdo pls ?

Editováno: , autor: borelli
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi mas pravdu, lebo sa mi zda ze v poslednej dobe mi nejak zacína rezonovat interiér vozidla.

A vedeli by ste mi teda poradit zhruba ako jazdit s dieslom?

Doteraz som fical na benzíne a tam to nebol problém s dieslom jadzim dva mesiace, a bol som teda toho názoru ze mu stacia nizke otacky.

Editováno: , autor: olisoft
citovanie predchadzajuceho prispevku
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nafta má max otáčky cca 4000, takže optimální rozsah 2000-3000, ale vůbec neškodí ho vytočit víc. Shrnul bych to takhle, řadit nahoru při 2500-3000 a dolů při 2000, samozřejmě to je potřeba podřídit okolnostem, z kopce stačí nižší otáčky a třeba při předjíždění klidně vyšší.

Uvidíš sám že se motoru uleví, pojede lehčeji a třeba i s nižší spotřebou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no neviem ci to neni zbytocne vela.....ja osobne ked mam studeny motor tak radím pri 1600ot/min

ked sa to zohreje nepotrebujem akcelerovat ale udrzovat niaku rychlost tak cim nizsie otacky otacky tym som

spokojnejsi.....ale zas akonahle chcem pridat alebo prutko vystartovat tak to tocim aj do cerveneho....pokial je to zohrite

tak mi to nevadí, potom mi uz vadí len spotreba. Ale motor 1,8T! nie TDi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nafta má max otáčky cca 4000, takže optimální rozsah 2000-3000, ale vůbec neškodí ho vytočit víc. Shrnul bych to takhle, řadit nahoru při 2500-3000 a dolů při 2000, samozřejmě to je potřeba podřídit okolnostem, z kopce stačí nižší otáčky a třeba při předjíždění klidně vyšší.

Uvidíš sám že se motoru uleví, pojede lehčeji a třeba i s nižší spotřebou.

nesouhlasím podle mě moc

někdy zkus sednout do TDi s automatem. je to vlastně nastaveny elektronikou od výrobce a klidne tě nechá jezdit na 1200-1300 ot. pokud není poteba výkon, pokud nemáš pedál na podlaze tak tě nad 3,5 nepustí pokud může řadit víš.

já když měl OI 66kW tak jsem jezdil 1500-2500,- po městě , na dálnici podle potřeby i do 3800,-

výhoda diesla je jeho životnost a ta je dána taky tím že když se netočí tak se netře když se netře tak vydrží. když s tím budeš jezdit v otáčkách tak rozhodně nevydrží to co když budeš jezdit s nízkýma otačkama

pokud máš tlak od turba což u 66kW je nízko tak bych řekl že klidně od 1500 ot se nic neničí

ad klepání: klepou ventily- jelikož jsou tlačeny pružinou tak jejich sílu dopadu neovlivní otáčky možná při větších otáčkách bude dopad ne sedlo ventilů rychlejší tím možná silnější

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sorry, ať se na mne nikdo nezlobí, ale řadit u TDi při 1500 ot. je zvěrstvo. Ano, motor to zvládne (Felda 1.6 jela bez plynu na volnoběh i na V.), ale zdravé to určitě není. Nejsem odborník, ale tlaky a kvalita spalování při těchle otáčkách zrovna OK nebudou, nehledě na to, že spotřeba bude možná větší než při sepnutém turbu a 2000 -2200 ot. Mám pár kolegů, kteří takhle služebáky trápí a jsou schopni při takto podtočeném motoru dát plný (protože diesel prý táhne odspodu), ale mně to rve uši.

Sice mám turbobenál, který taky zvládne 1500 ot., ale motor se podobně zbytečně trápí. Momentálně se pohybuji po okreskách do 2500 ot., kde se mi jen občas podaří opřít otáčkoměr o omezovač, ale když jsem jel naposledy 300 km po dálnici v plné obsadě 300km 150-160, tak pak klesla spotřeba o 3 deci. Takže motor takové podtáčení zřejmě zasviní, a to je benál určitě "čistší" než nafta. Stejně tak, když auto trápím a dusím v koloně mám jednoznačně větší spotřebu než když jedu volně a podstatně rychleji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já měl od 1500 ot na své OI pořadovanej tlak na turbu

a proč teda výrobce nastavuje automaty aby ničily motory ??? a podtáčeli je ?

kdo mi řekne konrétní věc která trpí nízkejma otáčama ?

nevím jak se kdo setká s diesly, ale mám třeba kompresor TDi (motor Deutz) točí maximum 2200,- provozní je do 1500,-ot

většina dieslů v nákladácích jezdí do 2 max 3 tis. - takže všechny nevydrží ???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vašo, je trochu blbost porovnávat motory v náklaďáku a v osobáku, každej má úplně jinou konstrukci.

Souhlasím třeba s názorem Tesny, myslel jsem to tak že permanentně řadit na 1500 je jednoznačně škodlivý, je jasný že se na ty otáčky dá jet, ale ne pořád, s mým benzínem taky jedu třeba na 1500, ale to jen tak po městě na udržení rychlosti.

A jaký že součásti trpěj pokud jsou provozovaný na mnohem nižších otáčkách než na který jsou konstruovaný? Všechny rotační!

A ke mnou zmíněnýmu "klepání", tím jsem myslel obrazně že ten motor utrápíš, zkus číst mezi řádky.

Jen tak mimo k max otáčkám, minulý týden přijel pán na zákaznický, že mu prej klepe něco v motoru(OIIRS benzín), tak to dali na diagnostiku a vylezli jim nějaký poslední hodnoty: max.rychlost 138 a otáčky 8400. Nevím jestli to je možný vyčíst, ale takhle se to ke mě doneslo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zase nemůžeš srovnávat benzín s naftou, každý má jinde točivý moment, já když jedu s naftou po městě 50 na pětku, tak šlápnu a akceleruje, benzín daleko míň, jedinej benzín, co dobře akceleroval byla ta 55ka a bylo to daný točivym momentem v nízkejch otáčkách.

Jediný, co může při podtáčený hrozit je zakarbonování (částečně spálená nafta + olej)a když se tomu pak šlápne, přičemž tohle platí většinou u starých dízlů, u OI jsem nikdy neviděl po 10 letech karbonu jako u dejmetomu mercedesu z 80. let

když se to jednou za čas protáhne, tak není co řešit.

a je jezdit a jezdit ;)

Editováno: , autor: rolbař
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, to souhlasím, ale tady jde o permanentní ježdění v nízkejch otáčkách na hranici volnoběhu, jen vyjímečně víc. A to mi netvrďte že motor netrpí.

Tak jsem se po dohodě s rolbařem dostal k tomu, že jsem špatně pochopil počátek. Pokud tedy "kazisvet" řadí tak že má po přeřazení otáčky na 1500, tak je to ok. Já to pochopil tak že má 1500 a řadí nahoru, čímž mu otáčky spadnou k volnoběhu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kde máš napsaný od výrobce že octavia TDi 66/81 kW není konstruovaná na otáčky 1500 a pod ??? (neříkám že se má jezdit pod 1500, ale od 1500 se mi nezdá že by motor nějak naznačoval trápení

proč ty automaty tak běžně jezdí ???

jak moc a včem je jiná konstrukce nákladního a osobního dieslu ???

nemusíš číst mezi řádky čti přímo ty písmena na řádku

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj, f klidu

jezdím hodně, jezdím rád, jezdím z hodně auty takže kuwa bacha na jetý auta co kupujete ve spoustě jsem seděl a ničím je :D

až dáš nějakej řádnej podmět (třeba proč výrobce nechá automatický převodovky podtáčet motory) a né jen něco mezi řádky tak se zas přidej do diskuze

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já začal diskutovat v klidu, ty si do mě žačal narážet. Vím že mě nemáš zrovna v lásce, ale mohl bys být trochu klidnější.

Takže se vrátím na začátek, celý nedorozumnění je v tom že já pochopil že řadí tak že řadí při 1500ot a po přeřazení má otáčky nižší, to je celej problém. Samozřejmě mi je jasný že ty motory dokážou fungovat při těhle nízkejch otáčkách, jen mi můj rozum říká že pořád ten stejnej řežim nízkejch otáček tomu motoru nědělá dobře.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...