Přejít na obsah

Spôsob jazdenia


kazisvet

Doporučené příspěvky

nijak jsem nenarážel ani jsem to neměl v úmyslu, kdyby to napsal kdokoliv jinej tak bych taky oponoval

nejde o lásku, jen jsem si tě nezařadil mezi lidi od kterých bych chtěl poradit

já napsal argument tak ho vyvrat/ potvrd / změn řekneš že nebudeš hádat já napíšu f klidu a ty že tě nemiluju - co dál ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jak srandičky? já se naprsto seriózně ptám. Občas musím v práci služebákem naftou (převážně jezdím benzínem vyššího objemu s automatem) a naftu v lásce nemám, právě kvůli řvaní ve vyšších otáčkách, tak řadím v nízkejch. Proto mě zajímá, jak tomu můžu uškodit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nesouhlasím podle mě moc

někdy zkus sednout do TDi s automatem. je to vlastně nastaveny elektronikou od výrobce a klidne tě nechá jezdit na 1200-1300 ot. pokud není poteba výkon, pokud nemáš pedál na podlaze tak tě nad 3,5 nepustí pokud může řadit víš.

já když měl OI 66kW tak jsem jezdil 1500-2500,- po městě , na dálnici podle potřeby i do 3800,-

výhoda diesla je jeho životnost a ta je dána taky tím že když se netočí tak se netře když se netře tak vydrží. když s tím budeš jezdit v otáčkách tak rozhodně nevydrží to co když budeš jezdit s nízkýma otačkama

pokud máš tlak od turba což u 66kW je nízko tak bych řekl že klidně od 1500 ot se nic neničí

ad klepání: klepou ventily- jelikož jsou tlačeny pružinou tak jejich sílu dopadu neovlivní otáčky možná při větších otáčkách bude dopad ne sedlo ventilů rychlejší tím možná silnější

tak tak, u 66ky stačí a je naprosto OK po rovince a z kopce 1500-2000RPM. Do kopce trochu víc. Ale sakra, to by jste přeci měli poznat a cítit co se autu líbí a co ne?!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já měl od 1500 ot na své OI pořadovanej tlak na turbu

a proč teda výrobce nastavuje automaty aby ničily motory ??? a podtáčeli je ?

kdo mi řekne konrétní věc která trpí nízkejma otáčama ?

nevím jak se kdo setká s diesly, ale mám třeba kompresor TDi (motor Deutz) točí maximum 2200,- provozní je do 1500,-ot

většina dieslů v nákladácích jezdí do 2 max 3 tis. - takže všechny nevydrží ???

no jo, ono záleží na zpřevodování. Při malejch točkách dostává na prdel podle mně klika a setrvák.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zase nemůžeš srovnávat benzín s naftou, každý má jinde točivý moment, já když jedu s naftou po městě 50 na pětku, tak šlápnu a akceleruje, benzín daleko míň, jedinej benzín, co dobře akceleroval byla ta 55ka a bylo to daný točivym momentem v nízkejch otáčkách.

Jediný, co může při podtáčený hrozit je zakarbonování (částečně spálená nafta + olej)a když se tomu pak šlápne, přičemž tohle platí většinou u starých dízlů, u OI jsem nikdy neviděl po 10 letech karbonu jako u dejmetomu mercedesu z 80. let

když se to jednou za čas protáhne, tak není co řešit.

a je jezdit a jezdit ;)

na 5ku 55? to už tě ale motor fackuje

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kde máš napsaný od výrobce že octavia TDi 66/81 kW není konstruovaná na otáčky 1500 a pod ??? (neříkám že se má jezdit pod 1500, ale od 1500 se mi nezdá že by motor nějak naznačoval trápení

proč ty automaty tak běžně jezdí ???

jak moc a včem je jiná konstrukce nákladního a osobního dieslu ???

nemusíš číst mezi řádky čti přímo ty písmena na řádku

jo, tak nějak t vidím i já, že pokud není v zátěži, tak 1500 je OK

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ehm. vím že je to diskuse spíš o naftě, ale co takhle 1,6 55Kw-benzín.??? Jaké otáčky u něj?? Když řeknu, že jezdím občas kolem 1500ot. tak jsem lynčovaný, že jsem si měl koupit naftu, že to je na benzín málo a cosi kdesi. Jenže on při 1500 vůbec neprotestuje a na III. i na IV. roztáhne auto z těchto otáček bez problémů(teda proti kopci s 12ti procenty už samo, že ne).Navíc mezi 2000-2500ot. se cítí vcelku dobře. Max. výkon má při pouhopouhých 4600ot. Takže mi připadá postavené na hlavu ho točit přes 5000ot.

Spíš se podobá trochu atmosferické naftě. A plést si ho s nějakým šestnáctiventilem od Hondy a aplikovat na něj stejné způsoby mi připadá jako hloupost...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no jo, ono záleží na zpřevodování. Při malejch točkách dostává na prdel podle mně klika a setrvák.

jako že se klika zohne ??? co potom když tomu dáš plnej kotel a natvrdo pustíš spojku a máš třeba náhon na 4 to bych potom řekl že tam něco povolí protože gumy ti neprohrábnou. Aji když ti praskne rozvod, píst se opře o ventil tak se zohne max ojnice ale klika vydrží u TDi.

setrvák je placka železa - té neublížíš

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám jednohmotu, a tak do 1500-1600 je znát že to třese, ale v těhle točkách nejezdím, jezdím tak min 1800 kde už je to v pohodě.

Jinak dvouhmotu bych už nechtěl, dávám jí pryč i z našich Tranzitů při výměně spojky, bejvá obvykle taky ko. Ještě že Valeo dělá ty opravný sady :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kde máš napsaný od výrobce že octavia TDi 66/81 kW není konstruovaná na otáčky 1500 a pod ??? (neříkám že se má jezdit pod 1500, ale od 1500 se mi nezdá že by motor nějak naznačoval trápení

proč ty automaty tak běžně jezdí ???

jak moc a včem je jiná konstrukce nákladního a osobního dieslu ???

nemusíš číst mezi řádky čti přímo ty písmena na řádku

Jako jo, když to budeš po městě hudlat na minimální plyn tak proč ne, to je fuk, ale třeba jízdu do kopce nebo plnej plyn z těhle otáček to je zvěrstvo jak pro motor tak dvouhmotu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jasně do kopce nepojedu na pětku na volnoběh

ale s tím zvěrstvem máš na mysli co ??? zadírá se klika? čerpadlo ? turbo? je tam ve válci dejme tomu 5x větší tlak při expanzi (myslím rozdíl expanze při 1200 ot vs 1800 ot)? nějak jinak to působí na vstřikovač ?

prostě mě někdo napište kde je ten problém jezdit 1500-2000 ot. na životnost motoru

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tím cos napsal souhlasím a to jsem tu celou dobu chtěl říct. Ale asi neumím přesně popsat co myslím...

K tomu ničení nízkejma otáčkama, někde jsem četl že se hřídel při nižších než optimálních otáčkách nadměrně tře a vzniká ovalita, ale to že by praskla asi nehrozí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a jak to mají udělaný traktory,nákladní auta, dodávky ? tam to nedělá ?

ale v 1500 ot. nemáš plnej výkon ale dejme tomu 1/3 novej plnej je cca 1800-2000

viděl jsi už nějak zničenou kliku, písty, tím že se jezdilo na 1500-1800 ot ? já ne ani jsem neslyšel že by se to nekomu na TDi stalo., co vím tak moc lidí jezdí "pod otáčkama"

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Traktory a náklaďáky maj mnohem větší setrvačný hmoty a tím posunutý využitelný a optimální otáčky mnohem níž.

O "ničení" motoru se mluvilo při otáčkách od volnoběhu někam k cca 1500 a při požadavku na výkon, od 1500 vejš už je to zas jinde, ale pořád uvažujeme do krajností, třeba když budeš dojíždět na křižovatku tak taky bez problému dobrzdíš klidně na volnoběh a motoru to nic neudělá.

Můžeme tu házet argumenty do nekonečna...

Jednoduše to napíšu tak že podtáčení škodí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jasně - země byla taky kdysi placatá

vhod taky nějakej argument - že třeba něco je udělaný tak že to prostě nepustí pod určitou mez že se rožne kontrolka, nebo viděl jsem TDi motor a ten se pokazil protože ho někdo podtáčel

já jen že každej si něco myslí ale proč to tak je / není ?

Editováno: , autor: Vaša
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...