Vaša Vloženo 13. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 13. Říjen 2008 nijak jsem nenarážel ani jsem to neměl v úmyslu, kdyby to napsal kdokoliv jinej tak bych taky oponoval nejde o lásku, jen jsem si tě nezařadil mezi lidi od kterých bych chtěl poradit já napsal argument tak ho vyvrat/ potvrd / změn řekneš že nebudeš hádat já napíšu f klidu a ty že tě nemiluju - co dál ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomas_ek Vloženo 13. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 13. Říjen 2008 sry, že vám ruším večerní idilku, ale jen by mě zajímalo co a jak se může zničit? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vorlajz Vloženo 13. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 13. Říjen 2008 no něco v motoro Bobe rofl... lidi... já tomu dávám kopr od začátku, ať je to studený nebo teplý a jede to jak z praku... akorát to není TDI a nežere to pod šest... žejo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vaša Vloženo 13. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 13. Říjen 2008 vím já ? no nevím. proto jsem se ptal Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stihacka Vloženo 13. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 13. Říjen 2008 A jéé, koukám že se to zvrtlo na srandičky... To je zas večerní diskuze. Trochu nepochopení plus dva tvrdohlavý berani a je z toho tohle... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomas_ek Vloženo 13. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 13. Říjen 2008 jak srandičky? já se naprsto seriózně ptám. Občas musím v práci služebákem naftou (převážně jezdím benzínem vyššího objemu s automatem) a naftu v lásce nemám, právě kvůli řvaní ve vyšších otáčkách, tak řadím v nízkejch. Proto mě zajímá, jak tomu můžu uškodit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stihacka Vloženo 13. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 13. Říjen 2008 Asi se potvrdilo Bobikovo zlaté pravidlo diktátu... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomas_ek Vloženo 13. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 13. Říjen 2008 tomuhle nerozumím, tak se ptám Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TomasB Vloženo 13. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 13. Říjen 2008 nesouhlasím podle mě mocněkdy zkus sednout do TDi s automatem. je to vlastně nastaveny elektronikou od výrobce a klidne tě nechá jezdit na 1200-1300 ot. pokud není poteba výkon, pokud nemáš pedál na podlaze tak tě nad 3,5 nepustí pokud může řadit víš. já když měl OI 66kW tak jsem jezdil 1500-2500,- po městě , na dálnici podle potřeby i do 3800,- výhoda diesla je jeho životnost a ta je dána taky tím že když se netočí tak se netře když se netře tak vydrží. když s tím budeš jezdit v otáčkách tak rozhodně nevydrží to co když budeš jezdit s nízkýma otačkama pokud máš tlak od turba což u 66kW je nízko tak bych řekl že klidně od 1500 ot se nic neničí ad klepání: klepou ventily- jelikož jsou tlačeny pružinou tak jejich sílu dopadu neovlivní otáčky možná při větších otáčkách bude dopad ne sedlo ventilů rychlejší tím možná silnější tak tak, u 66ky stačí a je naprosto OK po rovince a z kopce 1500-2000RPM. Do kopce trochu víc. Ale sakra, to by jste přeci měli poznat a cítit co se autu líbí a co ne?! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TomasB Vloženo 13. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 13. Říjen 2008 já měl od 1500 ot na své OI pořadovanej tlak na turbua proč teda výrobce nastavuje automaty aby ničily motory ??? a podtáčeli je ? kdo mi řekne konrétní věc která trpí nízkejma otáčama ? nevím jak se kdo setká s diesly, ale mám třeba kompresor TDi (motor Deutz) točí maximum 2200,- provozní je do 1500,-ot většina dieslů v nákladácích jezdí do 2 max 3 tis. - takže všechny nevydrží ??? no jo, ono záleží na zpřevodování. Při malejch točkách dostává na prdel podle mně klika a setrvák. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TomasB Vloženo 13. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 13. Říjen 2008 zase nemůžeš srovnávat benzín s naftou, každý má jinde točivý moment, já když jedu s naftou po městě 50 na pětku, tak šlápnu a akceleruje, benzín daleko míň, jedinej benzín, co dobře akceleroval byla ta 55ka a bylo to daný točivym momentem v nízkejch otáčkách.Jediný, co může při podtáčený hrozit je zakarbonování (částečně spálená nafta + olej)a když se tomu pak šlápne, přičemž tohle platí většinou u starých dízlů, u OI jsem nikdy neviděl po 10 letech karbonu jako u dejmetomu mercedesu z 80. let když se to jednou za čas protáhne, tak není co řešit. a je jezdit a jezdit na 5ku 55? to už tě ale motor fackuje Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TomasB Vloženo 13. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 13. Říjen 2008 kde máš napsaný od výrobce že octavia TDi 66/81 kW není konstruovaná na otáčky 1500 a pod ??? (neříkám že se má jezdit pod 1500, ale od 1500 se mi nezdá že by motor nějak naznačoval trápení proč ty automaty tak běžně jezdí ??? jak moc a včem je jiná konstrukce nákladního a osobního dieslu ??? nemusíš číst mezi řádky čti přímo ty písmena na řádku jo, tak nějak t vidím i já, že pokud není v zátěži, tak 1500 je OK Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TomášT Vloženo 13. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 13. Říjen 2008 Ehm. vím že je to diskuse spíš o naftě, ale co takhle 1,6 55Kw-benzín.??? Jaké otáčky u něj?? Když řeknu, že jezdím občas kolem 1500ot. tak jsem lynčovaný, že jsem si měl koupit naftu, že to je na benzín málo a cosi kdesi. Jenže on při 1500 vůbec neprotestuje a na III. i na IV. roztáhne auto z těchto otáček bez problémů(teda proti kopci s 12ti procenty už samo, že ne).Navíc mezi 2000-2500ot. se cítí vcelku dobře. Max. výkon má při pouhopouhých 4600ot. Takže mi připadá postavené na hlavu ho točit přes 5000ot. Spíš se podobá trochu atmosferické naftě. A plést si ho s nějakým šestnáctiventilem od Hondy a aplikovat na něj stejné způsoby mi připadá jako hloupost... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vaša Vloženo 14. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 14. Říjen 2008 no jo, ono záleží na zpřevodování. Při malejch točkách dostává na prdel podle mně klika a setrvák. jako že se klika zohne ??? co potom když tomu dáš plnej kotel a natvrdo pustíš spojku a máš třeba náhon na 4 to bych potom řekl že tam něco povolí protože gumy ti neprohrábnou. Aji když ti praskne rozvod, píst se opře o ventil tak se zohne max ojnice ale klika vydrží u TDi. setrvák je placka železa - té neublížíš Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
olisoft Vloženo 14. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 14. Říjen 2008 Ak je to dvojhmota, tak ta moze trpiet, to je ale ina vec. To by skor mohli povedat ti, co prehodili dvojhmotu za jednohmotu, kedy to najviac "trasie", cize co dvojhmota ma vyrovnavat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomas.cz Vloženo 14. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 14. Říjen 2008 Já mám jednohmotu, a tak do 1500-1600 je znát že to třese, ale v těhle točkách nejezdím, jezdím tak min 1800 kde už je to v pohodě. Jinak dvouhmotu bych už nechtěl, dávám jí pryč i z našich Tranzitů při výměně spojky, bejvá obvykle taky ko. Ještě že Valeo dělá ty opravný sady Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomas.cz Vloženo 14. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 14. Říjen 2008 kde máš napsaný od výrobce že octavia TDi 66/81 kW není konstruovaná na otáčky 1500 a pod ??? (neříkám že se má jezdit pod 1500, ale od 1500 se mi nezdá že by motor nějak naznačoval trápení proč ty automaty tak běžně jezdí ??? jak moc a včem je jiná konstrukce nákladního a osobního dieslu ??? nemusíš číst mezi řádky čti přímo ty písmena na řádku Jako jo, když to budeš po městě hudlat na minimální plyn tak proč ne, to je fuk, ale třeba jízdu do kopce nebo plnej plyn z těhle otáček to je zvěrstvo jak pro motor tak dvouhmotu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vaša Vloženo 14. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 14. Říjen 2008 jasně do kopce nepojedu na pětku na volnoběh ale s tím zvěrstvem máš na mysli co ??? zadírá se klika? čerpadlo ? turbo? je tam ve válci dejme tomu 5x větší tlak při expanzi (myslím rozdíl expanze při 1200 ot vs 1800 ot)? nějak jinak to působí na vstřikovač ? prostě mě někdo napište kde je ten problém jezdit 1500-2000 ot. na životnost motoru Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stihacka Vloženo 14. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 14. Říjen 2008 S tím cos napsal souhlasím a to jsem tu celou dobu chtěl říct. Ale asi neumím přesně popsat co myslím... K tomu ničení nízkejma otáčkama, někde jsem četl že se hřídel při nižších než optimálních otáčkách nadměrně tře a vzniká ovalita, ale to že by praskla asi nehrozí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vaša Vloženo 14. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 14. Říjen 2008 a to optimální je kolik ??? to co si myslíš já? moje žena ? ......? je to nad 900 ot. což je nastavení výrobcem. nebo je to těsně pod červenym ? proč není volnoběh 1500 ot (nebo víc) předešlo by se ničení motoru Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomas.cz Vloženo 14. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 14. Říjen 2008 Na volnoběh se ti motor ničit nebude, když je bez zátěže a jde tam jen volnoběšžná dávka paliva, ale v zátěži v nízkých otáčkách jsou zbytečně velké tlaky na píst samotný, jeho čepy, ojniční a kliková ložiska. Obvzláště ještě u motorů co maj zvedlý výkon. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vaša Vloženo 14. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 14. Říjen 2008 a jak to mají udělaný traktory,nákladní auta, dodávky ? tam to nedělá ? ale v 1500 ot. nemáš plnej výkon ale dejme tomu 1/3 novej plnej je cca 1800-2000 viděl jsi už nějak zničenou kliku, písty, tím že se jezdilo na 1500-1800 ot ? já ne ani jsem neslyšel že by se to nekomu na TDi stalo., co vím tak moc lidí jezdí "pod otáčkama" Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stihacka Vloženo 14. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 14. Říjen 2008 Traktory a náklaďáky maj mnohem větší setrvačný hmoty a tím posunutý využitelný a optimální otáčky mnohem níž. O "ničení" motoru se mluvilo při otáčkách od volnoběhu někam k cca 1500 a při požadavku na výkon, od 1500 vejš už je to zas jinde, ale pořád uvažujeme do krajností, třeba když budeš dojíždět na křižovatku tak taky bez problému dobrzdíš klidně na volnoběh a motoru to nic neudělá. Můžeme tu házet argumenty do nekonečna... Jednoduše to napíšu tak že podtáčení škodí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vaša Vloženo 14. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 14. Říjen 2008 (editace) jasně - země byla taky kdysi placatá vhod taky nějakej argument - že třeba něco je udělaný tak že to prostě nepustí pod určitou mez že se rožne kontrolka, nebo viděl jsem TDi motor a ten se pokazil protože ho někdo podtáčel já jen že každej si něco myslí ale proč to tak je / není ? Editováno: 14. Říjen 2008, autor: Vaša Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kazisvet Vloženo 14. Říjen 2008 Autor Sdílet Vloženo 14. Říjen 2008 Tak teda, zhrniem to asi takto: Nie je dobre zbytočne jazdiť v nízkych otáčkach ano? Horovíte že taký optimum je od 1800 ot/min a vyššie? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.