Přejít na obsah

Přestup z O1 na O2


Jir-ka

Doporučené příspěvky

Po třech O1 s motory 1,6 a cca 200 tis km jsem přestoupil na O2 a navíc v naftě 77 kW. Po téměř dvou desítkách vozů s benzínem. Zatím ji mám 3 dny, najeto cca 500. První dojmy byly hooooodně rozpačité, jestli jsem vůbec udělal dobře. Na jednu stranu jistější podvozek, ale menší komfort na horších vozovkách, na druhou stranu lepší sedadla. Zvuk motoru při rozjezdu hrůza, ustálená rychlost je ok. Negativní dojem ze zvukového projevu kompenzuje krouťák motoru a spotřeba, i když jsem čekal i nižší. Na delší trase kterou jsem jel už více jak stokrát měla 1,6 75 kW spotřebu cca 5,5, tahle nafta 4,8. Ale asi bude lepší celkový průměr. Pokud to shrnu, jásot se nekoná. Ale uvidím po delší době. Jak jste na tom vy?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já přestupoval z OI 1,6/55kW na 1,9/77kW TDI PD 4x4 a nemůžu si vynachválit, včera jsem jel štreku 750km a i se 4x4 spotřeba 5,5/100km při 4 lidech + pes v kufru, proti OI to krásně sedí v zatáčkách a o pohodlí ani nemluvě. :palec2: Přesedlal jsem v koncem dubna a k dnešku tam mám 10500km Proti benzínu je nafta hlučnejší, ale není to zas tak hrozné ;)

Editováno: , autor: rolbař
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já přestupoval z OI 1,6/55kW na 1,9/77kW TDI PD 4x4 a nemůžu si vynachválit, včera jsem jel štreku 750km a i se 4x4 spotřeba 5,5/100km při 4 lidech + pes v kufru, proti OI to krásně sedí v zatáčkách a o pohodlí ani nemluvě. :palec2: Přesedlal jsem v koncem dubna a k dnešku tam mám 10500km Proti benzínu je nafta hlučnejší, ale není to zas tak hrozné ;)

No ja přestupoval nedávno z 1,6i 74kW na 1,9TDi a naopak bych řekl, že po zahřátí je TDi tišší. Platí to rozhodně např. při jízdě na dálnici, kde hliníkovej motor 74kW jel ve vyšších otáčkách a řval teda tak, že se od 140 nedalo skoro mluvit se spolujezdcem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No taky jsem přestoupil z O1 na O2 - O1 - TDI 81kW (čipnutá) já s ná najel cca. 100tkm a pocitově se mi s naftou jezdí lépe (manželka má 1.8T - 136kW a já mám prostě radši nižší otáčky ... a spotřebu -:) ), vyměnil jsem za O2 - 2.0 TDI (dovoz z DE) a ZATÍM spokojenost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já teda OI nikdy nevlastnil,ale brácha OI vystřídal hned několik a co jsem se s ní párkrát svezl,tak to se z OII dle mě ani snad nedá srovnat....už jen když jsem přesednul z Passatu-facelift B5 do OI,tak rozdíl byl znatelný,ale po přechodu do OII mi to ani nepřišlo,naopak v leč-čems mi připadla i vychytanější..o jízd.vlastnostešch nemluvě.....OII je podle mě hodně povedený auto........

Jediný plus pro OI byla kombinace z motorem 1.9TDI-PD 96kw......to měl brácha asi 2.měsíce a to byla fakt nálož...to když jsem tehdy přijel k němu z Passatem(taktéž z 1.9TDI-PD 96kw) a sednul do OI s totožnym motorem,tak jsem si připadal že ten motor má oproti tomu Passatu o 30koní víc.....ten s tou OI cvičil špičkově....až mi připadlo že to je na to auto moc..hlavně na podvozek,kterej ten výkon vyloženě nestíhal pobrat.......Tam kde jsem z Passatem v zatáčkách jel z nohou na plynu z bezpeč.pocitem jsem z tou OI měl nohu na brzdě a vytřeštění oči.....

Ted jsem hodnotil auto jako takové.....co se motoru 1.9TDI-PD 77kw týče,tak to je kapitola jiná.....je to sice pořád TDI ze kterym se mi vždy bude jezdit dobře,ale TDI-PD už taková libovka jako staré dobré TDI rozhodně nejsou.....dle mě jejich 3x největší mínus: 1.už né tak výborná spotřeba(bráno ze standart.nastavením..po chipu je to trochu lepší)....2.spotřeba oleje(mě sice sežerou mezi výměnami tak 1L..max.1,5L),ale znám lidi co mezi výměnami tam toho oleje dolejou tolik,že ho prakticky vyměněj znova......3.nekultivovanost+hlučnost při akceleraci.........

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já přestupoval z O I. 1.6 75kW na O II. Scout 2.0 FSI... a ty dvě auta maj snad stejnej jenom název...jinak je to jak nebe a dudy... :) jinak jak psal Rolbař... ta 4x4 je celkově stabilnější a v zatáčkách jistější jak předohrabka... každopádně na tý naftě (77 kW) je proti benzínu snad jedna jediná dobrá věc a to je ta spotřeba... já osobně bych to nebral... při mým nájezdu ne ... ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdyz jsem si poprve sednul do OII tak jsem se citil jako v Passatu (ktery jsem vlastnil pred OI a kde bylo prostoru na rozdavani). No a ten vnitrni prostor byl oproti O1 opravdu znat a celkove se mi na prvni dojem tak zalibila ta O2, ze moje pekna stribrna O1 kombi sla na prodej a po 14 dnech jsem se uz prohanel v O2, kterou se mi podarilo sehnat v plne vybave - takze nadhera. Jenze se skoro rok sesel s rokem a zacalo se cim dal vice psat o motoru jenz mi klepal pod kapotou a to 2.0 TDI. Pomalu ale jiste jsem zacinal propadat tomu co vse me mozna s tim motorem ceka a po dlouhem rozhodovani sla do sveta. Ale svezenicko to bylo paradni. Motor nebylo po zahrati skoro slyset (no kdyz pominu hluk za studena a pri prudsi akceleraci, ale to kazdy kdo jezdi s ropakem ani nevnima) a proti O1 s 81 kW motorem to bylo neco jineho. Stabilita v zatackach - parada - a to hlavne diky seriovemu tuzsimu sportovnimu podvozku na 17 kolech. Pokud se jim podari vychytat motory TDiCR, tak budu uvazovat opet o O2. Skode jako takove jsem zustal verny, ale jejich nejvetsimu modelu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja jsem prechazel z OI 2.0i Elegance (model 2002) s najetymi 140 tis. km na fungl novou OII 1.8 TSI Elegance (model 2008). Prvni dojmy z OII byly: lepsi dilenske zpracovani, utulnejsi a zejmena vzadu prostornejsi interier, jasne lepsi motor, celkove tissi (jak motor, tak i ostatni hluky), jistejsi jizdni vlastnosti, i kdyz ten maly rozvor je citit porad, jistejsi chovani hlavne ve vysokych rychlostech (+160 km/h). OII je podle mne po vsech strankach dospelejsi auto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak už mám cca 800 km, průměrná spotřeba 4,7 na sto. Co se týče interieru, ergonomie a sedadel, je to perfektní. Dokonce se divím, že mi ani ten kritizovaný široký střední panel tolik nevadí. Už si zvykám i na ten projev motoru, nakonec těch hlučných rozjezdů zase není tolik a potom to už jde. Na dálnici to jde tak do 150ti, 180 už byl problém. Nekamenujte mne, zkoušel jsem to v Německu. Na co si ale zatím těžko zvykám, je ten snížený komfort podvozku. Je to určitě daň za lepší jízdní vlastnosti oproti O2. Některým z nás to určitě vyhovuje, mohou si s tím autem více dovolit než s O1, já už ale preferuji spíše ten komfort. Na druhou stranu, to jistější ovládání a chování na vozovce je taky svým způsobem komfortní. Před téměř dvanácti lety byl pro mne přestup z Felicie do 1,6 O1 požitkem, dnes je to hledání kompromisů. Ten zátah motoru a spořeba oproti benzinu s podobným výkonem je dost silný argument k tomu, abych ji přijal. Uvidím po pár tisících km. Zatím bych řekl "perfektní vůz pro nahluchlého němce na jejich vozovkách".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si všiml jedné, pro dost lidí nepodstatné odlišnosti. Kratší bezpečnostní pásy vzadu.

Normálně se to nevadí, ale když chcete připnout dozadu dětskou sedačku, tak to je trochu problém.

Myslím takové to vajíčko pro nejmenší děti, které nemá ISOFIX.

U OII to jde bez problému, protože pás je delší. U OI se musí sedačka trochu naklonit.

Další je méně místa za předními sedadly u OI. Kvůli té sedačce se musí přední sedadlo posunout víc dopředu,

takže se vepředu už moc dobře nesedí. U OII opět žádný problém.

Jsou to takové detaily na které moc lidí nenarazí.

Editováno: , autor: j0ska
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...