Pawouk Vloženo 9. Duben 2009 Sdílet Vloženo 9. Duben 2009 (editace) Tady je něco o olejích: http://www.oleje.cz./index.php?left=main&a...vosti_komentare A tady ještě něco : http://www.autopress.cz/mazivarske-myty/ Editováno: 9. Duben 2009, autor: Pawouk Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RST Vloženo 16. Duben 2009 Sdílet Vloženo 16. Duben 2009 Felicii jsem měl 8,5 roku, od nového auta. 1,3 MPI 50kW. První olej jsem vyměnil po 2500km, po záběhu. Poté na 15 tis. a pak každých 15. Zpočátku jsem najezdil víc, později méně za rok, ale celkem jsem na ní najel 93 tis. km. Stále na olej Mogul GX nebo Felicia, tedy 15W-40. Na cca 90tis. jsem dával jinou vačku a preventivně při tom vyměnil rozvody a měl jsem tedy motor rozebraný. Byl uvnitř krásně čistý, jen se zlatavým povlakem na povrchu dílů. Nevidím jediný důvod používat v těchto motorech jiné oleje, nebo nějaké drahé "značkové". Oleje z Parama (Mogul a Trysk) jsou kvalitní oleje. Je to jen chiméra malého českého človíčka, že nějaké zahraniční jsou lepší. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
claude Vloženo 25. Duben 2009 Sdílet Vloženo 25. Duben 2009 (editace) Aj ja som za. Olej by trebalo meniť každý rok až dva, alebo po 15-tis. Značky by som veľmi neriešil. Oleje musia splňať určité celosvetové normy napr. SAE.. a podobne. Ak obsahuje náplň túto značku, môžeš ho tam naliať. Nie je vhodné ale oleje miešať! Pre škodovky by som zahraničné oleje veľmi nepoužíval. Tuzemské oleje sú totiž stavané na tuzemské automobily ako je škodovka. Pre feldu je ideálny mogul alebo paramo-trysk 10W-40, alebo 15W-40. Sú to ľahkobežné oleje na celý rok. Editováno: 25. Duben 2009, autor: claude Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mipet75 Vloženo 25. Duben 2009 Sdílet Vloženo 25. Duben 2009 souhlas měnit se musí. Záleží jak je ten olej zatíženej. Nejvíce záleží na aditivech, ty se mohou spotřebovat za rok nebo taky za půl roku. Vliv na to má pH, voda atd.. Takže pokud proniká fridex do oleje, tak je K.o. brzo. Test kvality olejů provádejí laboratoře a VŠCHT praha . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
airbus Vloženo 10. Červen 2009 Sdílet Vloženo 10. Červen 2009 To by aj mna zaujimalo, ze ak pri kupe nezistim aky tam je olej, tak sa to da neako zistit? Alebo tam neaky naliat a dufat ze to bude dobre? Dakujem To aký je tam olej už nezistíš nijako.Pre Felíciu je ideálny 10W-40 tj.polosyntetika od známych výrobcov ,kludne stačí Mogul. Ja som dal otcovi do 1,3 MPI Valvoline 10W-40 Maxlife ,ktorý je určený pre motory,ktoré majú nad 100 000km najazdené.Má aditíva ,ktoré chránia motor . Dá za kupit na nete za 700 sk a to 5 L !! Tak isto sa dáva minerál 15W-40. Určite nie do Felície 0W-30,0W-40, 5W-30,5W-40 , sú to plnosyntetické oleje ,ktoré rozpustia karbón a zničia časom motor.Navyše motor feldy MPI je konštrukčne starý a čerpadlo tažko tak riedke oleje vytláča k ventilom...Takže u tohto motora je lacnejší olej lepší ako drahý-špičkový.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jukukul Vloženo 29. Červen 2009 Sdílet Vloženo 29. Červen 2009 To by aj mna zaujimalo, ze ak pri kupe nezistim aky tam je olej, tak sa to da neako zistit? Alebo tam neaky naliat a dufat ze to bude dobre? Dakujem Tak ho ochutnej ne??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rado1 Vloženo 1. Červenec 2009 Sdílet Vloženo 1. Červenec 2009 No já mám za to,že od výrobce je předepsán olej 15W-40. Tento olej jsem používal celou dobu,než jsem Feldu(r.v.1997 1.3 MPi 50 kW) vloni v prosinci prodal. Měla najeto 120000 km a nežrala ani kapku oleje. (Jo a úplně přesně to byl Castrol GTX3 15W/40) Čaute... som tu nový tak sorry za veľa písmen A pridám moje skúsenosti s olejmi. Mám Feldu 1,3MPi 50kW r.v. 2001 podľa techničáku (podľa mňa 2000, lebo v r.2001 sa už nevyrábali, alebo áno ?) : Kúpil som ju cca pred 5timi rokmi, mala 55000 km. Výmena oleja mi vychádza každú jar (interval cca 10 000km). Dával som Castrol GTX3 ako spomína "kolega" Pawouk. Nebol žiadny problém až do minulého roku. Ja somár som sa dal nahovoriť na "kvalitnejší" olej od Castrolu. On síce je o triedu kvalitnejší, jeho označenie po novom si už nepamätám. Ale bol redší - tušim 5W/40. A zjavne nepatrí do Feldy - motor bol hlučnejší a hlavne v zime za studena. Takže som rád, že som ho na jar vymenil za starý dobrý GTX3 A chcem sa spýtať, aj keď niečo aj mimo tému : - mám v techničáku r.výroby 2001 - je to možné ? podľa mňa je tam uvedený dátum, kedy to auto dostalo evidenčné číslo. - pri tej poslednej výmene oleja z redšieho na GTX3 som nepreplachoval motor - stane sa niečo ? Díky... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
airbus Vloženo 3. Červenec 2009 Sdílet Vloženo 3. Červenec 2009 Čaute... som tu nový tak sorry za veľa písmenA pridám moje skúsenosti s olejmi. Mám Feldu 1,3MPi 50kW r.v. 2001 podľa techničáku (podľa mňa 2000, lebo v r.2001 sa už nevyrábali, alebo áno ?) : Kúpil som ju cca pred 5timi rokmi, mala 55000 km. Výmena oleja mi vychádza každú jar (interval cca 10 000km). Dával som Castrol GTX3 ako spomína "kolega" Pawouk. Nebol žiadny problém až do minulého roku. Ja somár som sa dal nahovoriť na "kvalitnejší" olej od Castrolu. On síce je o triedu kvalitnejší, jeho označenie po novom si už nepamätám. Ale bol redší - tušim 5W/40. A zjavne nepatrí do Feldy - motor bol hlučnejší a hlavne v zime za studena. Takže som rád, že som ho na jar vymenil za starý dobrý GTX3 A chcem sa spýtať, aj keď niečo aj mimo tému : - mám v techničáku r.výroby 2001 - je to možné ? podľa mňa je tam uvedený dátum, kedy to auto dostalo evidenčné číslo. - pri tej poslednej výmene oleja z redšieho na GTX3 som nepreplachoval motor - stane sa niečo ? Díky... Myslím ,že Felície sa robili do roku 2000,takže ten dátum bude asi o prihlásení auta do premávky....Motoru by len prospel ten výplach po tej syntetike ,ale zdá sa ,že motor ti funguje aj po tom 5w-40 takže pokial tá plná syntetika aj rozpustila nejaký karbon ,už je vonku aj s tým 5w-40 olejom ,ktorý si vypustil.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 10. Červenec 2009 Sdílet Vloženo 10. Červenec 2009 Rado1 napsal: Čaute... som tu nový tak sorry za veľa písmen A pridám moje skúsenosti s olejmi. Mám Feldu 1,3MPi 50kW r.v. 2001 podľa techničáku (podľa mňa 2000, lebo v r.2001 sa už nevyrábali, alebo áno ?) : Kúpil som ju cca pred 5timi rokmi, mala 55000 km. Výmena oleja mi vychádza každú jar (interval cca 10 000km). Dával som Castrol GTX3 ako spomína "kolega" Pawouk. Nebol žiadny problém až do minulého roku. Ja somár som sa dal nahovoriť na "kvalitnejší" olej od Castrolu. On síce je o triedu kvalitnejší, jeho označenie po novom si už nepamätám. Ale bol redší - tušim 5W/40. A zjavne nepatrí do Feldy - motor bol hlučnejší a hlavne v zime za studena. Takže som rád, že som ho na jar vymenil za starý dobrý GTX3 A chcem sa spýtať, aj keď niečo aj mimo tému : - mám v techničáku r.výroby 2001 - je to možné ? podľa mňa je tam uvedený dátum, kedy to auto dostalo evidenčné číslo. - pri tej poslednej výmene oleja z redšieho na GTX3 som nepreplachoval motor - stane sa niečo ? Díky... On výrobce asi jen tak ze srandy nedoporučuje určitý typ oleje. Myslím, že je celkem jedno kdo ten olej vyrábí, ale je důležitá specifikace výrobce motoru. U Felicie 1.3 bylo, myslím, přímo v servisní knížce uvedeno, že tam patří olej 15W40. To, že já tam konkrétně měl ten Castrol, bylo způsobeno tím, že ho dával servis, do kterého jsem jezdil. Jinak tady je pár zajímavých stránek o motorových olejích: http://www.oleje.cz./index.php?left=main&a...vosti_komentare http://www.autopress.cz/mazivarske-myty/ http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=406 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 10. Červenec 2009 Sdílet Vloženo 10. Červenec 2009 Jo, jinak u Felicie skončila výroba 20.6.2001. (Čerpáno z této stránky http://www.feliciaklub.cz/ ) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
valtr81 Vloženo 9. Září 2009 Sdílet Vloženo 9. Září 2009 Zdravím, když jsme u těch olejů, chtěl bych se jen ujistit. Koupil jsem Feldu (předpokládám že tam byl 15w-40) a chtěl bych tam dát 10w-40. V zimě stávám venku, takže hlavně kvůli teplotě. Musím něco udělat při přechodu z minerálu na polosyntetiku nebo prostě naleju a jedu? Chtěl bych tam dát Mogul Extreme 10W-40? Může být? Chci něco s rozumnou cenou. Díky za info. stav tachometru cca 115000 km Felicie 1.3 MPI r.v. 96, 50 kW, LPG Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
soll.5 Vloženo 9. Září 2009 Sdílet Vloženo 9. Září 2009 U olejů není třeba o čemkoli diskutovat.Jednoznačně se musí měnit po ujetí stanovených kilometrů,nebo po jednom roce.Po ujetí kilometrů z důvodu ucpání filtru a jeho špatné funkci a po roce z důvodu přítomnosti vody v oleji,která se vysráží z důvodu změny teplot a tedy kondenzaci. Výměna oleje 15W-40 za 10W-40 se také nedoporučuje,protože každý olej má určitou hustotu o při řidčím oleji by mohlo dojít k přidření olejového čerpadla a snížení tlaku oleje v motoru a jeho přidření,nebo alespoň většího opotřebení.Mogul Felicia je naprosto ideální volba a rozhodně ji nikdo neměňte. Četl jsem tu o oleji v motoru 50 000 km.Ten člověk je u mě prase,které by mělo chodit pěšky,protože nemá rád své auto a ohrožuje tím i své okolí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hamec Vloženo 28. Září 2009 Sdílet Vloženo 28. Září 2009 (editace) Ahojte, potreboval by som od Vas radu, mam Feliciu rv 2000 1.3 Mpi 40kw, od nova som tam mal olej Castrol Gtx3 15W 40 mineralny a pri poslednej vymene mi poradili Castrol magnetec polosyn. 15W 40, koli tomu, ze Gtx3 sa uz nevyraba a moj mechanik mi povedal, ze nieje dobre davat do feldy polosyn., ze su stavane na mineralne oleje... tak ma zaujima, ci sa mozem vratit k nejakemu mineralnemu od castrolu, ci treba nejak preplachnut, alebo radsej ostat uz pri tom magnetecu. dakujem za rady Editováno: 28. Září 2009, autor: Hamec Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
airbus Vloženo 28. Září 2009 Sdílet Vloženo 28. Září 2009 Ahojte, potreboval by som od Vas radu,mam Feliciu rv 2000 1.3 Mpi 40kw, od nova som tam mal olej Castrol Gtx3 15W 40 mineralny a pri poslednej vymene mi poradili Castrol magnetec polosyn. 15W 40, koli tomu, ze Gtx3 sa uz nevyraba a moj mechanik mi povedal, ze nieje dobre davat do feldy polosyn., ze su stavane na mineralne oleje... tak ma zaujima, ci sa mozem vratit k nejakemu mineralnemu od castrolu, ci treba nejak preplachnut, alebo radsej ostat uz pri tom magnetecu. dakujem za rady Síce sú stavané na minerál ,ale rovnaký aj lepší je polosyntetický ,hlavne pri studených zimných štartoch.Kludne zostan pri polosyntetike ,ja ju otcovi do Feldy dávam 7 rokov (vid vyššie) a motorek je čistý ako nový ( vidno pri výmene retaze) a šlape ako hodiny...Dá sa vrátit aj k minerálu a netreba nič preplachovat.Povrdil mi to aj moj známy mechanik,ktorý ma v ničom ešte nesklamal! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hamec Vloženo 29. Září 2009 Sdílet Vloženo 29. Září 2009 (editace) Tak si ma presvedcil, to iste mi povedal aj moj mechanik, len som chcel vediet aj nazor inych... tak dik za radu. Editováno: 25. Říjen 2009, autor: Hamec Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sdyvlk Vloženo 18. Červenec 2010 Sdílet Vloženo 18. Červenec 2010 Nedá mě to abych nenapsal vlastní názor (ze zkušenosti).Měním olej po 15000- asi za dva roky.Podle specifikace SAE, 10W40. Mám najeto 189000 Km bez problémů, bez výměn čehokoliv v motoru (termostat a spinače nepočítám). Obecně se doporučuje výměna každý rok - já to považuji za plýtvání. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
emge Vloženo 18. Červenec 2010 Sdílet Vloženo 18. Červenec 2010 Nedá mě to abych nenapsal vlastní názor (ze zkušenosti).Měním olej po 15000- asi za dva roky.Podle specifikace SAE, 10W40. Mám najeto 189000 Km bez problémů, bez výměn čehokoliv v motoru (termostat a spinače nepočítám). Obecně se doporučuje výměna každý rok - já to považuji za plýtvání. V servisnej knižke sa uvádza, že výmenný interval oleja (15.000 km) sa má skrátiť pri častých jazdách na krátke vzdialenosti, pri nízkych teplotách... V Tvojom prípade (15.0000 km za 2 roky) je nevyhovujúca aj výmena po 15.000 km. A dlhšie ako rok by som olej v aute nenechal - olej oxiduje, vytvára sa v ňom voda, kyseliny.... http://www.oleje.cz/index.php?left=main&page=clanky_vlastnosti_oleju7 http://www.oleje.cz/index.php?left=main&page=clanky_vlastnosti_oleju4 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MirekV Vloženo 29. Červenec 2010 Sdílet Vloženo 29. Červenec 2010 V servisnej knižke sa uvádza, že výmenný interval oleja (15.000 km) sa má skrátiť pri častých jazdách na krátke vzdialenosti, pri nízkych teplotách... V Tvojom prípade (15.0000 km za 2 roky) je nevyhovujúca aj výmena po 15.000 km. A dlhšie ako rok by som olej v aute nenechal - olej oxiduje, vytvára sa v ňom voda, kyseliny.... http://www.oleje.cz/...astnosti_oleju7 http://www.oleje.cz/...astnosti_oleju4 Nedá mi to a také si rýpnu - mám Feldu 1.3 MPi 50 kW (chip tunning Ing.Janda - CIMBU motorsport), je jí už jedenáct let a má za sebou úspěšných 230 000 km bezmála ... jezdí pořád dobře a ke spokojenosti všech tahá poctivě a hbitě kopce ... od začátkujsem byl proti polosyntetice a syntetice - ani ne tak kvůli zimním startům, ale kvůli tomu, že naopak v letních parnech a poskakování ucpanou Prahou se motor přehřívá, co si budeme nalhávat .. no a syn a polosynt díky skvělým vlastnostem zabíhavosti a maximální viskozity potom tečou jako voda a nastávají problémy s tlakem při mazání na volnoběhu ... U OHV motoru, jakým tahle škodovka disponuje, je lepší hustší olej (původně tam byl pravidelně Castrol GTX 3 Protect 15 W40, teď už používám bez obav jak Mogul, tak i Paramo) , tedy ideálním je minerální olej 15 W40, který je právě u těchto motorů vpodstatě zahrnut i do parametrů a podmínek provozu. Někdo zde zmínil i přidření zubového čerpadla díky řidšímu oleji - také bych se přiklonil částečně k tomuto názoru. Také nerad koukám na palubku, kde na volnoběhu svítí kontrolka tlaku oleje jako barevná hudba ... a výměnný cyklus .. je dobré u 15 W 40 dodržet 15 000 - 18 000 km maximálně, ale chce to hlídat a nedoporučuje se přetáčet hranici 18 000 km. Olejový filtr jsem ale měnil, na rozdíl od praxe ve značkových servisech (např. Tukas, Auto Trio), pokaždé. Na dvou stovkách za filtr rozhodně nikdo neschudne a zabrání se technickým potížím při jakékoliv jiné poruše. Auto mne ještě nikdy nikde nenechalo stát, vždy dojelo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
emge Vloženo 30. Červenec 2010 Sdílet Vloženo 30. Červenec 2010 Re: MirekV V dnešnej dobe to delenie na minerálne, polosyntetické a syntetické oleje podľa viskozitných tried neplatí. Nedá sa veriť ani údajom výrobcov, tí aj minerálne oleje vyrábané lepšou technológiou (hydrocrack) označujú ako syntetické. V tomto článku sa píše, že aj značkový olej 5W-40, ktorý výrobca označuje ako syntetický, je v skutočnosti čisto minerálny: http://www.oleje.cz/index.php?left=main&page=clanky_mytus3 Mylné sú tiež názory, že olej 15W-40 je hustejší, ako olej 10W-40. Rozdiely v hustote, presnejšie vo viskozite sú len pri nízkych teplotách. Pri olejoch xW-40 je viskozita pri 100 st. C cca 14 až 14,5 mm2/s. Údaje sa dajú nájsť v technických listoch výrobcov motorových olejov - niektorí údaje uvádzajú priamo pri popisoch jednotlivých olejov: http://www.ravenol.de/products?part=118 http://www.ravenol.de/products?part=62 U niektorých treba trochu hľadať: http://www.valvolineeurope.com/english/technology__38__innovations/pi_sheets http://www.castrol.com/castrol/displaysdstdsscreen.do?categoryId=3205 Určité rozdiely vo viskozite sú pri jednotlivých typoch (značkách) olejov. Vo všeobecnosti sú však pri prevádzkovej teplote redšie oleje xW-30 a hustejšie xW-50. Pri nízkych teplotách a studených štartoch však majú oleje 10w-40 jednoznačnú výhodu oproti olejom 15W-40, dokážu rýchlejšie premazať motor. A v súčasti v ich prospech hovorí aj cena, porovnateľne kvalitné oleje 10w-40 sú často lacnejšie, ako 15w-40. A hlavne pri Feliciách s motorom 1.6 má význam uvažovať o olejoch 5w-40. Ja používam vo Felicii 1.3 MPI (tiež Cimbu) takmer od začiatku olej 10w-40 ACEA A3 (prvú náplň nepoznám a pri prvej výmene mi dali v servise 15W-40) a s problémom s tlakom oleja pri voľnobehu som sa ešte nestretol. Ak sa to stáva, chybu treba hľadať inde. A ak po naštartovaní dlhšie svieti kontrolka mazania, spôsobuje to väčšinou nekvalitný olejový filter, ktorý má zlý spätný ventil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kimit Vloženo 16. Červen 2011 Sdílet Vloženo 16. Červen 2011 Ahoj Škodavaci mam problem,už dva roky sem měnil olej u stejneho mechanika který mi dal do felicie 1,3 mpi r.v. 1997 olej Starline 10W40 a v servise v Brně mi řekli že je to nejhorší olej!! Jaky je vaš nazor a jaky mam dat olej ted aby se nic nestalo řekli mi že když dam lepší olej že se tam muže něco rozpustit! děkuji za radu je na čase měnit olej tak se ptam jaky koupit! a ještě jedna věc mam svíčky brisk super D15YC mužu je tam dat? strašně děkuju za odpovědi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
akubus Vloženo 16. Červen 2011 Sdílet Vloženo 16. Červen 2011 (editace) Bol som majitelom Felicie 1,3 MPI. Olej som daval vzdy 10W40, na znacke az tak nezalezi, podla toho co bolo prave lacnejsie, raz Madit, Mogul, Castrol, ale vzdy som dodrzal 10W40. Co sa tyka sviecok felicia 1,3 MPI pouzila sviecky CHAMPION RC 89 PYC, tie asi nezhanaj, su to v podstate BRISK DR 15 TC, 3-kontaktné, takze daj tie. Editováno: 17. Červen 2011, autor: Malta citace předchozího příspěvku. Citace smazána. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 17. Červen 2011 Sdílet Vloženo 17. Červen 2011 tak tam dej 10W40 od Mogulu, není drahý a kvalita rozhodně je. Na Fábuli jezdím také celou dobu na Mogulu, sice 5W40, ale mám 210 000km a není problém. A jestli mluvíš o servise v Brně, tak si ten olej rovnou kup na www.oleje.cz a vem osobní odběr (Brno) a ještě dostaneš další slevu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Falken Vloženo 17. Červen 2011 Sdílet Vloženo 17. Červen 2011 Kimit ničeho se neboj, zrovna motoru 1,3 je to celkem jedno co tam leješ za olej. A pokud už na to jezdíš dva roky tak ted už se ti nic nestane a v klidu ho tam lej. Na starline 10w40 jezděj i v benzinovejch fabkách a oktávkách a žádnej problém. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kimit Vloženo 18. Červen 2011 Sdílet Vloženo 18. Červen 2011 a co řikate na vyplach motoru?? matře zkušenosti? ma to cenu? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Falken Vloženo 18. Červen 2011 Sdílet Vloženo 18. Červen 2011 Kolik to má najeto? A jak dlouho to auto budeš ještě mít? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.