Přejít na obsah

problem s napajanim subwooferu


Doporučené příspěvky

zdravim chcem sa spytat ci niekto mi niekto poradi odkial mam napajat subwoofer, kedze mam sluzobne auto od baterie to nepojde...vedel by niekto poradit odkial by som ho mohol napajat??? nechcem mat v kufri nic velkeho len nejakych 100 max 200W poradi mi nietko???

Proc by neslo napajet od baterie ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 2 měsíce později...
pokial mas aktivnu tubu, ktora ma v sebe poistku tak to v pohode napojis aj na poistkovu skrinku :) ja to tak mam, robili to v autoelektro firme, takze to neni daky moj vymysel :)

to je dobrej napad,ale jako trotlovi vysvetlete,kam ty draty pichnout v te skrince ? diiiky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

azriel: kedze tam chces davat cap tak ratam ze mas asi nejaky silnejsi zosik? neviem aku silnu poistku ma zasuvka v kufri ale urcite nie taku aby udrzala zosik...a o hrubke kablov uz ani nehovorim... :feve: jedine priamo z baterky cez poistkove puzdro, neoplati sa zbytocne vymyslat :)

Editováno: , autor: hitak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V kazdom prípade musí byť zosilovač napájaný od batérie. V závislosti od sily zosilovaču je potrebné zvoliť aj dostatočú hrúbku káblu a poistku v napájacom sete. Pre kvalitný prenos el. prúdu je treba kúpiť kvalitnejší napájací set. Pripojenie zosilovaču k autorádiu už nieje také zložité. Je to iba pomocou REMOTE káblu. Pre výrazné zlepšenie basov sa pripája kapacitor, medzi baterku a zosilovač. Každý bas je odber el. prúdu, a on slúži na nakumulovanie prúdu, aby aj druhý bas bol rovnako silný ako prvý, nakoľko baterka nedokáže cez 6m dlhý kábel okamžite dodať dostaočný prúd na "druhý, tretí..." bas. Samotné napojenie subwooferu k zosilovaču je len pomocou dvojlinkového káblu, ktorý musí mať tiež požadovanú hrúbku. Najkvalitnejšie pripojenie je pomocou zlatých, alebo pozlátených koncoviek (prípadne zlatých káblov), kvoli priepustnosti zlata, ktoré je niekoľkonásobne vyššie ako pri medenom kábli.

To je zhruba všetko polopatisticky.

A samotné zapojenie by som nerobil sám, ale u autorizovaného technika s papierom. Hlavne u nových vozidiel zo zárukou. Lebo pri sebemenšej poruche elektriky technik poruchu neuzná, kvoli neodbornému zapojeniu aparatúry.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...aháá....hmm...

...a jak rychle běhají ty proudy(elektrony) než projdou 6m kabelem?

...jak dlouhý "bas" pokryje "kapacitátór"?

....kolikanásobně je zlato propustnější než měd?

:)

... moje "proudy" nemaju elektrony, a rychle behaju takto (heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen, hen, heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen)

... takyyyyyyyyyyyto dlhy bas, potom uz ani kapacitor nestačí

... je to presne 30,126 násobne (a někdy i více)

Keby si mal ešte nejaké nejasnosti, kludne sa ozvi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teraz sa možno aj posereš. :horse:

odpoveď profíka

Kapacitor (kondenzátor) je to zariadenie, ktora sa vplivom zataze na jeho vystupe vypraznuje a v zapeti nabija za cas priblizny okolo 0,02 s, co nedokaze ziadba baterka... To je v praxi - Bez kondika je bas silny, ale na casovej periode slabne, co sa prejavuje ako doznievanie basu, co je v autohifi neziaduce! V skratke zosik nedostava tolko prudu z baterky, takze nemoze dopravit pozadovane mnozstvo do menica (repro, subik...). Ale ked za baterku a pred zosik date kondik, ktori sa dokaze nabit a sucasne vybit s potrebou stavi pre zosik, bas v aute nebude doznievat, cize bude tuhy, tvrdi ale hlavne bude mat ten spravny drajv... Cim vysia kapacita, tim lepsie... Niekedy platilo, ze 1F na 1000W, ale ta doba pri dnesnych cenach a kapacitach je davno prec.... A k tomu dB Racingu - Kondik kontroluje, ale nezivy....! V ziadnom pripade nenahradi silnu baterku, a k tomu aj potrebny alternator... Asi tak.

A Zlato sa používa ako vodič, kvoli tomu že je druhy najlepší po striebre. Lenže striebro vplyvom vlhka rychlo oxiduje, čo 24karatove zlato nerobi.

Editováno: , autor: Cooco69
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nepotřebuju odpovědi "od profíka"(=prodejce? :D ), jelikož si myslím, že o tom taky možná i něco vím...

Pravda to je, ale z půlky (v praxi)...

Kvalitní kondezátor to může trošku zachránit, pokud je napájecí kabeláž poddimenzovaná (vyháníš čerta ďáblem). Žádnej zázrak to ale nebude, když kapacita akumulátoru je jaká (oproti kondíku)? Zlacený kontakty se používají (kvůli menšímu přech. odporu), ale "zlatý kábli" to jsem teda ještě neviděl...

Když šetříš na kabelech, máš velký úbytky, koupíš drahej (ale hezkej kondík i s voltmetrem) trochu se to zlepší - ale není lepší i levnější rovnou udělat pořádně dimenzovaný přívod? Si to vyzkoušej...a uvidíš :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nepotřebuju odpovědi "od profíka"(=prodejce? :D ), jelikož si myslím, že o tom taky možná i něco vím...

Pravda to je, ale z půlky (v praxi)...

Kvalitní kondezátor to může trošku zachránit, pokud je napájecí kabeláž poddimenzovaná (vyháníš čerta ďáblem). Žádnej zázrak to ale nebude, když kapacita akumulátoru je jaká (oproti kondíku)? Zlacený kontakty se používají (kvůli menšímu přech. odporu), ale "zlatý kábli" to jsem teda ještě neviděl...

Když šetříš na kabelech, máš velký úbytky, koupíš drahej (ale hezkej kondík i s voltmetrem) trochu se to zlepší - ale není lepší i levnější rovnou udělat pořádně dimenzovaný přívod? Si to vyzkoušej...a uvidíš :)

Ja rozhodne nejsom predajca. O montáži viem len z vlastných skúseností a montáží. :palec2: Odpoveď profíka je od skutočného profíka, ktorý sa zúčastňuje pravidelne pretekov na Drag, a taktiež montuje hudbu do aut. Takže tiež nie predajca.

Hudbu mi montoval do každého auta čo som mal. Aj do tERESKY.

Editováno: , autor: Cooco69
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

3xblaupunkt THA 280 ,a jeden VPA 4130Pro,jeste me dal aktivni tubu blaupunkt ale ta nevim kolik ma W,a repro blaupunkt THX 693,zadne dalsi repro asi dal jinam nebo bylo nepouzitelne a ani kapacitator,(kdyztak jakej kapacitator koupit)kdyz vememe v potaz ze casem dokoupim asi repro do plne Wataze zesiku.kamose se zeptat nemuzu pracije v US a nemam na nej kontakt.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...