Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Luke:Nevim jak to chodí v tvém servisu,ale třeba na Jarově kde maj taktéž už léta STK to nedoporučujou známým ani samotný mechanici.......prej když to dáš do samotnýho servisu na prohlídku před STK+zajištění vlastní STK,tak to většinou dopadne že pak dodatečně volaj že se kvůli STK musí něco měnit(i když to zrovna neni nejnutnější a to auto by s tim dál bezpečně léta jezdilo apod.).....A to si vem že třeba na tom Jarově je STK přímo v areálu a prý tam jsou neůstupný.......mám na Jarově dost známostí a každej z nich mi takovej postup co tobě nabídnuli nedoporučuje!!!!!

Já jezdim sem už léta a max.spokojenost........Přijedu tam,zaparkuju(na popelníku nechám 100-200kč),jdu do kanclu že potřebuju Emise+STK,ty si tam vemou klíče+papíry....pak jdu ven a čekám kdo si pro auto přijde,pak jdu k němu,řeknu mu že mám fólie a že nechci auto trápit v max.otáčkách na emisích a ten dotyčnej mi okamžitě rozumí......Pak jdu dovnitř,dám si tam presíčko a než ho do sebe kopnu a prolouskám noviny tak je hotovo............

Takový auto jako je 4.letá OII musí vždy projít......to kilčo,max.dvě jim dávám kvůli foliím a že nechci aby mi TDI drtily v max.otáčkách na emisích...jinak tam jedu z klidnym svědomím......

Jestli ještě pořád makáš přes týden v Praze tak si do těch Roztok zajeď,je to kousíček.....

Vloženo
Pochybuju, že ofiko servis má licenci STK. Max. mívají jen emise. Zkus se zeptat, možná jsou tak dobří :palec2:

Tak u nás jsou dvě STK..z toho jedna je u prodejce Fordu, druhá u prodejce škodovek..ale nejsou to ty samé firmy, jen mají stejné vedení, užívají stejné prostory, to je vše ;) Ono to, tuším, ze zákona nejde, ale zjevně to jde takhle řešit a je to v poho.

Jinak pokud jde o samotné měření, tak u dieselů se opravdu měří za vysokých otáček, je to prostě standardní postup. Alespoň tady u nás se na STK vždy podepisuje jakési prohlášení o případných škodách. Je to ale o tom, že pokud je motor v pořádku, tak není absolutně žádný problém..jde jen o to, že to dost tahá uši, takže to působí, že motor každou chvíli vyskočí.

Na 4 letém autě bych neviděl žádný problém, já byl po 3 letech, protože po roce to bylo dovezené ze SRN a jediný, na co jsme koukali, že jelehce chycený výfuk, ale s tím se nic neudělá. Stačí se na nějakou STK objednat a absolvovat, ani bych to přes servis nedělal, přijde mi to zbytečný, nějaká příprava není nutná. Všechno svítí, houkačka kouká, kotouče taky brzdí jeden jak druhý, povinná výbava tam určitě je a to je v podstatě všechno..jen skouknou předepsané pneu ;) Tlak v pneu nezměří, protože jsou plněný plynem ;)

Vloženo
no to by nemel mit, ale vis jak se meri emise na naftaku ?

Jiný je, oproti benzínovým motorům, také pro mnohé děsivý způsob měření.

"Majitele dieselových motorů trochu děsíme, protože tyto motory se měří v přeběhových otáčkách. Několik sekund tedy motor musí pracovat pod plným plynem v nejvyšších možných otáčkách. Tyto otáčky se také porovnávají s tabulkami, zda jsou ve stanovených hodnotách. Současně se měří zplodiny vycházející z motoru a opět se porovnávají s tabulkami. Vliv na kouřivost vznětových motorů má především čistota vzduchového filtru, protože tato jednoduchá součástka může výsledné hodnoty změnit tím, že motor dostává málo vzduchu, ale hodně paliva, a to špatně hoří."

Pánové vím, že to rve uši, ale setkali jste se někdo s tím, že to auto na Emisích zařvalo? Prostě pokud nepřesluhuje rozvoďák a je tam olej, což jsou problémy majitele auta, nevidím žádné nebezpečí. Neznám ani z doslechu nikoho komu tam motor zařval.

Vloženo

Tak jak psal Ol@f...u nas je technicka a kdyz jsem prijel poprve s autem na emise,tak mi bylo potom spatne...plyn na doraz a pekne dlouho...proste hnus...ted jezdim na emise jinam a uplne a v klidu....na toho borce tam nadava kazdy kdo tam prijede

Vloženo
Pánové vím, že to rve uši, ale setkali jste se někdo s tím, že to auto na Emisích zařvalo? Prostě pokud nepřesluhuje rozvoďák a je tam olej, což jsou problémy majitele auta, nevidím žádné nebezpečí. Neznám ani z doslechu nikoho komu tam motor zařval.

Ja osobne ne, ale znamy co ma autobazar tak se mu tam jednou neco posralo nebyl to total oprava "jen asi 25 000" a ted pozor, protoze byl castej klient a dost rval, ze to teda ne tak to platila STK.

Vloženo (editace)
Tak u nás jsou dvě STK..z toho jedna je u prodejce Fordu, druhá u prodejce škodovek..ale nejsou to ty samé firmy, jen mají stejné vedení, užívají stejné prostory, to je vše ;) Ono to, tuším, ze zákona nejde, ale zjevně to jde takhle řešit a je to v poho.

Jinak pokud jde o samotné měření, tak u dieselů se opravdu měří za vysokých otáček, je to prostě standardní postup. Alespoň tady u nás se na STK vždy podepisuje jakési prohlášení o případných škodách. Je to ale o tom, že pokud je motor v pořádku, tak není absolutně žádný problém..jde jen o to, že to dost tahá uši, takže to působí, že motor každou chvíli vyskočí.

Na 4 letém autě bych neviděl žádný problém, já byl po 3 letech, protože po roce to bylo dovezené ze SRN a jediný, na co jsme koukali, že jelehce chycený výfuk, ale s tím se nic neudělá. Stačí se na nějakou STK objednat a absolvovat, ani bych to přes servis nedělal, přijde mi to zbytečný, nějaká příprava není nutná. Všechno svítí, houkačka kouká, kotouče taky brzdí jeden jak druhý, povinná výbava tam určitě je a to je v podstatě všechno..jen skouknou předepsané pneu ;) Tlak v pneu nezměří, protože jsou plněný plynem ;)

Je to jak píšou kolegové,ze zákona je zakázáno provozovat STK u prodejce,žadatel o udělení licence nesmí být právně nebo ekonomicky spjat s výrobou, prodejem nebo opravou vozidel nebo jejich součástí.

Editováno: , autor: mikl
Vloženo
Jirko, ta poslední věta - proč by to neměřili?

No protože co s tím udělá, když mu to odfoukne..nebo nakrásně třeba i zjistí nižší tlak, vůbec nic. Rozhodně ti pneumatiku plněnou plynem nedofoukne vzduchem. Alespoň u nás mají rozvod vzduchu a na něm připojený manometr, tím to kontrolují a když je menší tlak, tak ti to dofouknou. Ale u plynu ti to neudělají, jen se k tomu vrhnul a jak viděl zelené čepičky, tak se zeptal, a když jsem řekl, že to je opravdu plynem, tak to zase uklidil

Vloženo
Je to jak píšou kolegové,ze zákona je zakázáno provozovat STK u prodejce,žadatel o udělení licence nesmí být právně nebo ekonomicky spjat s výrobou, prodejem nebo opravou vozidel nebo jejich součástí.

Přesně tak, ale jak je leckde vidět, tak to zjevně jde lehce vyřešit ku spokojenosti STK i prodejců. To jsme zas u těch našich zákonů ;)

Vloženo

To není problém, ono stačí založit Auto Jarov STK s.r.o. a je to právně čistý jako lilie a je jedno že vlastníkem s.r.o. je i vlastník Auto Jarov a.s.. To je to "krásné" na českých zákonech....

ps. ten Jarov neberte vážně, to jen, že se o něm tady píše.

Vloženo
jen skouknou předepsané pneu ;)

tak to jsem na ně zvědavej, sice už přezuju na zimáky, ale tam mám 215/45/17, což povolenej rozměr není, tak uvidíme, jak se s tim poperou

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

nijak, udělal jsem si to mimo servis sám, prošlo to v pohodě, ale přiznám se, že jsem tam byl přes známýho, takže to ani moc nehrotil, změřil emise, zkontroloval podvozek na takovým tom třasáku, brzdy a světla a hotovo...

Vloženo (editace)

tak mně propadla technická přes Váánoce, kdy bylo auto v servisu.. zjistili to, zavolali, zeptali se a udělali vše.. asi 1500Kč vše.

jestli auto trápili nebo nevim, nejspíš jo, když jsem pak odjížděl a měl průměrnou spotřebu 50L na 100km.

nikoho bych do koulí nekopal, žádný papír jsem jim nepodepsal tak nevim co by se dělo.. každopádně za dva roky uvidíme..

Editováno: , autor: superfatty
Vloženo

Já jsem zvědavej co mi řeknou na xenony a na kolečko...jinak z toho strach nemám.Na folie mám homologační kartičku.Uvidíme.V nejhorším případě tam dám halogeny a pak to zase přehodím.Blby je že se to pak musi hodit na VAG.

  • o 3 roky později...
Vloženo (editace)

Ahoj Pani dnes som bol na emisnej kontrole. Chcem sa Vas tu teda popytat je to normalne ze ten chlapik tam tomu daval ako zmyslov zbaveny ty kokso je normalne ze to tam tomu nakladal casom az 4830 ot/min na tri krat. Kurva to snad neni normalne to akoze sa tomu motoru nic nemoze stat?

Auto Oktavia II 1:9 TDI 77 KW

Editováno: , autor: semirr96
Vloženo

:kol-140: čo som počul tak meranie emisií robí technik pri otáčkach ktorých motor dosahuje max. výkon (kW) :kol-18:

? takže pri tvojej motorizácii by to malo byť cca + - "autobus" 4500 ot/min ? :kol-97:

Vloženo

Oni tomu dají zahulit, aby to poznali. Když měřili emise mně, tak ten borec čuměl na ty výsledný čísla jak na puk. Sešlo se u toho asi pět lidí a ještě si zavolali sekretářku, ať se jde taky podívat. Pak jim to hodilo nějaký errory a borec prý, ať jedu pryč, že jim to tam akorát zničím. No...raději jsem se pak vzdálil :)

Vloženo

ja ked som bol na emisnej s mojou OII 1.9 tdi tak to vytacal az do 4900ot., tak to bolo na papieri, ale ked som sa pozeral na otackomer tak s mi zdalo ze to vytacal az cez 5000ot. Nemyslim zeby to malo uskodit motoru, aspon vymietol vsetky sadze z vyfuku :D

Vloženo

motor se poškodit může ale to je tvůj problém technik za to nenese odpovědnost horší rozvody praskne rozvodovej řemen a máš vyděláno stalo se to známé u Sharana jezdila pořád jak posraná klídek a z STK jela na odtahovce motor to nevydrřel.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...