Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Měřil jsem to a přední kola jsou oproti zadním o 1 cm vysunutější, takže asi bych dával podložky 10 mm na každou stranu, aby to bylo nastejno.

...

Kola mám 17x7,5 ET47

No, nevím jak moc je tohle rozumnej přístup...

No tak tohle může říct každej, proto se ptám, kdo s tím má zkušenosti. Jak se to chová jaký to je a ne jestli někdo řekne že je to na hovno.... to sem nic tady nemusel psát.... :kol-27: A taky by mě zajímalo, jestli jsou některé tyhle rozšiřovací kroužky vůbec homologovány pro provoz na komunikacích?

Upraveno od lojzahlina

No je to asi takto. Je to další nevyvážená a zatěžující věc na kole. Rozšiřuješ vzdálenost od středu nápravy tak to bude mít něco málo vliv na geometrii tím pádem i na pneu a samozřejmě i na další součástky na nápravě, které budou více namáhány (stabilizátory,zavěšení atd..). Osobně bych od toho upustil nebo bych zvolil disky s nižším ET. :kol-47:

no tak jiný disky s nižším et kupovat opravdu nebudu, abych měl 2x et 47 a 2x třeba et 37...to už radši nechám tak jak to je.Jenom jsem chtěl vědět, jestli někdo rozšiřoval, protože jsem četl o věším rozšíření ( 1,5 cm a víc) proto mě zajímalo, jestli třeba nebude mít menší vliv tady ten 1 cm.

Podla mna mensie ET nic nevyriesi, lebo to ma presne rovnaky (namahajuci) ucinok ako podlozka...

právě nevím, jestli je větší námaha na zadní nebo přední nápravě...proto bych dával max 10mm podložku na zadní kolo tzn. 20mm na zadní nápravu celkem. A nevím, o tom nic moc a zajímalo by mě kdo s tím má jaký zkušenosti s těma podložkama.

tak vacsinou kazdy hovori o pozitavach, sem-tam niekto napise o odchadzajucich loziskach...Pozri si o par stranok dozadu moj scan clanku o podlozkach...

Nevím no, skoro každej od toho odrazuje. Uvidím jak budu mít přezuto na letní ono zas na druhou stranu se to dá sundat vždycky.

No tak tohle může říct každej, proto se ptám, kdo s tím má zkušenosti. Jak se to chová jaký to je a ne jestli někdo řekne že je to na hovno....

No, skupinu lidí s know-how i praktickými zkušenostmi, něco vedlo k tomu to udělat takhle. Pochybuju, že nějaký garažník bude mít co k tomu říct, kromě toho, že kolo pak nevypadá tak zapadlé v blatníku...

Navíc je to prostě bastl. Pohyb komponent povozku je docela složitá geometrie a taková podložka to všechno rozhodí, jen aby to vypadalo...

No to je možný, ale tak mi řekni, proč tyhle podložky vyrábí třeba firma H&R? To je přece uznávaná firma a vyrábí je přesně pro určitý typ auta. Tak jsem z toho docela jelen teda :kol-132:

proste nasli dopyt, tak to vyrabaju...Pokial to chces mat, tak kup urcite tie HR alebo Eibach, nie nejake od sustruznika z garaze...

No právě tady těm firmám bych věřil, že to nebude šmejd aspoň...Ale první hodím na jaře všechny kola, uvidím jak auto sedí a jak to bude vypadat a rozhodoval bych se až potom.

Tak on i šikovný soustružník dokáže vyrobit identické a stejně kvalitní podložky,jako HR :kol-31:

HR má jenom tu velikou výhodu,že disponuje homologací a nebudeš se muset při každé kontrole klepat o techničák.

Podložka 10 mm je obdoba alternativních ráfků,které zcela běžně disponují ET o 10 mm i více a nemá to tak destruktivní vliv na komponenty zavěšení kol,jak někteří předjímají.V rovině teoretické mají samozřejmě pravdu v tom,že silové poměry se změní,ale asi ne tak dramaticky,aby to mělo za následek takové přetěžování podvozku a zavěšení kol,aby to mělo zásadní význam na životnost dotčených částí.

Není to jenom odhad ,ale pouhá zkušenost.

Tak on i šikovný soustružník dokáže vyrobit identické a stejně kvalitní podložky,jako HR :kol-31:

HR má jenom tu velikou výhodu,že disponuje homologací a nebudeš se muset při každé kontrole klepat o techničák.

Podložka 10 mm je obdoba alternativních ráfků,které zcela běžně disponují ET o 10 mm i více a nemá to tak destruktivní vliv na komponenty zavěšení kol,jak někteří předjímají.V rovině teoretické mají samozřejmě pravdu v tom,že silové poměry se změní,ale asi ne tak dramaticky,aby to mělo za následek takové přetěžování podvozku a zavěšení kol,aby to mělo zásadní význam na životnost dotčených částí.

Není to jenom odhad ,ale pouhá zkušenost.

A ty máš podložky, nebo jsi měl?

Podložky ne,ale cca 150 tis. km najeto na 17" a 18" ráfcích,šíře 8" a 8,5", ET 32 pneu šíře 225 v letním i zimním provozu.

Nedávno jsem měnil přední ložisko a čep řízení,tedy běžné věci,které odchází s proběhem km i na 15".žádné dramatické opotřebení se nekoná.

Navíc podstatnou dobu auto sníženo o 35 mm,tvrdší podvozek HR a instalovány silentbloky PowerFlex.

Rozhodnout si to musíš sám,mně taky každý tvrdil,že budu každou chvilku něco měnit no a skutečnost je úplně jiná.

Podložky ne,ale cca 150 tis. km najeto na 17" a 18" ráfcích,šíře 8" a 8,5", ET 32 pneu šíře 225 v letním i zimním provozu.

Nedávno jsem měnil přední ložisko a čep řízení,tedy běžné věci,které odchází s proběhem km i na 15".žádné dramatické opotřebení se nekoná.

Navíc podstatnou dobu auto sníženo o 35 mm,tvrdší podvozek HR a instalovány silentbloky PowerFlex.

Rozhodnout si to musíš sám,mně taky každý tvrdil,že budu každou chvilku něco měnit no a skutečnost je úplně jiná.

No myslím si, že tady ten HR nebo Eibach by to měl mít kvalitní, tak uvidíme na jaře. Každopádně díky za info :kol-47:

Upraveno od lojzahlina

Podložek 10mm, se vůbec bát nemusíš. Myslím že mikl to napsal velmi dobře.

No uvidím až přezuju na letní jak to bude vypadat a o kolik to bude zastrčenější ty zadní kola a podle toho se rozhodnu co s tím udělám a jaký podložky bych koupil. Třeba to budou nakonec jen 5mm :kol-32: Když jsem to měřil na zimácích, tak tam byl rozdíl 10mm. Ono by to mělo být stejný.

  • 4 týdny později...

Ahoj mam dotaz ja jsem z toho et uplnej magor mam oct 2 4x4 a pořidil jsem kola z Yetaku 17" et 45? mohu je tam narvat nebude to nikde skrtat? diky

je to uplne v pohode, oproti seriovym 17" (s ET 54) idu von o 9 mm ;)

  • 4 měsíce později...

Ahoj já tu nejsem tak často ale chci se zeptat jestli je možné aby OZ Superturismo GT 17x7,5 mohl mít 9,8kg liťák ? a kolik by měl potom z gumou zhruba ? díky :)

Upraveno od Michal Míša Kovář

ta hmotnost vyzera dost realne. A 17 guma vazi (zalezi od znacky) 10-11 kg...

Nevěděl by někdo orig. číslo na 17" Neptune

Jestli myslíš tyhle tak 1Z0 601 025 AL.

neptune_17.jpg

17" Neptune neexistuji!

To co je na obrazku vyse je Cygnus, cislu dilu 1Z0 601 025AL HA7 ale odpovida provedeni stríbrna/antracit.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.