Červenec 21, 201411 r zepry je auto o dost zivejsi tak sem to chtel chtel zkusit,muze se nekdo mrknout co ma obyc okuli co vse tam ma ohledne kol?diky
Září 13, 201410 r chlapi mam O3 momentalne na denomoch hladam si kolesa na zimu ale chcem R16 gumy pojdu 205 55 R16 ale neviem ake ET diskov kupit tak aby neboli utopene ale zasa aby mi v zime nehadzali skalky a hlavne aby nepresahovali vpredu blatnik....ET 40 45 ci ine poradte prosim aby som nezabudol disky budu 7j Upraveno Září 13, 201410 r od SniperWolf
Září 14, 201410 r v technicaku su ET pre R16 6J 50 a 48 a pre 6,5J ET 46...mojim cielom je aby to nevypadalo tak "seriovo" teda zapustene do vnutra ale zasa aby mi to nerobilo skody
Září 14, 201410 r V tom případě pokud se ET zvětšuje tak každá jednotka je 1mm kola jdou tedy ven. Změř si na svých kolech kolik potřebuješ kola vystrčit ven a o tolik zvětši ET.
Září 14, 201410 r chlapi mam O3 momentalne na denomoch hladam si kolesa na zimu ale chcem R16 gumy pojdu 205 55 R16 ale neviem ake ET diskov kupit tak aby neboli utopene ale zasa aby mi v zime nehadzali skalky a hlavne aby nepresahovali vpredu blatnik....ET 40 45 ci ine poradte prosim aby som nezabudol disky budu 7j Ehm, proč to píšeš do tématu o 17" kolech a ještě navíc OII?
Září 15, 201410 r V tom případě pokud se ET zvětšuje tak každá jednotka je 1mm kola jdou tedy ven. Změř si na svých kolech kolik potřebuješ kola vystrčit ven a o tolik zvětši ET. Mas pravdu jen z poloviny. Protoze pokud chces kola posunout ven, musis ET zmensit, nikoliv zvetsit.
Září 15, 201410 r To jsem ale Lojza. Ano omlouvám se za zavádějící odpověď nevím proč jsem to napsal opačně, ale myslel jsem to přesně tak jak napsal LucasCZE. Zmenšením ET o 20 jednotek vysuneš kola ven o 2 cm.
Září 17, 201410 r chcem sa spytat ci na octavi 4x4 je ina geometria na r16 a r17, mal som rozbiehavost a mozem letne gumy vyhodit po 20tis km totalne zodrate z vnutra na 1mm. zimne mozem nastastie prehodit. Len ked mam teraz nastavenu geo na r17 na zimu r16 budem musiet zas davat ? vdaka
Září 19, 201410 r Hele nevím jak u předokolek, ale já nikde nic na geometrii neupravuju. A to mám 17 letní a 15 zimní a prohazuju podle sezony bez nějakýho štelování. Podle mě se velikostí kol na geometrii nic nezmění. Zakladní hodnoty jsou stejné. Důležité je aby jsi už měl tu sbíhavost OK protože ty zimní by Ti odešly ještě dřív Upraveno Září 19, 201410 r od Dodo-Kolín
Září 19, 201410 r No asi takto. Auta ( předokolky ), které mají z výroby 15" kola mají jiné nastavení geometrie než na 17" kolech ( ale týká se to jen zadní nápravy ). Tedy v případě, že změníš kola z 15" na 17" měl by jsi si nechat změnit geo na zadní nápravě, aby se zadní pneumatiky špatně nesjížděli a nehučeli. Ale u přední o ničem takovém nevím.
Září 30, 201410 r Chci se Vás zeptat. Mám Škodu Octavia II facelift 4x4 1.8 TSI a chci se tam dát alu kola od Škodovky Teron. Ve VTP mám napsáno 7Jx17 ET54 a Terony jsou 7Jx17ET49. Bude to někde vadit autu? Škrtat a tak? Má někdo zkušenosti? Děkuji Honza
Září 30, 201410 r Autu to vadit nebude, ale pri pripadnej nehode to bude asi vadit poistovni a policajtom tak isto.
Září 30, 201410 r Tak jiný rozměr pneu bych tam nedal :-) Jinak by mě zajimalo budou víc zalezené nebo vystrčené z podběhu :-)
Září 30, 201410 r jistotu ovšem v ČR nemáš, pokud to bude nárazník, blatník, tak asi nad tim mávne likvidátor rukou, pakliže to bude totálka, ublížení na zdraví, tak ti nikdo nezaručí, že to auto neprojdou skrz, aby měli vítr do plachet, proč se na tebe vyprdnout. Kor když to bude z povinnýho jiných...
Září 30, 201410 r Neviem ako v CR, ale u nas pri buracke ako prve likvidator poistovne pozera na kolesa. A nebodaj pride k ujme na zdravi, tak sa to bude rozpitvavat do detailov. Ale kazdy ako chce...
Září 30, 201410 r Němcům a jiným zápaďákům stačí TÜV kol, je to uznaný státní zkušebnou na daný typ auta? Není co řešit. Ale fakt neovlivniš to, jestli ti něco nevjede do cesty, nebo nějakej důchodce upadne na přechodu, matka s kočárem (že maj talent do křižovatky strčit nejdřív ten kočár) - nedej bože a pak tvoje pojišťovna řekne "sorry, nezpůsobilá montáž, neplatíme", a bude tě pak někdo tahat po soudech, že máš pokrýt léčebný výlohy a dalších x let někomu platit bolestný. To si pak můžeš přemýšlet o tom, kdybych hergot nebyl pitomej a dal tam kola, co tam maj bejt - ať je to třeba o bůra dražší.
Říjen 1, 201410 r To se hned ovsem kouká na rozmer pneu, meri dezen,vidí originál logo.. Když sem já byl 3x u likvidace, tak na ráfek nikdy nekoukal. Upraveno Říjen 1, 201410 r od kokta7
Říjen 1, 201410 r Ale nikto nevie, ked sa bude nieco riesit sudnou cestou, co pravnik vytiahne z rukavu. Upraveno Říjen 1, 201410 r od Kyselinka
Říjen 1, 201410 r Určitě je hodně dobré mít ráfky a pneu v souladu se záznamem v TP,ale nedá se paušálně tvrdit,že v případě nehody je to problém. Není to tak,že Ti někdo nedá přednost a pojiš´tovna řekne,nemáte zapsané ráfky v TP-neplníme.Hloupost.Samozřejmě,budou to zkoušet,když ne na ráfky,tak na něco jiného,ale tak je třeba se bránit pádnými argumenty. Nezapsané ráfky budou problém,pokud budou v přímé souvislosti s nehodou.Když například praskne pneu a někam to pošleš. Dále je rozdíl,jestli jsou to kola schválená a mají homologaci pro dané auto,nebo nemají.Pokud mají homologaci a jenom nejsou zapsaná jedná se jenom o správní přestupek. Je to jenom takový strašák,který každý omílá na všech možných fórech. Ale ,jak už jsem psal,lepší je mít ráfky zapsané. Upraveno Říjen 1, 201410 r od mikl
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.