Přejít na obsah

17ti palcová (litá) kola


sathack

Doporučené příspěvky

  • o 1 měsíc později...

chlapi mam O3 momentalne na denomoch hladam si kolesa na zimu ale chcem R16 gumy pojdu 205 55 R16 ale neviem ake ET diskov kupit tak aby neboli utopene ale zasa aby mi v zime nehadzali skalky a hlavne aby nepresahovali vpredu blatnik....ET 40 45 ci ine poradte prosim aby som nezabudol disky budu 7j

Editováno: , autor: SniperWolf
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

chlapi mam O3 momentalne na denomoch hladam si kolesa na zimu ale chcem R16 gumy pojdu 205 55 R16 ale neviem ake ET diskov kupit tak aby neboli utopene ale zasa aby mi v zime nehadzali skalky a hlavne aby nepresahovali vpredu blatnik....ET 40 45 ci ine poradte prosim aby som nezabudol disky budu 7j

Ehm, proč to píšeš do tématu o 17" kolech a ještě navíc OII?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele nevím jak u předokolek, ale já nikde nic na geometrii neupravuju. A to mám 17 letní a 15 zimní a prohazuju podle sezony bez nějakýho štelování.

Podle mě se velikostí kol na geometrii nic nezmění.

Zakladní hodnoty jsou stejné.

 

Důležité je aby jsi už měl tu sbíhavost OK protože ty zimní by Ti odešly ještě dřív ;)

Editováno: , autor: Dodo-Kolín
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No asi takto. Auta ( předokolky ), které mají z výroby 15" kola mají jiné nastavení geometrie než na 17" kolech ( ale týká se to jen zadní nápravy ). Tedy v případě, že změníš kola z 15" na 17" měl by jsi si nechat změnit geo na zadní nápravě, aby se zadní pneumatiky špatně nesjížděli a nehučeli. Ale u přední o ničem takovém nevím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

jistotu ovšem v ČR nemáš, pokud to bude nárazník, blatník, tak asi nad tim mávne likvidátor rukou, pakliže to bude totálka, ublížení na zdraví, tak ti nikdo nezaručí, že to auto neprojdou skrz, aby měli vítr do plachet, proč se na tebe vyprdnout. Kor když to bude z povinnýho jiných...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Němcům a jiným zápaďákům stačí TÜV kol, je to uznaný státní zkušebnou na daný typ auta? Není co řešit.

 

Ale fakt neovlivniš to, jestli ti něco nevjede do cesty, nebo nějakej důchodce upadne na přechodu, matka s kočárem (že maj talent do křižovatky strčit nejdřív ten kočár) - nedej bože a pak tvoje pojišťovna řekne "sorry, nezpůsobilá montáž, neplatíme", a bude tě pak někdo tahat po soudech, že máš pokrýt léčebný výlohy a dalších x let někomu platit bolestný.

 

To si pak můžeš přemýšlet o tom, kdybych hergot nebyl pitomej a dal tam kola, co tam maj bejt - ať je to třeba o bůra dražší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Určitě je hodně dobré mít ráfky a pneu v souladu se záznamem v TP,ale nedá se paušálně tvrdit,že v případě nehody je to problém.

Není to tak,že Ti někdo nedá přednost a pojiš´tovna řekne,nemáte zapsané ráfky v TP-neplníme.Hloupost.Samozřejmě,budou to zkoušet,když ne na ráfky,tak na něco jiného,ale tak je třeba se bránit pádnými argumenty.

Nezapsané ráfky budou problém,pokud budou v přímé souvislosti s nehodou.Když například praskne pneu a někam to pošleš.

Dále je rozdíl,jestli jsou to kola schválená a mají homologaci pro dané auto,nebo nemají.Pokud mají homologaci a jenom nejsou zapsaná jedná se jenom o správní přestupek.

Je to jenom takový strašák,který každý omílá na všech možných fórech.

Ale ,jak už jsem psal,lepší je mít ráfky zapsané.

Editováno: , autor: mikl
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...