Béda Čech Vloženo 13. Březen 2009 Sdílet Vloženo 13. Březen 2009 Vorlajz: Otázka? Proč kupovat 2x4 když existuje haldex? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vorlajz Vloženo 13. Březen 2009 Sdílet Vloženo 13. Březen 2009 to je fakt.... teď jak u nás 3. den prší je haldík prima... užívám si razantní rozjezdy bez prokluzu předních kol... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RaKa Vloženo 13. Březen 2009 Sdílet Vloženo 13. Březen 2009 A dělá se 4x4 s nezvýšeným podvozkem? Třeba O1 4x4 vypadá pěkně, jak je trochu vyšší, ale u OII mi to přijde trochu divný. Něco jiného je scout, kterému to sluší. No nic, já už jsem opustil 4x4 a zase mám předohrab. A musím si zvykat, že když na to šlápnu, tak se čumák zvedá a prohrábnou kola. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rolbař Vloženo 13. Březen 2009 Sdílet Vloženo 13. Březen 2009 jj, dělá se, když si k ní nepřiobjednáš paket pro špatné cesty, který je tam sice zdarma, ale nemusíš si ho vzít, tuším, že je to v konfigurátoru od MR08. Tak co bylo lepší? 4x2 nebo 4x4?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RaKa Vloženo 13. Březen 2009 Sdílet Vloženo 13. Březen 2009 jj, dělá se, když si k ní nepřiobjednáš paket pro špatné cesty, který je tam sice zdarma, ale nemusíš si ho vzít, tuším, že je to v konfigurátoru od MR08.Tak co bylo lepší? 4x2 nebo 4x4?? No to je mi otázka Ale u O1 ten rozdíl byl ještě větší díky nezávislému uložení zadní nápravy. Dokonce si pochvalovala i žena, že na kostkách přidá plyn a auto si jen "přisedne" a vyrazí vpřed. Ale po pravdě, pořádnýho sněhu jsem si za celé 2 roky moc neužil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SKAJA Vloženo 13. Březen 2009 Sdílet Vloženo 13. Březen 2009 Mě tak napadá, proč se nedělá u OII haldex v kombinaci s liftbackem?? ...u OI to šlo (byť v určité omezené míře) a bylo to super, né každej potřebuje kvůli všechnohrabu kombajna. Navíc když je stejnej podvozek, nebyl by to vůbec problém Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rolbař Vloženo 13. Březen 2009 Sdílet Vloženo 13. Březen 2009 taky to nechápu, to samé, jako u OI se 4x4 sedan dělala jen 1,8t nafta vůbec hold asi by to byla konkurence pro GV a Passat. a taková RS 4x4 by vůbec nebyla špatná, do zatáček a na rozjezd by so sedělo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Romariooo Vloženo 13. Březen 2009 Sdílet Vloženo 13. Březen 2009 Rolbař: ale kdyby RS II se dělala s pohonem všech kol tak by byla zase o dost těžší a byla by to jeji nevýhoda.Vše má něco pro a proti... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SKAJA Vloženo 13. Březen 2009 Sdílet Vloženo 13. Březen 2009 No tak by místo 147kW dostala 155kW...ale to už bychom toho chtěli moc Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Béda Čech Vloženo 13. Březen 2009 Sdílet Vloženo 13. Březen 2009 o kolik by byla RS 4x4 těžší?? cca... Ale kombinace výborná Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Romariooo Vloženo 13. Březen 2009 Sdílet Vloženo 13. Březen 2009 o fakt netuším...cca 250 kg? nebo jsem hodně vedle? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wrccko Vloženo 13. Březen 2009 Sdílet Vloženo 13. Březen 2009 a taková RS 4x4 by vůbec nebyla špatná, do zatáček a na rozjezd by so sedělo všetko je to politika Škody, aby predávali Scouta prípadne "obyč." OII 4x4 lebo kedy RS mala 4x4 tak by si Scouta kúpilo omnoho menej ľudí myslím si Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rolbař Vloženo 13. Březen 2009 Sdílet Vloženo 13. Březen 2009 o fakt netuším...cca 250 kg? nebo jsem hodně vedle? absolutně, celé to váží 95kg Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SKAJA Vloženo 13. Březen 2009 Sdílet Vloženo 13. Březen 2009 wrccko: No je jasný, že by se to muselo odlišit cenově...klidně bych si uměl představit z lajckého pohledu Scouta (klasiku 4x4), obyč RSku a RS 4x4 - finančně by už byl rozdíl mezi Scoutem a RS 4x4 tak velkej, že by si to moc nekonkurovalo. Spíš to asi bude ten koncernovej důvod. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marios Vloženo 13. Březen 2009 Sdílet Vloženo 13. Březen 2009 4x4 RS by byla minimalne o vterinu pomalejsi na zrychleni a v maximalce by taky zaostavala, takze RS jedine predokolku. Ted s FL ji mozna nadelijou poupravenej TFSI, ale tech 10 koni a 30 Nm navic zas takovej rozdil neni, aby to vykompenzovalo vahu haldexu, vetsi ztratu vykonu kvuli vice prevodum atd... btw. myslite si ze by Skodovka u RSky ve verzi 4x4 nechala stejne zprevodovanou prevodovku? Ja si myslim ze ne, takze by to bylo i na ukor spotreby Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vorlajz Vloženo 13. Březen 2009 Sdílet Vloženo 13. Březen 2009 (editace) obavam se, ze RS 4x4 je utopie... kdo chce rychlou 4x4 musi sahnout u O II po TSI 4x4 a u supa TDI 125 kW bo popripade po V6! jinak auto s 4x4 je proste o kus lepsi jak 4x2 a to bez debat pratele! Editováno: 13. Březen 2009, autor: vorlajz Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marios Vloženo 14. Březen 2009 Sdílet Vloženo 14. Březen 2009 Třeba u Fordu ale mají trochu jinej názor... viz novej Focus RS. 305 koní a 440 Nm jen na přední nápravu a prý to je v pohodě řiditelné a hlavně zábavné! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Romariooo Vloženo 14. Březen 2009 Sdílet Vloženo 14. Březen 2009 Každému co si přeje.O tom že čtyřkolka je pracant o tom žádná.Jde o to jestli ji využiješ nebo ne.Napřiklad já bych ji využíl minimálně a to konkrétně párkrát do roka což by byl zbytečnej luxus-můj názor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SKAJA Vloženo 14. Březen 2009 Sdílet Vloženo 14. Březen 2009 U toho Fordu bych si nebyl jistej tím, jestli je to záměr, nebo z nouze ctnost. Jedna věc je chtít udělat 4x4 a druhá je moct si to dovolit. Ono vyvíjet jen pro RS pohon všech kol, když ho tam jinak nedávají, by asi z ekonomickýho hlediska byla sebevražda - spolykalo by to tolik peněz (ve spojení s výrobní linkou atd), že těch pár prodanejch kousků by to v životě nezaplatilo. Jako tvrdit, že hot-hatch je víc "hot" kvůli absenci pohonu všech kol, to mi připadá jako hodně odvážný tvrzení. Ano, ušetří se tam pár kil, ale jakou to ve výsledku hraje roli?? To je asi takovej rozdíl, jako když pojedeš v autě sám, nebo se spolujezdcem A prostě předohrab může být sebedokonalejší, může eliminovat rázy do řízení atd, ale pořád má na přenos výkonu jen dvě kola a to je míň než čtyři, což znamená ztrátu při akceleraci, omezený přenos výkonu za zhoršených adhezních podmínek a tak by se dalo pokračovat. Upřímně - jakákoliv akcelerace v zatáčce bude hodně omezená, protože ty kola zkrátka nemůžou zároveň přenášet sílu na pohon a změnu směru. O tom, že s předokolkou bude v každým směru daleko míň zábavy (z pohledu řidiče) se nemá smysl ani zmiňovat, přecijenom je to už z principu určitá nevyváženost v konstrukci, kdy je "všechno v předu" a "v zadu nic", takže se můžou jakkoliv dotahovat na plnohodnotný 4x4, ale nikdy ho nemůžou překonat. Toť můj názor Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Béda Čech Vloženo 16. Březen 2009 Sdílet Vloženo 16. Březen 2009 SKAJA: Dobře napsaný, souhlas Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luke288 Vloženo 16. Březen 2009 Sdílet Vloženo 16. Březen 2009 myslim, že člověk co ladil nový FoFo ví co dělá, ostatně Ford má se sporťákama taky slušnou tradici, je jasný, že předohrab ztrácí při akceleraci, je to vidět při srovnávačkách audi vs bmw, ale od nějaký rychlosti se ty rozdíly v přímým směru mažou. počkal bych na testy, protože co jsem tak pročítal, tak FoFo RS tu přední nápravu nějak překopali, mam pocit, že má samosvor, ono to nebude tak špatný. a hlavně se nesere do teritoria STi a Evo, který budou jistě zábavnější, ale doporučuju porovnat interiéry Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SKAJA Vloženo 16. Březen 2009 Sdílet Vloženo 16. Březen 2009 Jasně, Focus RS má difec Quaife (což je defakto principiálně Torsen) a zavěšení RevoKnuckle, což je absolutní špička v rámci předokolek...o tom žádná. Nicméně RS bývá většinou stavěn právě vedle STI a EVO, minimálně ze strany redaktorů...ale pravdou je, že dokud nebudou pořádný testy a srovnání, těžko to hodnotit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jiri204 Vloženo 28. Srpen 2009 Sdílet Vloženo 28. Srpen 2009 to je o trošku něčem jiným. příklad: stejný místo, blbý podmínky, hodně sněhu. 4x4 vyjede bez problémů, dvoukolka vyjede taky, ale s většíma či menšíma problémama. je to o využití 4x4? byužil jsem ho? já jakožto dvoukolkář řeknu, že ne, protože jsem se tam dohrabal tak jako tak a možná jsem projebal pár minut času. situací, kdy se dvoukolka do míst, kam se všehrab dostane, nevyhrabe je minimum. záleží na úhlu pohledu. zkuste se na to vy čtyřkolkáři podívat i z druhý strany. Asi takhle mame dva auta v rodine OII diesel 4x4 a o druhou starsi feldu ktera bezne stoji pred panelakem jako popojizdedlo a fackovaci panak. Po meste jezdime feldou, Octa jen mimomesto. Nicmene byly v zime dva tydny kdy ve meste napadlo asi 40 cm snehu a silnicari nestihali. A asi jeste dva tydny pote byla vetsina parkovist a krajnic nepuzitelnych pro predohraba. Ctyrkolka prisla na radu a nemela nejmensi problem nikde zaparkovat ani odnikud vyjet. Jeden priklad za vsechny - vezu kluka na fotbal pred halou hromady snehu neni kde stat, suverenne najizdim k chodniku kde auto se bori az po prahy do snehu, za mnou borec s citroenem C4 taky suverenne najizdi. Po par minutach ja v klidu vyjizdim a on tam zustava a hleda pomoc - bohuzel mu nemuzu pomoci protoze haldex neni vhodny na vytahovani mohl by se pritom znicit. Jiny priklad, kdyz jsme jeli po dalnici ktera znenadani zapadala snehem, vetsina predohrabu se vlekla 20 km v hodine, ja jsem uhanel 90 (mozna by to slo i vice) a auto sedelo stabilne i v situacich stridani melciho a hlubsiho snehu, obcas jsem akorat videl vodotrysky snehu od zadnich kol jak haldex a ESP vyrovnavaly. Jinak hlavni duvod pro 4x4 byl ze v zime jezdime kazdy vikend na hory a nekdy i v tydnu odskocime na vecerni lyzovani. A reknu Vam ta pohoda kdyz nemusite resit retezy - tj. lezt po ctyrech kolem kol a zmrzlymi prsty casto potme nasasovat ci sundavat neposlusne a vzdy jak na potvoru zapletene retezy. V zime je to proste jina dimenze rizeni. A ze zima v podbeskydi zacina nekdy koncem rijna a konci koncem dubna, tak mne se to vyplati. Jinak pro lidi co zijou na placatem terenu kde moc nesnezi tak 4x4 je podle mne zbytecna. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pete Brno Vloženo 28. Srpen 2009 Sdílet Vloženo 28. Srpen 2009 vetsina predohrabu se vlekla 20 km v hodine, ja jsem uhanel 90 (mozna by to slo i vice) Tady bych si majitelům 4x4 dovolil připomenout, že se jim to sice líp rozjíždí, ale brzdí to úplně stejně jako předohrab... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vorlajz Vloženo 6. Září 2009 Sdílet Vloženo 6. Září 2009 kdyz si vezmete vsechny pro a proti, tak je proste 4x4 lepsi jak 4x2! at uz kvuli zimnimu obdobi nebo kvuli tahani vleku! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.