Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

ještě se mi nestalo že by to nemohlo něco vyjet

letos jsem vytahoval 4 auta co zapadla nebo zkončila v příkopu

podle mě v tom videu jde o to že zadní kola nemala žádnej odpor a tím se nemohl torsen zavřít ale je divný že neseplo EDS

No já myslim že quttro je opravdu vychytané,máme allroada a od nás od chaty není zrovna cesta k civilizaci procházka růžovým sadem...za sucha jo ,ale jak je sníh nebo bláto je konec...audi to za sněhu vylítla jak nic to auto dokázalo v pohodě zrychlit to jsem nechápal...(Béďa zná tu cestu) ...ale když jsem byl na tom dnu Xdrive ..celkem mě překvapily nejen čísly,byla tam celá offroad dráha,kterou tvořily překážky jak náklon na pravou stranu a to opravdu silný kdy systém musel přeněst točivý moment jen na jednu stranu kol,to znamená pravé přední a zadní nebo naopak, dalé kdy auto bylo v jednu chvíli pravým předním a levým zadním kolem ve vzduchu a nakonec již zminované válce...všechno tohle to auto zvládlo na jedničku,tedy konkrétně modely X3 X5 X6 ,rád bych zde viděl např Q7,nevěřím nějakému videu z netu,dal jsem to jen pro zajmavost a nějak sem to nemohl pořád dostat do hlavy že by to ta audina nepřejela když bmw to přejelo jak nic,bylo vidět lehké pohnuní zadních kol a poté už auto vyjelo,jestli je to ovlivěno tim 100%ním přenosem,nevim....

prostě soudruzi z NSR někde udělali chybu ... :smich:

jasně, cestu znám je to mazec, prudkej kopec, zatáčka, kořeny... ale okťa jí taky vyjela ;) tím se nechci měřit a allroadem :) to ne. Těm videjím nevěřím...quattro je fakt vychytané :palec2: xdrive nevypadá zle...nevím BMW mě nikdy nebralo a nezajímám se, nevím

ok... takže 4x4 ano nebo ne??? toť otázka... :smich:

odpověd...ať si každej koupí co chce, ale u mě to bude vždy 4x4 lol

jasnééééé... fír fír 4eva!!! :palec2:

jak funguje Haldex 2. genereace - zdroj Infolinka ŠA

Pohon kol zadní nápravy vozu Octavia Scout je řešen prostřednictvím elektronicky řízené vícelamelové spojky Haldex. Toto osvědčené řešení zajišťuje rychlé a spolehlivé připojení pohonu zadní nápravy v okamžiku, kdy je to potřeba. Spojka Haldex umožňuje plynulou a rychlou změnu rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu od poměru 98 : 2 až po 2 : 98 ve prospěch zadní nápravy. Hlavním rozdílem oproti předchozí verzi 4x4 je použití spojky Haldex druhé generace, která se vyznačuje novým konstrukčním uspořádáním hlavních prvků a zlepšenými provozními vlastnostmi. Díky zvětšené náplni oleje bylo vylepšeno chlazení spojky a prodlouženy servisní intervaly. Také bylo zdokonaleno ovládání spojky pro dosažení plynulejší a jemnější regulace při změnách rozdělení točivého momentu. Výhodou modelu 4x4 je také mírně zvětšená palivová nádrž o objemu 60 l.

Zásah systému ABS – zásah systému ESP

Při zásahu systému ABS je spojka Haldex zcela rozpojena, zatímco při zásahu elektronického

stabilizujícího systému ESP je míra sepnutí spojky Haldex řízena signály

řídicí jednotky ABS.

Zásah systému ASR

Protáčejí-li se obě kola přední nápravy, spojka Haldex se sepne a pohon přebírají

zadní kola.

Zásah systému EDS

Protáčí-li se jedno kolo na přední nápravě, zasáhne elektronická uzávěrka

diferenciálu (EDS) tím, že přibrzdí protáčející se kolo. Točivý moment

je směřován na druhé kolo na nápravě a zároveň se sepne mezinápravová

spojka Haldex, která přenese větší část točivého momentu na kola zadní nápravy.

Jízda na povrchu s nízkou adhezí

Při jízdě na kluzkém povrchu je pracovní tlak působící na pracovní píst regulován

dle potřeby. Signály pro řízení spojky Haldex přicházejí od řídicí jednotky ABS, která

rozpoznává prokluz kol pomocí senzorů otáček kol a propočítává potřebnou trakci.

Rozjezd a zrychlování

Při rozjezdu a zrychlování je nejefektivnější pohon zadní nápravy. Během akcelerace

je proto řídicí ventil zcela uzavřen, aby pracovní tlak na lamely spojky mohl dosáhnout

maxima a pro kola zadní nápravy byl k dispozici co nejvyšší točivý moment.

Rychlá jízda

Pro jízdu vyšší rychlostí je na zadní nápravě potřeba pouze malý točivý moment.

Pracovní tlak působící na pracovní píst je regulován dle potřeby.

Hezký Vorlajz :palec2::palec2: myslím že tohle mluví za vše ;)

to byl vesměs popis systému Haldex IV. generace... a teď něco ke II.

U Haldexu 2. generace je činnost vždy závislá na rozdílných otáčkách kol přední a zadní nápravy – pak je 4x4 plně k dispozici. Pohon 4x4 v poměru 50:50 je možný, ale až poté, co začnou přední kola prokluzovat. Tím se natlakuje hydraulický okruh spojky a začne se přenášet větší točivý moment i na kola zadní nápravy. Systém pak pracuje samočinně, a řídí tak sám přerozdělení točivého momentu na kola obou náprav.

Tuto na zjazdovke Audi nemalo ziadny problem na rozdiel od inych 4x4

Upraveno od jarod78

to mě utvrzuje v tom, že u těch audin nebylo něco v pořádku

tak pokud je to objektivní test... záleží na tom kdo v tom sedí...i když tady audi vyhrálo s prstem v nose :) Kombinace silnýho motoru a vymakanýho pohonu quattro je smrtelná :palec2:

4x4 ano ;)

já včera koukal na nějaký autoshow nebo co to bylo na public TV a testovali Q5, GLK, Freelandera. když jsem viděl, jak Q5 a GLK zapadlo a točily se jim třeba jenom tři nebo dvě kola jak se jim chtělo, tak mě to utvrdilo v tom, že když 4x4 tak jedině permanentní a žádný elektronický...

Ako zdolať zasnežený kopec :kol-98: ten koniec som veľmi nepochopil :D

ja nikdy nepochopiim toho rastiika chvalu...on je asi taky motoristicky novinar ako ja šašo v cirkuse...omfg...snad kazdy blbec vie ze ked sa smyka tak na kopec treba ist jednym stupnom...najlepsie 1-2 ak sa do toho kopca treba rozbehnut aa snazit sa a by kolesa nepretacalo...ale ten koniec co tam natacal...no coment...novinar jak sviňa lol

edit..dik za zmazanie..nejako blblo forum vypisalo chybu databazy..preto mi to odoslalo 2x..ospravedlnujem sa:)

aaaa k teme...podla mna sa oplati 4x4 tym ktory ju fakt vyuziju...ale nekedy sa ta 4x4 zide aj tym "obycajnym" ludom..napriklad mne sa stalo...siel som v podzemnej garazi...snad ani nie 20...trosku prusie som zatocil volantom a uplne mi stocilo zadok..a myslim ze so 4x4kou by sa mi toto nestalo :)

Upraveno od CorradoVR6

najeďte si na www.motortv.cz ... dejte autosanol a pak odkaz video... do vyhledavače dejte octavia 4x4 a pak spusťte AutoSalon 20 - Škoda Octavia 4x4 Combi 2,0 FSI [Datum premiéry: 18.5.2006] ... je tam hezky vidět rozjezd Octavie 4x4 na zabahněném kopečku!!! mazec! :)

dobrej je taky tento díl... 7. díl [premiéra 18.2.2006] - tam jezdí oktule na sjezdovce! :)

Možná jdu s křížkem po funuse, ale ten Passat, o kterém jste kdysi diskutovali, má opravdu Haldexa, protože V6 FSI se montuje příčně a díky tomu se vejde jak do Passatu, tak do Superba. Ostatně je to jediný šestivál, kterej v současnosti jde použít u střední třídy VW a Škoda.

aha... ale to je asi jenom ta 3,2 FSI... páč 3,6 FSI co se dává do Passatu R36 je podle mě podélně uložená v kombinaci s Torsenem... jinak co říkáš na ty videa Skajo? překvapilo mě, že Haldex 2. generace vyjel to samé jako permanetka od Subáče... :palec2:

tak snad TO tu nikde jeste neni, aby zainteresovani meli o cem dal povidat. Snad si nekdy najdu dost casu a soustredenosti abych tohle tema prosel, tak doufam ze to prospeje ke zkvalitneni diskuse a ne aby to rozpoutalo nejakej flame kdo ma pravdu a kdo ne.

Upraveno od Ol@f

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.