Přejít na obsah

Ztráta chladící kapaliny 1.9 TDI PD 77 kW


pavelhappy

Doporučené příspěvky

Nedělala se tam výměna chladící kapaliny?Jestli není někde bublina.Jinak by nebylo naškodu povyměňovat hadice,máš je asi elastický a bude to dělat pořád dokud nedáš nový.

zdar kapalina se tam neměnila ale ty hadice nevim nevim v utery jdu na rozvody tak to necham prohlídnout ale mam obavy že to bude neco jinyho než hadice..jinak kapalina v nadržce i olej jsou čisty ....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zdravím,

Koupil jsem Octavii II, 1.9 TDi PD, 77kW a mám problém s tím, že mi kontrolka hlásí "málo chladící kapaliny". Když kouknu pod kapotu, chladící kapalina nikde. Po otevření výka ale chladící kapalina "vybublá" nad rysku "Max".

Máte s tím nějaké zkušenosti?

Na ujetých 400 km jsem postupně dolil 3,5 litru. Včera jsem jel v noci zhruba 150km (hladina neklesla ani trochu) - venkovní teplota byla tak 15 stupňů.

Dnes cesta do Rakovníka (z Prahy) - a v Rakovníku už se rozsvítila kontrolka a bylo potřeba dolít.

Parkuji v podzemní garáži s upraveným povrchem (lesklý a hladký) - auto 10 hodin stálo a pod ním ani kapka (takže únik to zřejmě nebude).

Kudy to může mizet? Máte s tím nějaké zkušenosti? Případně je možné, že tam předemnou někdo doléval vodu (která se rychleji vypaří)?

Díky za každou pomoc!

Edit: Pokud vodu doleju tak pochopitelně kontrolka zhasne. A ještě jedna indikace občas teplota vylezla na chvilku nahoru i když nesvítila kontrolka, že je málo kapaliny. Větrák, ale normálně funguje a fouká (kontroloval jsem vizuálně, včetně kontroly pojistky).

Editováno: , autor: Humik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možné je všechno. Zkusil bych dolít chladící kapalinu (G12++)-to je ta ruzova, než jen vodu. Pak bych se kouknul jestli ta voda není v oleji - stačí kouknout na měrku oleje, pokud ano je špatné těsnění pod hlavou. A pak by to mohl být nějak načnutý termostat, pokud povidáš, že ti teplota přesáhne 90 stupnů ač jenom chvilkově. Ale automechanik nejsem, tak to ber s rezervou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě taky u 1.9 TDI II zmizela klesla chladící kapalina na minimum po půl roce používání. Tak jsem dolil tu origo růžovou G12+ od Škody a od té doby se drží pořád mezi min a max. Hlavně nedolévej vodu do chlazení. Ta G12+ je celoroční chladící kapalina a už je z výroby upravené pro provoz i v zimě.

Zkus dolít tu G12+ a uvidíš co to bude dělat, jinak je to asi na servis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, Sniper_2003 Ti radí dobře.

Mrkni na měrku oleje nebo otevři víčko pro dolití oleje do motoru.

Pokud tam bude bílá sraženina tak je buď prdlé těsnění nebo v horším a dražším případě hlava.

Jinak za studena to téct třeba nemusí (může to být vlásečnicová trhlinka, která se zvětší právě až zahřátím).

Zkus normálně zahřátý motor chvíli běžet v té podzemní garáži a sleduj fleky pod autem (ještě si u toho vypni klimu-odvod kondenzátu).

Co výfuk? Dělají se bílé páry???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dekuji za rady.

Bohuzel to vypada, ze to asi nakonec bude ta hlava :-( teď je to v servisu a čeká se na nové těsnění a vybroušení.

Vůbec nevím jak dlouho taková oprava může trvat :-(

Oprava těsnění pod hlavou je poodle toho kolik toho maji v servisu nasmlouvano jinak do 3-4 dni by jsi to měl mit hotové. Ale jak říkám záleží kolik tam toho v tuto chvíly mají. No a pokud je to hlava tak by se to o den či dva mohlo protáhnout, jelikož ji budou muset dovézt.

Jinak mohu se tě zeptat kolik máš najeto na tvé OII, že máš špatné těsnění pod hlavou???

Editováno: , autor: Sniper_2003
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to 'Humik':

V jakém servisu to máš?

Ať načtou data o km přímo z řídící jednotky.

Jinak kde jsi to kupoval? To je jasná skrytá závada = reklamace!

Vzhledem k tomu, ze se to projevilo hned v ten den, kdy jsem ji kupoval, tak se celou dobu tvari tak, ze reklamaci uznaji. Coz je aspon pozitivni. Jen je skoda, ze clovek koupi auto, pojezdi den, ma z nej radost a pak ho zase tyden nemuze pouzivat..

Data o KM si nacist necham.. Diky za tip! :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na 102 tis. mít špatné těsnění pod hlavou tak to je docela nějaké divné. Přikláním se k načtení dat o km , ale domnívám se že prodejce pokud ti uznává reklamaci na skryté závady tak bude počítat že si necháš o tom voze zjistit vše. Takže se domnívám, že kilometry budou sedět. I když v naší republice.....................

Jo a prosím tě, u jakého prodejce a v kterém městě jsi vůz zakoupil?????????????????

Editováno: , autor: Sniper_2003
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vrátili mi to s tím, že je to opraveno, že to nakonec nebyla ta hlava, ale vadný termostat.. (že se neotevíral druhý okruh)

Problém je, že mi to cestou udělalo to samé - akorat tentokrát se to už nehřálo ale napsalo, že nemá kapalinu a když jsem zastavil a otevřel expanzní nádobku, tak se zase celý obsah vrátil do ní.. tak já už nevím..

Zítra s tím mám jet větší vzdálenost, tak to asi ještě radši pojedu večer projet, jestli to je ono nebo není..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Byl jsem to projet 50km po dálnici a 50km zpět po dálnici a dělá to úplně to samé. Servis tvrdí, že to je tím, že se to musí samo odvzdušnit.

Nevíte jak se provádi odvzdušnění na OII? .. nikde jsem to nenašel..

Děkuji.

Odvzdušnění probíhá samo.Postupným vytlačováním vzduchu z okruhu prez expanzní nádobku(děje se to cirkulací kapaliny). Pokud ti měnili termostat tak museli vypustit chladící kapalinu. Po opravě ti ji nalili zpět tak by to odvzdušněním mohlo být. A až se okruh odvzušní tak určitě budeš dolévat chladicí kapalinu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to sice jo, ale neříkej že za 100km po dálnici to není ještě odvzdušněné.

Já to měl odvzdušněný tak za 5km ve městě (pak jsem na pumpě doléval)...

to Humik:

Podle mě na to ani nešáhli a dělají z Tebe vola!

Buď neodbytný a stále je otravuj. :aggressive:

Přinejhorším trvej na vrácení peněz :palec2:

to Hunterkyjov: Taky bych to tak viděl!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím, tak já mám trošku jinej problém. Mám už asi rok OII 6/2005 1,9TDi 77kW a při minulé zimě kdy teploty klesly pod cca -10st tam mi zahlásil PC červenou barvou, že mám málo kapaliny. No a jak jsem otevřel kufr a kontroluji kapalinu tak je mezi ryskami. Po min. jsem motor vypnul a zkusil nastartovat a uz bylo vse OK. Letos mi to dělá už při -1st. Prosím o radu co s tím. Děkuji předem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...