Přejít na obsah

-20, nenastartuje ani přes kabely...


jirka80s

Doporučené příspěvky

Ahoj,

tak jsem dneska po 8 hodinách přišel ze svého teplého škodováckého kanclu k autu a nepodařilo se mi nastartovat. Ráno bylo -20, odpoledne -15. Nachystal jsem kabely a poprosil jednoho člověka na parkovišti s fabkou, jestli si můžu sosnout... kabely jsem správnými póly propojil, na kontakty mojí neodpojené baterky, on měl auto nastartovaný. Nic se nezměnilo k lepšímu, nestartovalo to úplně stejně jako na tu moji vybitou.... To samé bylo u dalšího člověka se scoutem 2.0... oba měli dobrý baterky... Startér točil pokaždé velice pomalu, byla slyšet každá otáčka a po chvíli vždy zdechnul. Žhavení svítilo kolem 15-20 sec. Na to druhé auto bylo připojeno několik minut, pak se zdála situace nepatrně lepší - připadali mi jako, když se tam moje baterka částečně dobyla jeho baterkou... ale proč to nenaskočilo, když kabely byly napřímo??? Pak jsme to vzdali, měl jsem zmrzlý nohy a auto jsem musel nechat na parkovišti :-/

Zdá se že problém bude i někde jinde? Co se mohlo stát? Koukal jsem na chladící kapalinu v expanzní nádobě, byla tekutá, žádný ledový škraloup. Těch -20, ale bude asi na hranici... nicméně zatím v expanzce nic zamrzlýho nebylo.

Děkuju moc za reakce a za radu co s tím...

Jirka, Ml. Boleslav.

O1, 1.9 Tdi, 66 kW, rv97

Editováno: , autor: jirka80s
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když by byla přituhlá nafta, tak by taky startér takhle špatně točil?

Příště asi budu koukat na novu. :-) ... býval bych nechal auto v garáži:(

Na tn.cz se píše:

Baterie

"Pokud je baterie nová, měla by i takto silné mrazy vydržet. Může se ale stát, že bude startér zmrzlý, čím bude baterie více namáhána a vozidlo může mít problém s nastartováním,“ připomíná Jelínek.

"V minus dvaceti budou mít problémy hlavně staré baterie. Je proto dobré zkontrolovat vodu a nechat baterii nabít,“ radí.

"Zamrzlá“ nafta

"Problém s palivem v dvacetistupňových mrazech mohou mít hlavně naftové motory, protože u nafty dochází spolu s mrazem k jejímu rosolovatění. U benzínových motorů je riziko menší,“ říká Jelínek.

Ředitel pro jakost paliv společnosti Benzina Václav Loula upřesnil, že podle platných českých norem by měla nafta prodávaná na českých čerpacích stanicích vydržet do -20 stupňů.

"Pokud budou teploty ještě nižší, je dobré přidávat do nafty nemrznoucí přísady, jakými jsou aditiva. Ty rosolovatění nafty zabraňují,“ vysvětluje Loula.

No naftu jsem zrovna na Benzině kupoval, tak by to nemusel být žádný ředěný šmejd... ale ten zamrzlý startér... to by mohlo být ono...?

Je to zvláštní, startér by měl v případě napojení na baterku druhého auta krásně točit. Já měl jednou úplně vybitou baterku, napojil na druhou a šup.

Jestli v tom celodenním mrazu nepřituhla nafta? Nevím nevím.

Editováno: , autor: jirka80s
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty moje jsou asi z marketu, ale ty kolegy byly ze služebáka ze Škodovky, tak nevím jestli jsou jeho taky nějaký nic moc a nebo se to fasuje jako příslušenství a tedy kvalitní... taky mě napadlo, že můžou být špatný - mohl být taky špatný kontakt, ale snažil jsem se je pevně přicvaknout.... možná by nebylo od věci ty kontakty trochu vzít šmirglem, přišly mi docela mastný... Po připojení dobré baterky z nastartovaného auta (kolega i přidával v tu chvíli plyn ve svém) by musel přece být znát na zvuku toho startéru nějaký rozdíl.... ať už je zamrzlá nafta nebo dokonce i voda (v expanzce byla tekutá)... ne? Furt mám podezření, jestli tomu nějak nevadí v cestě ta moje vyždímaná baterka...

V létě jsem míval občas problémy s teplým startem, kdy jsem točil někdy i 5 sec, možná i dýl, ale při tom se startér točí, jen to nenastartuje, tohle vypadá jinak.

jaky máš startovací kabely ?

z marketu ?

co jsem zatím viděl kupovaný tak možná 10% k něčemu byli

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já bych to viděl na tu baterku

pokud nemáš pořádný káble jak ke svářečce s pořádnejma kleštěma a nejlíp propájený cínem tak úplně vybitou baterii jen tak neprobudíš

vem si jen údaje např 60Ah to znamená že může (teoreticky) dávat 60 Ampér po dobu jedné hodiny

vzhledem ke svému odporu bude brát maximálně na dobíjení 20A takže za hodinu získáš 1/4 kapaity takže jestli jsi to dal na 2 minuty co jsi asi tak do baterie dobil ???

pokud jsou pořádný káble tak přenesou 50 A který jdou přímo do startéru a auto pěkně chytne

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No s tím autem to mohlo být propojeno tak všeho všudy 10 minut, na nabíječce to bohužel být nemohlo... snad zítra... Takže pokud jsem to pochopil:

I když je baterie z jiného auta v 100% stavu, připojím to na tu moji (= přímo na kontakty, které vedou z mé baterie dále do elektrických rozvodů vozu) si ta vybitá baterie bere velkou část z té "vypůjčené energie"??? To jsem právě nevěděl jak přesně funguje.... býval jsem to mohl nechat připojené déle... pokud je to takhle budu to asi fakt tím.... to by mi spadl kámen ze srdce.... pokud ovšem nebude dnes -30, zatím je -20

:-/

Díky moc všem za reakce, je skvělý že existuje tohle fórum, zatím jsem vždy našel nějakou radu a pomoc.

já bych to viděl na tu baterku

pokud nemáš pořádný káble jak ke svářečce s pořádnejma kleštěma a nejlíp propájený cínem tak úplně vybitou baterii jen tak neprobudíš

vem si jen údaje např 60Ah to znamená že může (teoreticky) dávat 60 Ampér po dobu jedné hodiny

vzhledem ke svému odporu bude brát maximálně na dobíjení 20A takže za hodinu získáš 1/4 kapaity takže jestli jsi to dal na 2 minuty co jsi asi tak do baterie dobil ???

pokud jsou pořádný káble tak přenesou 50 A který jdou přímo do startéru a auto pěkně chytne

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já bych taky přitlačil...a hodně...

např:

"Parametry produkt Autobaterie Varta Silver Dynamic - 63Ah L, s.p. 610A:

Technická charakteristika

výrobce Varta

kapacita 63 Ah

startovací proud 610 A

šířka 175 mm

výška 190 mm

délka 242 mm "

a kabely s průměrem 80 mm, kde většina tvoří bužírka a průměr drátu 2 mm to auto fakt nenastartuje....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hmmm, pánové, něco na tom bude, zní to logicky. Tzn. zítra si především musím pohlídat aby člověk co tam se mnou pojede měl kvalitní profi kabely, to by neměl být problém. No uvidíme. V každém případě díky za impuls, zítra se ozvu zda mi přibyly další omrzliny na palci a nebo zda jsem si jel domu v teploučku:)

já bych taky přitlačil...a hodně...

např:

"Parametry produkt Autobaterie Varta Silver Dynamic - 63Ah L, s.p. 610A:

Technická charakteristika

výrobce Varta

kapacita 63 Ah

startovací proud 610 A

šířka 175 mm

výška 190 mm

délka 242 mm "

a kabely s průměrem 80 mm, kde většina tvoří bužírka a průměr drátu 2 mm to auto fakt nenastartuje....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... pripadne pri startovani odpoj svoju baterku a ked to naskoci tak este skor ako odpojis kabely pripoj to na svoju baterku ( pozor na iskrenie )

... zakladom startovania cez kabely su fakt kvalitne kabely... investicia par tis korun

Editováno: , autor: DanoDEF
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Správně to říkají kluci s těma kabelama.

Běžné kabely z obchodnáků mají strašně slabý průřez. Pokud bys viděl dráty pod izolací tak je jejich průřez velmi slabý tu vlastní tloušťku kabelu dělá izolace.

Kdysi jsem měl stejné problémy s koupenými startovacími kabely. Zahodil jsem z nich ty vlastní dráty, použil skřipce a dráty jsem koupil v elektroinstalačním materiálu měděné o průžezu vlastního drátu (ne izolace) přibližně jako malíček. S těmato kabelama nastartuji jiné auto kdykoliv.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hmmm, pánové, něco na tom bude, zní to logicky. Tzn. zítra si především musím pohlídat aby člověk co tam se mnou pojede měl kvalitní profi kabely, to by neměl být problém. No uvidíme. V každém případě díky za impuls, zítra se ozvu zda mi přibyly další omrzliny na palci a nebo zda jsem si jel domu v teploučku:)

Vyber BATERKU DOLEJ DESTILKU A PORIADNE DOBIT NABIJACKOU: :) :) :) Ak je bateria stara tak kupit NOVU. :);) Tie startovacie kable za 100 korun su len na okrasu. ;) Stiahnite z tej rucky izolaciu a pozrite sa aky tam je priemer-hrubka tych MEDENYCH kablikou. ;):)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...