CZE Vloženo 15. leden 2009 Vloženo 15. leden 2009 Když jsem před už mnoha lety dělal autoškolu na náklaďák (LIAZ) tak nám instruktor vždy říkal, že máme před vypnutím motoru vyřadit na volnoběh, pak dvakrát protůrovat motor a až pak jej teprve vypnout. Říkal, že prý to je pro naftové motory s turbem lepší a šetrnější. Co si o tom myslíte ? Citovat
Bazz Vloženo 15. leden 2009 Vloženo 15. leden 2009 No nic proti možná u lízy to pomáhalo ale u TDI ? Myslím si že je to pěkná blbost u TDI je taky lepší nechat schladit turbo po delší náročnějěí jízdě ale žádný "tůrování" motoru na prázdno ,ale buď klidnou jízdou a nebo nechat chvilku běžet na prázdno myslím si že srovnávat TDI s liazkou je docela extrém Citovat
Thomas_CPU Vloženo 15. leden 2009 Vloženo 15. leden 2009 Jsem stejného názoru je lepší nechat běžet chvíli motor naprázdno nebo poslední kilometr jet klidně než tůrování to používáme u závodní mašiny ale to je je něco jiného. Citovat
balvan Vloženo 25. leden 2009 Vloženo 25. leden 2009 Tak to je přesně naopak než se to má dělat,ten instruktor musel byt pěkné pako,protůrováním roztočíš turbínu a tím,že zdechneš motor ti přestane mazat a turbo se dotočí na sucho.Na vojně mělo tímto stylem zničené turbo padesát procent tater.Pěkně blbý zlozvyk Citovat
alik.195 Vloženo 26. leden 2009 Vloženo 26. leden 2009 Ja když sem byl na vojně tak to tam dělal skoro každý. Ale tam se to moc neřešilo. Jinak si myslím že je to totální blbost, turbo není dostatečně mazané. Citovat
Viktor X Vloženo 26. leden 2009 Vloženo 26. leden 2009 (editace) Náklaďákům rozumím jako koza petrželi, ale vím, že se tím cosi tlakovalo - turbo pochopitelně ne, takže v osobáku pitomost. Snad to byl vzduch do zásobníku, jestli s tím startovali či co, nebo kvůli brzdám, nevím... možná načerpali naftu? Editováno: 26. leden 2009, autor: Viktor X Citovat
juro sdi Vloženo 26. leden 2009 Vloženo 26. leden 2009 (editace) Osobne som s T-815 8x8 jazdil aktivne cely rok a vzduchu som si mohol natlacit kolko som chcel aj tak tam bolo rano nasr..... A tu naftu by som nacerpal kam? Inak auto som zhasinal bez vytacania- a fungovalo na 100%. A vzduchom sa startuje tank T-72 aj to len pocas prevadzky pocas dna. Rano ti chudaci aj tak vlacili externe tlakove nadrze -cez noc "luftik" zduchol do atmosfery. Editováno: 26. leden 2009, autor: olisoft zbytocna citacia... Citovat
Milan R Vloženo 25. Únor 2009 Vloženo 25. Únor 2009 Když jsem před už mnoha lety dělal autoškolu na náklaďák (LIAZ) tak nám instruktor vždy říkal, že máme před vypnutím motoru vyřadit na volnoběh, pak dvakrát protůrovat motor a až pak jej teprve vypnout. Říkal, že prý to je pro naftové motory s turbem lepší a šetrnější. Co si o tom myslíte ? Někde na dieselpower fóru jsem našel příspěvek, kde se psalo o tom, že na náklaďákách to protůrovali kvůli tomu, aby si natáhli naftu pro další start.. Nevím co je na top ravdy, ale protůrovat TDi je blbost. Naopak když chceš motor vypnout, tak je pro něj lepší netočit ho a nechat vychladnout turbo, nebo dojet na místo kde chceš motor vypnout a nechat ho chvíli klapat na volnoběh. V tom dieselpower fóru psali, že za jízdy po dálnici, nebo při ostřejších jízdách má turbo kolem 1000 stupňů Celsia, a je nutný ho před vypnutím motoru ochladit, aby se nezdeformovaly lopatky prudkým ochlazením při vypnutí motoru. Takže bacha hoši a dámy.. TDi chce slušný zacházení. Údajně TDi motoru svědčí, když ho v zimě nastartujete a hned jedete, žádný ohřívání. Při ohřívání na volnoběh je údajně nedostatečně mazaný turbo a trpí, prej to chce jízdu na 1500 - 2000 otáček než se motor ohřeje, pak snese všechno Citovat
soptik321 Vloženo 27. Únor 2009 Vloženo 27. Únor 2009 reknu vam na to svuj nazor, vyrazovani kvaltu u liaz je dle meho nazoru proto ze auto ma vzduchovou spojku a pokud by jste autak chciply s kvaltem a pak by ste s kvaltem startoval nebylo by mozne seslapnout spojku,protoze pokud motor nebezi tak vzduchovou spojku bohovi neseslapnete proste to nejde,proto se ma vyrazovat aby jste mohli startovat bez seslapavani spojky. Co se tyce turovani pred chcipani u TDI si myslim ze to pozbyva vyznamu ba naopak motoru to spise uskodi. Je pravda ze jsem mhohokrat videl turovajici LIAZY a autobusy... pred chcipnuti, je to proto ze maji vypinani motoru uzavrenim privodu paliva tim ze se ve vyfukovem potrubi uzavre klapka, pokud tato klapka jiz netesni tak jak ma,kolem proudi plyny i po uzavreni a nedojde ke 100% uzavreni privodu tudiz motor se nechce zastavit. Z cim vetsich otacek ta klapka doseda tim vetsi pravdepodobnost ze se uzavre tak jak ma,jestli rozumite co tim myslim ale u TDI je to opravdu nesmysl. Pri narocnejsi jizde turbo dochlazovat volnobehem a v zime pomalu vyjet a ohrivat jizdou do 2OOOot/min,ne volnobehem,protoze olej je ztuhly a nemaze tak jak ma. Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.