Publikováno Únor 1, 200916 r Zdarec! Chtěl jsem se zeptat,jestli je zapotřebí zatahovat u automatu ruční brzdu a nebo stačí dát řadící páku do polohy P (parking)??Obzvlášť teď v zimě. Jedni mi říkají, že nemám dávat ručku,jinak mi ruční brzda pak bude dělat neplechu, druzí že ano.U manuálu je to v pohodě, zařadíš rychlost v zimě u stojícího auta rychlost a ručka se tím pádem šetří,ale jak je to teda u automatu DSG?Díky moc!
Únor 1, 200916 r nemyslím, že u manuálu by se ručka v zimě nějak šetřila, spíš mám pocit, že jde o to, aby nepřimrzla, i když nevím, jestli to není fáma, neznám nikoho, komu by se to stalo. u automatu opravdu stačí dát jen P
Únor 1, 200916 r V zime tiez len zaradim P auto sa urcite nepohne dalej a na P predsa startujes. Neriskujem primrznutie rucnej.
Únor 1, 200916 r nemyslím, že u manuálu by se ručka v zimě nějak šetřila, spíš mám pocit, že jde o to, aby nepřimrzla, i když nevím, jestli to není fáma, neznám nikoho, komu by se to stalo. u automatu opravdu stačí dát jen P Fáma to není, opravdu se to děje u ručky. Ale ještě jsem neviděl komu by se to stalo u škodovky. Ale těba u Peugeota 307 zcela normální...
Únor 1, 200916 r Osobně teda taky nemám zkušenost ze zamrzlou ručkou,ale kamarádovi s chaty se to kdysi stalo ještě u Favorita....na chatě po víkendu chtěl odjet,uvolnil ručku a zad.kola za sebou tahal......pomoc byla jednoduchá,sundal poklici,vzal velkej dřev.špalek přes kterej párkrát uhodil velkym kladivem do disku a pakny odskočily prakticky ihned......Sousedovi ještě ze Žižkova se to samé stalo u staré OI 1.6 55kw...tomu pomohlo to samé co udělal tehdy udělal ten kámoš. Ono se spíš vždy jednalo o přimrzlé pakny k budnu než o lanovod,ten když už zamrznul,tak bylo spíš u hodně starých aut......U dnešních aut který maj už většinou všude koutouč.brzdy na všech kolech se to nestane. Jinak u toho automatu stačí skutečně jen P......ručku zatáhnout třeba jen v prudkym kopci apod. ...jinak neni potřeba.
Únor 3, 200916 r Na autách kde sa nepoužíva ručná, ale len P na na automate, mávajú problémy na STK. Ručná brzda je nefunkčná, nakoľko sa dlhodobo nepoužíva. A to aj autá ako Tuareg a pod. Len posúvam info od známeho čo robí na STK.
Únor 3, 200916 r možná známej na STK ví víc jak já, ale zrovna Touareg má ručku elektrohydraulickou (nebo jak se to říká), takže tam se mi nějaký nefungování nezdá
Únor 3, 200916 r Asi tak..... Já teda ručku moc nepoužívám,max.jen když parkuju někde v kopci,tak aby to nevyselo na kvaltu,tak jí přitáhnu a to zas neni moc častý a na STK jsem neměl nikdy problém. Krom toho ty elektrohydraulické ručky taky neni nic spolehlivýho,sice znám pár lidí co maj A6 a tam prý za roky používání bez sebemenšího problému,ale u Passatů tomu rozhodně tak neni....pár známých z letiště kde maj Passaty na to dost nadávaj....prý to je dost poruchový a dokonce jednomu tam od toho spínače P co je vedle spínače světel vyhořela půlka el.instalace pod palubkou.
Únor 8, 200916 r Já dávám u Dsg ručku skoro pořád.Nezatahuju ji na křeč,ale ten pocit,kdy se mi v kopci celý auto opřelo o to blokovací zaříení,není moc příjemnej.Člověk má pocit,že ten klacek utrhne nebo ohne.
Únor 8, 200916 r Já měl donedávna za to že ručka muže přimrznout jen u staršího vozu jak je napřiklad Š120.
Únor 8, 200916 r Ja taky pouzivam rucku porad, je to takovy zvyk, ale nezatahuju ji nadoraz. To jen v prudkych kopcich nebo tam, kde je potreba. Myslim si to same co Romariooo, ze u modernich aut se to nestava, spis jen ve vyjimecnych pripadech, nikoho takoveho ale neznam. Mozna jen u lidi, co nejezdi kazdy den...
Únor 10, 200916 r kolegovi sa to stalo na fabii..mal auto v podzemnej garazi vo firme asi mesiac mozno neco viac...aa "zavarilo" mu kolesa..proste nechcelo to pohhnut s nimi aj ked mal rucku dole...nakonec to auto zobrali na asfalt a tam to rozchodili
Únor 10, 200916 r dávám jen P, ručku leda bokem do vrat v práci stála přes vánoce jedna OII a nějaký Fabie a za stejnejch podmínek řimrzla jen F s bubnama vzadu. Klasika přimrzly pakny.
Únor 10, 200916 r Ja zaťahujem ručnú brzdu stále už 20 rokov je to taký zvyk na manuáli a automate a ešte mi nikdy nezamrzla.
Březen 9, 200916 r U OII me teda zatim rucka nezatuhla, ovsem kdyz jsem jeste jezdivaval s 1000 MB, s Audi 80, s Peugeotem tak me ta rucka primrzavala pravidelne, jinak kamos s automatem dava jen P
Květen 4, 200916 r Zdarec! Chtěl jsem se zeptat,jestli je zapotřebí zatahovat u automatu ruční brzdu a nebo stačí dát řadící páku do polohy P (parking)??Obzvlášť teď v zimě. Jedni mi říkají, že nemám dávat ručku,jinak mi ruční brzda pak bude dělat neplechu, druzí že ano.U manuálu je to v pohodě, zařadíš rychlost v zimě u stojícího auta rychlost a ručka se tím pádem šetří,ale jak je to teda u automatu DSG?Díky moc! Zdravim....tedka jsem si koupil také OII s DSG a ručku už radši dávam. Před tím jsem měl Hondu Accord automat a když jsem nepoužíval ručku, tak mi vzádu ten mechanismus nějak přerezl a už vůbec nebrazdila, ta technickej naštěstí koukli na to, že mam automat a tak ručka není tolik potřeba. Táta měl Mercedesa S-klasse a ten samej problém, jak se prostě ručka nepoužívala, tak když se potom jednou za čas zatáhla, tak zůstávala vyset. Tak proto radši občas ručku u DSG použiji.
Květen 4, 200916 r Ja ji pouzivam na krizovatkach na cervene, kdyz se mi nechce stat na brzde (navic v noci sam nemam rad, kdyz prede mnou nekdo sviti brzdami) Ale na parkovani ji nepouzivam..
Srpen 5, 200916 r Fáma to není, opravdu se to děje u ručky. Ale ještě jsem neviděl komu by se to stalo u škodovky. Ale těba u Peugeota 307 zcela normální... mne sa to stalo vo Favorite Pick-up, ale ten stal celu zimu v garazi
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.