Přejít na obsah

Stále mi svítí kontrolka


Balrog

Doporučené příspěvky

myslíš,že to tím bude?Musím někde sehnat ten spray na brzdy,vd40 mám.Nevadí,že se ten konektor vytáhne?pak mě napadli pojistky,ale to je asi blbost?

pojistky ne,pri odpojení se nic neděje ,mozná bude stačit ten ocelový kartáček,nabo jemný brusný papír,vyfoukat a promazat,no jesli to pomůže tobě tak nevím a le každopádně tím nic neskazíšjen, mi to pomohlo.

Editováno: , autor: tonda vento
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já ten brzdovej spínač koupil fungl novej a stejně se to rosvítilo,pochybuju že mi náký jeho mazání pomůže....ale každá rada dobrá,taky to zkusim

nedávám záruku ,jen říkám co jsem udělal já a pomohlo mi to,dal nový spínač a oškrábal,promazal kontakty a bylo to dobré,u dnešních elekríckých aut, člověk musí někdy dost experimentovat a taky jsem se stím dlouho potrápil.žádný servis mi nepomohl,jen mě pumpli o peníze

Editováno: , autor: tonda vento
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem dnes přidělal blow off ventil a koupil jsem a přendal ten brzdovej spínač,koupil jsem pro jistotu novej a vagem jsem chybu vymazal.Zatím jsem ujel asi 45km a zatím nic nesvítí,ale osobně si myslím,že je to otázka času kdy se zase rozsvítí,ale když jsem napojil poprvé auto na VAG tak tam ta chyba vyjela,ale byla tam poznámka jen sporadicky.tak nevím?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem dnes přidělal blow off ventil a koupil jsem a přendal ten brzdovej spínač,koupil jsem pro jistotu novej a vagem jsem chybu vymazal.Zatím jsem ujel asi 45km a zatím nic nesvítí,ale osobně si myslím,že je to otázka času kdy se zase rozsvítí,ale když jsem napojil poprvé auto na VAG tak tam ta chyba vyjela,ale byla tam poznámka jen sporadicky.tak nevím?

no snad to bude dobré

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už hodně a hodně dlouho mi svítí kontrolka v příloze je a nevím co s tím?Kluci mi radily svíčky,ale nejsem si jistej?nebude to třeba chipem?Nebo jsem přemýšlel o blow off ventilu mkII twin port kvůli turbu,myslíte že to pomůže díky

Ahoj, mám úplně stejný problém. Vlastním RS kombi z roku 2003, nalítáno cca 94k a ta kontrolka tam svítí a svítí. V servise na diagnostice to hlásí přesně to stejné co tobě. Mám už vyměněný čidlo aktivního uhlí i tu nádobku pod tím (právě kvůli přečerpání nádrže jak se tady níže píše) ale stejně nic. Kontrolka se pokaždá tak po 150km od vymazání v servise rozvístí. Teď jsem dokonce měnil všechny svíčky i jednu cívku která mi odešla ale zase nic. Auto jede normálně a žere normálně a já se musím přiznat že už pomalu ztrácím víru že to někdy vyřeším.

Podle toho co se tady všude o tomhle problému píše tak tím trpí snad každá třetí octavie (a že je tady toho o tomto problému v různých diskuzích napsáno). Skoro všichni píšou že s tím normálně jezdí a už to neřeší tak mi asi nezbude nic jiného i když mě to pořád štve. Kdyby jsi přišel na to čím to je dej pls vědět. jinak kámoš mi říkal že mu to svítilo taky, řešil to jako zběsilý a pořád nic, až nakonec přišli na to že má v nějaké hadičce nějakou "houbu (plíseň)" no a po její výměně vše ok ..... :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem zjistil že mám prasklou odvzdušňovací hadičku,možná už tam předtím byla malá dirka a proto ta kontrolka svítila.Dal jsem si do auta Blow off ventil a možná kvůli tomu se mi zvětšila ta prasklina a já to zjistil.Zítra budu schánět tu hadičku,zkusím jí vyměnit a pak dám zprávu jak to dopadlo.Ale moc tomu nevěřím?Vyměnil jsem i ten brzdovej spínač a po 85km se mi zase rozsvítila kontrolka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, mám úplně stejný problém. Vlastním RS kombi z roku 2003, nalítáno cca 94k a ta kontrolka tam svítí a svítí. V servise na diagnostice to hlásí přesně to stejné co tobě. Mám už vyměněný čidlo aktivního uhlí i tu nádobku pod tím (právě kvůli přečerpání nádrže jak se tady níže píše) ale stejně nic. Kontrolka se pokaždá tak po 150km od vymazání v servise rozvístí. Teď jsem dokonce měnil všechny svíčky i jednu cívku která mi odešla ale zase nic. Auto jede normálně a žere normálně a já se musím přiznat že už pomalu ztrácím víru že to někdy vyřeším.

Podle toho co se tady všude o tomhle problému píše tak tím trpí snad každá třetí octavie (a že je tady toho o tomto problému v různých diskuzích napsáno). Skoro všichni píšou že s tím normálně jezdí a už to neřeší tak mi asi nezbude nic jiného i když mě to pořád štve. Kdyby jsi přišel na to čím to je dej pls vědět. jinak kámoš mi říkal že mu to svítilo taky, řešil to jako zběsilý a pořád nic, až nakonec přišli na to že má v nějaké hadičce nějakou "houbu (plíseň)" no a po její výměně vše ok ..... :feve:

Schválně se pořádně podívej na tu odvzdušňovací hadici a pak dej vědět jestli je v pohodě,pořádně jí prohlídni.Měla by to bý tato:

post-7840-1234129203_thumb.jpg

post-7840-1234129215_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Schválně se pořádně podívej na tu odvzdušňovací hadici a pak dej vědět jestli je v pohodě,pořádně jí prohlídni.Měla by to bý tato:

No čoveče určitě na to kouknu a myslím že ty jsi na to u sebe (v tvém případě) kápnul a že ti to zhasne (nerozsvítí se to). Co jsem tady všudemožně dočetl po diskuzích tak jedním z problémů proč ta kontrolka taky svítí je že ti to někde může nasávat vzduch navíc což je přesně tenhle případ nebo že ti může taky vzduch ucházet. Tak držím palce ... :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jak ti to dopadlo?Já jí budu vyměňovat o víkendu,prtože mi praskla i ta trubička pod ní a to je jiný kafe na vyndavání.

Jedu s tím v úterý do servisu a tam budu taky měnit nějakou hadičku přesně za sáním (je tam celý svazek), normálně se tam nejde vůbec dostat musí se shodit nějaká lišta či co (na tohle jsem už amatér) no a pak se uvidí jestli to pomůže nebo ne. Zatím tam nemám možnost ani vidět nějakou trhlinu (protože tam prostě vidět nejde) ale jen normální uchem slyším jak to tam ufukuje, takže věřím že to bude konečně ono .... Nemám tady foťák abych to nafotil ale až ho seženu tak to vyfotím aby byla představa kde to je :). Zatím teda díkec a po úterku dám vědět jak to dopadlo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nazdar, hlasim sa do klubu svietiacich kontroliek emisii, v mojom pripade poznam pricinu - mam zrejme prerusene vyhrievanie lambdy pred katalyzatorom...

Lambdu sa chystam vymenit, len nato jaksi momentalne nemam velmi cas a za cca 2000km mi treba menit olej, filtre + nejake dalsie veci, tak by som to rad spojil. Ked to spravne chapem, vyhrievanie pomaha lambde dosiahnut skor svoju pracovnu teplotu a ked nefunguje tak sa lambda zohreje postupne od vyfukovych plynov, co sice bude trvat dlhsie, ale po zahriati by mala normalne fungovat. Druha moznost je, ze ak nejde vyhrievanie, tak RJ lamdbu odpoji uplne a auto bezi na nudzovy rezim, co by som ale vylucil, kedze ziadne zhorsenie spotreby ani nicoho ineho som nezaznamenal.

Otazka teda je, hrozi nieco, ak prejdem s autom este dalsich 2000km s nefunkcnym vyhrievanim lambdy pred katom?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Také mi svítila kontrolka a bylo to vyhřívání lambdy před katem. Dalo se to snadno změřit ohmetrem. Vyhřívání je tam pro rychlejší náběh teploty lambdy. Po nastarování řj lambdu nepoužívá po určitou dobu - s ohledem na okolní teplotu. Pak uplyne tato doba a řj předpokládá že lambda je vyhříváním a výfukovými plyny na odpovídající teplotě. Odpojí vyhřívání a zapojí lambdu do regulace. V tomto případě bude lambda díky nižší teplotě chybějícího vyhřívání ještě nečinná (nebude dávat signál) ale řj lambdu neodpojí a ta postupně naběhne do regulace.

Řj by odpojila lambdu a nahradila její regulaci obvyklými hodnotami až po cca 50km kdy by se nedočkala žádného signálu.

Řj kontroluje nepřerušenost vyhřívacího tělíska a jeho přerušení signalizuje kontrolkou.

Takže nehrozí nic, což jasně píše i manuál:

Svítící kontrolka = možné zhoršení emisí

Blikající kontrokla = hrozí poškození katu.

Ani s zcela nefunkční lambdou se nezvedne spotřeba, protože řj dosadí za lambdu obvyklé hodnoty. Nouzový režim je ale něco jiného! Jsou čidla která řj umí zcela nahradit - lambdy, snímače klepání. Pak jsou čidla která když odejdou umí řj dopočítat z údajů jiných čidel - např nefunkční čidlo teploty chladící kapaliny nahrazuje údaji z čidla nasávaného vzduchu které je v klapce kam taky teče chladící voda. A pak jsou čidla nenahraditelná kdy to spadne do nouzáku a alespoň se to auto ještě tak nějak pohybuje přískokama a tak pod... nebo s minimálním výkonem....a pod.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chachá tak na mne taky došlo. Už pár dní pozoruju že to není ono, dneska to začalo dokonce poškubávat jakoby na 3 při volnoběhu... otevřu motor a u měrky oleje to syčí jak hadice na dofoukávání pneumatik :p Takže přesně to co popisuje Pandolero tady výše a myslím že to souvisí a začalo už tím co jsem popisoval tady:

http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=59875

a dušan 20VT velmi podobně tady:

http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=57740 - Dušan 20VT

VŠEM co tady s turbem řeší kontrolku motoru a dokonce i kontrolku ASR (zřejmě kvuli zmatenosti tlaku v sání není ASR schopno omezovat výkon...) , škubání, díru v tahu, chod na 3 na volnoběh bych doporučil aby přiložili své velectěné ucho k měrce oleje (máničky pozor ať vás neskalpuje altík) :D a budou možná překvapeni jako já - na auto 145 000km a 2003 bych problém v hadicích nečekal a to už je druhá....

Mě se to chovalo střídavě, je tam hromada hadiček a ventilů a podle toho jak je ten který otevřen či zavřen to pouští ten falešnej vzduch různě jinam a podle toho i ty projevy jsou různý.....

Tak dnes jsem se do toho pustil a zde je popis pro ty co to čeká. Tímto zde děkuji všem kteří zde už o tomto problému hadic psali a navedli mne správným směrem.

1)sundejte dva plastové kryty motoru.

2)odpojte od filtru vzduchu vroubkovanou hadici (husí krk) co vede od čerpadla přídavného vzduchu. Je to rychlouzávěr jenom ho zmáčknete

3)odpojte druhou vroubkovanou hadici co vede od čerpadla přídavného vzduchu stejným rychloupínákem vedle přestavovače vačky.

Obě hadice zůstávají připojeny k čerpadlu.

4)Obě hadice jsou uchyceny vpředu před sacím potrubím na černý plech (zespoda něj jsou na něm hromady drobných hadiček a ventilů) Povolte dvě matky které drží jednu z hadic a přivažte si ji k vzpěře kapoty

5)černý plech s hadičkami a ventily vespod odšroubujte od sacího potrubí - dva zelené šrouby na imbus

6) odpojte konektor co vede k jednomu z těch ventilů na černém plechu - je spíše vlevo

7)musíte stáhnout maličkou hadičku ze sacího potrubí - je uplně vpravo na konci sacího potrubí. Je příliš krátká a nedovolila by vám pohnout černým plechem a nikam by jste se nedostali

8)vytočte černý plech a odšroubujte jednu matku držící druhou vroubkovanou hadici od čerpadla dodatečného vzduchu - i tuto hadici si přivažte ke vzpěře kapoty. Obě mají tendenci se vracet na místo a potřebujete získat prostor pro ruce a taky tam vidět což je velmi velmi obtížné...

8)ted už můžete černý plech dát dolů k filtru - zůstane uchycen jen na asi třech hadicích vpravo... Můžete také zkontrolovat ty hadičky a ventily na tomto plechu, ale u AUM 2003 150 000km nejevily nejmenší známky stárnutí - asi by zde hrozilo něco jen u starších aut.

9)Na spodu sacího potrubí jsou dva náustky - přesně vedle měrky na olej. Z jednoho z nich vede jen hadice, z druhého spíš trubka s nějakým ventilem. Obě dve jsou spojeny tenkou gumovou páskou po délce cca 5cm - asi jako by jste na ty hadice natáhli 5cm duše z kola, Nemohl jsem najít žádnou prasklinu, nakonec jsem nůžkami odstřihl tuto páskua ta prostá hadice měla v místě styku s tou druhou puklinu taky asi 5cm. Je to hadice přesně z toho samého materiálu jako je ona známá trhací hadice zde výše vyfocená co odvětrává víko ventilů. Tato hadice odvětrává spodek motoru. Její číslo je 06A103221BK. Všechny ostatní hadice jsou u 6letého auta ok. Prasklina v tomto případě znamenala přímou díru do sání kudy ufukoval vzduch natlačený turbem - takže čidlo tlaku registrovalo nižší tlak a zmatek v řízení... Hadice má vnitřní průměr cca 6mm a je na koncích 2x zahnutá. Rovnou hadici tam nedáte, protože vám bude páčit ventil a plastovou trubku s ním do strany a ta by časem tímto vychýlením asi praskla. Dá se to vyřešit nějakou trubkou (měď instalaterská) kterou naohybáte a na konce dáte krátké kousky hadic jako převlek z trubky na náhubek a zapáskovat.

Při rozebírání originálních spon na hadicích velký pozor! Jsou to jednoduché spony které se zacvakávají a utahují speciálními kleštěmi. Blbě se povolují a při použití násilí (kleště, šroubovák) hrozí že vám praskne plastová trubka na kterou je ta hadice nasazena. Existuje však jednoduchý a elegantní způsob jak sponu rozpojit bez násilí a prasknutí plastu - ostrý nůž. Tím podeberete vrchní vrstvu té spony, nadzvednete ji a spona se rozpojí. šroubovák je už moc tlustý, nedostanete se pod...

Po výměně vše smontujete zpět, nezapomenout nic zapojit...

Jak jsem viděl stav všech těch trubek u 2003 - vše v pohodě až na tuto. Všichni co tu u 1,8T řešíte kontrolku motoru a ASR, díru v plynu, cukavé rozjezdy, vysoký ale stabilní volnoběh nebo naopak kolísavý volnoběh až se auto klepe a pod dřív než začnete měnit váhy a lambdy rozeberte to a jděte po této hadici. Právě lambda vám bude házet chybu protože spalování bude s falešným vzduchem špatné. Také zde mnohokrát opakovaná chyba nedosažení plnícího tlaku... Bohužel bez rozebrání ji nezkotrolujete, ale kdo jí neměnil a má to nějaký pátek bude nejspíš špatná. Vodítkem vám může být ta horní hadice snadno přístupná, obě jsou ze stejného matroše a obě plní fci odfuku mazacího prostoru. Také zde mnohokrát opakovaná chyba nedosažení plnícího tlaku z vagu...

Přístup je k tomu jak k penězům a vidět je tam jak u proktologa... takže Enjoy lol

Editováno: , autor: 1.8T
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já je měnil teď v úterý. Je to tak na hoďku a půl podle toho jak se ti "daří". Musíš sundat část sacího potrubí aby ses tam vůbec dostal. Jinak měl by ti stačit normální klíč či gola a šroubovák na sundání těch hadiček. Přístup je tam úplně nahovno ... Jo a ty hadičky jsou různě pozohýbané takže s rovnou tam toho moc nenahradíš.

Já měl teda úplně nahadry jednu z těch hadiček a jelikož v servise neměli náhradní tak mi tam dali "hadičku" udělanou ze dvou jiných (jsem jen zvědavý jak dlouho to vydrží :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Také jsem rád že napsal co má za motor :-)opravdu někdo chce radu a nepopíše to........

chyba 17535 dle visu

řada válců 1 přispůsobení směsi system příliš bohatý

příčina možné projevy doporučený postup

kontrola regulátoru tlaku paliva kontrola množství vstřikováného paliva kontrola odvzdušnovaciho ventilu nádrže diagnozou akčních členů případná výměna.....

pokud je čipováno odborně tak nic nepoznáš a nikde nebude hlásit nějakou závadu a podobně a také při nějaké závadě nebude vůbec čip vadit na hledání závady ale jen pokud je opravdu dobře uděláno......MOHU TI JEDNOTKU VRÁTIT DO NORMÁLU ........ZPĚT SERIOVÉ DATA 132KW A POTOM UPRAVU .......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je to¨octavia rs 132kw a byl jsem v servise a daly mi to na vag a našli řada válců 1,přizpůsobení směsi(multiplikativní) Systém s příliš bohatou směsí.Byl jsem přímo v servise škoda a technik nic nenašel a nakonec mi řekl,že to bude asi chipem.

Ahoj.

Nevím jestli vám to nějak pomůže.ale trápil jsem se tkhle asi týden s Octavii I 1,6Mpi,stálé závady na bohatosti směsi,vysoké napětí na ovládání primární sondy atd. Po poradě s kluky z Boleslavi,prý řídící jednotka.No měnit zákazníkovi jednotku bez důkazů o vadě se mi nějak moc nechtělo.tak jsme s našim elektrikářem vykopali baterku a kryty filtru a rozebrali,očistili a dotáhli všechny kostry na motoru a svazcích,prostříkali jsme všechny spoje a ejhle bylo po závadě.Jediné co se mi nepovedlo zachránit byla primární lambda,ta se bohužel odebrala do kopru. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...