Přejít na obsah

Motor 1.9 TDI PD 77 kW


milano205

Doporučené příspěvky

Prvovýroba by měl být originál díl, žádnej Thajvan, jinak zkus číhnout na tuto stránku : http://www.cc-autodily.cz/eshop.html?go=se...s_kod_alt=#work , já jsem tam kupoval věci a super, druhý den to bylo doma za super ceny, navíc nad 4.500,- Kč neplatíš poštovný a balný.

Jinak co tady čtu, tak jsem měl podobný problém, měnilo se skoro vše, chtěl jsem měnit i vstřiky a při výměně bylo zjištěno, že je sjetá vačková hřídel, asi o 4 mm. Na volnoběh super, starty taky super a když jsem přidal, začal drnčet motor, hůře to jelo, větší spotřeba a hlavně se při přidání plynu okolo 2000 ot kouřilo z výfuku - černý kouř. - jinak vše popsáno z rubrice Octavia 2, závady a poruchy - drnčení motoru při záběru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Známej měl u Passata 1.9TDI-PD 96kw stejný problém opotřebení vačky....ale on si za to mohl sám....myslel si že TDI-PD bohatě stačí obyč.syntetický olej ;) a po 100.000km byli na vačce takové vůle že si to mechanici ve VW fotily jako raritu!!!,ten měl ještě víc než 4mm.Nakonec tehdy měnil celej motor.

Obyč.olej prostě neumaže vršek PDčka!!!...když jsme mu to tehdy se známýma pořád dokola řikaly,tak jsme byly my ty blbý!....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To by mě nikdy nenapadlo, že opotřebení v moderních motorech může být jiné než v řádech setin desetin mm.

A ještě když za to nemůžu. Auto jsem koupil a po měsíci ježdění - cca jsem najel 1000 km se vyskytl tento problém. Hledal jsem závadu a přišel na toto. Teď po výměně vačky vše v pohodě. A přesně to mi říkali v servise, že předchozí majitel tam lil nekvalitní olej a ještě na 30000 km. To nechápu, on sice ušetřil, a´´ a já měl problémy zjistit závadu. Teď používám plnou syntetiku a jenom na 15000 km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady nešlo o interval po 30.000km,ale šlo spíš o to že ten předchozí majitel do toho lil obyč.syntetiku a ještě na 30.000km.....Ono už je to ale jedno...i kdyby tu obyč.syntetiku měnil u TDI-PD po 10.000km,tak ten vršek motoru stejně odejde.....Viděl jsem to u dosti lidí...v roce 1999 kdy začalo pár známých kupovat první modely VW z TDI-PD,tak nikdo do toho nelil LongLife,ale obyč.syntetický oleje(i polosyntetiku) zvyklí ze starých klasik TDI a to byl kámen úrazu...to pak do 100.000km měl každej problémy z opotřebením vaček,vstřikama apod. a od té doby se taky začalo mektat o tom jak jsou TDI-PD nahovno,ale že si za to mohlo z 99% majitelé aut už se nikde moc nepsalo.

Já měl tehdy(ve 2000) taky první generaci TDI-PD(3ks Passat 1.9TDI-PD 85kw) s intervalem po 50.000km a akorát u jednoho Passata se tehdy kolem 14.000km rozsvítilo mazání a měnily motor,ale tam byl problém z olej.čerpadlem,tak tehdy vyměnily bez remtání celej motor a od té doby už ani u jednoho Passata žádnej problém a to ty auta najezdily přes 400.000km s intervalem po 50.000km....Do TDI-PD to chce hlavně správnej kvalitní olej,kvalitní naftu a musí to jezdit bez problémů stovky tisíc km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

neví někdo co muže dělat za zvuk(jako,když rezonuje plech) při ubrání plynu (brzdění motorem).Hlavně při menší rychlosti.jedná se o 1.9 77 kw

Díky :)

Také mi se při přidání plynu (u ještě nezahřátého motoru) ozývá ze středu palubky takový drnčívý zvuk okolo 2 - 2500 otáček. Byl jsem s tím včera v servisu - auto je ještě v záruce - a nic tam nenašli. Řekli mi, že u 1,9 TDI 77kW jde o průvodní jev???

Zajímavé je, že když se motor zahřeje, tak to chrčení zmizí. Mám najeto 19 000 km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, měnil jsem rozvody na O2, 1,9 TDI - 77 kW, po výměně je hlučnější motor a větší spotřeba ( zhruba 2 l/100 km) Potřeboval bych se zeptat jestli nevíte, zda to může být po výměně rozvodů, předtím vše v pořádku a jestli se někde dá sehnat nebo půjčit přípravek na aretaci ( přesné seřízení ( vačky . Díky.

Editováno: , autor: jambo72
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Půjčit nevim,ale koupi se dají zde ....Ale pozor..i u 1.9TDI-PD 77kw jsou dva druhy...ten trn na vačku ne,ten je stejný pro všechny 1.9TDI-PD i 2.0TDI-PD,ale ten spodní aretační přípravek na kliku záleží na kodu motoru....vim z vlast.zkušenosti že např.BKC má jiný než novější BXE....dělal jsem to na BXE a měl jsem ten spodní přípravek na BKC a nešel tam vůbec nasadit a i ryska vycházela jinde...tak jsem tehdy volal známému do AutoJarov a ten mi to hned vysvětlil proč mi to nejde,že od BXE tj.od 03/2006 je ten spodní příravek jiný...tak mi ho tehdy půjčil a už to byla jedna báseň.

Jinak bez přípravků u TDI-PD rozvody nedělat !!!...pár známým to takhle vyměnil nějakej kutil/garážista a všichni pak měli problémy...vyšší hlučnost,spotřeba,výkon...Nakonec to pak všichni musely nechat předělávat..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Půjčit nevim,ale koupi se dají zde ....Ale pozor..i u 1.9TDI-PD 77kw jsou dva druhy...ten trn na vačku ne,ten je stejný pro všechny 1.9TDI-PD i 2.0TDI-PD,ale ten spodní aretační přípravek na kliku záleží na kodu motoru....vim z vlast.zkušenosti že např.BKC má jiný než novější BXE....dělal jsem to na BXE a měl jsem ten spodní přípravek na BKC a nešel tam vůbec nasadit a i ryska vycházela jinde...tak jsem tehdy volal známému do AutoJarov a ten mi to hned vysvětlil proč mi to nejde,že od BXE tj.od 03/2006 je ten spodní příravek jiný...tak mi ho tehdy půjčil a už to byla jedna báseň.

Jinak bez přípravků u TDI-PD rozvody nedělat !!!...pár známým to takhle vyměnil nějakej kutil/garážista a všichni pak měli problémy...vyšší hlučnost,spotřeba,výkon...Nakonec to pak všichni musely nechat předělávat..

Tak to bude asi můj případ, po výměně rozvodů auto jede skoro normálně, starty taky super, ale hlučnost se mi nelíbí a spotřeba o 2 litry větší. jinak mám r.v. 2005 a motor BJB. Tak díky za info a snad mi to pomůže a bude klid. SUPER. Jinak jsem, zde na fóru četl, že je zapotřebí dvou přípravků, koukal jsem na stránku kterou jsi mi zaslal a tam je těch přípravků spousta, můžeš mi prosím pomoci, které mám zakoupit. Děkuji.

Editováno: , autor: jambo72
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele bude lepší když tam zavoláš....tam jich je totiž víc protože některé jsou na 1.4TDI-PD,1.9TDI-PD a některé na 2.0TDI-PD+u od různých kodů různé typy a některé jsou dokonce i schodný na oba motory,takže doporučuju tam zavolat,říct jakej máš model a co potřebuješ a měli by ti poradit.....Před časem jsem přesně tohle řešil se známym co má 2.0TDI-PD a po hodině laborovaní to vzdal a zavolal tam...Neni to zrovna nejlevnější,tak je dobrý vědět co kupuješ.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele bude lepší když tam zavoláš....tam jich je totiž víc protože některé jsou na 1.4TDI-PD,1.9TDI-PD a některé na 2.0TDI-PD+u od různých kodů různé typy a některé jsou dokonce i schodný na oba motory,takže doporučuju tam zavolat,říct jakej máš model a co potřebuješ a měli by ti poradit.....Před časem jsem přesně tohle řešil se známym co má 2.0TDI-PD a po hodině laborovaní to vzdal a zavolal tam...Neni to zrovna nejlevnější,tak je dobrý vědět co kupuješ.

OK , Super a díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě jedna rada,ale možná že to víš....

Když měníš rozvody,tak ta nová nap.kladka se musí napnout o max.5mm víc za rysku....jde o to že až si sedne řemen a kladky,tak to trochu povolí,tak aby ti pak seděl předvstřik....Je to přímo z dílen.příručky Škoda,VW a ten známej co dělal mistra u AutoJarov mě na to vždycky upozorňoval...Řikal že dost lidí to tak nedělá a že tam měl dost takových aut po výměně,že ty lidi řekly že hned po výměně to jelo jak z praku a po pár stovkách km jim spadnul výkon a vylítla spotřeba a to je právě ono.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě jedna rada,ale možná že to víš....

Když měníš rozvody,tak ta nová nap.kladka se musí napnout o max.5mm víc za rysku....jde o to že až si sedne řemen a kladky,tak to trochu povolí,tak aby ti pak seděl předvstřik....Je to přímo z dílen.příručky Škoda,VW a ten známej co dělal mistra u AutoJarov mě na to vždycky upozorňoval...Řikal že dost lidí to tak nedělá a že tam měl dost takových aut po výměně,že ty lidi řekly že hned po výměně to jelo jak z praku a po pár stovkách km jim spadnul výkon a vylítla spotřeba a to je právě ono.

Byl jsem u známého, a ten mi to nastavil bez aretačního přípravku přes VAG, a to tak, že naměřil hodnoty na vačce a měl jsem zde -2,4, tak to nastavil na 0 ale nevím přesně co , ale povolil tři šrouby na kole vačky a s tímto pootáčel až nastavil 0) Snad to bude OK

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale kliku odhadem ani VAGem či VASem nezjistíš....u starých klasických TDI ano,tam byla krytka na převodovce,kterou když si sundal,tak si viděl polohu kliky na setrváku kde byla ryska,ale to u TDI-PD neni!!!..tam musí být právě ten přípravek kterym zajistíš ve správné poloze řemenici na klice a pak podle toho postavíš celé rozvody......

Jestli to nastavil na nulu,tak snad budeš mít štěstí a bude to šlapat jak má,ale já osobně pro svůj klid a jistotu bych to udělal od spoda....ted když už to máš vyměněné,tak je to práce na hodku....nemusíš to rozebírat celý...jen dole schodíš klíňák,řemenici,kryt řemenice a si u té malé řemenice na klice....šoupneš tam přípravek..mrkneš nahoru,jestli to sedí na ten trn(či šestku šroub)..případně doladíš povolením těch 3ks šroubů na řemenici na vačce a hotovo..toto=100%jistota...PDčka jsou svině...těm stačí opravdu maličko a hned to zlobí!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele to s tou vačkou, to je nějaká chujovina, ne? Si dělali mechanici tak trošku (_!_)

Tak já se v tom nevyznám, ale mechanik říkal, že žádný přípravek nepotřebuje, že to nastavuje takhle a zatím žádný problém. Tak jsem asi první nebo už nevím, čím by to mohlo být, že mi auto žere o 2 litry na 100 km více. ( jinak to není autorizovaný servis, pouze můj známý který mi vždy pomohl a hlavně ušetřil spouetu peněz ).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já se v tom nevyznám, ale mechanik říkal, že žádný přípravek nepotřebuje, že to nastavuje takhle a zatím žádný problém. Tak jsem asi první nebo už nevím, čím by to mohlo být, že mi auto žere o 2 litry na 100 km více. ( jinak to není autorizovaný servis, pouze můj známý který mi vždy pomohl a hlavně ušetřil spouetu peněz ).

Jinak pro klid si už uvedený aretační přípravek objednávám. Snad můj problém vyřeším. A moc díky za info.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Udělej to řádné nastavení rozvodů a pak uvidíš co ta spotřeba......Já bych řekl že to je tim.....On ti to ten známej sice možná nastavil na nulu,ale ted záleží kde byla zrovna v ten moment klika.....ono když nebyla úplně na rysce(což bez přípravku scela určitě nebyla),tak máš ted třeba nulu trochu hozenou trošku na stranu(né úplně ve středu) a tudiš to dělá takovou neplechu......Určitě bych postavil rozvody pomocí přípravku na rysku a pak by se vidělo dál......ale jak řikám..tu spotřebu přisuzuju těm rozvodům...u TDI-PD stačí opravdu nepatrně a hned to dělá bordel...to už jsem viděl mockrát u známých.....kamarád to samé na chlup řešil před časem u starého SI 1.9TDI-PD 96kw....tomu taky nějakej kamarád vyměnil rozvody bez přípravku a ten pak taky pořád nařikal na vyšší hlučnost a spotřebu....to za nim pořád jezdil a šteloval s nim vačku....pořád pak ale řikal že to neni ono..a hlavně spotřebou...Asi po 2.týdnech se nasral,dal to přes známýho klukovi do autor.servisu,ten to postavil na přípravky a prostě tak jak se má a hned bylo po problému.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...