Publikováno Březen 12, 200916 r Nemam spravenu pripravu vo favorite pre autoradio. Preto by som potreboval poradit ako na to?
Březen 14, 200916 r Autor Co konkretne? Odkial napajanie,alebo vystupy na repro, alebo atd...... No hlavne kam pozapajat tie kable z euro koncovky by som potreboval.
Březen 15, 200916 r Klasicky Euro konektor: Napajacia cast 1. zlty vodic-pripojit na +12V (stabilne napajanie -plus pol akumulatora) 2. cerveny vodic- pripojit na +12V (spinaci obvod-spinacka) "Favorit nema na spinacke potrebny vystup,preto musis cerveny a zlty vodic spojit a pripojit na stabilny +12V" 3.cierny vodic-pripojit na kostru vozidla -12v 5.modry vodic-napajanie el.anteny( pozor po zapnuti radia je na modrom vodici +12V, zaizolovat koniec vodica) Vystupy na repro 1.dvojica fialovych vodicov-pripojit na pravy zadny reproduktor 2.dvojica sedych vodicov -pripojit na pravy predny reproduktor 3.dvojica bielych vodicov -pripojit na lavy predny reproduktor 4.dvojica zelenych vodicov-pripojit na lavy zadny reproduktor "potor na polaritu, plusove vetvy maju len svoju farbu, minusove su znacene bielou resp.ciernou linkou
Březen 15, 200916 r Autor Klasicky Euro konektor: Napajacia cast 1. zlty vodic-pripojit na +12V (stabilne napajanie -plus pol akumulatora) 2. cerveny vodic- pripojit na +12V (spinaci obvod-spinacka) "Favorit nema na spinacke potrebny vystup,preto musis cerveny a zlty vodic spojit a pripojit na stabilny +12V" 3.cierny vodic-pripojit na kostru vozidla -12v 5.modry vodic-napajanie el.anteny( pozor po zapnuti radia je na modrom vodici +12V, zaizolovat koniec vodica) Vystupy na repro 1.dvojica fialovych vodicov-pripojit na pravy zadny reproduktor 2.dvojica sedych vodicov -pripojit na pravy predny reproduktor 3.dvojica bielych vodicov -pripojit na lavy predny reproduktor 4.dvojica zelenych vodicov-pripojit na lavy zadny reproduktor "potor na polaritu, plusove vetvy maju len svoju farbu, minusove su znacene bielou resp.ciernou linkou Vdaka. Celkom tomu rozumiem len este jedna vec ze ako to zapojim na akumulator?
Březen 15, 200916 r Pokial mas 12V skusacku,tak si najdi trvali privod +12V na spinacej skrinke.Mas istotu,ze je to dostatocne silna vetva. A minus pohladaj niekde v pristrojovke-urcite tam bude viac kablov pripojenych na kostru. Presnejsie ich neviem,nakolko Facko je asi jedina Skodovka v ktorej som sa nerypal. Zelam uspesnu montaz a dobru muziku. Este ti odporucam po montazi radia odmerat kludovy odber pri vypnutom radiu-aby si mal istotu,ze ti nebude vybijat baterku.Ak by malo radio velky kludovy odber,musel by si cerveny + napojit cez vypinac.
Březen 15, 200916 r Autor Este by som potreboval ten modry kabel co na antenu ide ten za kde zapaja? Tiez niekde na spinacej skrinke to je alebo ako?
Březen 16, 200916 r POZOR!!!!! Ten modry kabel je napajaci vystup a nie vstup. Teda ak nemas antenu zo zosilovacom ,tak ten modry kabel len zaizoluj a nikam ho nepripajaj. Pokial by si mal antenu zo zosilovacom tak ho spojis s kablom s anteny( vecsinou ma cervenu farbu).
Březen 16, 200916 r Ten riesi synchronizaciu podsvietenia radia a pristrojovej dosky.Osobne ho nepouzivam. Myslim ,ze ho nepotrebujes ties. Staci zaizolovat.Vecsina novych radii ho nema vobec.
Březen 17, 200916 r ja mam taky problem , pripojil jsem si autoradio do favoritu kde nikdy pred tim nebylo . cerny kostru jsem pridelal na karoserii, zluty a cerveny jsem pripojil na + ktre napaji auto zapalovac , a radi hraje ,ale jen do okamziku nez zapnu blinkry nebo slapnu na brzdu , v ten okamzik se radio vypne , kde je problem ??? diky
Březen 17, 200916 r Skus pripojit + priamo na baterku-aspon provizorne na skusku. Ak to vtedy nevypne, tak beres stavu s bodu,kde dochadza k poklesu napetia pri pouziti viacerych spotrebicov.
Březen 19, 200916 r Skus pripojit + priamo na baterku-aspon provizorne na skusku. Ak to vtedy nevypne, tak beres stavu s bodu,kde dochadza k poklesu napetia pri pouziti viacerych spotrebicov. tak jsem to udelal presne jak pises , pripojil jsem plus primo na baterku a delalo to to same , radio hralo a v okamzik kdy jsem zapl vystrazny nebo slapl na brzdu radio prestalo hrat . Ale to neni vse po hodine kdy radio hralo ( motor nebyl nastartovanej ) jsem uz ani nenastartoval , jen cvakalo neaky rele ci co a parkrat vylitl otackomer na 4000 otacek , takze ted mam baterku na nabijecce a zitra se uvidi , s tim startovanim uz mam problem delsi dobu , malo kdy me to chytne na prvni brnk , vzdy se motor jako by strasne stezi otoci asi 3x a pak to najednou chytlo , pripada me to ze bud alternator malo dobiji nebo trvale neco vybiji baterku ( baterka je tam jen mesic stara )
Březen 19, 200916 r Takze radio je zapojene dobre. Urcite mas nieco s dobijanim. Pri zapnuti smeroviek,alebo slapnuti na brzdu ti klesne napetie v aute na uroven pri ktorej uz radio neudrzi nabudeny el.okruh. Ked baterku nabijes,tak po nastartovani odmeraj hodnotu napetia a porovnaj ju s hodnotou ,ktoru nameras,ked slapnes na brzdu, alebo zapnes svetla. To vystrelovanie rucicky otackomera by mohlo poukazovat na zavadu v usmernovacom diodovom mostiku v alternatori(nie regulator). Odporucam prehodit cely alternator-aspon na skusku.
Březen 19, 200916 r diky za radu , ted nabijim baterku ( NEVIS NAHODOU KOLIK HODIN BY SEM JI MEL NABIJET ?? ) no a zitra uvidim co a jak . Treba uz bude vse OK , pokud se to bude opet po par dnech opakovat tak nevim ,bud je spatnej teda ten altec a nebo me napadlo ze neco stale zere elektrinu , ale to teda nevim jak poznam ....
Březen 19, 200916 r Akumulator by nemal byt na nabijacke viac ako 24h. Ale presne sa to urcuje podla kapacity baterky a velkosti nabijacieho prudu(nie napetia). Pokial by si mal problem len s tym,ze ti nieco zere baterku pri vypnutom motori,tak po nastartovani(aj ked nudzovom) by si uz nemal problem s vypinanim radia. Urcite tam bude nieco s hodnotou dobijania resp.nejakou zavadou v dobijacom okruhu.Rozhodne premeraj velkost napetia po nastartovani. A ci ti nieco taha stavu zistis tak, ze pri vypnutom kluciku odpojis plus pol od baterky a zapojis ho spet cez ampermeter. Ampermeter bude seriovo zapojeny medzi plusovou svorkou a plus polom baterie.
Březen 20, 200916 r tak uz nevim , dneska jsem dal uplne dobitou baterku , znovu zapojil to radio , vse jsem prekontrolval a kdyz proste zapnu blinkry ci svetla tak se v ten okamzik radio vypne a po 10 vterinach se zase samo zapne , jinak jsem zjistil ze byla spatna zarovka v blinkru , ale to asi nemelo na vybiti baterky vliv. co ??
Březen 20, 200916 r Pokial neodmeras hodnotu napetia pri nastartovanom aute a potom aj zo zapnutymi svetlami tak uz nic nevydedukujeme. Chce to konkretne udaje.
Březen 20, 200916 r Pokial neodmeras hodnotu napetia pri nastartovanom aute a potom aj zo zapnutymi svetlami tak uz nic nevydedukujeme. Chce to konkretne udaje. bohuzel nemam cim merit takze zitra zajedu za dedem on ma multimetr a promerime to a damvedet , jinak vypada to ze se posralo neco v elektrice , dneska me dvakrat odesla zarovka ve v blinkru blatniku. ted sem jel do obchodu a veci se maji tak ze normalne kdyz zapnu svetla a blinkry tak vidim jak me kolisaji kontrolky v palubce ted sem mluvil ze sousedem a tvrdi ze to vypada jako by si auto bralo energii jen z baterky , pry se mu kdysi stalo neco podobnyho a bylo to neaky rele na alternatoru , co si o tom myslite
Březen 20, 200916 r Ano- na altrnatore sa nachadza regulator napetia. Sluzi na regulaciu napetia v spravnom rozsahu ( cca 13,7 az 14,3). Pokial nefunguje spravne, tak je napetie prilis nizke ,alebo prilis vysoke. Pri vysokom napeti mozu odchadzat ziarovky. Lenze nema to logiku pri vypinani tvojho radia pri zapnuti svetiel- tam bude to napetie zasa nizke. Po premerani budes v obraze.
Březen 21, 200916 r tak jsme to dneska zmerili a napeti pri vypnutem motoru je 12.65 a pri nastartovanem motoru 12.47 , i kdyz sem motor turoval tak se napeti nezmenilo , takze kde je problem ??
Březen 22, 200916 r Nejjistejsi asi bude vymena alternatoru, muze tam byt spatny regulator nabo vadna dioda, sjete uhliky... Pro jistotu si ale zkontroluj kontakty na alternatoru - rozsroubuj, prejed kontakty smirkovym papirem, osetri kontoxem. Pokud to nepomuze, tak to hod nejkemu sikovnemu elektrikari.
Březen 22, 200916 r Dolezite je odmerat napetie priamo na vystupe na alternatori-mas istotu,ze nameras presne alternator. Moze sa stat,ze je niekde prerusene vedenie a vtedy na baterke nenameras ci je alternator skutocne v poriadku. Pokial je to nizke napetie aj na altiku tak je najlahsie vymenit cely kus.( ale da sa lahko vymenit len regulator). V niektorych dobrych mototechnach beru povodny alternetor ako protikus na vymenu a doplatis len rozdiel.
Březen 22, 200916 r no merilsem to u dedy ja bohuzel nevlastnim zadnej merak cim to merit ,takze zitra neco na to mereni koupim a pak dam vice info
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.