Přejít na obsah

priprava pre autoradio


dano696

Doporučené příspěvky

Ahoj , takze jsem dneska koupil multimetr a provadel mereni a dosel jsem k nasledujicim numerum :

Ihned po te co jsem dojel domu jsem provedl prvni mereni :

Na baterce pri vypnutem motoru : 12.81V

Na baterce pri vypnutem motoru se zaplejma vystraznyma : 9.38 - 11.89V ( rychle kolisa )

Na + stropniho svetla pri vypnutem motoru : 12.75V kdyz zapnu blinkr opet vyrazne el. kolisa v rozmezi 9 - 12V

Na baterce pri zapnutem motoru : 12.32V

Na baterce pri zapnutym motoru se zaplejma vystraznyma : 10.87 - 12.01V ( opet kolisave )

Plus na alternatoru ( ten plus co ma zavit a matku M10 ) pri zapnutem motoru ( volnobeh ) 13.97V

Pote jsem se rozhodl ocistit vsechny kontakty na alternatoru a hlavni - na karoserii vozu , ten minus ke kteremu je pripojeno - od baterky , vyndal jsem i regulator napeti z alternatoru , opet ho ocistil obrousil kontakty , nastrikal kontakt sprejem , toto jsem udelal i u + co je na alternatoru , uhliky na regulatoru jsem konzultoval ze sousedem a rikal ze jsou v dobrem stavu ,krasne plynule peruji ... .

Pote co jsem vse slozil tak jsem udelal nove mereni :

Na baterce pri vypnutem motoru : 12.65V

Na baterce pri vypnutem motoru se zaplejma vystraznyma : 10.88 - 11.89V ( rychle kolisa )

Na + stropniho svetla pri vypnutem motoru : 14.05V kdyz zapnu blinkr opet vyrazne el. kolisa v rozmezi 9 - 12V

Na baterce pri zapnutem motoru : 13.22V

Na baterce pri zapnutym motoru se zaplejma vystraznyma : 10.39 - 12.09V ( opet kolisave )

Plus na alternatoru ( ten plus co ma zavit a matku M10 ) pri zapnutem motoru ( volnobeh ) 13.99V

Na + ve stropnim svetle 14.01V !! i po opakovanem mereni , pote co jsem zapl svetla vozu tak se napeti ustalilo na 12.11V

Proste je zretelne ze pri jakem koliv sepnuti neake elektroniky ( blinkr , brzdove svetlo , svetla vozu ) dojde k vykyvu napeti , proste se napar sekund napeti propadne az na 9V , neni tam neaky vyrovnavac napeti ci tak neco ??? :help: :help: :helpa jak jsem psal jiz drive ze vseho nejvic na toto kolisani reaguje moje autoradio Sony , pri kazdem zakolisani se vypne a za 5 vterin zapne ...

Pozoruhodne je take to ze jsem nikdy nenameril primo na baterce vic jak onich 13V , pritom jsem se docetl ze baterie se dobiji 14 Voltama ?? tak nevim , ale na + altecu tech 14V je !

post-32305-1237813752_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud si nameril na alternatoru 14V tak se jevi ze je OK. To kolisani na baterce pri vypnutem motoru a zapnutych blinkrech je dost, ale spis se mi to jevi jako chyba meraku (nevim cos koupil, ale predpokladam ze nejaky levny digital), priste jak budes neco merit tak nejakou konstantmi zatez, treba hlavni svetla. Kazdopadne podle toho co si popsal to vypada na kontaktni zalezitost a to pravdepodobne nekde v pojistkove skrince, casta vada byly studene spoje ne tistaku pojiskove skrinky - je to treba preletovat. Bud bude problem v tom tistaku, nebo v kontaktech ktere jdou k AKU a k alternatoru v te pojiskove skrince.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nechapu ale prave to jak je mozne ze na vystupu alternatoru namerim 14V a na baterku jiz 14 nedojde , zkousel jsem i nastartovat a potom odpojit z baterky + a zmerit ten plus drat a bylo na nem jen 12.75V , a v meraku chybu nehledej , je to zretelne i na svetlech to kolisani , kdyz roznu svetla a zapnu blinkr tak je videt jak kolisa i svit svetla , stejne tak je to videt i u stropniho svetla jak se rozina a stlumuje ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jeste sem zapomel napsat ze muze byt v haji i baterka, skus pri nenastartovanem aute zapnout svetla, pokud bude pokles napeti prilis velky, tak je baterka spatna. U me byl pokles napeti urcite do 1V (uz si to presne nepamatuju kolik to bylo presne).

vsak jsem to psal , pri nastartovanem motoru je vnitrni napeti 14V a kdyz roznu svetla je tam 12V

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vsak jsem to psal , pri nastartovanem motoru je vnitrni napeti 14V a kdyz roznu svetla je tam 12V

Me ale zajima jaky je ubytek pri NEnastartovanem aute, vim zes to meril s vystraznyma blinkry, ale jistejsi je konstantni zatez, treba ty hlavni svetla.

Podle toho cos napsal vyse

Mas novou baterku(mela by byt tedy v poradku ale nemusi),

se startovanim uz mas problem delsi dobu - muze byt vadny starter, vadna nebo malo nabita baterka, spatne dobijeni v aute.

radio ti vypina i kdyz pripojis napajeni primo z baterky - pricinou muze byt vadna nebo malo nabita baterka, vadne radio, spatny + nebo - kontakt.

vim ze si baterku nabil a po zapnuti blinkru radio zase vyplo - nevim jestli pokleslo napeti na baterce, pokud ano, je vadna, pokud ne tak bude spatny nejaky kontakt......

Takze ti doporucuju nabit nabijeckou baterku, Dat do auta a pro jistotu zmerit odber naprazdno jak ti radil juro sdi, Nestartovat, dat merak primo na baterku a zmerit napeti bez odberu a se zapnutými svetly, blinkry ... Pokud bude napeti porad kolisat, mas v haji baterku (nebo zvyseny odber na zkousenem spotrebici, coz se mi zda nepravdepodobne).

Pokud napeti kolisat nebude tak muze byt vadny spoj v te pojistkove skrince takze postupuj jak sem radil vys.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

takze jsem ti to byl zmerit a nameril jsem nasledujici ( je to mereno bez svetel a se svetlama )

na kontaktech baterky:

bez svetel : 12.89

se svetlama : 12.35V , obe hodnoty byly pevne nekolisave !

na plus v aute :

bez svetel : 12.67V

se svetlama : 10.61V !!

tak jsem jeste meril odpor a nameril jsem hodnotu 00.5

post-32305-1237823267_thumb.jpg

Editováno: , autor: Big.rob
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mereni odporu - prepnout na ohmicky rozsah tzn. sipku dolu na 200 az 2000k dle velikosti mereneho odporu, tzn pro mereni odporu autozarovky, pojistky prepnout na 200.

Takze se to jevi na ty kontakty v pojistkove skrince - zkontrolovat kontakty popr preletovat.

tobude asi problem , to budu muset nekde dat , to uz je pro mne spanelska vesnice :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No vidim,ze si sa do toho pustil naplno-tak to ma byt. Odpor zmerias tak,ze prepinac nastavis na hodnotu 200 ohm. Nikde nevidim ci si meral napetie na alternatori pri nastartovanom motori a zapnutych svetlach. Ked tam bude 13.7 a viac tak alternator je v pohode. Kabel z alternatora ide cez starter priamo na baterku-takze ak neprechadza napetie na baterku tak skontroluj kontakty na starteri. Mam ale pocit, ze mas v baterke oslabeny min.jeden clanok-preto to kolisanie napetia. Popripade silnym kablom prepoj vystup alternatora priamo na baterku a zaroven prepoj aj minus pol baterky na plast alternatora- a si v obraze.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No vidim,ze si sa do toho pustil naplno-tak to ma byt. Odpor zmerias tak,ze prepinac nastavis na hodnotu 200 ohm. Nikde nevidim ci si meral napetie na alternatori pri nastartovanom motori a zapnutych svetlach. Ked tam bude 13.7 a viac tak alternator je v pohode.

tak jsem ted byl delat nove mereni jak jsi psal a nechapu to ,ale najednou uplne jine vysledky :

na + alternatoru : 14.01V bez svetel s rozlima svelama 13.69V , , uz me s toho boli hlava normalne

Editováno: , autor: Big.rob
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zrejmne bude problem nekde v tech pojistkach , mam li rict narovinu , musel jsem ted 2x menit pojistku ,mam tam ty nozove a ty pojistky tam jsou jak prirostly takze sem s tim musel docela lomcovat abych ju vyndal a asi se tam neco posralo

Editováno: , autor: Big.rob
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zeptam se jeste na jednu vec, to radio se ti pri slapani na brzdu a zapnuti blinkru vyplo i kdyz byl motor vypnuty? Pokud ano, tak se ted vyprdni na alternator a starter protoze ty pri nenastartovanem motoru na to nemaji vliv, zkontroluj poradne ukostreni dratu na baterce a pores tu pojistkovou skrinku. Pamatuj na to ze hlavnim zdrojem napeti v aute je baterka a na ni musi byt kontakty v 100procentnim stavu. I kdyz nefunguje alternator tak par km jen na baterku ujedes.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zeptam se jeste na jednu vec, to radio se ti pri slapani na brzdu a zapnuti blinkru vyplo i kdyz byl motor vypnuty? Pokud ano, tak se ted vyprdni na alternator a starter protoze ty pri nenastartovanem motoru na to nemaji vliv, zkontroluj poradne ukostreni dratu na baterce a pores tu pojistkovou skrinku. Pamatuj na to ze hlavnim zdrojem napeti v aute je baterka a na ni musi byt kontakty v 100procentnim stavu. I kdyz nefunguje alternator tak par km jen na baterku ujedes.

najel jsem za posledni tyden co se toto deje asi 25OKM takze asi mas pravde ze napeti je skoro ok , tudiz je bud kaput radio coz nevim jak rozpoznat ( ale je demontovane z jineho auta kde bylo vse ok ) , nebo je chyba v pojistkach , ale vzhledem k tomu ze to radio to udelalo i kdyz jsem napojil + radia primo na baterku , takze to smeruje k radiu , zitra ho asi skrabnu do kanalu , ale sere me to pac je to Sony a dobre hralo ( kdyz hralo )

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No vsetky hodnoty co si tu popisal hovoria o nestabilnom napeti. Vecsina autoradi sa pri poklese napetia pod 10.8V vypina,takze radio je ok.Ved pred chvilou si bol merat alter. a nameral si len napetie baterky. Takze ??? Pokial nebudes mat na baterke pri nastartovanom motori predpisane ustalene napetie, budes mat stale problemi s vybitou baterkou a vypinanim radia. Oslov nejakeho kamosa co ma Facko a skuste prehodit alternator.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No vsetky hodnoty co si tu popisal hovoria o nestabilnom napeti. Vecsina autoradi sa pri poklese napetia pod 10.8V vypina,takze radio je ok.Ved pred chvilou si bol merat alter. a nameral si len napetie baterky. Takze ??? Pokial nebudes mat na baterke pri nastartovanom motori predpisane ustalene napetie, budes mat stale problemi s vybitou baterkou a vypinanim radia. Oslov nejakeho kamosa co ma Facko a skuste prehodit alternator.

kolik je tedy spravne napeti na kontaktech baterky pri nastartovanem aute ??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

K tomu vybíjení baterie, to je dáno že Favorit má o polohu klíčku méně než dnešní auta a tudíž Tam jde natvrdo z baterky napětí. protože tam máš dva konektory na napětí jeden je na paměť stanic a jeden je na hraní, tak musíš najít ten co je na stanice a ten nechat připojenej na klíček a ten druhej jsem si dělal na vypínač na přístrojové desce a vše fachá a baterka se mi nevybíjí :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...