Přejít na obsah

Převodovka Octavia 1.6 74kw/ rv. 97


RiderPaul

Doporučené příspěvky

Ja mám problém s řazením jedničky, často nejde zařadit, anebo jen velice ťěžko.

Ve značkových servisech z opravy převodovky mají strach.... (mohlo by to být ještě

horší), údajně to je u Octavie TOUR běžné...

Má někdo podobné skušenosti ???

Datum zveřejnění: 7.4.2008

Obtížné řazení 1. a 2. rychlostního stupně za studena

Při venkovních teplotách okolo 0°C popřípadě po delší odstávce vozidla je možno řadit první a druhý rychlostní stupeň pouze při použití větší síly. Zhruba po 2 minutách jízdy již lze rychlostní stupně možno řadit bez problémů. Z důvodu vysokých mazacích schopnosti syntetického oleje SAE 75 W 90 při nízkých teplotách vnitřní synchronní kroužek na ozubeném kole „klouže“.

Od převodových skříní s datumem výroby 18128, byl syntetický olej SAE 75 W 90 nahrazen minerálním olejem SEA 75 W.

Zavedení trojité synchronizace prvního rychlostního stupně. Rozměry synchronních zubů u první a druhé rychlosti jsou sníženy na velikost 1,6 mm. Tím bylo dosaženo zlepšení synchronizace u prvního rychlostního stupně a potřebného brzdicího momentu pro druhý rychlostní stupeň. Tato změna je uvedena v Dílenské příručce, Octavia, Pořadač č. 5 – převodovka 02J.

Od 09/2000 se tato změna týká i vozidel :

- 1,9 TDI, 66 kW od převodovky EGR

- 1,9 TDI, 81 kW od převodovky EGS

- 2,0l 85 kW od převodovky EGU

- 1,8l 110 kW od převodovky EVS

- 1,8l 132 kW od převodovky EHA

Opatření

V případě, kdy k uvedené závadě dochází u převodovek vyrobených do 09/2000, je třeba postupovat takto:

1) Vyměnit olej syntetický za minerální SAE 75W (obj. č. VW–G 052 726 A2) nebo jiným minerálním olejem stejné třídy a viskozity. V převodové skříni smí zůstat jen co nejmenší množství původního syntetického oleje.

2) V případě, kdy nedojde po výměně oleje ke zlepšení řazení je nutno vyměnit díly nového provedení – kolo 1. a 2. rychlosti, kompletní synchronní spojku 1-2 a synchronní kroužky, dle označení převodovky.

Upozornění:

Z důvodu zvýšené teploty oleje v převodovce, nesmí být u vozidel určených pro provoz na špatných vozovkách a pro Afriku, provedena změna na minerální olej (u vozidel 1,8l 110kW – kód převodovky ECW, EBN, EGY), jelikož převodovky těchto vozidel jsou plněny předepsaným minerálním olejem již ve výrobě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To ti opravdu řekli v Autorizovaném servise? a odkud jsi? Koukám že tomu se vyhýbají všude jak čert kříži lol To snad budeme muset opravovat přímo v Mladé Boleslavy :smich:

problem ze zpateckou jsem mel taky. Oprava me vysla cca2600kč . prevodovku jsem sundaval sam. byly tam ocesane zuby zpatecky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...