Přejít na obsah

Výměna chladicí kapaliny


Piaggio

Doporučené příspěvky

Třeba na to přijdeš sám (a následně si to ověříš) ;)

Malá rada: Je ta kapalina balena v ochranné atmosféře? Je vyráběna v ochranné atmosféře? A máš neustále ochrannou atmosféru v chladicím okruhu?

Jo, a dobrá je taky ta pohádka o dubových pilinách, co se sypou do diferáku. :)

P.S.: Já to míchám do velkého kanystru po litrech - litr destilky, litr "Fridexu", popř. v tom poměru, jak potřebuji. V tom velkým kanďáku se navíc ta kapalina alespoň trochu promíchá. Nicméně uznávám, že je to šumák. Dá se to lejt do chladicího okruhu rovnou, ono se to promíchá taky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, a dobrá je taky ta pohádka o dubových pilinách, co se sypou do diferáku. :)
:smich::smich:

Dik,aj som tak myslel,ze to zarobim do kanistra.

Ja mam z toto mojho tři hrnku panicky strach.

Je to este v zabehu tak ho nechcem do***vit, preto radsi s tym mojim "třihnkem" jednam v rukavickach.

Keby som mal daku vojetinu za par supov,tak to tam flaknem rovno ,to mi ver.A ani by som sa nepytal take vtipne otazky ako su hore.

Ale je aj pravda,ze som skvor do elektriky ako do motorov lol

Ach jo, dubove piliny,ceresnove piesty a bukove elektrody. :smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nechcelo sa mi hladat presne specifikacie,ale uz to dorazim:

FRIDEX® G PLUS PLUS splňuje normy VW TL 774 G,

FRIDEX® G PLUS Splňuje normy VW TL 774 F,

FRIDEX® G PLUS PLUS je mísitelný s chladicími kapalinami

FRIDEX® G PLUS, ŠKODA G12, G12+ (změna barvy při mísení

neovlivňuje funkčnost kapaliny).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
Já myslím, že se vymění (doplní novou) sama. Rupne termostat, chladič, čidlo větráku....

Přeesněě taak. Taky jsem to řešil a po pěti letech odešel termostat a chčije mi kolem spínače ventilátoru a najednou je chladicí kapalina vyměněná dvakrát během jednoho roku. Ty inhibitory koroze vytvoří na stěnách chladicího okruhu povlak, proto je úplně fuk, že se spotřebují, protože i když tam nalejete novou, tak ty nové inhibitory ten povlak už nezesílí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přeesněě taak. Taky jsem to řešil a po pěti letech odešel termostat a chčije mi kolem spínače ventilátoru a najednou je chladicí kapalina vyměněná dvakrát během jednoho roku. Ty inhibitory koroze vytvoří na stěnách chladicího okruhu povlak, proto je úplně fuk, že se spotřebují, protože i když tam nalejete novou, tak ty nové inhibitory ten povlak už nezesílí.

Jsi si tímhle tvrzením jistý? Teda, zajímalo by mě, co je to za povlak (spíše by však měl zajímat tebe) ;)

P.S.: Výměna chladicí kapaliny tě vyšla už na pěkné peníze. (podložka, zamáznutí silikonem nebo celé nové čidlo by bylo levnější). Takhle trpělivý bych nebyl :feve::) Ovšem, když je někdo bohatý ... ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

litr destilky stojí 10,- Kč / lt

Lahvová voda 10,- Kč / lt

Pitná voda 0,05 Kč / lt

Fridex cca 100,- Kč /lt

Osobně těch 30,- Kč za destilku obětuji - nemusím mít v chladicí soustavě vodní kámen a snižovat si tak účinnost. A oproti ceně Fridexu je to položka zanedbatelná.

Jestli myslíš DP jako Dopravní podnik ... hmm, objem vody v autobuse se asi nebude udávat v litrech ale v konvích. A asi těch autobusů budou mít pár desítek. Se divím, že nemají DEMI přístroj. Ale třeba se fakt dá míchat s obyč vodou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

litr destilky stojí 10,- Kč / lt

Lahvová voda 10,- Kč / lt

Pitná voda 0,05 Kč / lt

Fridex cca 100,- Kč /lt

Osobně těch 30,- Kč za destilku obětuji - nemusím mít v chladicí soustavě vodní kámen a snižovat si tak účinnost. A oproti ceně Fridexu je to položka zanedbatelná.

Jestli myslíš DP jako Dopravní podnik ... hmm, objem vody v autobuse se asi nebude udávat v litrech ale v konvích. A asi těch autobusů budou mít pár desítek. Se divím, že nemají DEMI přístroj. Ale třeba se fakt dá míchat s obyč vodou.

Ano ano v dopravním podniku se to ředí destil. vodou v konvích to vím, na to se neptám :p navíc osobně sem tam viděl přístroj na destilku a to před cca10lety a to tam měli i autobus- mercedes a novej lol

neptám se ani na cenu :p DP - dílenská příriučka pro toho kdo neviděl má tady jpeg :p

nemyslím si že vodní kámen se tvoří ve směsi G12 a vody také od toho je tam ta G12

mě prostě jen zajímal názor protože osobně bych tam dal destilku, tím se samozřejmě nic nepokazí.

post-3518-1240557414_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

"Zvyk" říká destilku (vodní kámen to je prevít:) ), ale už i na origo flašce s fridexem píšou, že je možnost ředění kvalitní pitnou vodou (pokud není tvrdá, studniční /vápencovou/ bych moc nedával)...

já mám právě flašku Texaco a nechce se mi to překládat z obalu,navíc je to celý přelepený tak sem se optal tady.

Dík

R

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
Ked vypustim cez kohut staru chlad zmes,kolko ostane v systeme?

Ide o to,ze ked to preplachnem tu destilku,tak kolko mi je tam,zostane,aby som vedel namiesat dobry pomer a nebola zmes vo vysledku moc preriedena...

Tak okolo 0,5litru, ale hlavně měnit na teplém motoru, aby byl otevřený termostat, jinak ti cca 1,5l zůstane ještě v hlavě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsi si tímhle tvrzením jistý? Teda, zajímalo by mě, co je to za povlak (spíše by však měl zajímat tebe) ;)

P.S.: Výměna chladicí kapaliny tě vyšla už na pěkné peníze. (podložka, zamáznutí silikonem nebo celé nové čidlo by bylo levnější). Takhle trpělivý bych nebyl :feve::) Ovšem, když je někdo bohatý ... ;)

Povlak je z inhibitorů a podrobněji to vysvětlují v DP. Mi to tak stačí a víc mě to nezajímá.

No, nakonec jsem to 2x neměnil, jen jsem kousek upustil, aby se propláchnul kohout, na výpustný kohout nasadil hadičku a většinu zachytil do čistého kanystru a znovu použil. Nový dvoustupňový spínač ventilátoru stojí asi 1200Kč, takže chladička stojí proti tomu pakatel. Výměna chladičky mě stála přesně cenu materiálu, když si ji dělám sám, tak nevím, co to plácáš. Trpělivost je ovšem na tohle opravdu nutná, málokdy se zadaří napoprvé.

Dvakrát jsem do toho musel proto, že jsem vytáhnul z motoru jiný termostat, než jaký je nakreslený v DP. Tam je nakreslený takový ten plastový váleček viz http://www.auto-pilot.cz/1314088/1960745/C...product=1947878 , ale já tam mám takový kovový hříbek http://www.auto-pilot.cz/1314088/1960745/C...product=1947879 . Aby to nebylo málo zajímavé, tak ten hříbek má teplotu otevření 83°C a ten váleček 87°C, což má být teplota pro všechny benzínové motory koncernu VW, jak pravili v DP.

Jinak na ten spínač ventilátoru je potřeba klíč č.30 a je kněmu opravdu dost těžký přístup. Jak tu někdo psal, tak skutečně z výroby tam žádné těsnění NENÍ, ale ve škodaservisu vám na něj ochotně prodají O kroužek, který tam má přijít.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

No zas sa mi cosi podarilo.... poto.

Ako som to menil tak mi nebolo presne jasne v akom pomere bola povodna G12 namiesana.Nebol som si isty.V prirucke sa udava bud 1:1,alebo 1:1.5.

Az som kdesi vo FII vlakne docital ze od novoti je to 40:60 teda 1liter G12 a 1,5litra vody. No o co mi ide.Sa mi zda,ze sa mi dako motor rychlejsie zohrieva.

Neviem ci je to dobre,alebo nie.Ale moj dojem je z toho taky,ze to ma teraz asi horsie chladiace vlastnosti.

Ako to je teda od vyroby a bolo by lepsie do zriedit?? DIK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No mi cosi hovor skoro som to uvaril lol:smich: .

Este,ze som to mal na vagu.Par minut natocene a teplota 102 stupnov (v tieni) :smich: a chladic studeny.

Ja som totiz mal vypustene aj kurenie. Jakosi son to nakonec odvzdusnil.Ale vyzeral som blede. kol102

Hej bude to aj tym letom,ale ked som si toho tak ocividne vsimol tak nad tym dumam. Daka zvislost od tej koncentracie tam asi bude,no myslim si ze je to OK aj tak ako to je.Je to podla predpisu? -je! Nepisu konkretne v akych klim podmienkach ake pomery.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Já vyměnil kompletně všecku chl kapalinu.

1)po pravé straně dole jako by pod chladičem je takový ventil, pod auto lavor a vypustit

(zapnout motor, topení, podržet nějaké konstantní otáčky 2-3t) pak začne pípat svítit a blikat kontrolka =>ZHASNOUT MOTOR !!!

vyteklo mi kolem 4,5-5l

2)zavřít ventil !!!

3)smíchat ve správném poměru chl. směs já dával 3l (G12) a 2l (dest.vody)

4)nalít po hladinu max

5)zas zapnout motor, topení na plno, konstantní otáčky...zas bliká,svítí,pípá =>ZHASNOUT MOTOR !!!

6)dolít ... a opakovat dokud nebude svítit blikat a pípat a nebude ubívat v nádržce :)

good luck :palec2:

BTW : stejně mi po 500km odešla pumpa, takže to nakonec měnil znova servis :smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...