Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Už víme? :)  Ten vnitřek jakoby chybí.

post-6947-0-09196200-1439929542_thumb.jp

post-6947-0-17786800-1439929551_thumb.jp

Upraveno od Romariooo

na pravý je podle mě džuzna vždy ne?

Aha, ale obávám se, že tam nic originálního neexistuje. Já mám tedy FII 1.4 TDI, kde je za tím tuším intercooler, tudíž je tam ta díra potřeba, ale ani v Etce není jiná varianta, než co jsem postnul v předchozím příspěvku. To musí potvrdit někdo, kdo má benzínovou Fabii.

Pawouk: moc diky za snahu!

 

Máro to neni pravá ale levá ne? jak se nasadi to oko a táhne se auto když je nepojizdny.Je to tak?

no podle mě to je pravá u spolujezdce..... 

Pravá - určuje se to podle podélné osy vozu ve směru jízdy. Neboli jinak z pohledu řidiče.

Aha to se teda bere ze strany když v tom autě sedim jo?

Pawouk: diky diky!!! Zitra to přeci jenom prověřim v servisu.

 

Musim ji nějak vylepšit pro ženu.Asi začnu řadičkou.Ta je po 80 tisic.trochu nic moc tak pořidim asi něco lepšího :) Nějaké návrhy pánové?

Heh, obecně, jak jednou začneš, tak nikdy neskončíš. Ale to jistě dobře znáš. :kol-28:  Vzhledem k tomu, že různé FII mám léta jen jako služební, tak jsem se nějakými úpravami nikdy příliš nezabýval. To ti musí helfnout místní fabiatici. Případně roomsteři. :kol-28:  

Ahoj, neznáte někdo tenhle kousek? post-12428-1440336228,3091_thumb.jpg

Na klubovej (roomsterclub.com) nevypadá, neznám ho.

Ahoj, neznáte někdo tenhle kousek? attachicon.gif20150708_192229.jpg

Myslím, že je to borec co má v Ústí pohřební službu. Ale najisto to nevím.

Si děláš prdel s tím pohřebákem, že? [emoji2] Má to být Děčín a okolí. To by vysvětlovalo ten černý design

room ster - cigánská bouda

Tak po víc jak týdnu nervů Drobek zase jezdí a brzdí jako "za mlada" (možná ještě líp). 

 

Co se nestalo - při jízdě do práce mi ráno na křižovatce probliklo "žlutý sluníčko" neboli kontrolka síly obložení. Poinformoval jsem se u svýho dvorního mechoše, jestli je to to co si myslím neboli hláška "páníčku, já chci nový destičky" a domluvil se s ním na výměně. Pro nevědoucí upozorňuju, že mám na Drobkovi přední brzdy typu Lucas C-54, tzn. kotouče 288 x 25mm - a pokud je pravda tvrzení prodejce ND, tak má tenhle konkrétní typ přední brzdy už jen Sup a Yeti - oktávka má jiný i když se stejným průměrem kotoučů, na což se narazilo ještě následně.. A navíc desky v nich nejdou vyměnit "jenom inbusem sedmičkou", jak se mne snažil přesvědčovat nejmenovanej kolega, sám majitel fábule - samozřejmě s jiným typem předních brzd...

 

Minulý pondělí ráno jsem k němu podle domluvy auto zavezl, jenže na dílně čekaly na heverech dvě rozdělaný práce ještě z pátku, který prej kvůli nedovezeným dílům nestihnul dodělat, takže si žádal počkat do odpoledne. Fajn, i když se mi to moc nehodilo, Drobka jsem tam nechal, odpoledne mi ale mechoš volal, že mu do něj nepasujou ty oktavácký destičky na brzdy 288mm, který má na dílně. A že jeho dodavatel mu jiný než ty co má nedodává. OK, auto jsem si vyzvednul neopravený a zajel přímo do prodejny nejmenovaný firmy distribuující autodíly a desky koupil - protože jsem chtěl kvůli alu kolům nečernící materiál, musel jsem změnit výrobce a koupit ATE. V prodejně chtěli jen VIN auta a přesně podle něj vytáhli ze skladu škatuli s destičkama - naštěstí pasujícíma. Tam jsem poprvé slyšel informaci, že sice mám 288mm kotouče jako oktávka, ale že celý ty brzdy jsou jinačí než v oktávii - že mají jiný typový a sestavový čísla, což se právě potvrdilo i v případě těch destiček. Bohužel mechoš na výměnu ihned neměl čas, protože na dílně měl už rozdělanou další práci, takže jsme se domluvili na včerejšek ráno. 

 

Přijel jsem tam, on rozhodil brzdy, vypucoval třmeny "až na kost", postříkal je zinkovým sprejem a když ostrouhal přečnívající obvodovou hranu na levým kotouči, aby mohl nasadit zpátky třmeny s novýma destičkama, tak vzal do ruky šupléru a konstatoval, že ten kotouč je na hranici, protože minimálně můžou mít tloušťku 22mm a už teď mají jen 23 (novej má 25mm) - protože u středu i u obvodu se muselo ostrouhat větší množství materiálu kvůli korozi (původní kotouče ze série od TRW - auto stálo přetím, než jsem ho koupil já víc než rok na odstavným parkovišti a čekalo na výsledek soudního sporu mezi předchozím provozovatelem a ŠkoFinem kvůli odebranýmu lízingu). Ale že prej to nevadí, že náhradní kotouče 288mm má. Fajn, souhlasil jsem, sice náklady narostou, ale zase jsou to brzdy - a ty nemít v rychtiku je poukázka na krchov, navíc ještě letos mě čeká další STK a tam by nesouměrnej účinek brzd neprošel. Mechoš vytáhnul z kumbálu škatuli s potiskem Ferrodo, ještě polepenou origo izolepou, z ní dva nádherný nový kotouče, taky je nastříkal zinkosprejem, ofoukal je horkovzduškou, aby nástřik rychle uschnul a hrnul se s tím k autu, když se podíval na ponk, kde ležely sundaný původní kotouče - a já myslel že s těma novýma praští, protože samozřejmě byly jiný - průměr seděl i počet děr, ale vysunutí plochy pro dosednutí na náboj bylo u těch novejch z krabice o asi 2,5cm větší, než u těch původních - asi jako by ráfek kola nebyl ET20, ale ET45 nebo ještě víc. Tudíž opět blamáge, protože třmen by byl někde jinde než kotouč. Možná trochu i moje vina, měl jsem se pro sichr informovat na přesnej typ i u kotoučů, když už jsem kupoval ty desky.

 

To už bylo vážnější, kotouče dole, rozhozený třmeny, takže jsem musel počkat, až odpolední závoz od distribuce doveze po alarmujícím telefonátu nový kotouče přesně na auto podle specifikace (a zas od jinýho výrobce, než byly ty na dílně) - a pak až dojde na jejich montáž. Z časovejch důvodů jsem si pro auto jel zas až dneska ráno, takže celkem 4 zabitý dny lítání, shánění ND a pak čekání na mechoše, protože on nemá Etku ani Erwina (musel by za přístup platit - zkurvená ŠA se svou posranou politikou neinformovanosti neautorizovanejm servisům) ale skálopevně tvrdí, že na vaše auto budou pasovat díly, který on má na skladě. No, naběhnul si, za ND nevydělal doslova ani pětku, ale ustáli jsme to oba, takže ode dneška Drobek nebrzdí na předku kombinací kotoučů TRW + desek Ferrodo (origo z fabriky), ale kotoučema Brembo + deskama ATE Ceramic ...

Tyjo to je story :) když už jsme u těch brzd musím je vyměnit na Scoutovi a neví někdo jaké kotouče tam jsou a případně co doporučíte za výrobce? Díky :)

.. A navíc desky v nich nejdou vyměnit "jenom inbusem sedmičkou", jak se mne snažil přesvědčovat nejmenovanej kolega, sám majitel fábule - samozřejmě s jiným typem předních brzd...

vycházel jsem z předpokladu nápravy na Roomovi z FI/FII, že ikdyž vím že máš větší kotouče, že uchycení desek bude pořád stejné ... holt chyba lávky. Teď už to budeš pro příště vědět i ty :kol-28:

Tyjo to je story :) když už jsme u těch brzd musím je vyměnit na Scoutovi a neví někdo jaké kotouče tam jsou a případně co doporučíte za výrobce? Díky :)

Jedině nechat si vyjet u prodejce ND nebo v autorizáku typ podle VINka - škodofka jako montážní fabrika dělala a dělá za ty léta od začátku výroby OI tolik kombinací motorizací, výkonů a vejbav s různýma typama brzd a navíc podle ročníků ještě postupně ty kombinace měnila podle dostupnosti od dodavatelů, že aktuální stav je dobrej tak akorát k tomu, aby se v něm prase vyznalo.

 

Doslova zdánlivě jednoduchá fábie má od začátku výroby první generace v roce 1998 několik desítek kombinací motorizace a výkon/velikost a typ brzd = ke stejnýmu motoru se v různejch ročníkách montovaly různý provedení brzdičů, i když průměry kotoučů třeba sedí, není stejný boční vysunutí brzdiče od těhlice atd. Prostě už neplatí nějakej automatickej předpoklad "typ auta plus objem motoru = jeden konkrétní typ brzd". Ne, jsou podle období výroby až třeba 4 a jedině podle VINka přesně zjistíš, jakej konkrétní patří ke tvýmu autu.

Upraveno od Ekkar_z_Bastlírny

když já jedu furt v tej jednej motorizaci, tak mi stačí bohatě ta sedmička imbus :smich:

vycházel jsem z předpokladu nápravy na Roomovi z FI/FII, že ikdyž vím že máš větší kotouče, že uchycení desek bude pořád stejné ... 

Jo, taky jsem si to myslel a k mechošovi jsem to dal hlavně proto, že nemám garáž ani jinej prostor kromě silnice u chodníku, kde bych podobnou akci mohl dělat - teď už vím, že bych ji buď dělal asi tak na 4x, nebo bych ji vůbec nedokázal sám učunit - už jen když jsem viděl, jakým šrákem se závitovou tyčí se musel mechoš zapírat do třmenu, aby zatlačil zpátky do válce ve třmeni "pístek" = hovado cca 4cm v průměru, tak si jsem skoro jistej, že "hand made home alone" by to nedopadlo dobře ... Jinak desky drží ve třmenu na každý straně 2 šrouby s 6hrannou hlavou odhadem 13-ka klíč - ty se oddělají, část třmenu se posune od zbytku s válcem a pak teprve jdou vytáhnout desky ven... A samozřejmě když se mění kotouč, tak jdou ven další 2 pevnostní šrouby držící celej třmen na těhlici...

  • 2 týdny později...

Zdar vospolok, neviem či to patrí celkom sem ale skúsim. Chalani potreboval by som človeka znalého cez fabrické rádia. Mám Bolero ale má pošahaný menič tak ak by tu bol nejaký profík či by sa na to nepozrel či sa to dá opraviť. Díky

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.