Přejít na obsah

Hospodský pokec


Marek

Doporučené příspěvky

Levá straná jak je mlhovka tak tam chybi plastový dil a je vidět oko na tažení,vpravo ten dil je nasazeny :)

 

Nemuže to být toto:

 

http://www.obautodily.cz/eshop/skoda-fabia-ii-facelift/narazniky-krytky/s-fabia-ii-08-10/plastovy-nastavek-do-predniho-narazniku-original-id:12790.eshop

post-6947-0-83248400-1439928345_thumb.jp

Editováno: , autor: Romariooo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha, ale obávám se, že tam nic originálního neexistuje. Já mám tedy FII 1.4 TDI, kde je za tím tuším intercooler, tudíž je tam ta díra potřeba, ale ani v Etce není jiná varianta, než co jsem postnul v předchozím příspěvku. To musí potvrdit někdo, kdo má benzínovou Fabii.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Levá straná jak je mlhovka tak tam chybi plastový dil a je vidět oko na tažení,vpravo ten dil je nasazeny :)

 

Nemuže to být toto:

 

http://www.obautodily.cz/eshop/skoda-fabia-ii-facelift/narazniky-krytky/s-fabia-ii-08-10/plastovy-nastavek-do-predniho-narazniku-original-id:12790.eshop

 

To určitě ne. Bude to asi fakt jenom ta mřížka s dírou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Heh, obecně, jak jednou začneš, tak nikdy neskončíš. Ale to jistě dobře znáš. :kol-28:  Vzhledem k tomu, že různé FII mám léta jen jako služební, tak jsem se nějakými úpravami nikdy příliš nezabýval. To ti musí helfnout místní fabiatici. Případně roomsteři. :kol-28:  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak po víc jak týdnu nervů Drobek zase jezdí a brzdí jako "za mlada" (možná ještě líp). 

 

Co se nestalo - při jízdě do práce mi ráno na křižovatce probliklo "žlutý sluníčko" neboli kontrolka síly obložení. Poinformoval jsem se u svýho dvorního mechoše, jestli je to to co si myslím neboli hláška "páníčku, já chci nový destičky" a domluvil se s ním na výměně. Pro nevědoucí upozorňuju, že mám na Drobkovi přední brzdy typu Lucas C-54, tzn. kotouče 288 x 25mm - a pokud je pravda tvrzení prodejce ND, tak má tenhle konkrétní typ přední brzdy už jen Sup a Yeti - oktávka má jiný i když se stejným průměrem kotoučů, na což se narazilo ještě následně.. A navíc desky v nich nejdou vyměnit "jenom inbusem sedmičkou", jak se mne snažil přesvědčovat nejmenovanej kolega, sám majitel fábule - samozřejmě s jiným typem předních brzd...

 

Minulý pondělí ráno jsem k němu podle domluvy auto zavezl, jenže na dílně čekaly na heverech dvě rozdělaný práce ještě z pátku, který prej kvůli nedovezeným dílům nestihnul dodělat, takže si žádal počkat do odpoledne. Fajn, i když se mi to moc nehodilo, Drobka jsem tam nechal, odpoledne mi ale mechoš volal, že mu do něj nepasujou ty oktavácký destičky na brzdy 288mm, který má na dílně. A že jeho dodavatel mu jiný než ty co má nedodává. OK, auto jsem si vyzvednul neopravený a zajel přímo do prodejny nejmenovaný firmy distribuující autodíly a desky koupil - protože jsem chtěl kvůli alu kolům nečernící materiál, musel jsem změnit výrobce a koupit ATE. V prodejně chtěli jen VIN auta a přesně podle něj vytáhli ze skladu škatuli s destičkama - naštěstí pasujícíma. Tam jsem poprvé slyšel informaci, že sice mám 288mm kotouče jako oktávka, ale že celý ty brzdy jsou jinačí než v oktávii - že mají jiný typový a sestavový čísla, což se právě potvrdilo i v případě těch destiček. Bohužel mechoš na výměnu ihned neměl čas, protože na dílně měl už rozdělanou další práci, takže jsme se domluvili na včerejšek ráno. 

 

Přijel jsem tam, on rozhodil brzdy, vypucoval třmeny "až na kost", postříkal je zinkovým sprejem a když ostrouhal přečnívající obvodovou hranu na levým kotouči, aby mohl nasadit zpátky třmeny s novýma destičkama, tak vzal do ruky šupléru a konstatoval, že ten kotouč je na hranici, protože minimálně můžou mít tloušťku 22mm a už teď mají jen 23 (novej má 25mm) - protože u středu i u obvodu se muselo ostrouhat větší množství materiálu kvůli korozi (původní kotouče ze série od TRW - auto stálo přetím, než jsem ho koupil já víc než rok na odstavným parkovišti a čekalo na výsledek soudního sporu mezi předchozím provozovatelem a ŠkoFinem kvůli odebranýmu lízingu). Ale že prej to nevadí, že náhradní kotouče 288mm má. Fajn, souhlasil jsem, sice náklady narostou, ale zase jsou to brzdy - a ty nemít v rychtiku je poukázka na krchov, navíc ještě letos mě čeká další STK a tam by nesouměrnej účinek brzd neprošel. Mechoš vytáhnul z kumbálu škatuli s potiskem Ferrodo, ještě polepenou origo izolepou, z ní dva nádherný nový kotouče, taky je nastříkal zinkosprejem, ofoukal je horkovzduškou, aby nástřik rychle uschnul a hrnul se s tím k autu, když se podíval na ponk, kde ležely sundaný původní kotouče - a já myslel že s těma novýma praští, protože samozřejmě byly jiný - průměr seděl i počet děr, ale vysunutí plochy pro dosednutí na náboj bylo u těch novejch z krabice o asi 2,5cm větší, než u těch původních - asi jako by ráfek kola nebyl ET20, ale ET45 nebo ještě víc. Tudíž opět blamáge, protože třmen by byl někde jinde než kotouč. Možná trochu i moje vina, měl jsem se pro sichr informovat na přesnej typ i u kotoučů, když už jsem kupoval ty desky.

 

To už bylo vážnější, kotouče dole, rozhozený třmeny, takže jsem musel počkat, až odpolední závoz od distribuce doveze po alarmujícím telefonátu nový kotouče přesně na auto podle specifikace (a zas od jinýho výrobce, než byly ty na dílně) - a pak až dojde na jejich montáž. Z časovejch důvodů jsem si pro auto jel zas až dneska ráno, takže celkem 4 zabitý dny lítání, shánění ND a pak čekání na mechoše, protože on nemá Etku ani Erwina (musel by za přístup platit - zkurvená ŠA se svou posranou politikou neinformovanosti neautorizovanejm servisům) ale skálopevně tvrdí, že na vaše auto budou pasovat díly, který on má na skladě. No, naběhnul si, za ND nevydělal doslova ani pětku, ale ustáli jsme to oba, takže ode dneška Drobek nebrzdí na předku kombinací kotoučů TRW + desek Ferrodo (origo z fabriky), ale kotoučema Brembo + deskama ATE Ceramic ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

.. A navíc desky v nich nejdou vyměnit "jenom inbusem sedmičkou", jak se mne snažil přesvědčovat nejmenovanej kolega, sám majitel fábule - samozřejmě s jiným typem předních brzd...

vycházel jsem z předpokladu nápravy na Roomovi z FI/FII, že ikdyž vím že máš větší kotouče, že uchycení desek bude pořád stejné ... holt chyba lávky. Teď už to budeš pro příště vědět i ty :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tyjo to je story :) když už jsme u těch brzd musím je vyměnit na Scoutovi a neví někdo jaké kotouče tam jsou a případně co doporučíte za výrobce? Díky :)

Jedině nechat si vyjet u prodejce ND nebo v autorizáku typ podle VINka - škodofka jako montážní fabrika dělala a dělá za ty léta od začátku výroby OI tolik kombinací motorizací, výkonů a vejbav s různýma typama brzd a navíc podle ročníků ještě postupně ty kombinace měnila podle dostupnosti od dodavatelů, že aktuální stav je dobrej tak akorát k tomu, aby se v něm prase vyznalo.

 

Doslova zdánlivě jednoduchá fábie má od začátku výroby první generace v roce 1998 několik desítek kombinací motorizace a výkon/velikost a typ brzd = ke stejnýmu motoru se v různejch ročníkách montovaly různý provedení brzdičů, i když průměry kotoučů třeba sedí, není stejný boční vysunutí brzdiče od těhlice atd. Prostě už neplatí nějakej automatickej předpoklad "typ auta plus objem motoru = jeden konkrétní typ brzd". Ne, jsou podle období výroby až třeba 4 a jedině podle VINka přesně zjistíš, jakej konkrétní patří ke tvýmu autu.

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vycházel jsem z předpokladu nápravy na Roomovi z FI/FII, že ikdyž vím že máš větší kotouče, že uchycení desek bude pořád stejné ... 

Jo, taky jsem si to myslel a k mechošovi jsem to dal hlavně proto, že nemám garáž ani jinej prostor kromě silnice u chodníku, kde bych podobnou akci mohl dělat - teď už vím, že bych ji buď dělal asi tak na 4x, nebo bych ji vůbec nedokázal sám učunit - už jen když jsem viděl, jakým šrákem se závitovou tyčí se musel mechoš zapírat do třmenu, aby zatlačil zpátky do válce ve třmeni "pístek" = hovado cca 4cm v průměru, tak si jsem skoro jistej, že "hand made home alone" by to nedopadlo dobře ... Jinak desky drží ve třmenu na každý straně 2 šrouby s 6hrannou hlavou odhadem 13-ka klíč - ty se oddělají, část třmenu se posune od zbytku s válcem a pak teprve jdou vytáhnout desky ven... A samozřejmě když se mění kotouč, tak jdou ven další 2 pevnostní šrouby držící celej třmen na těhlici...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...