Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo (editace)

Od konce října auto ujelo jenom pár kilometrů. Bohužel reklamace prorezivění nad čelním sklem zamítnuta - údajně reklamováno pozdě a na vině je prý poškození od vyřezávací struny při výměnách skel. Druhá výměna v DMS nenalezena a protože to šlo z pojistky, neměl jsem ani doklad. Obě dvě výměny přitom v autorizovaném servisu. Ale nebyl čas a nálada se dohadovat. Je pravda, že narezlé to je už možná víc než tři roky a měl jsem to asi řešit dřív.

 

Rozmýšlím se, jestli opravovat nebo ne. Servis se bojí říct dopředu cenu s tím, že rozsah rzi nedokážou odhadnout. Může to být od deseti do pětadvaceti tisíc. Manželka momentálně s miminem dojde všude pěšky a tak je otázka, jestli vůbec budeme druhé auto v dohledné potřebovat. Pohrávám si s myšlenkou prodat a později koupit nové. Takhle se pořád platí povinné ručení a předpokládám, že se při další jízdě auto nenastartuje kvůli kaput baterce. Ale nevím, auto jako takové je v pořádku, manželce se hodně líbí a dobře se jí řídí. Na současnou Octaviu si stěžuje, resp. řídí se jí prý hůř.

Editováno: , autor: bojler
  • o 2 roky později...
Vloženo (editace)

Po cca dvou letech malé oživení, auto stále doma. Jako druhé auto v rodině je nájezd minimální. Od podzimu 2015 cca 4,5 tis. km a z toho ještě polovina v rámci výpůjček do rodiny. Auto sice občas jezdí, ale jen krátké trasy a po většinu týdne se jezdí jen služebním. 

 

Na jaře 2016 vlastními silami výměněn akumulátor, po skoro osmi letech. Místo placení práce jsem investoval do sebezdokonalení a nákupu pomůcek. Úspěch.

 

Na podzim 2016 provedena oprava rzi nad čelním sklem, výměna čelního skla (pojistka) a oprava boule nad pravým předním oknem (pojistka). Ta rez vyšla kvůli spojení s ostatními operacemi velmi dobře (celkem včetně střešní lišty 5980Kč s DPH) a nebylo co řešit. Úspěch. Bohužel se měnila nádobka na aktivní uhlí (podzim 2016, za cca 2 600Kč s DPH). Někdy při výměně žárovky nedošlo chybou mé nešikovnosti ke správnému zackvaknutí do držáku a nádobka se prodřela o řetěz. Tak jsem si vydělal na dalších 10 výměn dopředu. Holt když se něco dělá ve spěchu a ve tmě... Neúspěch.

 

Podpořen úspěchem s výměnou aku a poučen ze zničené nádobky jsem loni na jaře vyměnil vzduchový filtr. Šrouby jsou zarezlé, nikde nemají náhradní. Pomohla až asi třetí zaručená rada, jak je povolit. Výměna je tak triviální, že jsem si to mohl snad dělat sám už od začátku. Když jsem na to měl čas. Úspěch, potřeboval bych ale sehnat šrouby.

 

Kromě pravidelného servisu zatím musel být jen opraven prasklý šlauch k předním ostřikovačům (závada, loni, 266Kč s DPH, účtována jen práce). Na podzim zapomněli nejen na vzduchový filtr, ale i svíčky. Takže ty se vyměnily loni s opravou šlauchu.

 

Auto je v bezvadném stavu (resp. jeví se tak), se stále velmi solidní výbavou i na dnešní dobu a najetými pořád docela nízkými 125 tis. km. Sice už se nějakou dobu dívám po něčem jiném, ale reálně k tomu nic nenutí. Kdyby nebylo těch zatracených občasných cest po I/53, tak nemá racionální smysl auto měnit.

Editováno: , autor: bojler
  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Tak Roomster po téměř deseti letech půjde do světa. Dnes byl odvezen na výměnu předních desek a kotoučů značky Jára Zimmermann. Čeká ho následně Záskok za druhého Roomstera v rodině, který má porouchaný ventilátor. Je to chvilku po Záskoku za auto rodičů manželky.

 

Vzhledem k tomu, že předchozí dvoje se signalizací nikdy do výměny nesignalizovaly, tak objednány bez signalizace. A ta bude odkódována.

 

Na straně spolujezdce je drobně odřeno rozhraní předních a zadních dveří. Spoluúčast mám 1000Kč. Tak su zvědav, jestli to bude v rámci prodeje hrát roli. A jestli si nechám to nechám dát rozpočtem nebo opravit.

 

A taky jestli ještě neudělat jeden Akt. Nástupce bude vyzvednut po dovolené a opět to není konfigurací zrovna mainstream v rámci nabídky Škodovky :-) Sázková kancelář přijímá sázky na model, motorizaci a úroveň výbavy.

 

Roomster bude nabídnut do dvou AS a možná zkusím pro legraci AAA. Ale to nevim, jestli mu můžu po letech věrných služeb udělat.

  • o 4 týdny později...
Vloženo

Kapitola červený Roomster se po uživatelské stránce uzavřela v sobotu dopoledne v 9:29. V pátek proběhlo nacenění v bazaru u prodejce a po opravě odřených dveří bude vystavený k prodeji.

 

Auto si zakusilo neautorizovaný servis pro výměnu předních brzd. Asi aby nebylo moc překvapené z dalšího majitele. Udělali rovnou i brzdovku, práce za 950Kč, materiál nakoupený na CC autodílech.

 

Předminulý týden jel Roomster ještě symbolicky jednou do Prahy po trase, na které trávil velkou většinu z nájezdu 126 602km. Ve městě je dynamika se služební OIII 1.4TSI/81kW ještě docela srovnatelná, ale na dálnici už je výrazně horší. Uvidíme, jak rychle se prodá. Po uzavření účtu s celkovou prodejní cenou dám finální statistiky spotřeb, cen údržby apod.

 

 

  • o 2 týdny později...
Vloženo (editace)

Roomster se prakticky obratem prodal za vyvolávací cenu 145 000Kč. Po odečtení marže tedy čistá zůstatková cena 136 300Kč. A trocha statistiky:

 

- doba užívání 9,96 let

- najeto 126 602 km

- pořizovací cena 465 047 Kč (včetně DPH)

- zůstatková cena 136 300 Kč

- pokles hodnoty ročně průměrně 33 056 Kč

- ztráta hodnoty na 2,597Kč na kilometr

 

- průměrná spotřeba 7,61 l/100km

- náklady na palivo 296 900 Kč

- spáleno skoro deset tisíc litrů benzinu

- náklad 2,345 Kč na kilometr za benzin

 

Kapitola servis a ostatní ještě čeká na čísla za pojištění a poslední opravu.

Editováno: , autor: bojler
  • o 3 týdny později...
Vloženo

Nový majitel si vyměnil značku. Pod starou už auto v databázi ČKP neexistuje. Přitom je z vesnice v rámci okresu a značka jako taková nebyla nijak nezajímavá.

 

Docela se chechtám, když si představím, jak sundával tabulky lepené oboustrannou páskou :-)

Vloženo (editace)

Celkové náklady na servis za celou dobu užívání - 104 622Kč (zahrnuje i TP, ME, registraci, druhou sadu zimních kol, provozní kapaliny atd.)

Celkové zaplacené pojištění 69 704Kč, čerpání pojistky 32 016Kč

 

Celkové provozní náklady 471 226 Kč byly tlačeny dost výrazně dolů vynikající cenou pojistky, nákupem části dílů na internetu nebo vlastní výměnou (kabinový filtr, stěrače apod.). I tak převýšily pořizovací cenu. Dvě třetiny připadly na benzin. Takže inspirace pro ty, kteří vidí největší příležitosti k úsporám na nejnižší ceně nového auta. 

 

Celkem náklady 6,319 Kč/km

 

Celkem 799 973Kč

 

Průměrně náklady za rok 80 318Kč, tzn. každý měsíc 6 693 Kč

 

Docela děsivá čísla. Značnou část života jezdilo auto naložené lidmi v rámci spolujízdy nebo si palivo platili rodiče, takže účet je pro mě přecejen veselejší asi o 200 tis.

Editováno: , autor: bojler
Vloženo

Opraveny náklady a doplněno poslední čerpání pojistky. Pojišťovna byla evidentně hodně štědrá. Protože lehce poškrábané a jen mírně promáčknuté P a Z dveře v oblasti pod B sloupkem proplatila ve výši 14ti tisíc.

 

Ještě zbývá doplnit poslední věc. V nákladech je započtený pokles hodnoty. Když budu považovat za přímého nástupce Rapid a budu ho konfigurovat po svém, v obdobném stylu jako jsem konfiguroval Roomstera, tak by pořizovací cena dnes byla o cca 50 000Kč nižší. A byly doby, kdy by rozdíl byl ještě výrazně vyšší.

  • o 5 měsíců později...
Vloženo
V 29. 6. 2018 na 23:28, bojler napsal:

Nový majitel si vyměnil značku. Pod starou už auto v databázi ČKP neexistuje. Přitom je z vesnice v rámci okresu a značka jako taková nebyla nijak nezajímavá.

 

Docela se chechtám, když si představím, jak sundával tabulky lepené oboustrannou páskou :-)

 

Musim se opravit a omluvit. Auto jezdi dal pod puvodni RZ. Zrejme jen nova pojistovna neaktualizovala zaznam v CKP.

  • o 1 rok později...
Vloženo

Shodou okolností skoro přesně dva roky od nákupu Superbu jsem měl možnost řídit Roomster rodičů. Není to přímé srovnání, ale:

 

- líbí se mně krátká řadicí páka, která má mimochodem lepší chod než v OIII i SIIII

- motorizace 1.4/63kW má dobrou reakci na plyn, nad 70 km/h se oproti jmenovaným už nechytá

- i s ohledem na předchozí bod velmi příjemné auto do města - mrštné, lehké

- největší překvapení podvozek, kupodivu  tichý, nehoupe, nebouchá

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...