Přejít na obsah

Motory a jejich spotřeby


Mikeš

Doporučené příspěvky

se taky přidám. Dlouhodobá je 4,8l. Okamžitou neřeším. To, že se na dálnici při 140 km/h s tempomatem nedá jet za 4l, je snad každýmu jasný - možná z kopce. Při 140 s tempomatem mám spotřebu někde kolem 5 - 5,5l a to je tak zhruba výsledná spotřeba po dálnici. Minulej rok jsem jel Klatovy - Poprad asi 750km, ve 4 lidech - plnej kufr, a výsledná byla 4,6l/100km. Z toho asi 70% dálnice.

Takže závěrem si myslím, že se s tdi nechá jezdit úsporně, ale proč jezdit za 3,5l, když turbo zapíná až u 4,5l/100km lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

MichalF: Ta devadesatikonovka je sice uspornejsi (na dalnici uz to s petikvaltem asi nebude tak patrne), ale je to porad jenom o stylu jizdy. Vem to tak, ze jezdis jako zavodnik (jelikoz te to proste bavi), kdezto ja jezdim predpisove (nikde neblazdnim, protoze vozim rodinu). A pokud jedu po okresce stovkou na tempomat a zdam se ti brzda provozu tak me s RS hrave predjedes a frcis dal, ne? Tak v cem je problem?

Ja nemam zadnej problem, jen mi proste z mych zkusennosti pride spotreba 4l/100km pri normalni jizde nemozna a muj nazor se naprosto shoduje se zakladatelem tohohle tematu, tot vse. :)

Souhlasim s Tvým názorem.Mám TDi 77kW naftu a když nespěchám tak dokážu udělat Hradec Králové - Ruzyn letiště za 4,3 4,4 ale to jedu opravdu na spotřebu a v pohodě.Ale pod výše uvedeny čísla se nedostanu.To je nesmysl!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že se shodnem, že jestliže někdo jezdí za dlouhodobě 75% výrobcem udávané spotřeby, tak buď jezdí "nenormální" trasy nebo nejezdí "normálně". Nedávno mi kvůli neskutečné, ale plynulé koloně ukázal PC průměr po dojezdu z práce 4,9 místo normálních 5,5-6, ale k dosažení těchto hodnot obecně mi výrazně napomáhá 6 kiláků mírného kopce v obci v kuse, kdy se rozjedu na 60, odřadím a brzdím až na (jediném) semaforu, co mám po trase, to je ale příklad nenormální trasy. Opačným směrem je to samozřejmě o něčem jiném. Ano, potvrzuji, výjimečně se dá s TDi jet pod 4 litry (mi se to jednou asi za 50tkm taky stalo, i když jen na 60 kilácích), ale každý soudný si dokáže představit styl takové jízdy.

A zcela na okraj, pocit o brzdě provozu je zcela subjektivní a můj bude asi zcela odlišný od toho, kdo je mi nalepený na nárazníku.

P.S.: Když Okty jezdí bez problému za 4 litry, proč se ti magoři ve Wolfsburgu vůbec zabývali třílitrovým Lupem???? ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jednou jsem jel s firemni 01 Tdi 81kW combi, jizda po dalnici v CR levy pruh 140-160km/h spotreba 5,6l. Nemecko dalnice porad plnej +-200km/h 8.9l/100km. Po okreskach jsem bohuzel nejel, ale videl bych to na tech 5. Musim uznat ze Tdi ma neco do sebe, chapu ty co na nej nedaji dopustit. Porad ale zustavam verny 1.8t :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi, se to tu nějak zvrhlo, ne? Já plně souhlasím s Rockym.....asi by mě trefil šlak jet s někým takovým, jak popisuje v příspěvku.......ale je to každého věc. Ti co se tu čertí se jen poznali v popisované osobě a vztáhli si to na sebe. Ať si každý jezdí jak chce.....hlavně když mě nebrzdí...ale tvrdit že se dá jezdit pod 4 litry dlouhodobý průměr je LEŽ! Buď si nechejte seřídit palubní PC, nebo přestaňte lhát sami sobě! Stejně nevím, koho tím chcete ohromit....stejně si o tom každý normální řidič myslí své....myslím že pro takové šetřílky je SDI ta pravá volba....naco mít turbo, když ho nepoužívám....zbytečný luxus, ne? Pak na to jednou někde NÁHODOU šlápnete, seknou se vám lopatky v tom nánosu sazí v turbíně a veškeré šetření je totam.......ale kdyby, tak za 2000 vám to vyčistím, napište SZ ;o)

Zdar plynulé jízdě!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak to s tebou nebudu úplně souhlasit... U nás na vesnici je pán, co má Škodu 100 ve stavu jako z továrny. Jezdí jenom v neděli a jenom když svítí sluníčko, tvrdí, že v příručce je napsáno, že kufr má nostnpst 50 kg a tak tam víc prostě nedá. Nevím jakou má spotřebu, ale vzhledem k tomu, že nejbližší město je 15 km mám dojem, že to auto ho mockrát ani nevidělo... TO je pořádný sváteční řidič... :-)))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím teda kolik mám dlouhodobou 5,6. Ale občas se mi povede udělat krátkodobou 4,6l/100 a občas se mi to povede aniž bych se o to snažil. Jednou se mi povedlo 3,9l/km na chatu po okresce nic nejelo. Člověk nemusí jet pomalu, ale chce to jed plynule. Dlouhodobě 4l ? pokud člověk jezdí furt stejnou trasu nějakou ideální kde nic moc nejezdí ale přesto si to nedovedu představit. Krátkodobou jo.

Jinak hoď tě sem fotku ať se tady nemusíme dohadovat lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky přispěji se svou trochou do mlýna. Octávii I, 1,9 TDI, 66 kW, 205/55/16 ( motor najeto 30.000 km ) mám měsíc doma, najel jsem 1600 km. První nafta tak se učím. Na dotu zapnutou aktualní spotřebu jezdím známé trasy ( do 50 km ) a sleduji výsledky. Nej výsledek v uvozovkách 3,8 l/100 km při cestě z práce délka 30 km, po vodě ( převýšení 150 m nadmořské výšky ), po 18 hod, téměř jsem nezastavil a rychlost - jak napsal jeden kolega - na kapotě se daly hrát karty. Turbo se téměř nezapnulo a myslím si, že pro motor to nebylo zrovna to optimální. Ta samá trasa, kdy jsem spěchal v rámci možností ( na dvou rovinkách 150 km/hod ) mi dot ukazal 5,2 l. Delší cestu jsem zatím neabsolvoval. I tech 5,2 l je úžasných oproti 7,1 l benzínu ve favoritu. A to svezení. Jsem spokojen. Každý jezdí jak umí a jak mu zrovna pasuje. Je pravda, že u auta za statisíce řešit 28 Kč / na 100 km, vypadá malicherně. Ale to jsme mi lidé. Mnozí myslivci řeší, zda z pušky za cca 25 - 50 tis kč vystřelit náboj za 20 nebo 60 Kč/kus, když mnozí vystřelí třeba 3 x za rok. Tak pánové, bezpečný návrat a ať Vám ty Vaše krasavice dělají radost

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi vidím, že spotřeba je nekonečné téma ;) V sobotu jsem udělal takový malý test se svoji OC 2.0 85kw - lpg.

Jel jsem z Havířova do Brna na akci a zpět. Nikdy jsem nejel ,,na spotřebu,, tak jsem to chtěl vyzkoušet. A jsem rád, že to bylo jen do Brna, protože kdyby cesta měla být o něco delší tak z auta vyskočím a budu raději utíkat před autem (bylo by to rychlejší)!. Už nikdy víc!!! Opravdu jsem dodržoval předpisy jak se mají a jel podle rychlostních pravidel. Jestli jezdí někdo po dálnici 100-120 km/h tak to bude opravdu zvláštní člověk, protože při této rychlosti jsem měl opravdu pocit, jak už hodně lidí psalo jsem byl ,,brzda dálnice,,. Když už vás předjede starý polský ,,maluch,, a v něm sedí ženská tak jsem byl rád, že mám na oknech fólie a nejde vidět kdo řídí. A když pak předjedete do kopce kamión a z kopce vyhodíte kvalt a ten samý kamión vás předjede pak nebude asi něco v pořádku. Za celou cestu do Brna při mé jízdě ,,na spotřebu,, jsem si přečetl všechny reklamy kolem cest, občas se vyhnul muškám, která se chtěli přilepit na sklo :) , čekal až mě předjede zase nějaká Š 120. Sledoval jsem cestu a připadalo mi to jako sledovat ten nejnudnější film na světě :feve: Opravdu si myslím, že při takové rychlosti se nemůže řidič soustředit na jízdu, protože mu to ani nedovolí jeho smysly. Právě naopak. Při celkem rychlejší jízdě většinou sleduji cestu více a dávam větší pozor. Ale teď me napadá jestli řidič, který jezdí neustále na spotřebu jezdí vůbec svižnějším tempem ;) To se pak soustředí jen na pal.počítač a né na cestu. No po příjezdu do Brna jsem byl rád, že můj test byl u konce. Cesta dlouhá 202km odjetá za 2h34min. Spotřeba 6,1 l/100km. Musím říct, že mám 17" a pršelo. Ale nebudu se vymlouvat, že na 15" a za sucha by ch to zajel lépe ;) Na to jsou jiní experti. :palec2: Cesta zpátky už byla ta moje pohodička. Po najetí zpátky na dálnici směr Havířov to už bylo jiný kafe. Zapnul jsem si tempomat na 150km/h a soustředěně jel domů. Musím říct, že mám ráději cestování v noci než přes den :palec2: Méně aut, méně chlupatých a hlavně méně ,,brzd,, ;) Po dojezdu jsem kouknul na tachometr, který ukázal 208km(asi tím, že jsem najel kousek navíc, abych se dostal dříve na dálnici). Čas 1h51min. No a konečně spotřeba 9,5 l. Paráda!!! A k tomu na lpg(12,70kč). Takže takové malé shrnutí. Raději si vychutnat jízdu v plné soustředěnosti za cenu trošku větší spotřeby než čumět celou dobu jízdy na tachoš kolik mi to žere a být ,,brzdou,, dálnice. Když už máte pod kapotou turbo tak ho snad rádi provětráte, no nééé?

post-4375-1180970004_thumb.jpg

Editováno: , autor: Rocky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vzhledem k tomu, že jsi pomal jel, tak jsi to určitě pomalu psal... proto jsem to i pomalu četl a musím potvrdit, že je to hrozné. Skoro jsem u toho vypil dva čaje. Takže stejně jako ty budeš jezdit zase "normálně", budu i já "normálně" číst.. spotřeba nespotřeba :-) :-) :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vzhledem k tomu, že jsi pomal jel, tak jsi to určitě pomalu psal... proto jsem to i pomalu četl a musím potvrdit, že je to hrozné. Skoro jsem u toho vypil dva čaje. Takže stejně jako ty budeš jezdit zase "normálně", budu i já "normálně" číst.. spotřeba nespotřeba :-) :-) :-)

Ten článek jsem napsal proto, aby se někteří zamysleli. Já právě nikdy spotřebu neřeším, protože ji mám vždy zaplacenou. :palec2: A proto si můžu cestu vychutnat ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já mám dlouhodobou spotřebu cca 6,5L.Přiznám se jezdim na spotřebu,ale že by jsem někoho brzdil nemůžu říct.pokud někomu vadíže ho předjede nějakej starej krám tak mě ne.Ať si jede mě to nevadí:Na silnici se má jezdit 50/90/130 sice jezdim malinko víc,ale úsporně se jezdit dá.A když budete chtít tak mě předjedete :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale docela velkej rozdíl u tvýho benzinu mezi úspornou a normál jízdou. 3,4 litry to je docela dost to máš na cestě do brna 200Kč lol. Tam a zpátky 400Kč ušetřený :))) Kdybys jezdil na benzin.

To u tdi mám štěstí, že rozdíl mezi úspornou a neúspornou jízdou je jen okolo 1l.

Editováno: , autor: zabiak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

možná kacířská myšlenka (kdyžtak mě někdo opravte:-) ) - když budu jezdit na spotřebu, musím jezdit na dálnici v pravém pruhu, protože levým předjíždějí rychlejší. Osobně jezdím levým i když nikoho nepředjíždím, protože v pravém je takový tankodrom, že mám pocit jízdy po kolejích. A teď ta myšlenka - když jsem vpravém pruhu vytřepaný já, jak asi budou vytřerpané tlumiče, náprava, šroubky a já nevím co ještě? Nebudu muset dřív do servisu (za předpokladu, že nejsem mechanik)? A nenechám v tom servisu víc, než když nebudu hledět na spotřebu a pojedu vpravo???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já mám dlouhodobou spotřebu cca 6,5L.Přiznám se jezdim na spotřebu,ale že by jsem někoho brzdil nemůžu říct.pokud někomu vadíže ho předjede nějakej starej krám tak mě ne.Ať si jede mě to nevadí:Na silnici se má jezdit 50/90/130 sice jezdim malinko víc,ale úsporně se jezdit dá.A když budete chtít tak mě předjedete :palec2:

To je tvoje věc jak jezdíš. Jen jsem psal svůj názor na věc :palec2:;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

možná kacířská myšlenka (kdyžtak mě někdo opravte:-) ) - když budu jezdit na spotřebu, musím jezdit na dálnici v pravém pruhu, protože levým předjíždějí rychlejší. Osobně jezdím levým i když nikoho nepředjíždím, protože v pravém je takový tankodrom, že mám pocit jízdy po kolejích. A teď ta myšlenka - když jsem vpravém pruhu vytřepaný já, jak asi budou vytřerpané tlumiče, náprava, šroubky a já nevím co ještě? Nebudu muset dřív do servisu (za předpokladu, že nejsem mechanik)? A nenechám v tom servisu víc, než když nebudu hledět na spotřebu a pojedu vpravo???

Nebudeš tak náhodou šetřílek? Taky začnu jezdit pomaleji, abych nemusel na vapku, která stojí 10kč a čistit ty mušky,které se mi přilepí při 120km jízdě :palec2:;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

možná kacířská myšlenka (kdyžtak mě někdo opravte:-) ) - když budu jezdit na spotřebu, musím jezdit na dálnici v pravém pruhu, protože levým předjíždějí rychlejší. Osobně jezdím levým i když nikoho nepředjíždím, protože v pravém je takový tankodrom, že mám pocit jízdy po kolejích. A teď ta myšlenka - když jsem vpravém pruhu vytřepaný já, jak asi budou vytřerpané tlumiče, náprava, šroubky a já nevím co ještě? Nebudu muset dřív do servisu (za předpokladu, že nejsem mechanik)? A nenechám v tom servisu víc, než když nebudu hledět na spotřebu a pojedu vpravo???

Nebudeš tak náhodou šetřílek? Taky začnu jezdit pomaleji, abych nemusel na vapku, která stojí 10kč a čistit ty mušky,které se mi přilepí při 120km jízdě :palec2:;)

Ty voe a proč né? Já například jezdím ve stoje abych si neproseděl sedačky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

možná kacířská myšlenka (kdyžtak mě někdo opravte:-) ) - když budu jezdit na spotřebu, musím jezdit na dálnici v pravém pruhu, protože levým předjíždějí rychlejší. Osobně jezdím levým i když nikoho nepředjíždím, protože v pravém je takový tankodrom, že mám pocit jízdy po kolejích. A teď ta myšlenka - když jsem vpravém pruhu vytřepaný já, jak asi budou vytřerpané tlumiče, náprava, šroubky a já nevím co ještě? Nebudu muset dřív do servisu (za předpokladu, že nejsem mechanik)? A nenechám v tom servisu víc, než když nebudu hledět na spotřebu a pojedu vpravo???

Nebudeš tak náhodou šetřílek? Taky začnu jezdit pomaleji, abych nemusel na vapku, která stojí 10kč a čistit ty mušky,které se mi přilepí při 120km jízdě :palec2:;)

právě naopak - jezdím pořád vlevo a na D1 pouštím tak průměrně tři auta za jízdu, takže třikrát uhnu do pravého. Spíš to měla být myšlenka o tom, jestli ti, kdo takhle šetří, vlastně opravdu něco ušetří....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk umístěno následující téma

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...