Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

  • Autor
ako je to so skrtiacou klapkou ? ten plyn to "neznecistuje" ??

neodchadzaju lambda sondy ??

alebo su to zase nejake povery... :(

Jakou škrtící klapku máš na mysli?

Že by odcházely lambda sondy, o tom jsem ještě neslyšel, ale pokud funguješ na principu vstřikování, tak lambda sonda normálně funguje, údaje dostává řídící jednotka LPG, takže tam by žádný problém být neměl. U podtlakových systémů netuším, nicméně v diskusích o lpg na mondeu má spousta diskutujících právě podtlak a nikdo problémy s lambda sondou nezmínil.

Už som viackrát zvažoval montáž plynu. Do podtlakového by som nešiel, ak strelí do sania trhá filter a airbox. Máme ho na audi a sem tam strelí.

Zatiaľ montáž odsúvam na neurčito. Dôvod: najazdím 10 000 km ročne.

U kombajna to akceptuji ale do krátký mě to příjde jako blbost nezustane skoro žádné místo,nehledě že známý prodával feluňu s LPG a měl docela problém to prodat i když auto bylo v cajku,byla krátká. Něco jiného je když je nádrž místo rezervy,ale to je zas o financích

Rozumný člověk si pochopitelně nechá namontovat toroid, u solidní firmy bude cena stejná jako při válcové nádrži, takže to není o penězích. Akorát mě možná bude stát nějakou stovku dojezdové kolo z vrakoviště, případně sada na opravu pneu (sprej).

Tu feldu nechápu. Naopak auto s LPG má určitě větší cenu a bude na koupi zajímavější než bez, zvlášť při těchto cenách PHM.

To možná ano, ale pokud se nejedná o krátkou verzi,v kufru moc místa nezbude.

Plyn je dobrá věc.Otec má na Fávu 93 ,najeto za 7 let 60.000 na plynu a je ok. Chce to jen najít opravdu kvalitní pumpu ,kde plyn nešidí ,co 10.000 měnit svíčky a co 12.000 kvalitní plně syntetický olej a co 25 motor (ventily) ošetřit viz. http://www.lpg.cz/prislusenstvi/flashlube.php ...

Pred koupi Fabule jsem mel dve auta na LPG. Nejdrive Vectru a pote Mondeo. Obe auta mela dvoulitrove motory a obe byly v automatu. Do Vectry jsem to tehdy nechal montovat sam za nejakych 30000,- Kc. Mondeo jsem kupoval uz s LPG. Obe byla s podtlakovym systemem. U zadneho z nich jsem s LPG nemel problem. Je fakt, ze u dvoulitroveho automatu je spotreba dost vysoka. Proto to LPG. Nemam zkusenosti s LPG v Fabii, ale jako dlouhodoby uzivatel LPG toto muzu jen doporucit. Je pravdou, ze se musi v bezva stavu udrzovat filtrace vzduchu a komplet zapalovani (svicky, kabely atd.)

Do soucasne Fabule o LPG zatim neuvazuji. Mam kratky typ a navic by jsem vyradil z provozu palubni pocitac. Na ten jsem si dosti zvykl. Pro cloveka, ktery s autem najezdi nad 20000 km za rok, mohu LPG jen doporucit. Je to na penezence citelne znat. A to vubec pri dnesnich cenach benzinu.

myslím, že ten kdo najede víc jak 20tis za rok nemá co v benzínu dělat, pro takový řidiče je idealní nafta. O kterou se jak víme nemusíš starat vůbec.

Nafta je krasna vec.

Doufam, ze s plynem budes spokojen, jsem zvedavy jak to bude, az neco najezdis, zda-li budes spokojeny nebo nikoli.

myslím, že ten kdo najede víc jak 20tis za rok nemá co v benzínu dělat, pro takový řidiče je idealní nafta. O kterou se jak víme nemusíš starat vůbec.

20 tis rocne? Zkus si vzit kalkulacku a dojdes k daleko vyssimu cislu ;)

myslím, že ten kdo najede víc jak 20tis za rok nemá co v benzínu dělat, pro takový řidiče je idealní nafta. O kterou se jak víme nemusíš starat vůbec.

No pokud vezmu koupi nove fabie, tak sdi je oproti 1,2 o 60k drahzsi. Vykonove na tom dle meho budou asi nastejno. Cena nafty a benalu je +- stejna. Kolega co ma SDI jezdi dlouhodobe cca za 5. Ja mam dlouhodobou 6.1-6.2, tzn je tam rozdil cca 30kc na 100km. Tzn 30hal na 1km. Takze investice do SDI by se mi zaplatila pocitam po najetych 200t km. Navic bych platil vyssi zakonnou pojistku a pravdepodobne bych mel i vyssi cenu pozdejsich oprav. Jezdim cca 30t km rocne, takze by se mi investice do SDI vratila nekdy po 7 letech a to pochybuju ze bych svou 1,2 jeste mel. Alternativa je 1,4 TD ovsem zde je narust ceny 80k a pokud bude mit cca stejnou spotrebu jako SDI tak se mi nakup vrati po 266t km a to je opet o neco vyssi zakonna a pravdepodobne i pripadne drahzsi opravy... Takze zalezi na tom kolik s tim naftakem clovek hodla ujet a jak dlouho ho bude mit...

To co píše JirkaKocman je celkem logický. Ale mám furt představu, že tříhrnky 1,2 jsou dobrý max. do města. Aspoň teda tem muj se tak chová. Já sem prostě vycházel z toho, že když vím že s autem budu jezdit ročně +20tis. po dálnici. tak si koupám něco silnějšího z větší životnosí, a pod. A potom i ta návratnost vychází i líp.

No a jen tak pro zajímavost, já najedu ročně -+7,5tis.km a to jezím každý den.

Scully:

no osobně jezdím tak 40km denně minimálně (práce a zpět)... hezky po Strakonické, baranďák a pankrác, občas jezdím do kladna, popřípadě po praze, a pak tak 1x do měsíce praha-ostrava. Tzn tak 60-40, možná 70-30 ve prospěch města a okresek. Pravda v prvních 10 týdnech mám najeto 8,4t km, ale bylo to nakumulovaní těch dálničních jízd... teď už jich bude o dost méně... (měl jsem prvních 1500km jako zájezd motoru za 3 dny od koupě :)) Na dálnici obvykle jezdím tak do 150 (dle tacha) a ve městě kupodivu (pokud nevisím v zácpě) se držím pod 6l/100km. Dlouho jsem zvažoval 1,4 55kw ale jak jsem přecházel z favouše, tak sem si říkal že výkon budou nebe a dudy... a taky že jo, čekal jsem od 1,2 hodně, ale tolik co v něm je ne :) Mám v úmyslu mít tuhle fábku tak 5-6 let nanejvýše... To by při mém nájezdu mělo znamenat něco mezi 150-180t km. Tak doufám že to vydrží :)

http://www.autorevue.cz/Magazin/Ar.asp?ARI...D=1&EXPS=&EXPA= docela zajímavý článek srovnávající náklady na benzínové a dieselové motory. Dle článku je nejvýhodnější diesel v BMW5 nejhůře pak MERCEDES S (stejně výkonný diesel je o PŮL MEGA drahžší než benál :o)

Myslim si ze LPG neni spatny, ale musi se tankovat u dobrych pump. Jezdil jsem na FLAGA plyn, moc spokojen. Mel jsem 2 auta na LPG, Renaulta 19 a felicii a obrovska spokojenost. Investice se vratila asi po 1.5 roce pouzivani. Dobre je ale na jednu nadrz plynu pote ujet tak aspon 50 km na benzin.

Jezdil jsem jednu (v celku dlouhou) dobu s favoritem na plyn. Je fakt, že kufr je potom na skutečně na hovno, nehledě na to, že ani sklopení sedaček moc nepomůže. Každopádně jsem si to nemohl vynachválit.

sice to na plyn bylo o něco línější, ale ta spotřeb (cca 1CZK/kilometr), to za to 100% stálo.

Do Fabky se mi ale moc s tím plynem nechce. Už teď to nemá žádnej kufr, na tož pak. A pokud je bomba místo rezervy, tak je jednak malá a člověk musí co chvíli tankovat a jednak se stejně někam musí hodit rezerva, takže třeba do kufru a to je o další krám v kufru víc. A nějaká samoopravovací sada na pneumatiky ... no nevím, když někde píchnu nebo mi nedejbože bouchne pneu, budu rád, když to rychle vyměním. Ještě se crcat s tím jak to opravit, to ne.

To Amper:

Mluvím sice z pozice toho že mám kombajna, ale musím ti oponovat co se týká velikosti nádrže a častého tankování. Měl jsem již několik aut na LPG (Š120LS,Forman,Felicia Combi 1,3MPi) a mám samozřejmě plyn i ve Fabči. Vždy jsem měl válcovou bombu (tehdy býval toroid za příplatek) ale nyní mám toroid o objemu 47l. U Feldy jsem měl válcovou 45l, měl jsem tam blbě seřízený plovák, takže jsem tam nedostal více jak 32l plynu (dojezd 340-390 km) - takže jak říkáš časté tankování. Teď mám jak už jsem psal toroid, dostanu tam i 44l plynu, takže opačně seřízený plovák a dojezd od 540 do 590 km - maximální spokojenost ;) . Takže tam zase tak velký rozdíl mezi dojezdem na benzín (než ti začne hulákat kontrolka) moc nebude.

Jinak mám sekvenční přímovstřik Tartarini, mám ho tam od 4.května letošního roku a najeto na LPG cca 7500 km a od 15.března l.r. mám auto a najeto celkem 13700 km, takže i přes vysokou investici se mi určitě vyplatí.

Malta: Ale to jo, já neměl na mysli celkový dojezd plyn vs benzín, ale klasické valcové nádrže vůči nádrži místo rezervy, ale jestli píšeš, že i nádrž místo rezervy má objem 47l, což je v zásadě stejné jako ta válcovitá, tak je to super.

Jen teda nechápu jak je to možné, opticky vypadá mnohokrát měnší :wacko:

Amper: To ještě musím předeslat, že mám toroid (menší), který je zarovnaný s dnem kufru, ale můžeš mít i toroid 52l, ale ten už přečnívá asi 3cm nad dno, takže by jsi musel zvednout plato dna a nějak je po obvodu vypodložit.

amper: myslím že sada na opravu pneumatiky je snadná k obsluze, je v tom sprey který nacákáš dovnitř a kompresor, věřím že to bude snažší než dávat auto na hever...

Malta: jakou máš spotřebu na LPG a na benzín? je v tom nějaký rozdíl? Fáčko mi kdysi bralo cca o 2l víc LPG.

Jinak pokud dává někdo válcovou nádrž do kufru v kombajnu, doporučil bych ji tam dát podélně za 1/3 sedačku... takhle jsem to měl ve formanu a mohl sem vozit i delší náklady když jsem zklopil zadní 2/3 kus...

JirkaK.: No každej to máme jiný, já najezdím 90% v městě. A navíc Olomouc, je takový menší město, takže 2.proudová silnice (max70km/h) tu je jen jedna stará magistrála, a jinak sou tu samí couračky se samejma přechodama a pod. Takže spotřebu držím na 7L/100km. A jinak párkrát za rok mám trasu Ol. Praha, no a na ní abych se držel se spotřebou kolem těch 6ti litru, tak jezdím max 120km/h. Nemám to srce, abych tomu stál 3 hodiny na krku.

Já prostě nechci prudit, nebo nějak hanit vaše plány na usporu. Ja sem prostě vycházel z toho že když je cena

Fa. combi amb. 1,4 55kw 16v: 347 900 + 30 000 za LPG= 377 900

a Fa. combi amb. 1.4 55kw tdi: 397 900

Tak je rozdíl "jen" 20tis. Tak mě prostě zajímá kdy se ještě vyplatí plyn a kdy už je lepší nafta.

JirkaKocman: řekl bych že je to shruba stejné jak u podtlakového systému. Na stejné trase benzín spotřeba 5,5-5,9l/100km a plyn 7,1-7,7l. Měl jsem teď rekord když jsem dělal 2x svižnou jízdu do Brna a zpátky (na čtyřproudovce u České 175km/h tacho, jinak když dovolil provoz 120-140, ale normálně tak nejezdím) a pak dlouhé courání v kolonách v totálně zacpaném Brně (nepamatuji takové) a to mi vyšla spotřeba 8,7 l/100km plynu.

Scully:

to co jsi napsal je sice možné, ale můj případ je Fa combi 1,2 HTP 47 kW Clasic plus za 287 000 a tam už bude rozdíl (ikdyby nebylo TDi v ambiente) propastný + rozdíl v povinném ručení.

JirkaK.: No každej to máme jiný, já najezdím 90% v městě.

Já prostě nechci prudit, nebo nějak hanit vaše plány na usporu. Ja sem prostě vycházel z toho že když je cena

Fa. combi amb. 1,4 55kw 16v: 347 900  + 30 000 za LPG= 377 900

a Fa. combi amb. 1.4 55kw tdi: 397 900

Tak je rozdíl "jen" 20tis.  Tak mě prostě zajímá kdy se ještě vyplatí plyn a kdy už je lepší nafta.

Osobně o plynu zatím neuvažuji... jen jsem říkal proč jsem nevybral diesel...

V tvém případě je rozdíl ceny cca 20k. Vezmu spotřebu. Nafta cca 5l/100km, Plyn 7.5l/100km Počítám nafta 28kč/l, plyn 13.50kč/l nafta 140kč/100km, plyn 101kč/100km. Rozdíl 39kč/100km. Nafta se prostě nevyplatí... sice něco člověk ujede i na benzín, ale bude-li jezdiv v poměru co tu padl (na nádrž plynu 50km benál) tak se to naftě v nejhorším případě vyrovná...

Jinými slovy pořizovací hodnota s plynem je menší, provozní náklady (čistě spotřeba paliva) jsou taky cca o 25% nižší

Malta:

takže cca max 2 litry plynu navíc... ok... můžu kalkulovat :)

Počítal jsem... mám spotřebu 6l benzínu, plynu budu počítat 8l. Cena b: 28, lpg: 13.5 za litr. Rozdíl je 60kč na 100km ve prospěch plynu. Pokud plyn vyjde na 30000 tak se mi vrátí po 50000km, což dle plánů co najedu jsou necelé dva roky... I když se rozhodnu ho tam namontovat, tak až za dva roky, co bude auto po záruce a pokud mi ho leasingovka dovolí...

Počítal bych ale pozdější návratnost z důvodu meziročních výkyvů ceny PHM. Plyn se drží více méně na stejné hodnotě už dlouhou dobu (několik let řekl bych). Benzín ale v průběhu roku několikrát zdraží a slevní... na benzince kde teď beru za 28,10 si letos pamatuju nejnižší cenu 22,90... takže při nižší ceně benzínu bude návratnost delší...

Amper: To ještě musím předeslat, že mám toroid (menší), který je zarovnaný s dnem kufru, ale můžeš mít i toroid 52l, ale ten už přečnívá asi 3cm nad dno, takže by jsi musel zvednout plato dna a nějak je po obvodu vypodložit.

Tak to je super, to jsem nevěděl, jenže kam potom s rezervou ? :(

Já ji mám postavenou na stojáka vpravo a přikurtovanou k okům co jsou na dně zavazadlového prostoru, takže zabírá rozhodně méně místa než válcová nádrž a navíc po sklopení sedaček nemám prostor přerušen bombou.

Ja mam Fabii 1.4 44kW 2000 rv.

Masiac mam LPG za 18 litrov aj s technicakom.

Popravde ide to pri akceleracii trosku lenivejsi, pri vyssich a rovnomernych rychlostiach je to OK. Spotreba cca na 65% benzinu. U nas sa benzin prodava za 37,40 a plyn kupuji za 16.90Skk.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.