Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Vasko: To máš podtlakový systém, neboť nemáš plastové sání, takže máš tu levnější variantu.

Jinak odkud jsi? Já mám ty ceny z oblasti Piešťany-Žilina-Poprad, přičemž nejlacinější to bylo oklo Tater.

Co se tyce rezervy, u obou predchozich aut na LPG jsem jezdil bez rezervy se sprejem na opravu. Z cca 4 roky jsem ho pouzil dvakrat a zadny problem. Lepsi nez se nekde na dalnici placat s vymenou kola. Vzdyt dnes tusim Mercedes v novych autech snad ani rezervu nema a pouziva se tam prave ten sprej.

  • Autor
Vasko: To máš podtlakový systém, neboť nemáš plastové sání, takže máš tu levnější variantu.

Jinak odkud jsi? Já mám ty ceny z oblasti Piešťany-Žilina-Poprad, přičemž nejlacinější to bylo oklo Tater.

I kdyby měl plastové sání, může mít podtlakový systém, v tom problém není... ;)

Na východním Slovensku jsou ceny LPG až o 2Sk měnší než na západě.

Sehy: To si nemyslím, neboť kdyby ti prásklo (jako že u podtlaku se to stává) do plastového sání, tak ti to rozerve. Ale rád se poučím jestli je problém jinde ;)

  • Autor
Počítal jsem... mám spotřebu 6l benzínu, plynu budu počítat 8l. Cena b: 28, lpg: 13.5 za litr. Rozdíl je 60kč na 100km ve prospěch plynu. Pokud plyn vyjde na 30000 tak se mi vrátí po 50000km, což dle plánů co najedu jsou necelé dva roky... I když se rozhodnu ho tam namontovat, tak až za dva roky, co bude auto po záruce a pokud mi ho leasingovka dovolí...

Počítal bych ale pozdější návratnost z důvodu meziročních výkyvů ceny PHM. Plyn se drží více méně na stejné hodnotě už dlouhou dobu (několik let řekl bych). Benzín ale v průběhu roku několikrát zdraží a slevní... na benzince kde teď beru za 28,10 si letos pamatuju nejnižší cenu 22,90... takže při nižší ceně benzínu bude návratnost delší...

Pokud si pořídíš LPG systém za 30tis Kč (takže kontinuální nebo v lepším případě sekvenční systém jako já ;) ), tak bys neměl mít rozdíl ve spotřebě 2l, mělo by to být +-půl litr stejné.

K návratnosti: pořídím systém za 30kKč, najedu ročně 20kkm, cena benzínu někde kolem 29Kč, plyn kolem 12Kč, v tom případě ročně ušetřím cca 20kKč za PHM (na benzín jedu za 2Kč/km, na plyn pod 1Kč/km). Úspora proti dieselu je obrovská... -_-

Počítal jsem... mám spotřebu 6l benzínu, plynu budu počítat 8l. Cena b: 28, lpg: 13.5 za litr. Rozdíl je 60kč na 100km ve prospěch plynu. Pokud plyn vyjde na 30000 tak se mi vrátí po 50000km, což dle plánů co najedu jsou necelé dva roky... I když se rozhodnu ho tam namontovat, tak až za dva roky, co bude auto po záruce a pokud mi ho leasingovka dovolí...

Počítal bych ale pozdější návratnost z důvodu meziročních výkyvů ceny PHM. Plyn se drží více méně na stejné hodnotě už dlouhou dobu (několik let řekl bych). Benzín ale v průběhu roku několikrát zdraží a slevní... na benzince kde teď beru za 28,10 si letos pamatuju nejnižší cenu 22,90... takže při nižší ceně benzínu bude návratnost delší...

Vsechny odhady jsou o tom jaky zpusob zdaneni na plyn nasadi dalsi vlady. Staci jeden "politickej krok" a nezavisle na skutecne cene plynu jako suroviny pujdou tyhle odhady navratnosti k certu.

Do nakladu zapocitejte vsechno, vcetne svicek a toho ze mate vlastne mene vykonne auto s mensim vnitrnim prostorem.

  • Autor
Sehy: To si nemyslím, neboť kdyby ti prásklo (jako že u podtlaku se to stává) do plastového sání, tak ti to rozerve. Ale rád se poučím jestli je problém jinde ;)

Do takových systémů se dává protizášlehová klapka, vím o jednom autě, kde se stalo, že dostal zpětný šleh a právě klapka mu zachránila sání. B)

Těch aut s LPG a plastovým sáním jezdí hrozná spousta.

  • Autor
Do nakladu zapocitejte vsechno, vcetne svicek a toho ze mate vlastne mene vykonne auto s mensim vnitrnim prostorem.

Méně výkonné auto - není pravda.

Svíčky - silver od Brisku se dají koupit pod 50Kč/ks...

Menší prostor - dá se kompenzovat toroidem, ale i tak je o něco menší :(

Lech:

já osobně nepociťuji úbytek výkonu, ten jsem poznal jen v případě mých předchozích aut Felda Combi 1,3MPi; Š Forman 135 LS a Š 120LS (u všech podtlakový systém). Tam když jsem přepnul na benzín bylo cítit jak auto začalo zrychlovat a oživlo. Ale u současného sekvenčního přímovstřiku když přepnu, nic se neděje auto jede pořád stejně.

Sehy: Taky jsem počítal s takovou spotřebou, ale z kraje když jsem měl seřízen plyn a jezdil za nějakých 6,8l, nebylo to ono. Často se mi rozsvěcovala kontrolka motoru (lambda sondy) a ŘJ hlásila chybu směs příliš chudá, při studeném motoru mi to citelně pocukávalo a i výkon nebyl nic moc. Postupně jsme doladili a teď to chodí jak vítr i za cenu vyšší spotřeby.

  • Autor

Malta: asi je to systém od systému jiné. Já to mám zatím ve stadiu testování, přesto si myslím, že u vstřikovaných a řídící jednotkou řízených zařízení by spotřeba neměla vzrůst o víc než litr.

Problémy co si tak vybavuji vznikly i díky tomu, že mám již sérii s novějšími přísnými exhalačními předpisy takže i tam vznikají problémy v seřízení plyn vs. benzin.

Nemáte někdo LPG v 1,2HTP(40kw) zajímalo by mě jak to jezdí jestli to teda vůbec jede :D

fabiahtp: Tam kde jsem si nechal předělat svoje na LPG, tak vím že tam dělali i několik čtyřicítek, takže si myslím můžeš být v klidu a jak už jsem pravil výše přímovstřik nemá prakticky žádný úbytek výkonu (alespoň ho nepozoruji).

cus,

mam Rapida s motorem fa 136B 50kW LPG BRC a jezdi neco okolo 170km/h rozdil mezi plynem a benzinem nevim, protoze jezdim jenom na plyn (15000km/rok)

a jeste mam Fabii combi 1,4 16V 55kW LPG BRC SEQUENT a rozdil mezi plynem a benzinem se neda poznat (5700km/mesic)

ohledne prostoru v kufru, mam toroid a rezervu hodim kamkoli kani@plivnik.cz

Hlavně nevim kam bych to namontoval

:o

Stačí abys vyhodil zadní sedačky a nějaká ta nádržka na LPG se ti tam vejde. Ale pak bych si stejně dával bacha a jen tak lechtal repráčky...aby to nechňáplo.

Zdarec všichni. Nic proti plynu nemam, tatik ma LPG v suzuki carry 1,0 a je fakt spokojenej. Nejde mi ale do hlavy, proč plyn do aut nedávaj přímo výrobci. Myslím že by o to byl zájem . že by si automobilky nechaly připravit o další zisky ?!? Ja sam mam 1,4 55 16v a taky jsem o plynu uvažoval. Ale při 10000km ročně to nemá cenu.

  • 4 týdny později...

spomina sa tu sekvencne vstrekovanie.

co to znamena ? je to lepsie, ako obycajne ? asi to bude aj drahsie, vsak.

nejake stranky o tom by neboli, lebo dnes som tankoval za 40,10.- SK ??

bauuuu....

  • 3 týdny později...

prři dnesnich cenach benalu :disgust: ,uvazuju o prestavbe na lpg,a propo nevite nekdo co to prijde na Fabku 1,4MPi rok 2002 vykon 47Kw? a nadrz misto rezervy.Dikec

Lubinho - nemyslíš náhodou 1,2 ? Opravdu 1,4 se 47kW? Motory 1,4 měly výkon 44kW, 50kW (ty byly v roce 2002 nahrazeny motory 1,2 40 a 47kw) a pak jsou motory 1,4 55kW a 74kW.

Takovej orientační ceník máš například na

http://www.neptun-harfa.cz/

Zadej v horní liště LPG a pak Ceník typových montáží. S firmou zkušenosti nemám, jen jsem na ni náhodou narazil na webu.

Taky o tom uvažuji po ukončení leasingu. Jen při uvažování o LPG je nutné popřemýšlet o tom, že se musí každej rok na prohlídku systému (a to něco stojí) a že garantovaná životnost systému je cca 10 let a ne po celou dobu životnosti auta - což už ale většinou bývá problém dalšího majitele ;)

Jo a taky počkám, až nebudu muset vozit kočárek - a pak se rezerva povalující na dně kufru celkem ztratí a nebude překážet.

To Thor: No já myslím, že při těch úsporách, ty dvě či tři stovky jednou za rok za revizi ustojíš a finančně tě nezrujnují. ;)

kolik vůbec teď stojí plyn??!!(já jezdim cca 45 tis ročne, tak začínám přemejšlet, že by se mi to asi vyplatilo)ikdyž kua já ten plyn nemám rád, mám zněj divnej pocit, až odpor ;)

S tím ježděním jsme na tom stejně a já si to nemůžu vynachválit. Ceny jsou kolem 13 Kč za litr. Lipůvka (u Brna) nebo Letovice mají za 12,90 Kč. Spotřeba mezi 7,1 - 7,5 l/100km, jen když jsem jel teď koncem srpna z Chorvatska, tak jsem tomu stál na dálnici v Rakousku na krku (neustále mezi 130 - 150 km/h) a to si glglo okolo 8,7 l, ale normálně tak nejezdím. Takže když to teď vidím na benzinkách po trase Nat95 32,40, tak mi nezbývá než být maximálně spokojený :punk:

Ono i tech 8,7 l je krasnych a tak te to neboli, kdyz mas litr za 13 kc :)

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.