hanpetra Vloženo 20. Srpen 2009 Sdílet Vloženo 20. Srpen 2009 (editace) Ahoj, prosím o radu. Chci koupit nové auto, s tím, že budu tahat za autem obytný přívěs. Požadovala jsem na dealerovi Škoda namontování tažného zařízení. Několikrát během schůzky s prodejcem jsem upozornila na to, že budu jezdit s obytným přívěsem. Těsně před podepsáním kupní smlouvy mi bylo řečeno, že je nutné vyměnit u Octavie II. 1,9 TDI, 77 kW chladič za silnější , popř. i alternátor a to z toho důvodu, že by se auto mohlo přehřívat a za tuto výměnu chtěli vysokou cenu nebo bych si musela objednat auto přímo ve Škodovce, kde už je toto zahrnuto ve výbavě. Toto jsem odmítla. Za 2 hodiny mi volali, že by stačilo vyměnit ventilátor chlazení, nicméně se cena nelišila. Co si o tom myslíte? Musím si objednávat tažné zařízení přímo od výrobce Škoda auto, nebo můžu namontovat originál nebo i neoriginál bez udávání toho, co s ním budu tahat. (Tahám s O1 už čtyři roky 1200kg bez problémů.) Je nutné v případě tahání karavanu za touto Octavií vyměnit chladič za silnější? Díky za odpověď. Editováno: 20. Srpen 2009, autor: hanpetra Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Diamant Vloženo 20. Srpen 2009 Sdílet Vloženo 20. Srpen 2009 Ahoj, prosím o radu.Chci koupit nové auto, s tím, že budu tahat za autem obytný přívěs. Požadovala jsem na dealerovi Škoda namontování tažného zařízení. Několikrát během schůzky s prodejcem jsem upozornila na to, že budu jezdit s obytným přívěsem. Těsně před podepsáním kupní smlouvy mi bylo řečeno, že je nutné vyměnit u Octavie II. 1,9 TDI, 77 kW chladič za silnější , popř. i alternátor a to z toho důvodu, že by se auto mohlo přehřívat a za tuto výměnu chtěli vysokou cenu nebo bych si musela objednat auto přímo ve Škodovce, kde už je toto zahrnuto ve výbavě. Toto jsem odmítla. Za 2 hodiny mi volali, že by stačilo vyměnit ventilátor chlazení, nicméně se cena nelišila. Co si o tom myslíte? Musím si objednávat tažné zařízení přímo od výrobce Škoda auto, nebo můžu namontovat originál nebo i neoriginál bez udávání toho, co s ním budu tahat. (Tahám s O1 už čtyři roky 1200kg bez problémů.) Je nutné v případě tahání karavanu za touto Octavií vyměnit chladič za silnější? Díky za odpověď. Ja by som si na auto dal iba originálne ťažné, nakoľko je dobre integrované s elektronikou auta. Taktiež je kvalitné, takže po rokoch mechanizmus nezahrdzavie a hlavne sa dá guľa pekne umiestniť do vložky v rezerve v kufri a nikde nezavadzia. Najlepšie je nechať ho namontovať už vo fabrike, ale je možná aj dodatočná montáž. Pravdou ale je, že ak sa montuje ťažné vo fabrike, zvykne sa dávať aj silnejší vetrák (resp. 2 miesto 1) a výkonnejší chladič. Treba si uvedomiť, že na ťahanie ťažšieho prívesu je potrebný istý výkon a teda aj lepšie chladenie. Stačí si predstaviť 35stupňov a nejaké dlhé stúpanie s prívesom od mora v Grécku či Chorvátsku. Cesta samá serpentína, tak je nízka rýchlosť. Takže lepšie chladenie je na mieste. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vorlajz Vloženo 20. Srpen 2009 Sdílet Vloženo 20. Srpen 2009 určitě doporučuji nechat udělat tažné z fabriky... vyplatí se to!!! už z těch důvodů co psal Diamant.... a jinak taakový obytný přívěs snad není zas tak těžký, ten má kolem 800 - 900 kg ne??? jak těžký příves budeš tahat??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vorlajz Vloženo 20. Srpen 2009 Sdílet Vloženo 20. Srpen 2009 koukal jsem, že s 1.9 TDI můžeš táhnout bržděný přívěs s klesáním 12% - 1400 kg a 4x4 umí 1600 kg... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hanpetra Vloženo 20. Srpen 2009 Autor Sdílet Vloženo 20. Srpen 2009 koukal jsem, že s 1.9 TDI můžeš táhnout bržděný přívěs s klesáním 12% - 1400 kg a 4x4 umí 1600 kg... Tahám přívěs 1200kg za 1.9 Tdi O1 bez problémů. Jde mi o to, že to byla dobrá cena a v Eleganci a nakonec ze mne chtěli vydyndat ještě 12000 za výměnu ventilátoru. Chladič prý už ani měnit nemusí a alernátor taky není potřeba. Kdybych si koupil auto a pak přívěs a dal udělat tažný, co potom kdyby se mi pořád vařil motor? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hanpetra Vloženo 20. Srpen 2009 Autor Sdílet Vloženo 20. Srpen 2009 [Jo a ještě, podle mne když je udáváno že hmotnost taženého bržděného přívěsu je 1400kg tak si myslím, že není potřeba něco měnit,ne? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vorlajz Vloženo 20. Srpen 2009 Sdílet Vloženo 20. Srpen 2009 nejsem odborník, ale rozhodně si myslím, že se nic měnit nemusí!!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mcz Vloženo 21. Srpen 2009 Sdílet Vloženo 21. Srpen 2009 důležitý udaj o privesu je jeho celkova (maximalni) vaha nesmi být vetsí jak 1400Kg pro OII 1,9TDi a takové tažné které se dodelava pak je napr od firmy WESTFALIA (nemci) TZ a typová EP-7pol nebo EP 13-pol s montazí to prijde mezi 7-8k Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hanpetra Vloženo 22. Srpen 2009 Autor Sdílet Vloženo 22. Srpen 2009 (editace) [To je fajn,ale mně řekli u dealera, že auto není přizpůsobené na tahání přívěsu 1200kg, že je to tak na nákl. vozík. Přitom ve velkém techn. je normálně psané že je určené na 1400 kg. bržděný přívěs a asi 750 nebržděný. Přečtěte si prosím první příspěvek, kde vše popisuji. Díky Editováno: 22. Srpen 2009, autor: hanpetra Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vorlajz Vloženo 23. Srpen 2009 Sdílet Vloženo 23. Srpen 2009 no vsak jo...tyhle karavany jsou brzdeny, takze musis mit auto, ktery to utahne a to jednadevitka je...a pak tu 13-ti polovou zasuvku... To vse muzes objednat na aute z fabriky... Stoji to tusim 13.900,- a jestli kupujes tazny na novy auto,tak rozhodne je lepsi to objednat primo z fabriky!!! A jinak co muzes udelat,abys mel jistotu, zavolej na skoda infolinku... Kdyz mohly tahat karavany Trabanti, tak v cem je problem? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Diamant Vloženo 23. Srpen 2009 Sdílet Vloženo 23. Srpen 2009 Pozor na vec. Tie hmotnosti totiž vychádzajú hlavne z hmotností, akými sú zaťažené nápravy. Nie je to ani tak o trakcii a o výkone motora, ako o tom, aby vozidlo zvládlo preniesť sily, ktorými pôsobí príves na auto v zákrutách a podobne. Ukážkou je napr. 1,9 TDI, ktoré má výkon 77 kW/250 N.m a môže ťahať 1400/1600 kg brzdený príves, kdežto 1,8 TSI s výkonom až 118 kW/250 N.m môže ťahať iba 1300/1500 kg brzdený príves. Keď som mal ešte Fabiu 2,0 MPI s fabrickým ťažným, tak som fakt mal výkonnejší chladič, než Fabie s rovnakým motorom ale bez ťažného. Netvrdím, že bez silnejšieho chladenia by to nešlo, ale ja by som ťažné objednal z fabriky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vorlajz Vloženo 23. Srpen 2009 Sdílet Vloženo 23. Srpen 2009 Di. souhlasim s tebou... kdyz chci auto na tahani karavanu, tak rozhodne tazne z fabriky...pravdepodobne i z toho duvodu, ze vuz dostane vykonejsi chladic, coz neni na skodu ani pri bezne jizde!!! Pravdepodobne i proto je cena tazneho z fabriky vyssi! u Scoutika jsem koukal a mam za chladicem 2 vetraky, ale to je asi taky kvuli klime, ne? Jo a ad mam 110 kW, tak muzu tahat taky max. 1500 kg ! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Svond Vloženo 7. Duben 2010 Sdílet Vloženo 7. Duben 2010 Nevím zda je toto téma stále aktuální, ale posílám odkaz kde se dá nastavit auto a karavan který s ním chcete táhnout a ono to spočítá jak si s tím auto poradí. http://www.towcar.eu/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.