Jump to content

Tažné zařízení a karavan


hanpetra
 Share

Recommended Posts

Ahoj, prosím o radu.

Chci koupit nové auto, s tím, že budu tahat za autem obytný přívěs. Požadovala jsem na dealerovi Škoda namontování tažného zařízení. Několikrát během schůzky s prodejcem jsem upozornila na to, že budu jezdit s obytným přívěsem.

Těsně před podepsáním kupní smlouvy mi bylo řečeno, že je nutné vyměnit u Octavie II. 1,9 TDI, 77 kW chladič za silnější , popř. i alternátor a to z toho důvodu, že by se auto mohlo přehřívat a za tuto výměnu chtěli vysokou cenu nebo bych si musela objednat auto přímo ve Škodovce, kde už je toto zahrnuto ve výbavě.

Toto jsem odmítla.

Za 2 hodiny mi volali, že by stačilo vyměnit ventilátor chlazení, nicméně se cena nelišila.

Co si o tom myslíte? Musím si objednávat tažné zařízení přímo od výrobce Škoda auto, nebo můžu namontovat originál nebo i neoriginál bez udávání toho, co s ním budu tahat. (Tahám s O1 už čtyři roky 1200kg bez problémů.)

Je nutné v případě tahání karavanu za touto Octavií vyměnit chladič za silnější?

Díky za odpověď.

Edited by hanpetra
Link to comment
Share on other sites

Ahoj, prosím o radu.

Chci koupit nové auto, s tím, že budu tahat za autem obytný přívěs. Požadovala jsem na dealerovi Škoda namontování tažného zařízení. Několikrát během schůzky s prodejcem jsem upozornila na to, že budu jezdit s obytným přívěsem.

Těsně před podepsáním kupní smlouvy mi bylo řečeno, že je nutné vyměnit u Octavie II. 1,9 TDI, 77 kW chladič za silnější , popř. i alternátor a to z toho důvodu, že by se auto mohlo přehřívat a za tuto výměnu chtěli vysokou cenu nebo bych si musela objednat auto přímo ve Škodovce, kde už je toto zahrnuto ve výbavě.

Toto jsem odmítla.

Za 2 hodiny mi volali, že by stačilo vyměnit ventilátor chlazení, nicméně se cena nelišila.

Co si o tom myslíte? Musím si objednávat tažné zařízení přímo od výrobce Škoda auto, nebo můžu namontovat originál nebo i neoriginál bez udávání toho, co s ním budu tahat. (Tahám s O1 už čtyři roky 1200kg bez problémů.)

Je nutné v případě tahání karavanu za touto Octavií vyměnit chladič za silnější?

Díky za odpověď.

Ja by som si na auto dal iba originálne ťažné, nakoľko je dobre integrované s elektronikou auta. Taktiež je kvalitné, takže po rokoch mechanizmus nezahrdzavie a hlavne sa dá guľa pekne umiestniť do vložky v rezerve v kufri a nikde nezavadzia. Najlepšie je nechať ho namontovať už vo fabrike, ale je možná aj dodatočná montáž. Pravdou ale je, že ak sa montuje ťažné vo fabrike, zvykne sa dávať aj silnejší vetrák (resp. 2 miesto 1) a výkonnejší chladič. Treba si uvedomiť, že na ťahanie ťažšieho prívesu je potrebný istý výkon a teda aj lepšie chladenie. Stačí si predstaviť 35stupňov a nejaké dlhé stúpanie s prívesom od mora v Grécku či Chorvátsku. Cesta samá serpentína, tak je nízka rýchlosť. Takže lepšie chladenie je na mieste.

Link to comment
Share on other sites

koukal jsem, že s 1.9 TDI můžeš táhnout bržděný přívěs s klesáním 12% - 1400 kg a 4x4 umí 1600 kg... ;)

Tahám přívěs 1200kg za 1.9 Tdi O1 bez problémů.

Jde mi o to, že to byla dobrá cena a v Eleganci a nakonec ze mne chtěli vydyndat ještě 12000 za výměnu ventilátoru. Chladič prý už ani měnit nemusí a alernátor taky není potřeba. Kdybych si koupil auto a pak přívěs a dal udělat tažný, co potom kdyby se mi pořád vařil motor?

Link to comment
Share on other sites

[To je fajn,ale mně řekli u dealera, že auto není přizpůsobené na tahání přívěsu 1200kg, že je to tak na nákl. vozík. Přitom ve velkém techn. je normálně psané že je určené na 1400 kg. bržděný přívěs a asi 750 nebržděný. Přečtěte si prosím první příspěvek, kde vše popisuji. Díky

Edited by hanpetra
Link to comment
Share on other sites

no vsak jo...tyhle karavany jsou brzdeny, takze musis mit auto, ktery to utahne a to jednadevitka je...a pak tu 13-ti polovou zasuvku... To vse muzes objednat na aute z fabriky... Stoji to tusim 13.900,- a jestli kupujes tazny na novy auto,tak rozhodne je lepsi to objednat primo z fabriky!!! A jinak co muzes udelat,abys mel jistotu, zavolej na skoda infolinku... Kdyz mohly tahat karavany Trabanti, tak v cem je problem? ;)

Link to comment
Share on other sites

Pozor na vec. Tie hmotnosti totiž vychádzajú hlavne z hmotností, akými sú zaťažené nápravy. Nie je to ani tak o trakcii a o výkone motora, ako o tom, aby vozidlo zvládlo preniesť sily, ktorými pôsobí príves na auto v zákrutách a podobne. Ukážkou je napr. 1,9 TDI, ktoré má výkon 77 kW/250 N.m a môže ťahať 1400/1600 kg brzdený príves, kdežto 1,8 TSI s výkonom až 118 kW/250 N.m môže ťahať iba 1300/1500 kg brzdený príves.

Keď som mal ešte Fabiu 2,0 MPI s fabrickým ťažným, tak som fakt mal výkonnejší chladič, než Fabie s rovnakým motorom ale bez ťažného. Netvrdím, že bez silnejšieho chladenia by to nešlo, ale ja by som ťažné objednal z fabriky.

Link to comment
Share on other sites

Di. souhlasim s tebou... kdyz chci auto na tahani karavanu, tak rozhodne tazne z fabriky...pravdepodobne i z toho duvodu, ze vuz dostane vykonejsi chladic, coz neni na skodu ani pri bezne jizde!!! Pravdepodobne i proto je cena tazneho z fabriky vyssi! ;)

u Scoutika jsem koukal a mam za chladicem 2 vetraky, ale to je asi taky kvuli klime, ne? Jo a ad mam 110 kW, tak muzu tahat taky max. 1500 kg !

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...