Publikováno Říjen 8, 200915 r Máte někdo Neplnohodnotné ocelové rezervní kolo ve Fabii nebo Růmu?? Zajímal by mě rozměr pneumatiky a velikost ráfku. Popřípadě jestli by to někdo nechtěl vyměnit za plnohodnotné kolo. Upraveno Říjen 8, 200915 r od piskot
Říjen 8, 200915 r Jojo, mám Atrie, náhradní kolo je Continental PremiumContact, rozměr 195/55 R15 tuším. Je na tom napsaný cizíma jazykama 50/80km/h.
Říjen 8, 200915 r Autor To ja mam taky rezervni kolo 195/55 r15, ale dle me je to obycejne kolo, protoze i todle bylo puvodne na aute. Dle me neplnohodnotne kolo je takova ta uzoucka slupicka.
Říjen 8, 200915 r Neplnohodnotne v pripade Skody znamena jine nez nasazene. Muze byt stejny rozmer, stejna pneumatika, ale rozdil je treba jenom ocelove vs. lite kolo.
Říjen 8, 200915 r No a to se prave u Skody pokud vim nedava. Minimalne ne ted a minimalne ne u FII/R.
Říjen 9, 200915 r Autor Presne tak myslel jsem, ze to je dojezdove kolo. Protoze nechapu, kdyz si nekdo koupi treba rooma na 15 hlinikach tak ma moznost bud plnohodnotne rezervni, neplnohodnotne a nebo hlinikac. Tak co tedy je neplnohodnotne kolo?? Ted si kupovali znamej rooma a priplacel si za plnohodnotnou rezervu.
Říjen 9, 200915 r taky mi neni jasny co to znamena plno a neplno. A predpokladal, sem, ze to je to dojezdovy kolo. Jak se ale zda, tak to tak neni. A je taky fakt, ze sem jeste nikdy nevidel na skodovce nekoho s dojezdovym kolem.
Říjen 9, 200915 r Autor Presne tak Blacky. Taky jsem jeste nevidel dojezdovku, ale co to kurna znamena. Mate ji nekdo?? Nebo vite jak to vypada??
Říjen 9, 200915 r Neplnohodnotne kolo je u Skody cokoli, co neni jako ty ctyry ostatni. Pokud neni nejaka vyjimka treba u OIIRS nebo SII s velkejma kolama, tak existujou dva druhy: - plnohodnotne, proste tam dostanete do kufru to stejny jako na auto - neplnohodnotne, ocelove, vetsinou kolo standardni u nizsich vybav - tzn. u OI nebo OII 195/65 R15, u R 195/55 R15 apod.
Říjen 9, 200915 r Koukal jsem na ofic. stránky ŠA a konkrétně u fabie jde objednat neplnohodnotný pouze u 16, takže to co psal bojler dává smysl.
Červenec 25, 201015 r Zdravim vas, mate niekto prakticke skusenosti s opravou defektu pomocou sady na opravu pnumatik, ktora sa v sucasnosti dodava namiesto rezervneho kolesa. V jazdenom Roomstri, ktory som kupil je tato sada, no priznam sa, ze viac by som asi veril klasickemu rezervnemu kolesu v kufri... - preto sa Vas pytam na Vase skusenosti
Říjen 10, 201014 r Mám otázku, dokúpil som si do svojej F2 rezervné koleso s náradím. Koleso je rozmeru 195/55 R15 (Continental PremiumContact), rovnaký rozmer ako mám tie ostatné na aute, ale na aute mam Bridgestone. Vie niekto prečo je na ňom napísané max 80km/h ? Je to predsa rovnaký rozmer, nie úzka "dojazdovka" tak nechápem presný dôvod prečo tá obmedzená rýchlosť. Má to aj nejaké logické opodstatnenie, alebo to má len opodstatnenie podľa nejakého zákona.
Říjen 10, 201014 r Jedná se Uni označení. To znamená, že to má každý, a například u toho kdo má Alu kola 16" je to nazýváno neplnohodnotná reverva - a zde má toto označení již opodstatnění. Tudíž tebe se to v podstatě netýká, jak uvádím máš tam kolo s Uni označením, kapíto ?
Říjen 10, 201014 r Takže i pokud mám na rezervě napsán ten divný rychlostní údaj, ale normálně používám na léto 195/55/15 a na zimu 185/65/14, můžu v případě náhrady defektního kola rezervou jet normální rychlostí? Jak jsem totiž zjistil, mé auto bylo ze série na Alu kolech 195/55/15, rezerva je ocelová stejného rozměru - a pneu bylo Bridgestone i na rezervě, zatímco při koupi byly na něj namontované "čtrnáctky" Barum Polaris (byl prosinec) - někdo, pravděpodobně autobazar si "přilepšil" a "hlíny s Bridžstounama" stopil, načež na autí namontoval plecháče ze sériové fábule - rozteč sedí, rozměr byl napsaný ve velkém techničáku... Mně to tedy víceméně nevadí, akorát si asi budu muset koupit "zimní rezervu" na 14" ráfku, abych v zimě nejezdil na 14" - a v kufru neměl rezervu 15", což by se nějakému horlivému PaChovi nemuselo zrovna líbit...
Říjen 10, 201014 r Jo- u AŠ neplnohodnotná neznamená tenká žiletka, ale třeba pro majitele vozů s AL Atriema 16" je za neplnohodnotný považován plecháč 15" ET 43 s pneu 195/55 s kvalitní pneu Continental, který v tomto případě dávají do rezervy a offi. nazývají neplhodnotná rezerva. To znamená, ža majitelé vozů musí používat půl kila mozku v hlavě a zvážit co se koho týká :-)
Říjen 12, 201014 r Ono někdy lépe se 3x zeptat, než se spolehnout na "zdravý selský rozum" - protože vyjádření ŠA a jejich výklad nejrůznějšími složkami PaChů nebo dalších úřadů - to je vychutnávka jak sudoku potmě... Já osobně bych se například přikláněl k názoru, že jako rezervu můžu mít JAKÉKOLIV kolo s pneumatikou, které má odpovídající rozteč děr pro šrouby, potřebnou nosnost, rychlostní třídu - A ROZMĚR ZAPSANÝ VE VELKÉM TECHNICKÉM PRŮKAZU. Takže i když pojedu na 17" kolech, můžu mít čistě teoreticky rezervu 14" - pokud mám tyto rozměry uvedené ve velkém TP, neměl by žádný PaCh moci mne postihovat za to, že "na rezervu" používám jiný rozměr kola - protože jsem si vědom, že nemůžu jet tak, jako bych jel na všech kolech stejných - a je to pouze rezerva "na dojetí do servisu"... Upraveno Říjen 12, 201014 r od Ekkar_z_Bastlírny
Říjen 13, 201014 r V tomto ukázkovém případě bude ta 14" rezerva neplnohodnotná a týká se tě těch 80 km, budeš-li mít v rezervě 17" můžeš valit jak chceš ! jen si u té 14" neumím představit jaké by měla profilové číslo, aby to neklečelo na bok :-))) Upraveno Říjen 13, 201014 r od dick
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.